Petroglyph stworzy remastery Command & Conquer i C&C Red Alert

Nad remasterami dwóch pierwszych odsłon serii Command & Conquer pracować będzie studio Petroglyph Games. Wśród deweloperów znaleźli się także twórcy oryginalnych tytułów z cyklu. Zespół ma na koncie wiele dobrze przyjętych RTS-ów, takich jak Star Wars: Empire at War, Grey Goo oraz 8-bit Armies.

Michał Kułakowski

O remasterach serii Command & Conquer dowiedzieliśmy się po raz pierwszy w październiku tego roku. Była to niesamowicie dobra wiadomość dla fanów, bowiem przez długi czas wydawało się, że przyszłość legendarnego cyklu będzie związana jedynie z grami mobilnymi, takimi jak Command & Conquer: Rivals, która zapowiedziana została podczas targów E3. Electronic Arts ogłosiło dziś, że planowane remastery obejmować będą dwie pierwsze części cyklu. Decyzja o odświeżeniu akurat tych tytułów zapaść miała po otrzymaniu opinii i sugestii ze strony graczy. Nowych edycji doczekają się więc oryginalne Command & Conquer: Tiberian Dawn z 1995 roku, wraz z rozszerzeniem The Covert Operations, a także Command & Conquer: Red Alert z 1996 roku, wraz z dodatkami Counterstrike i The Aftermath. Aby jeszcze bardziej osłodzić tę zapowiedź, EA potwierdziło, że obiema produkcjami zajmować będzie się studio Petroglyph Games, w którego szeregach znajduje się wielu byłych pracowników nieistniejącego już Westwood Studios, odpowiedzialnego za powstanie i wieloletni rozwój marki Command & Conquer.

Na czele zespołu deweloperskiego remasterów staną oryginalni twórcy z Westwood Studios

Petroglyph Games, jako jeden z nielicznych deweloperów w branży, specjalizuje się wciąż w klasycznych RTS-ach. W dorobku studia znajdziemy gry, takie jak Star Wars: Empire at War, Grey Goo oraz 8-bit Armies. Co więcej, przy remasterach pracować będą kluczowi twórcy Command & Conquer. Na czele projektu staną: Joe Bostic, ojciec serii i główny programista jej pierwszych odsłon, Steve Tall, który był programistą Red Alerta, a także Ted Morris, pierwszy menadżer społeczności fanów. Towarzyszyć będzie im również Frank Klepacki, producent dźwięku i wieloletni kompozytor muzyki cyklu. Zespół Petroglyph współpracować ma także z malezyjskim Lemon Sky Studios, które pomagało w przygotowaniu grafiki w wydanym w ubiegłym roku StarCraft: Remastered. Twórcy obiecują, że gry zaoferują nową oprawę audiowizualną, wspierającą rozdzielczość 4K. Nie dowiedzieliśmy się jednak na razie, jaki los czeka ich sławne aktorskie przerywniki filmowe.

Remastery będą sprzedawane najprawdopodobniej w jednym pakiecie. Data ich premiery owiana jest tajemnicą i pozostanie nią przez dłuższy czas, bowiem produkcja gier nie ruszyła jeszcze z miejsca. Dobrą wiadomością jest to, że oba tytuły nie będą zawierały żadnych mikropłatności. Warto dodać, że Electronic Arts planuje także dalsze wsparcie dla Command & Conquer, którego efektem mogą być kolejne kolekcje remasterów oraz zupełnie nowe pecetowe odsłony cyklu.

  1. Oficjalna strona Petroglyph Games
  2. Oficjalna strona Electronic Arts
Command & Conquer: Red Alert

Command & Conquer: Red Alert

PC PlayStation
po premierze

Data wydania: 9 listopada 1996

Informacje o Grze
9.0

GRYOnline

7.9

Gracze

8.2

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

60

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
3
4
5
6
7
8
10
11
12
17
18
24
25

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2018-11-16
23:37

zanonimizowany768165 Legend

Pełna zgoda, te starsze to są wolniejsze ale te nowsze, bardziej chyba znane, są bardziej dynamiczniejsze...

Komentarz: zanonimizowany768165
2018-11-16
22:25

MANTISTIGER Generał

MANTISTIGER

Widzę że czeka nas zalew remasterów oby były dobre lepsze to niż nic ale lepiej jak by zrobili nowe tytuły. Powinni poprawić widocznym stopniu grafikę dać możliwość zooma na jednostkach np. czołg to ma być czołg a nie kwadrat z kreską.Naprawić archaiczną mechanikę.

Komentarz: MANTISTIGER
2018-11-15
20:12

Elevrilnar Generał

Elevrilnar

@SpecShadow
Pierwszy C&C i RA1 z pewnością do najdynamiczniejszych nie należą. Wszystko wlecze się niebywale w porównaniu do np. takiego Starcrafta. Do Tiberian Sun i późniejszych zarzutów nie mam.

Komentarz: Elevrilnar
2018-11-15
19:20

zanonimizowany768165 Legend

Ślamazarne tempo? Dla mnie C&C były dynamicznymi grami, może nie jest to poziom gier Relica (Dawn of War, Company of Heroes) ale na pewno nie można narzekać na zamulanie tempem rozgrywki.

Komentarz: zanonimizowany768165
2018-11-15
18:36

Felo74 Konsul

A, żebym ja to wiedział dokładnie... Nie grałem w te gry od lat, ale nie jestem naiwniakiem, żeby wierzyć, że żadna gra nie miała drewnianych mechanik z perspektywy dzisiejszych czasów. Różne mogą być w różnych grach. Ograniczenia kontroli jednostek, limit jednostek zaznaczonych, movement, pathing... Jest wiele takich mechanik co się dobrze nie zestarzały i nawet jeżeli tobie nie przeszkadzają to większości ludzi będą...

Komentarz: Felo74

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl