Wyszukiwarka gier
Phantom Doctrine

Phantom Doctrine

PCPlayStationXboxNintendo
po premierze

Data wydania: 14 sierpnia 2018

Strategiczne, Turowe, Zimna wojna, Taktyczne, Szpiegowskie, Polskie, Indie, Lata 80., Multiplayer, Singleplayer, Internet

Phantom Doctrine to strategia szpiegowska autorstwa polskiego zespołu CreativeForge Games. Akcja toczy się w latach 80. ubiegłego wieku, prezentując alternatywną wersję zimnej wojny. Gracz staje na czele tajnej organizacji wywiadowczej, której celem jest powstrzymanie globalnego spisku mającego na celu przejęcie władzy nad światem. Musimy werbować agentów, szkolić ich, wyposażać oraz zapewniać im fałszywe tożsamości.

6.2

GRYOnline

7.5

Gracze

7.4

Steam

OCEŃ
Oceny

Phantom Doctrine to szpiegowska strategia turowa. Grę opracowało warszawskie studio CreativeForge Games, mające w swoim portfolio takie tytuły jak Hard West czy Ancient Space.

Fabuła

Akcja toczy się w 1983 roku. Gracze stają na czele Koterii (The Cabal), czyli tajnej organizacji, powołanej do walki z globalnym spiskiem potężnej grupy, próbującej przejąć kontrolę nad światem poprzez wywoływanie lokalnych konfliktów pomiędzy państwami.

Autorzy przygotowali rozbudowaną fabułę, która prezentuje alternatywną historię zimnej wojny, choć jednocześnie w scenariuszu nie zabrakło także prawdziwych postaci i wydarzeń, dodających autentyczności prezentowanej opowieści.

Czytaj więcej

Platformy:

Nintendo Switch

Nintendo Switch 13 czerwca 2019Angielskie napisy i dialogi

PC Windows

PC Windows 14 sierpnia 2018Polskie napisy

PlayStation 4

PlayStation 4 14 sierpnia 2018Polskie napisy

Xbox One

Xbox One 24 sierpnia 2018Polskie napisy

Gry z serii

Phantom Doctrine
Phantom Doctrine

2GRY

Gry z serii Phantom Doctrine

Gry z serii Phantom Doctrine

Publicystyka

7.0
dobra

Recenzja GRYOnline

Phantom Doctrine

Phantom Doctrine to gra, która potrafi wciągnąć tak mocno, że łatwo zarwać nockę. Ten tytuł łatwo sprawi dużo frajdy dzięki ciekawym pomysłom i dobremu wykonaniu, ale jednocześnie potrafi mocno dać w kość. Przecież gdyby nie ta nieszczęsna sztuczna inteligencja, to mielibyśmy prawdziwą rewelację.

Recenzja gry Phantom Doctrine – polski XCOM ze szpiegami
Recenzujący:
Platforma:
PC Windows PC Windows
Data recenzji:
16 sierpnia 2018
Phantom Doctrine - poradnik do gry
Poradnik

Aktualizacja: 17 sierpnia 2018

Phantom Doctrine - poradnik do gry

Poradnik do gry Phantom Doctrine stanowi kompendium wiedzy na temat tej turowej gry szpiegowskiej. Opisujemy jak gromadzić i dobrze wydawać pieniądze, jakie mechaniki rządzą światem gry, jak zdemaskować wrogich agentów i wyszkolić własny zespół szpiegów.

Phantom Doctrine - poradnik do gry
Opinie

29 lipca 2018

Gry sierpnia 2018 - najciekawsze premiery i konkurs

Choć w sierpniu wciąż próżno oczekiwać premier wielkich hitów, miesiąc ten prezentuje się o wiele lepiej od lipca, przynosząc ze sobą debiuty m.in. nowego dodatku do World of Warcraft, intrygującego We Happy Few oraz finałowy sezon The Walking Dead.

Gry sierpnia 2018 - najciekawsze premiery i konkurs
Gry sierpnia 2018 - najciekawsze premiery i konkurs
Opinie

11 listopada 2017

11 nadchodzących polskich gier na 11 listopada. Rodzime tytuły, których nie możemy się doczekać

Na pewno zdajecie sobie sprawę, że nie samym Wiedźminem polska branża stoi. Na 11 listopada wybraliśmy dla Was 11 rodzimych nadchodzących gier, na które warto zwrócić uwagę – jest tu kilka prawdziwych perełek!

11 nadchodzących polskich gier na 11 listopada. Rodzime tytuły, których nie możemy się doczekać
11 nadchodzących polskich gier na 11 listopada. Rodzime tytuły, których nie możemy się doczekać
Opinie

6 września 2017

Widzieliśmy polskie Phantom Doctrine – szpiegowski XCOM

Przez pierwsze minuty Phantom Doctrine odrzuca nieprzystępnością, skomplikowaniem i kiepską oprawą. Po tym mało zachęcającym wstępnym wrażeniu okazuje się jednak, że to niełatwa, wymagająca nieustannego skupienia i niezwykle wciągająca strategia turowa.

Widzieliśmy polskie Phantom Doctrine – szpiegowski XCOM
Widzieliśmy polskie Phantom Doctrine – szpiegowski XCOM
Opinie

25 sierpnia 2017

Najlepsze zapowiedzi z targów gamescom 2017 – pecet w natarciu

Dzięki tegorocznym targom gamescom dowiedzieliśmy się o kolejnej porcji tytułów, których drogę do premiery warto uważnie śledzić. Oto najciekawsze z nich.

Najlepsze zapowiedzi z targów gamescom 2017 – pecet w natarciu
Najlepsze zapowiedzi z targów gamescom 2017 – pecet w natarciu

Wiadomości

Zapowiedziano Phantom Doctrine 2 – sequel polskiej strategii

Rodzime studio CreativeForge Games zapowiedziało Phantom Doctrine 2: The Cabal – kontynuację niezłej strategii inspirowanej cyklem XCOM. Produkcja zabierze nas do alternatywnej wersji 1986 roku i wprowadzi bardzo duże zmiany w mechanice rozgrywki.

gry

Bartosz Świątek

23 lipca 2020 16:24

Zapowiedziano Phantom Doctrine 2 – sequel polskiej strategii

Twórcy gry Phantom Doctrine w tarapatach – pracownicy odchodzą z CreativeForge Games [aktualizacja]

Szeregi należącego w dużej mierze do PlayWay polskiego studia CreativeForge Games, które ma w swoim portfolio takie gry jak Phantom Doctrine czy Hard West, opuściła blisko połowa pracowników. Firma zamierza jednak kontynuować produkcję swego następnego dzieła, które ma być bardziej przystępne od jej wcześniejszych dokonań.

gry

Krystian Pieniążek

31 stycznia 2019 10:38

Twórcy gry Phantom Doctrine w tarapatach – pracownicy odchodzą z CreativeForge Games [aktualizacja]

Thief Simulator lepszy niż Wiedźmińskie opowieści - wyniki polskich gier na Steamie

Przyjrzeliśmy się wynikom sprzedaży polskich gier wydanych w ostatnich miesiącach na Steamie, korzystając z danych serwisu Steam Spy. Wśród tych tytułów nie brakuje zarówno sukcesów (World War 3, Thief Simulator, Phantom Doctrine), jak i porażek (m.in. Dying Light: Bad Blood, My Memory of Us, Kursk).

gry

Adrian Werner

19 listopada 2018 12:42

Thief Simulator lepszy niż Wiedźmińskie opowieści - wyniki polskich gier na Steamie

Phantom Doctrine sprzedane w 100 tys. kopii. Twórcy robią nową grę

Studio CreativeForge Games ujawniło wyniki sprzedaży Phantom Doctrine. Szpiegowska strategia znalazła ponad 100 tysięcy nabywców. Potwierdzono też, że deweloper pracuje nad kolejnym tytułem.

gry

Jakub Błażewicz

14 listopada 2018 20:50

Phantom Doctrine sprzedane w 100 tys. kopii. Twórcy robią nową grę

Phantom Doctrine - pierwsze recenzje polskiej turówki

W sieci pojawiły się pierwsze recenzje polskiej turówki Phantom Doctrine. Odbiór gry jest ogólnie dobry, choć rozrzut ocen jest spory.

gry

Adrian Werner

15 sierpnia 2018 10:06

Phantom Doctrine - pierwsze recenzje polskiej turówki

Nowy oddział Crystal Dynamics, RAGE 2 bez wsparcia dla modów na premierę i inne wieści

Dziś piszemy o nowym oddziale Crystal Dynamics zajmującym się The Avengers Project, premierze polskiej taktycznej strategii Phantom Doctrine, prośbie o nieusuwanie bety Black Ops IIII i kolejnych szczegółach na temat RAGE 2. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

gry

Miłosz Szubert

14 sierpnia 2018 14:25

Nowy oddział Crystal Dynamics, RAGE 2 bez wsparcia dla modów na premierę i inne wieści

Prezentacja najważniejszych elementów Phantom Doctrine – szpiegowskiego XCOM-a

Na dwa tygodnie przed premierą Phantom Doctrine deweloperzy ze studia CreativeForge Games opublikowali materiał wideo, w którym prezentują najważniejsze elementy swojego najnowszego dzieła. Możemy na nim zobaczyć, jakie kroki trzeba będzie podjąć, by odnosić sukcesy w tym „szpiegowskim XCOM-ie”.

gry

Krystian Pieniążek

31 lipca 2018 18:11

Prezentacja najważniejszych elementów Phantom Doctrine – szpiegowskiego XCOM-a

Cena i data premiery Phantom Doctrine – szpiegowskiego XCOM-a rodem z Polski

Poznaliśmy cenę i datę debiutu Phantom Doctrine, czyli strategii turowej inspirowanej kultową serią XCOM, nad którą pracują twórcy gry Hard West. Jak się okazuje, premiera tego tytułu odbędzie się jeszcze przed końcem wakacji.

gry

Krystian Pieniążek

10 lipca 2018 22:26

Cena i data premiery Phantom Doctrine – szpiegowskiego XCOM-a rodem z Polski

Polska strategia Phantom Doctrine z nowym zwiastunem

Obiecująca strategia turowa Phantom Doctrine, nowe dzieło warszawskiego studia CreativeForge Games, otrzymała tuż przed E3 nowy zwiastun. Potwierdza on, że gra będzie mieć premierę już za niedługo, na PC, PS4 oraz XONE.

gry

Jakub Mirowski

9 czerwca 2018 09:36

Polska strategia Phantom Doctrine z nowym zwiastunem

Phantom Doctrine - szpiegowska turówka nowym projektem warszawskiego CreativeForge Games

Mające na koncie grę Hard West polskie studio CreativeForge Games zapowiedziało Phantom Doctrine, czyli szpiegowską turówkę osadzoną w alternatywnej wersji zimnej wojny, w której pokierujemy prywatną organizacją wywiadowczą walczącą z globalnym spiskiem.

gry

Adrian Werner

23 sierpnia 2017 09:24

Phantom Doctrine - szpiegowska turówka nowym projektem warszawskiego CreativeForge Games

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry Phantom Doctrine.

Wszystkie pliki do pobrania

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Phantom Doctrine:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i3-2100 3.1 GHz / AMD Phenom II X4 965 3.4 GHz, 6 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 550 Ti / Radeon HD 5770 lub lepsza, 35 GB HDD, Windows 7/8/8.1/10 64-bit.

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-4670K 3.4 GHz / AMD FX-8320 3.5 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 960 / Radeon R9 290X lub lepsza, 35 GB HDD, Windows 10 64-bit.

Oceny gry

Średnie Oceny:

6.2

Ocena GRYOnline.pl

Średnia z 6 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.

Oceny Recenzentów i Expertów
7.5

Ocena Graczy

Średnia z 136 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

7.4

Ocena STEAM

"W większości pozytywne"

Średnia z 3708 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

7.0
Przemysław Zamęcki
PC

Przemysław Zamęcki

Recenzent GRYOnline.pl

2018.08.16

Tajemnicza gra wywiadów, akcje szpiegowskie i analiza tajnych dokumentów podlane sosem taktycznej rozgrywki wzorowanej na mistrzach gatunku. Phantom Doctrine przenosi nas w czasy zimnej wojny i stawia na czele siatki bezwzględnych agentów.

6.0
PC

MarcinB323

Ekspert

2022.02.16

Gra rozminęła się z oczekiwaniami, walka turowa wobec dziwnych zasad (nie można spudłować, dziwne zasady obrażeń i przeciwnik grający na kodach) nie sprawiała przyjemności. Ciekawe skradanie ratuje tytuł i fajne zarządzanie bazą choć niektóre drzewka rozwoju bazy bezsensowne. Przeszedłem grę jako szpieg i nie mogłem ani razu użyć tłumika :)

7.0
PC

micin3

Ekspert

2018.08.19

Gra skończona na najtrudniejszym poziomie, zajęła około 24 godziny. Ogólnie solidna 7, głównie z powodów braku balansu. 1. Przebrania są kompletnie niezbalansowane. Jeżeli mogłem gdzieś zabrać 6 osób, to wybierałem tylko 2 (później 3) które mogły używać przebrań. W późniejszych misjach musiałem zrezygnować z używania tej funkcji, ponieważ nawet na najwyższym poziomie trudności gra była banalna.2. Walka taktyczna jest kompletna porażka. Jest to przeciwieństwo Xcoma - strzały zawsze trafiają, osłona jedynie zmniejsza obrażania. Jeżeli trafimy na zasadzie to lepiej już przeklikać kończenie tury żeby przeciwnik zabił naszych ludzi - 4 tury na czekanie na busa ewaluacyjnego+ niekończące się posiłki wroga, które zawsze trafiają jest jedynie frustrujące. W najlepszym przypadku, jeżeli każdy agent zabije jednego przeciwnika, to i tak na polu bitwy zostaje 3< przewoźników którzy zawsze zabija/ciężko rano jednego agenta. A po 2 turach wpada kolejnych 6 przeciwników. 3. Tablica to zbiór tych samych notatek, gdzie zmieniają się jedynie słowa klucze, przez co pod koniec zajmowało mi 3 sekundy jedną notatka - słowa klucze zawsze w tym samym miejscu, automatycznie później się je klika bez czytania.

5.5
Jakub Mirowski
PC

Jakub Mirowski

GRYOnline.pl Team

2018.08.16

Zawartości jest tu naprawdę mnóstwo i za to warszawskim deweloperom należą się brawa. Ale w ogólnym rozrachunku Phantom Doctrine zamiast frajdy znacznie częściej serwuje frustrację. To gra wyjątkowo mało przyjazna użytkownikowi: bardzo złożona, ale przy tym całkowicie nieintuicyjna. A nawet gdy się w nią zagłębić, szybko okazuje się, że problemy leżą też gdzie indziej, np. w kiepskim aktorstwie głosowym czy średnio poprowadzonej fabule. Osobna bura należy się również za sztuczną inteligencję, która swoją niemrawość i głupotę nadrabia ponadludzką celnością podczas wymian ognia.

6.0
kęsik
PC

kęsik

Ekspert

2018.08.29

6.0
Przemysław Bartula
PC

Przemysław Bartula

GRYOnline.pl Team

2018.08.16

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2021-09-06
14:26

CyboRKg Generał

CyboRKg

Kupilem dawno temu. Odpalilem dopiero teraz. I chyba dobrze, bo czytalem o tysiacach usunietych bugow.
Z poczatku gra sie dosc topornie. Interfejs nie jest tak intuicyjny jak w XCOM. Problemem jest ciagly brak gotowki, ale z tym sobie szybko poradzilem ;)
To chyba jedyna gra tego typu, gdzie przeciwnik zawsze trafia, (chyba ze naszemu agentowi wyjdzie unik). Bawi mnie tez opcja pozbywania sie cial (gdzie oni ich ukrywaja?).
Rozgrywka naprawde zaczela mi sie podobac w rozdziale trzecim. Jezeli misje mam dobrze przygotowana to trzech snajperow ubezpiecza teren z trzech kierunkow (ewentualnie zaslona dymna do oslony odwrotu). Nie korzystam z wszystkich ludzi. Biore dwoch najlepszych i dwoch w przebraniach do wylaczania kamer. Gram od dwoch dni (ponad 20 godzin w sumie) i dopiero teraz mnie zassalo. Ukonczylem tez kiedys wczesniejsza gre tych samych tworcow "Hard West". A niedawno dwukrotnie przeszedlem podobna (duzo latwiejsza) gre "Empire of Sin". We wspolczesnych grach ufopodobnych najbardziej irytuje mnie to cale 3D i koniecznosc zabawy w operatora kamery. Idealem sa dla mnie stare gry w rzucie izometrycznym takie jak pierwsze UFO i JA2. Nie trzeba bylo krecic kamera, a wszystko bylo doskonale widoczne!

Komentarz: CyboRKg
2021-09-09
21:39

CyboRKg Generał

CyboRKg

Wlasnie ukonczylem kampanie z glowna postacia z CIA. Mam zamiar przejsc tez agentem KGB i trzecia opcja, ktora wlasnie odblokowalem.

Komentarz: CyboRKg
2021-12-27
19:16

zanonimizowany869910 Legend

Taktyczna turówka? Steam polecił ją w przecenie: 14.29 PLN za podstawową wersję i 19.76 PLN za deluxe edition. Ale przeczytałem Wasze komentarze... Cóż, walka turowa jest najważniejsza, a skoro tutaj mamy jej parodię, to chyba sobie nie zagram. Cena nie gra roli.

Pojawi się w ogóle jakaś turówka taktyczna, z klasycznymi punktami akcji, z możliwością czołgania się, kucania, biegania, chodzenia, wspinania się, czyli to co stało za sukcesem choćby Jagged Alliance? I bez gwarantowanych trafień, zamiast tego z sensownie opracowanymi osłonami i innymi przelicznikami...

Komentarz: zanonimizowany869910
2023-04-07
19:27

zanonimizowany947190 Pretorianin

Początek gry jest bardzo zachęcający i obiecujący. Już nawet nie mówię o tym, że jest wiele mechanik i opcji, które dla mnie, fana XCOM, są tutaj po prostu przeniesione wprost, co mnie na początku zachęciło, ale o tym, że gra po prostu na początku robi dobre wrażenie, bardzo dobre.

Niby jest samouczek, ale dotyka ona tylko jakieś 10% gry, bo omawia wybrane elementy starcia taktycznego. Skupia się na poruszaniu i akcji strzału - tylko. Reszta, z mechanikami starć na czele, czyli z tym, że wrogowie widzą nas przez ściany, trafiają nas przez nie, że z jakiegoś dziwnego powodu wszczynają alarm, kiedy po prostu stoimy, jest przemilczana.

Najgorsze jest to, że samouczek i wyjaśnianie zasad gry kończy się na pierwszej misji taktycznej. A przecież ta gra to jednak w większości zarządzanie bazą i operacjami. Tutaj nic się nie dowiemy, bo ogólne "pop-up windows" po wejściu do danej części bazy służą tylko opowiedzeniu "co tutaj się robi" i tyle. Może to by wystarczyło, gdyby po najechaniu na elementy gry pojawiły się opisy co i jak, ale ich brak. W efekcie nawet nie wiemy, że jak wyślemy agenta do jakiegoś miasta, to po ponownym kliknięciu tej lokacji broń boże nie wolno klikać jego portretu, bo to spowoduje jego odesłanie do bazy - przecież to takie intuicyjne, że bez klawisza funkcyjnego wszystko się załatwia.

Walka taktyczna to zmora. Niby możemy załatwiać coś po cichu, ale w sumie nie wiadomo co, poza wejściem w strefę obramowaną czerwoną linią, powoduje, że wróg wszczyna alarm. Oczywiście, jak wspomniałem, często widzą nas przez ściany i przez nie jesteśmy trafiani, ale nie to jest najgorsze, bo takie rzeczy w grach to norma. Niezmiernie irytujące jest, kiedy nasz człowiek, będąc na dachu, trafiany jest pod takim kątem przez wroga stojącego na najniższym poziomie, że tamten nie byłby w stanie nas dostrzec, a co dopiero trafić. Takich kwiatków jest więcej - wrogowie zawsze trafiają - w wyskakujących okienkach napisane jest, że w grze nie ma losowych trafień, czyli co - każdy żołnierz wroga to strzelec wyborowy? Strzelając zza winkla czy przez okno trafia za pierwszym razem?

W ekranach szkoleń, ekwipunku nie wiadomo o co kaman, coś klikamy, ale nie wiemy, co robimy i znowu - jeden klawisz załatwia wszystko nieodwołanie - normalnie gra jest dla jasnowidzów, co nie znając jej mechaniki i zasad, wiedzą od razu, co w niej zrobić.

I żeby nie było, nie oceniam gry jako kopii XCOM, tylko niezależny byt, który z XCOM czerpie. Wyszło słabo. Już wiem dlaczego domyślnym poziomem trudności gry jest ŁATWY.

Gra prezentuje się świetnie, daje ogromne nadzieję na fajną rozgrywkę, a to tylko czekoladowa kupa.

Komentarz: zanonimizowany947190
2023-04-07
19:28

Admin Senator

Admin

Phantom Doctrine - recenzje graczy

Komentarz: Admin

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl