Quake Live z usługą premium i Wolfenstein Live?

John Carmack (id Software), w wywiadzie dla zagranicznego magazynu, ogłosił nowe fakty dotyczące planów związanych z sieciowymi projektami. Dowiedzieliśmy się więc, że w Quake Live, darmowej wersji Quake III Arena, prawdopodobnie otrzymamy możliwość wykupienia usługi premium. Carmack zmienił także zdanie wobec ewentualnego Wolfensteina Live, który w przyszłości mógłby powstać.

Szymon Liebert

2

John Carmack (id Software), w wywiadzie dla zagranicznego magazynu, ogłosił nowe fakty dotyczące planów związanych z sieciowymi projektami. Dowiedzieliśmy się więc, że w Quake Live, darmowej wersji Quake III Arena, prawdopodobnie otrzymamy możliwość wykupienia usługi premium. Carmack zmienił także zdanie wobec ewentualnego Wolfensteina Live, który w przyszłości mógłby powstać.

Zgodnie z wcześniejszymi informacjami, Quake Live będzie zawierał rozmaite reklamy produktów i usług, w postaci bilbordów i plakatów. Dzięki temu gra będzie całkowicie darmowa, oferując dodatkowe elementy, czyli przede wszystkim konto przedstawiające rozmaite statystyki. Nie wiadomo dokładnie czego miałaby dotyczyć ewentualna usługa premium – być może będą to nieznane dodatkowe opcje, lub, jak można przypuszczać, możliwość wyłączenia reklam. To rozwiązanie nie zostanie wprowadzone od razu, lecz dopiero po jakimś czasie. Powodzenie gry będzie wpływało na podejście producentów do tego projektu – jeżeli idea się przyjmie, to, jak zapowiada Carmack, będzie czas i ochota, także z jego strony, aby program dopieścić i pracować nad ewentualnymi dodatkami. Uzupełnienia będą na pewno mile widziane, gdyż według wcześniejszych zapowiedzi, nowy Quake nie będzie dopuszczał obsługi modów.

Wcześniej pisaliśmy o zniesmaczeniu Carmacka wobec pomysłu odtworzenia gry Wolfenstein: Enemy Territory w podobny sposób co Quake Live – poważna tematyka i reklamy zdecydowanie do siebie nie pasują. Zdaje się jednak, że twórca zmienił opinię w tej kwestii – dziś dopuszcza taką możliwość, chociaż uzależnia ją od sukcesu Quake Live, który jest dla firmy swoistym rodzajem eksperymentu. Jeżeli wypali – może warto będzie udać się dalej w tym kierunku, jeżeli nie – id wycofa się z tego rodzaju pomysłów.

Z innej beczki, John Carmack stwierdził też, że gdyby ktoś dziś chciał wydać grę wyłącznie na rynek PC i zarobić, niech lepiej zajmie się tytułem w stylu Spore czy The Sims 3, gdyż na gatunku FPS na rynku komputerów osobistych, na pewno nie zarobi.

Quake III: Arena

Quake III: Arena

PC
Data wydania: 3 grudnia 1999
Quake III: Arena - Encyklopedia Gier
8.1

GRYOnline

8.3

Gracze

9.6

Steam

Wszystkie Oceny
Oceń

Znamy wymagania Crysis: Warhead

Następny
Znamy wymagania Crysis: Warhead

Zapowiedziano Celebrity Sports Showdown - nowy tytuł od EA dla Nintendo Wii

Poprzedni
Zapowiedziano Celebrity Sports Showdown - nowy tytuł od EA dla Nintendo Wii

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl