EA z nowym rekordem przychodów, gry-usługi będą dalej rozwijane

Electronic Arts pochwaliło się rekordowymi przychodami, jakie osiągnęło w ubiegłym roku fiskalnym - aż 4 miliardy dolarów pochodzą z gier-usług. CEO Andrew Wilson mówi o dalszym rozwoju tej kategorii.

Angelika Kałdus

EA z nowym rekordem przychodów, gry-usługi będą dalej rozwijane.
EA z nowym rekordem przychodów, gry-usługi będą dalej rozwijane.
W SKRÓCIE:
  • EA z nowym rekordem przychodów. Zdecydowana większość środków pochodzi z gier-usług.
  • Apex Legends pnie się w górę, FIFA i Madden NFL nadal przynoszą duży zysk; EA z nadzieją myśli o Battlefield 6.
  • Przedstawiciele EA chwalą sobie poprzedni rok i mówią o dalszym rozbudowywaniu portfolio gier-usług.

Electronic Arts osiągnęło kolejny rekord sprzedażowy – w ubiegłym roku rozliczeniowym (między 1 kwietnia 2020 roku i 31 marca 2021 roku) przychody netto firmy osiągnęły poziom 5,6 miliarda dolarów (ok. 21,3 mld złotych), z czego 4 miliardy dolarów (ok. 15,2 mld złotych) pozyskano z sieciowych gier-usług i innych źródeł; klasyczna sprzedaż pojedynczych tytułów wygenerowała jedynie 1,6 miliarda dolarów (ok. 6,1 mld złotych). Największą wydajnością w EA może pochwalić się Apex Legends, FIFA 21, czy seria Madden NFL.

W ciągu poprzedniego roku podatkowego Apex Legends pobiło nowe rekordy – najlepszego tygodnia, miesiąca, czy eventu wewnętrznego – a łączny przychód z działalności gry wyniósł już 1 miliard dolarów, i to wcześniej niż przewidywało Electronic Arts. Od wypuszczenia 8. sezonu w styczniu tytuł przyciągał średnio 12 milionów użytkowników w ciągu tygodnia.

EA zdecydowało się pójść w stronę rozwijania gier-usług, a podobne wyniki tylko utwierdzają firmę w przekonaniu, że dobrze zrobiła. Dyrektor generalny Electronic Arts, Andrew Wilson, napisał w oświadczeniu:

Nasze zespoły wykonały niesamowitą pracę w ciągu ostatniego roku, by podarować niezwykłe doświadczenia w tym trudnym czasie dla każdej osoby na świecie. Poprzez ogromne zaangażowanie w rozbudowę naszego portfolio, dostarczyliśmy rekordowy rok dla Electronic Arts. Wkraczamy teraz w nowy rok podatkowy, napędzani ekspansją naszych największych franczyz na więcej platform i nowe szerokości geograficzne.

Blake Jorgensen, dyrektor operacyjny i finansowy EA, określił obecną sytuację gier-usług jako stabilny fundament do wejścia w rok podatkowy 2022. Powiedział również, że firma oczekuje wzrostu w przychodach o kilkanaście procent, biorąc pod uwagę chociażby wydanie Battlefield 6.

Podobało się?

6

Minecraft otrzyma DLC Jak wytresować smoka. Dodatek Hidden Depths do Minecraft: Dungeons zapowiedziany

Następny
Minecraft otrzyma DLC Jak wytresować smoka. Dodatek Hidden Depths do Minecraft: Dungeons zapowiedziany

Dziś premiera Realpolitiks II, polskiej strategii od studia Jujubee

Poprzedni
Dziś premiera Realpolitiks II, polskiej strategii od studia Jujubee

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl