Storm of Zehir - nowy dodatek do Neverwinter Nights 2 zapowiedziany
Jak możemy przeczytać w hiszpańskim serwisie Neverwinteros studio Obsidian Entertainment pracuje nad kolejnym oficjalnym rozszerzeniem do osadzonego w świecie Forgotten Realms RPGa - Neverwinter Nights 2. Ten opatrzony podtytułem Storm of Zehir wprowadzi naprawdę ogromne zmiany w grze – przede wszystkim nawiązywał będzie do starych klasyków firmy Interplay.
Dorota Drużko
Jak możemy przeczytać w hiszpańskim serwisie Neverwinteros, studio Obsidian Entertainment pracuje nad kolejnym oficjalnym rozszerzeniem do osadzonego w świecie Forgotten Realms RPGa - Neverwinter Nights 2. Dodatek ten, opatrzony podtytułem Storm of Zehir, wprowadzi naprawdę ogromne zmiany w grze – przede wszystkim nawiązywał będzie do starych klasyków firmy Interplay, czyli serii Baldur’s Gate oraz Icewind Dale. Otrzymamy więc możliwość dowolnej eksploracji świata oraz stworzenia i dostosowania drużyny do własnych potrzeb.
Fabularnie gra nawiązywać będzie czwartej edycji systemu Dungeon & Dragons, jej akcja toczyć się będzie po wydarzeniach znanych z kampanii Neverwinter Nights 2. Jak się okazuje pokonanie Króla Cieni to dopiero początek długiej drogi do ustabilizowania sytuacji na Wybrzeżu Mieczy. Oczywiście, organizacje kupieckie szybko wykorzystały powojenne zamieszanie, dzięki któremu szybko powiększają swoje wpływy. W tych właśnie niespokojnych czasach do akcji wkracza nasza drużyna, która może zarówno przyłączyć się do kupców i razem z nimi stworzyć wielkie imperium, lub zadbać jedynie o własną kieszeń poprzez rabowanie karawan, a następnie sprzedaż towarów na czarnym rynku. W dodatku, gdzieś w tle ciągle działać będzie frakcja wężoludzi Yuan-Ti.
Przy tym, pole naszych działań nie będzie sztucznie ograniczone - będziemy mogli swobodnie przemierzyć Wybrzeże Mieczy oraz Chultański Półwysep. Świat gry będzie żył własnym życiem, a jego sytuacja ekonomiczna ma zmieniać się na bieżąco, w zależności od dokonanych przez nas wyborów. Wprowadzone zostaną też nowe czary, rasy i klasy postaci.
Kolejnym znanym z Baldur’s Gate’a, wspomnianym wcześniej, elementem będzie możliwość pełnego dostosowania swojej drużyny. Tylko od nas ma zależeć, jakie cechy, umiejętności i klasy będą posiadali jej członkowie. Warto dobrze przemyśleć te aspekty, zwłaszcza, że potyczki maja być teraz trudniejsze, a praca zespołowa będzie dodatkowo premiowana. Powrócą także znane z Wrót Baldura rozmowy pomiędzy członkami drużyny.
Wszystko to zapowiada się bardzo obiecująco. Wielka szkoda, że według zapowiedzi Obsidianu Storm of Zehir dostarczy jedynie około 15 godzin zabawy.

GRYOnline
Gracze
Komentarze czytelników
Mastyl Legend

Jesli idzie o dodatki, takie półoficjalne wsparcie maja "adventure packi" - np Mysteries of Westgate - nawet myślałem, że to jest ten zapowiadany od dawna drugi dodatek do NWN2. Aż do dziś.
NiBl Chorąży
Mnie bardzo ciekawi jak zaimplementują 4 edycję. Z tego co się orientuję to (Bardzo) znacznie różni się od 3.5. Są nowe klasy, ale też pewne ucięli. Są nowe rasy, ale też niektóre ucięli...
Mocno zmieniła sie mechanika walki, zaklęć i mocy specjalnych...
NiBl Chorąży
Dobra może trochę spamuje, ale ta informacja mnie zaintrygowała i wszedłem nawet na oficjalne forum i znalazłem:
Q: In light of the fact that Zehir is a new 4.0 edition god, what ruleset will SoZ be using?
A: It will be the same 3.5e that was in NWN2 and NX1.
Czyli jednak zasady pozostaną 3.5.
Mastyl Legend

Coś czytałem, że mają być nowe klasy i klasy prestiżowe z D4.