Studio CreativeForge Games ujawniło wyniki sprzedaży Phantom Doctrine. Szpiegowska strategia znalazła ponad 100 tysięcy nabywców. Potwierdzono też, że deweloper pracuje nad kolejnym tytułem.

Od czasu premiery Phantom Doctrine niewiele słyszeliśmy o szpiegowskiej produkcji warszawskiego studia CreativeForge Games. Teraz jednak twórcy przypomnieli o swojej ostatniej produkcji i ujawnili wyniki sprzedaży w najnowszym raporcie bieżącym (via serwis Biznes.pap.pl). Do 11 listopada rozeszło się ponad 100 tysięcy egzemplarzy gry na PC, PlayStation 4 oraz Xboksie One. Nie jest to wiele w porównaniu z choćby drugim XCOM-em (ponad pół miliona kopii zakupionych w pięć dni od premiery), ale deweloper wierzy, że tytuł będzie sprzedawał się dobrze jeszcze w następnym roku.
CreativeForge poinformowało też, że pracuje nad kolejnym projektem. Niestety, nie zdradzono zbyt wiele. Wiemy, że będzie to reprezentant gatunku RTT (Real-Time Tactics), otrzymamy więc rozgrywkę znaną ze strategii czasu rzeczywistego, ale z większym naciskiem na taktyczną walkę niż strategiczne zarządzanie. Jednocześnie tytuł jest tworzony pod „znacznie szersze grono odbiorców niż wcześniejsze produkcje spółki” i ma być bardziej przystępny. Na razie to wszystko, lecz deweloper zapewnił, że dowiemy się więcej jeszcze w tym roku.
Więcej:Polska rewolucja, która zakończyła się fiaskiem. Chrome 2 miał odświeżyć gatunek FPS
GRYOnline
Gracze
Steam
17

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).