
Dodatek do gry Command & Conquer: Red Alert
Data wydania: 2 sierpnia 1997
Oficjalny dodatek do wydanej w listopadzie 1996 roku strategii czasu rzeczywistego Command & Conquer: Red Alert autorstwa Westwood Studios. Dodatek zatytułowany Counterstrike oferuje szesnaście nowych scenariuszy (po osiem dla każdej ze stron) o różnym stopniu trudności. W przeciwieństwie do gry macierzystej, nie zostały one jednak połączone w kampanię i mogą być rozgrywane w całkowicie dowolnej kolejności.
Gracze
Pierwsze wydania Command & Conquer nie miały szczęścia do dodatków. Programiści z Westwood Studios szli na przysłowiową łatwiznę, serwując rządnym krwi graczom ochłapy, miast pełnowartościowego produktu. Tak było z The Covert Operations i nie inaczej jest z Counterstrike, pierwszym oficjalnym rozszerzeniem do wielkiego, komercyjnego hitu o nazwie Red Alert.
Counterstrike oferuje szesnaście nowych scenariuszy, po osiem dla każdej ze stron konfliktu. Możemy je rozgrywać w nieokreślonym porządku, co według informacji na pudełku, należałoby zaliczyć do zalet - w rzeczywistości jest wręcz odwrotnie. Gdyby połączono je w jakąś mini-kampanię, próbowano stworzyć trzymającą się kupy historyjkę i ubarwić ją premierowymi wstawkami filmowymi, byłoby o wiele lepiej. Jakość nowych misji także pozostawia wiele do życzenia. Niektóre z nich są arcytrudne i wymagają maksymalnego skupienia, inne z kolei można ukończyć w kilkanaście minut, specjalnie się nie wysilając. O wiele lepiej sytuacja wygląda w przypadku map dla rozgrywki multiplayer - jest ich aż 100, ale biorąc pod uwagę to, że już w oryginalnej wersji Red Alert, był zawarty edytor plansz, żaden to powód do radości. W grze ukryta jest także malutka kampania, w której Twoimi przeciwnikami staną się... gigantyczne mrówki. Co prawda są to tylko cztery misje, ale i bardzo trudne zarazem, mogą stać się więc prawdziwym wyzwaniem dla gracza, o ile kogokolwiek będzie bawić strzelanie do tego typu asortymentu. Kolejną rzeczą wartą uwagi (tym bardziej, że szczycą się tym autorzy, odnotowując ją na pudełku) są nowe jednostki, w liczbie czterech. Idąc po kolei: Tesla Tank – czołg rażący prądem; Elite Super Soldier – żołnierz w niczym nie ustępujący Tanyi; Wonder Dog - sowiecka krzyżówka owczarka z robotem i Superjet - samolot przenoszący pociski nuklearne. Szczerze powiedziawszy, nic ciekawego, a już z pewnością oryginalnego. Zabawę psuję także fakt, że żadnej z tych jednostek nie można budować, są one udostępniane tylko w wybranych scenariuszach. Na koniec coś dla ucha: osiem premierowych utworów, nota bene całkiem niezłych. Podobnie jak w przypadku The Covert Operations, także i tutaj nagrano je w formacie CD Audio, dzięki czemu można je odtworzyć na zwykłym sprzęcie grającym. Westwood Studios przypisał to oczywiście do zalet, ja powiedziałbym, że to po prostu wypełnienie dziurawego kompaktu.
Podsumowując, Counterstrike jest dodatkiem bardzo słabym, paradoksalnie, nie oferującym właściwie niczego nowego. Przeznaczony tylko dla totalnych pasjonatów oryginalnej wersji gry, ewentualnie dla kolekcjonerów.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: Westwood Studios
Wydawca: Virgin Interactive Entertainment
Ograniczenia wiekowe: 12+
Gry podobne:



18GIER
Osadzona w realiach science fiction seria strategii czasu rzeczywistego (RTS). Cykl został wykreowany przez ekipę Westwood Studios, jednak obecnie marka stanowi własność koncernu Electronic Arts, rozwijającego ją w oparciu o własne studia deweloperskie (m.in. Victory Games i EA Phenomic).

Podstawka dla Command & Conquer: Red Alert - Counterstrike
16 grudnia 2003
Brett W. Sperry, jako twórca oprogramowania rozrywkowego, ale także gracz z krwi i kości, od dawna marzył o strategii, w której nudny schemat walki z podziałem na tury, zastąpiłaby możliwość dowodzenia oddziałami w czasie rzeczywistym...
Dobra wiadomość dla wszystkich fanów Command & Conquer. Już za niespełna dwa tygodnie ujawnione zostaną oficjalne informacje, które rzucą światło na przyszłość cyklu. Czy doczekamy się nowej odsłony Red Alert? A może będzie to pozycja rozwijająca wątki zaprezentowane w dwóch grach z serii Generals?
gry
Piotr Doroń
6 lutego 2008 09:26
Wczoraj informowaliśmy Was, że Electronic Arts zapowiedziało zestaw Command & Conquer Saga, składający się z 13 dotychczasowych gier z tej serii. Okazuje się jednak, że nie ukaże się on na Starym Kontynencie.
gry
Rafał Skierski
5 października 2007 13:17
Electronic Arts przygotowało nie lada gratkę dla miłośników gier z serii Command & Conquer. Będzie to kompilacja trzynastu produkcji ze wspomnianego cyklu, wśród których znajdziemy zarówno te starsze, które znalazły się w zestawie C&C: The First Decade, jaki i najnowszą odsłonę – C&C 3: Tiberium Wars.
gry
Artur Falkowski
3 października 2007 09:33
Pięć lat temu dobrze znana fanom RTS-ów firma Westwood opracowała grę Command & Conquer: Renegade. Wbrew pierwszemu członowi tytułu nie była to kolejna część serii, lecz spin-off, przedstawiona w perspektywie pierwszej osoby strzelanina osadzona w uniwersum C&C.
gry
Artur Falkowski
16 września 2007 19:59
Zapraszamy do lektury szóstego i ostatniego odcinka opowieści o historii cyklu Command & Conquer. Jak nietrudno się domyślić, poświęcony jest on grze, która wzbudziła wśród fanów chyba najwięcej kontrowersji. Jej tytuł to Command & Conquer: Generals.
gry
Krystian Smoszna
31 marca 2007 13:29
Zapraszamy do lektury piątej części artykułu, w którym możecie zapoznać się z historią cyklu Command & Conquer. Dziś przyjrzymy się grze Red Alert 2 oraz pierwszoosobowej strzelaninie, zatytułowanej Renegade.
gry
Krystian Smoszna
30 marca 2007 09:03
Zapraszamy do lektury czwartej części artykułu, w którym możecie zapoznać się z historią cyklu Command & Conquer. Wczoraj zakończyliśmy naszą opowieść na nietypowym eksperymencie o nazwie Sole Survivor Online, dzisiejszy odcinek poświęcimy w całości grze Tiberian Sun.
gry
Krystian Smoszna
29 marca 2007 11:27
Zapraszamy do lektury trzeciej części artykułu, w którym możecie zapoznać się z historią cyklu Command & Conquer. Wczoraj zakończyliśmy naszą opowieść na grze Red Alert, dziś nieco więcej o jej oficjalnych rozszerzeniach oraz o wynalazku znanym jako Sole Survivor Online.
gry
Krystian Smoszna
28 marca 2007 11:52
Zapraszamy do lektury drugiej części artykułu, w którym możecie zapoznać się z historią cyklu Command & Conquer. Wczoraj mogliście dowiedzieć się więcej o pierwszej części gry (nieoficjalnie znanej pod tytułem Tiberian Dawn), dziś czas na jej rozszerzenie oraz Red Alert.
gry
Krystian Smoszna
27 marca 2007 11:15
Jest jedną z najsłynniejszych serii gier strategicznych czasu rzeczywistego i jedną z najlepiej sprzedających się zarazem. W ciągu jedenastu lat swego istnienia, produkty z cyklu Command & Conquer rozeszły się w nakładzie przekraczającym 25 milionów sztuk. Dzięki temu wynikowi, marka ta znajduje się w pierwszej dwudziestce najpopularniejszych tytułów w historii elektronicznej rozrywki.
gry
Krystian Smoszna
26 marca 2007 09:17
Wymagania sprzętowe gry Command & Conquer: Red Alert - Counterstrike:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
PC 486DX4 100MHz, 8MB RAM, SVGA.
Średnie Oceny:
Średnia z 116 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.