Phantom Doctrine sprzedane w 100 tys. kopii. Twórcy robią nową grę
Studio CreativeForge Games ujawniło wyniki sprzedaży Phantom Doctrine. Szpiegowska strategia znalazła ponad 100 tysięcy nabywców. Potwierdzono też, że deweloper pracuje nad kolejnym tytułem.

Od czasu premiery Phantom Doctrine niewiele słyszeliśmy o szpiegowskiej produkcji warszawskiego studia CreativeForge Games. Teraz jednak twórcy przypomnieli o swojej ostatniej produkcji i ujawnili wyniki sprzedaży w najnowszym raporcie bieżącym (via serwis Biznes.pap.pl). Do 11 listopada rozeszło się ponad 100 tysięcy egzemplarzy gry na PC, PlayStation 4 oraz Xboksie One. Nie jest to wiele w porównaniu z choćby drugim XCOM-em (ponad pół miliona kopii zakupionych w pięć dni od premiery), ale deweloper wierzy, że tytuł będzie sprzedawał się dobrze jeszcze w następnym roku.
CreativeForge poinformowało też, że pracuje nad kolejnym projektem. Niestety, nie zdradzono zbyt wiele. Wiemy, że będzie to reprezentant gatunku RTT (Real-Time Tactics), otrzymamy więc rozgrywkę znaną ze strategii czasu rzeczywistego, ale z większym naciskiem na taktyczną walkę niż strategiczne zarządzanie. Jednocześnie tytuł jest tworzony pod „znacznie szersze grono odbiorców niż wcześniejsze produkcje spółki” i ma być bardziej przystępny. Na razie to wszystko, lecz deweloper zapewnił, że dowiemy się więcej jeszcze w tym roku.
- Oficjalna strona gry Phantom Doctrine
- Oficjalna strona studia CreativeForge Games
- Recenzja gry Phantom Doctrine – polski XCOM ze szpiegami
- Phantom Doctrine – poradnik do gry

GRYOnline
Gracze
Steam
- gry strategiczne
- polskie gry
- wyniki sprzedaży (gry)
- CreativeForge Games
- taktyczne RPG i strategie
- teasery (gry)
- PC
- PS4
- XONE
Komentarze czytelników
djgromo Pretorianin
Jeszcze nie ograłem, czekam aż trochę stanieje albo dadzą do passa.
petemut Pretorianin

Nie wiem co oni dokładnie rozumieją pod pojęciem „rtt”, ale nie kojarzę żadnej gry z tych okolic która by się lepiej sprzedawała od strategii w stylu XCOMa.
Ancestors pół roku po premierze chyba nie dobił jeszcze do 100k sprzedanych kopii. Bardzo zachwalany Shadow Tactics zanim nie wszedł do bundla też miał problem żeby dobić do 100k. Ostatnia odsłona Sudden Strike nawet po zbundlowaniu tej granicy chyba nie osiągnęła. Men of Wary są tak popularne, że nie wychodzą kolejne części i nikt nie robi ich klonów (nie liczę tych f2p wersji). O jakim rtt dla „znacznie szerszego grona odbiorców” oni myślą? Czy aby ten gatunek nie jest jeszcze większą niszą, niż gry w typie ich dotychczasowych dwóch produkcji?
Nie lepiej pomyśleć o rozwinięciu i ulepszeniu pomysłów ze swoich dwóch gier, które nie były uznawane za przesadnie doskonałe, a mimo to jak na indyki sprzedały się/sprzedają się nie najgorzej? A może po prostu ta konwencja im się znudziła i chcą czegoś nowego, ale akurat rtt… To jest jak proszenie się o plajtę.
FrankerZ Generał
Zwrot kosztów mają przy 215k kopii(uwzględniając ceny promocjne), tak więc troszkę im jeszcze zostało, ale powinno się udać do końca przyszłego roku.