Dodatek do gry Command & Conquer: Red Alert
Data wydania: 2 sierpnia 1997
Drugie rozszerzenie do bestsellerowej strategii RTS Command & Conquer: Red Alert, opracowanej pod koniec 1996 roku przez firmę Westwood Studios. Dodatek zatytułowany The Aftermath oferuje osiemnaście nowych scenariuszy dla jednego gracza (po dziewięć dla każdej ze stron), które podobnie jak w poprzednim rozszerzeniu nie zostały połączone w jedną całość. Fani zabawy wieloosobowej otrzymali zaś kolejną setkę nowych map do trybu multiplayer.
Gracze
The Aftermath to druga i ostatnia próba wyciągnięcia pieniędzy od fanów Command & Conquer: Red Alert, pod pozorem oficjalnego rozszerzenia gry. W porównaniu z poprzednim dodatkiem - Counterstrike - programiści Westwood Studios wykazali więcej inwencji, choć nadal ciężko mówić tu o jakiejś rewolucji...
Rzeczą najbardziej przykuwającą uwagę fanów gry, są oczywiście nowe jednostki - tutaj w liczbie siedmiu. Alianci wzbogacili się o Chronotank - czołg pozwalający teleportować się na stałe w dowolną część planszy, Mechaników - potrafiących naprawiać uszkodzone w ferworze walki jednostki i wybuchowe ciężarówki, wyładowane po brzegi głowicami jądrowymi. Natomiast Sowieci wprowadzili do gry ostatnie wynalazki Nikola Tesli: piechotę i czołgi atakujące prądem, a także ulepszoną łódź podwodną, która jest w stanie niszczyć cele naziemne. Dodatkowo, obie strony dysponują czołgami MAD, które zdetonowane w wybranej części mapy, czynią ogromne spustoszenie. Najważniejszą jednak cechą The Aftermath, a odróżniającą ją od Counterstrike jest to, że wreszcie nowe jednostki można swobodnie produkować. Oprócz tego, dodatek oferuje 18 nowych scenariuszy dla jednego gracza i okrągłe 100 map do trybu Multiplayer. Misje są ciekawe i bardzo trudne, dzięki czemu stanowią nie lada wyzwanie dla ludzi znudzonych tradycyjnymi kampaniami. Szkoda tylko, że nie próbowano ich połączyć w całość - zarzut podobny do Counterstrike, choć i tak jest o niebo lepiej, jako że nie spotkamy się z sytuacjami, w których po piętnastu minutach gry, następuje koniec zabawy. Dodatek uzupełniają nowe utwory, zapisane także w formacie Audio. Jeśli posiadamy oba rozszerzenia, łączna ilość wszystkich kawałków zwiększa się do 35, a to już jest naprawdę sporo.
Fani gry, po kontakcie z opisywanym dodatkiem powinni być zadowoleni, chociaż nie ma się co oszukiwać - ilość nowości zawartych na kompakcie jest stosunkowo niewielka. Ale i tak wygląda to lepiej, niż w przypadku Counterstrike.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows
Producent: Westwood Studios
Wydawca: Virgin Interactive Entertainment
Ograniczenia wiekowe: 12+
Gry podobne:
18GIER
Osadzona w realiach science fiction seria strategii czasu rzeczywistego (RTS). Cykl został wykreowany przez ekipę Westwood Studios, jednak obecnie marka stanowi własność koncernu Electronic Arts, rozwijającego ją w oparciu o własne studia deweloperskie (m.in. Victory Games i EA Phenomic).
Podstawka dla Command & Conquer: Red Alert - The Aftermath
16 grudnia 2003
Brett W. Sperry, jako twórca oprogramowania rozrywkowego, ale także gracz z krwi i kości, od dawna marzył o strategii, w której nudny schemat walki z podziałem na tury, zastąpiłaby możliwość dowodzenia oddziałami w czasie rzeczywistym...
Dobra wiadomość dla wszystkich fanów Command & Conquer. Już za niespełna dwa tygodnie ujawnione zostaną oficjalne informacje, które rzucą światło na przyszłość cyklu. Czy doczekamy się nowej odsłony Red Alert? A może będzie to pozycja rozwijająca wątki zaprezentowane w dwóch grach z serii Generals?
gry
Piotr Doroń
6 lutego 2008
Wczoraj informowaliśmy Was, że Electronic Arts zapowiedziało zestaw Command & Conquer Saga, składający się z 13 dotychczasowych gier z tej serii. Okazuje się jednak, że nie ukaże się on na Starym Kontynencie.
gry
Rafał Skierski
5 października 2007
Electronic Arts przygotowało nie lada gratkę dla miłośników gier z serii Command & Conquer. Będzie to kompilacja trzynastu produkcji ze wspomnianego cyklu, wśród których znajdziemy zarówno te starsze, które znalazły się w zestawie C&C: The First Decade, jaki i najnowszą odsłonę – C&C 3: Tiberium Wars.
gry
Artur Falkowski
3 października 2007
Pięć lat temu dobrze znana fanom RTS-ów firma Westwood opracowała grę Command & Conquer: Renegade. Wbrew pierwszemu członowi tytułu nie była to kolejna część serii, lecz spin-off, przedstawiona w perspektywie pierwszej osoby strzelanina osadzona w uniwersum C&C.
gry
Artur Falkowski
16 września 2007
Zapraszamy do lektury szóstego i ostatniego odcinka opowieści o historii cyklu Command & Conquer. Jak nietrudno się domyślić, poświęcony jest on grze, która wzbudziła wśród fanów chyba najwięcej kontrowersji. Jej tytuł to Command & Conquer: Generals.
gry
Krystian Smoszna
31 marca 2007
Zapraszamy do lektury piątej części artykułu, w którym możecie zapoznać się z historią cyklu Command & Conquer. Dziś przyjrzymy się grze Red Alert 2 oraz pierwszoosobowej strzelaninie, zatytułowanej Renegade.
gry
Krystian Smoszna
30 marca 2007
Zapraszamy do lektury czwartej części artykułu, w którym możecie zapoznać się z historią cyklu Command & Conquer. Wczoraj zakończyliśmy naszą opowieść na nietypowym eksperymencie o nazwie Sole Survivor Online, dzisiejszy odcinek poświęcimy w całości grze Tiberian Sun.
gry
Krystian Smoszna
29 marca 2007
Zapraszamy do lektury trzeciej części artykułu, w którym możecie zapoznać się z historią cyklu Command & Conquer. Wczoraj zakończyliśmy naszą opowieść na grze Red Alert, dziś nieco więcej o jej oficjalnych rozszerzeniach oraz o wynalazku znanym jako Sole Survivor Online.
gry
Krystian Smoszna
28 marca 2007
Zapraszamy do lektury drugiej części artykułu, w którym możecie zapoznać się z historią cyklu Command & Conquer. Wczoraj mogliście dowiedzieć się więcej o pierwszej części gry (nieoficjalnie znanej pod tytułem Tiberian Dawn), dziś czas na jej rozszerzenie oraz Red Alert.
gry
Krystian Smoszna
27 marca 2007
Jest jedną z najsłynniejszych serii gier strategicznych czasu rzeczywistego i jedną z najlepiej sprzedających się zarazem. W ciągu jedenastu lat swego istnienia, produkty z cyklu Command & Conquer rozeszły się w nakładzie przekraczającym 25 milionów sztuk. Dzięki temu wynikowi, marka ta znajduje się w pierwszej dwudziestce najpopularniejszych tytułów w historii elektronicznej rozrywki.
gry
Krystian Smoszna
26 marca 2007
Wymagania sprzętowe gry Command & Conquer: Red Alert - The Aftermath:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 60MHz, 16MB RAM, SVGA.
Średnie Oceny:
Średnia z 107 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
zanonimizowany612726 Legend
Czemu nie ma tu gier na Playstation 1.
BracoForOne Konsul
Moja pierwsza strategia jedna z najlepszych
Fokcuf Pretorianin
Dodatek lepszy od pierwszego. Z tego co pamiętam to wprowadzał nawet nowe jednostki oferując powiew czegoś świeżego, zamiast udawać dodatek który w rzeczywistości był map packiem.
Arkajf Pretorianin
Zdecydowanie lepszy dodatek. Nowe jednostki a nie tylko modyfikacja starych jak w pierwszym. Kampania też bardziej mi się podobała. Ocena: 7.5
Weider_XBOX360 Pretorianin
Bardzo dobry dodatek więcej misji plus dodaje POLSKE!!!