Twórcy gry Phantom Doctrine w tarapatach – pracownicy odchodzą z CreativeForge Games [aktualizacja]

Szeregi należącego w dużej mierze do PlayWay polskiego studia CreativeForge Games, które ma w swoim portfolio takie gry jak Phantom Doctrine czy Hard West, opuściła blisko połowa pracowników. Firma zamierza jednak kontynuować produkcję swego następnego dzieła, które ma być bardziej przystępne od jej wcześniejszych dokonań.

Krystian Pieniążek

AKTUALIZACJA:

Coraz gorsze wieści na temat CreativeForge Games wychodzą na światło dzienne. Jak można wyczytać na portalu Stockwatch.pl, szeregi zespołu opuściło kolejnych jedenastu pracowników. Niewykluczone, że ci, którzy pozostali na swoich stanowiskach, również złożą wypowiedzenia. Najwyraźniej firma znajduje się na równi pochyłej, jednak przed całkowitym upadkiem być może uratowałoby ją całkowite przejęcie przez spółkę PlayWay (na ten moment posiadającą w CreativeForge Games 47,81 procent udziałów), co podobno ma ona w planach od jakiegoś czasu.

Nie najlepiej dzieje się w polskim studiu CreativeForge Games. Jak donosi serwis StockWatch, w zeszłym tygodniu ze swojej posady zrezygnował prezes Kacper Szymczak, a teraz szeregi około czterdziestoosobowego zespołu opuściło aż osiemnastu pracowników. Odbiło się to na dzisiejszym kursie akcji spółki (notowanej na NewConnect), które staniały o niemal 12 procent, do 11,99 złotych za sztukę.

Mimo kryzysu, firma zamierza skupić się na tworzeniu zapowiedzianej w listopadzie ubiegłego roku produkcji, na którą ma zabezpieczone fundusze. Co więcej, w jej oficjalnym komunikacie można wyczytać, że tytuł zostanie zaprezentowany szerokiej publiczności tak szybko, jak to możliwe. O samej grze nie wiemy obecnie zbyt wiele – autorzy pracują nad taktyczną strategią czasu rzeczywistego, która ma być bardziej przystępna niż wcześniejsze dzieła tej ekipy.

Phantom Doctrine to swego rodzaju polska odpowiedź na serię XCOM. - Twórcy gry Phantom Doctrine w tarapatach – pracownicy odchodzą z CreativeForge Games [aktualizacja] - wiadomość - 2019-01-31
Phantom Doctrine to swego rodzaju polska odpowiedź na serię XCOM.

Przypomnijmy, że debiutanckim dziełem studia CreativeForge Games było Ancient Space, czyli ciepło przyjęty kosmiczny RTS z 2014 roku. W 2015 roku do sprzedaży trafiło z kolei Hard West – oryginalna strategia turowa, łącząca elementy westernu z akcentami rodem z nurtu fantasy. W sierpniu 2018 roku na sklepowych półkach pojawiło się natomiast Phantom Doctrine, które w ciągu niemal trzech miesięcy od premiery na komputerach osobistych, PlayStation 4 oraz Xboksie One znalazło ponad sto tysięcy nabywców, z czego połowę stanowili użytkownicy platformy Steam.

  1. Oficjalna strona internetowa studia CreativeForge Games
  2. Recenzja gry Phantom Doctrine
  3. Poradnik do gry Phantom Doctrine
Phantom Doctrine

Phantom Doctrine

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 14 sierpnia 2018

Informacje o Grze
6.2

GRYOnline

7.5

Gracze

7.4

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

4

Krystian Pieniążek

Autor: Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2019-01-29
21:50

Piotr44 Generał

Piotr44

Phantom Doctrine miało fajny, nawet bardzo fajny pomysł ale wykonanie było do tyłka a i grafika niedzisiejsza. Z czymś takim ciężko się było przebić na rynku. Z kolei Hard West jakieś takie nijakie dziwadło było, ani to western ani nie wiadomo co. Trzeba przyznać ze próbowali zrobić coś "niezwykłego" ale wszystko wychodziło jakieś takie amatorskie i ogólnie meh :-/

Komentarz: Piotr44
2019-01-31
14:20

zanonimizowany1255967 Generał

Trzeba dodać że na polskie warunki Phantom Doctrine był dość drogi w produkcji, kosztował 7 mln podobny poziom jak Frostpunk czy WW3 a popularność i oceny zaraz po premierze były mocno przeciętne

Komentarz: zanonimizowany1255967
2019-01-31
15:36

zanonimizowany768165 Legend

Szkoda, Hard West to naprawdę niezła gra która jakimś cudem umyka dziennikarzom gdy pojawiają się artykuły typu „Czemu Polacy nie robią więcej gier?".
Phantom Doctrine zaszkodziły bugi.

Mam nadzieję że chociaż twórcy Thea mają się dobrze...

Komentarz: zanonimizowany768165

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl