Dying Light 2: rozmiar na dysku, cross-play, ray tracing i... mikropłatności

Do premiery Dying Light 2 jeszcze daleko, ale dzięki rozpoczęciu przedsprzedaży gry dowiedzieliśmy się co nieco o jej technikaliach.

Hubert Śledziewski

Dying Light 2: rozmiar na dysku, cross-play, ray tracing i... mikropłatności.
Dying Light 2: rozmiar na dysku, cross-play, ray tracing i... mikropłatności.

Na czwartkowym pokazie firmy Techland wreszcie zobaczyliśmy gameplay z Dying Light 2 oraz poznaliśmy datę premiery gry. Polacy o wielu rzeczach nie mogli lub nie chcieli jeszcze mówić, ale start przedsprzedaży tytułu na PC i konsolach pozwolił nam dowiedzieć się co nieco na temat kwestii graficznych, funkcji cross-play, mikropłatności czy rozmiaru, jaki produkcja zajmie na dysku.

Źródło: Microsoft Store.

Najwięcej informacji zdradza karta konsolowej wersji Dying Light 2 dostępnej w sklepie Microsoftu (najważniejsze z nich macie na powyższym screenie). Jako pierwsza rzuca się w oczy przybliżona „waga” tytułu – 60,01 GB. Nie tak dużo jak na rozbudowaną grę akcji z otwartym światem i elementami RPG, prawda? Ostateczny jej rozmiar będzie pewnie nieco większy – warto też pamiętać, że może on się odrobinę różnić na innych platformach – ale przynajmniej wiemy, że produkcja Techlandu nie okaże się pożeraczem dyskowej przestrzeni jak choćby Call of Duty: Warzone.

Dzięki usłudze Smart Delivery gra ma działać zarówno na Xboksie One, jak i Xboksach Series X oraz S, pod które zostanie jednak specjalnie zoptymalizowana (karta produktu w PlayStation Store sugeruje, że na konsolach Sony może być podobnie). Ponadto Dying Light 2 powinno zapewnić płynną rozgrywkę w rozdzielczości 4K i w 60 klatkach na sekundę (zapewne na XSX), a także opcję śledzenia promieni (ray tracing). Wygląda też na to, że w grze pojawią się mikropłatności, choć na tę chwilę trudno powiedzieć, co – oprócz skórek dla broni i postaci – mielibyśmy w ich ramach nabywać.

„Dwójkę”, podobnie jak „jedynkę”, będzie można ukończyć nie tylko solo, ale również w maksymalnie czteroosobowym trybie kooperacji. Co ciekawe, karta Dying Light 2 w Microsoft Store sugeruje, że współpraca będzie możliwa nie tylko pomiędzy posiadaczami konsol „zielonych”, ale także użytkownikami PC… a przynajmniej tymi, którzy zdecydują się na zakup gry w sklepie Microsoftu. Funkcja cross-play z pewnością ucieszy graczy, choć jeśli fani PlayStation – tak jak w przypadku Borderlands 3 – mieliby zostać odcięci od reszty społeczności, to raczej nie wszystkich. Nie zabraknie też tradycyjnego, nastawionego na rywalizcję trybu multiplayer.

Na koniec rzecz chyba najmniej zaskakująca. Jeśli oglądaliście bowiem udostępnione przez Techland materiały z gry, to pewnie już wiecie, że Dying Light 2 nie stroni od przemocy, rozlewu krwi, wulgarnego języka czy elementów erotycznych. Co za tym idzie, produkcja będzie przeznaczona wyłącznie dla dorosłych – świadczą o tym kategorie wiekowe przyznane jej przez PEGI (od 18 lat) oraz ESRB (M, od angielskiego „mature”, czyli „dojrzały”, do której zaliczane są gry przeznaczone dla osób co najmniej 17-letnich).

Przypomnijmy, że Dying Light 2 ukaże się 7 grudnia 2021 roku na PC, XONE, XSX|S, PS4 i PS5. Gra otrzyma pełną polską lokalizację (dźwięk i napisy).

Dying Light 2

Dying Light 2

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 4 lutego 2022

Informacje o Grze
7.3

GRYOnline

7.6

Gracze

7.9

Steam

7.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

49

Hubert Śledziewski

Autor: Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

Konto Steam warte 279 tysięcy dolarów; użytkownik dorobił się na handlu kartami

Następny
Konto Steam warte 279 tysięcy dolarów; użytkownik dorobił się na handlu kartami

Total War: Three Kingdoms z zalewem negatywnych recenzji po zakończeniu wsparcia

Poprzedni
Total War: Three Kingdoms z zalewem negatywnych recenzji po zakończeniu wsparcia

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl