Quake Live z usługą premium i Wolfenstein Live?

John Carmack (id Software), w wywiadzie dla zagranicznego magazynu, ogłosił nowe fakty dotyczące planów związanych z sieciowymi projektami. Dowiedzieliśmy się więc, że w Quake Live, darmowej wersji Quake III Arena, prawdopodobnie otrzymamy możliwość wykupienia usługi premium. Carmack zmienił także zdanie wobec ewentualnego Wolfensteina Live, który w przyszłości mógłby powstać.

Szymon Liebert

John Carmack (id Software), w wywiadzie dla zagranicznego magazynu, ogłosił nowe fakty dotyczące planów związanych z sieciowymi projektami. Dowiedzieliśmy się więc, że w Quake Live, darmowej wersji Quake III Arena, prawdopodobnie otrzymamy możliwość wykupienia usługi premium. Carmack zmienił także zdanie wobec ewentualnego Wolfensteina Live, który w przyszłości mógłby powstać.

Zgodnie z wcześniejszymi informacjami, Quake Live będzie zawierał rozmaite reklamy produktów i usług, w postaci bilbordów i plakatów. Dzięki temu gra będzie całkowicie darmowa, oferując dodatkowe elementy, czyli przede wszystkim konto przedstawiające rozmaite statystyki. Nie wiadomo dokładnie czego miałaby dotyczyć ewentualna usługa premium – być może będą to nieznane dodatkowe opcje, lub, jak można przypuszczać, możliwość wyłączenia reklam. To rozwiązanie nie zostanie wprowadzone od razu, lecz dopiero po jakimś czasie. Powodzenie gry będzie wpływało na podejście producentów do tego projektu – jeżeli idea się przyjmie, to, jak zapowiada Carmack, będzie czas i ochota, także z jego strony, aby program dopieścić i pracować nad ewentualnymi dodatkami. Uzupełnienia będą na pewno mile widziane, gdyż według wcześniejszych zapowiedzi, nowy Quake nie będzie dopuszczał obsługi modów.

Wcześniej pisaliśmy o zniesmaczeniu Carmacka wobec pomysłu odtworzenia gry Wolfenstein: Enemy Territory w podobny sposób co Quake Live – poważna tematyka i reklamy zdecydowanie do siebie nie pasują. Zdaje się jednak, że twórca zmienił opinię w tej kwestii – dziś dopuszcza taką możliwość, chociaż uzależnia ją od sukcesu Quake Live, który jest dla firmy swoistym rodzajem eksperymentu. Jeżeli wypali – może warto będzie udać się dalej w tym kierunku, jeżeli nie – id wycofa się z tego rodzaju pomysłów.

Z innej beczki, John Carmack stwierdził też, że gdyby ktoś dziś chciał wydać grę wyłącznie na rynek PC i zarobić, niech lepiej zajmie się tytułem w stylu Spore czy The Sims 3, gdyż na gatunku FPS na rynku komputerów osobistych, na pewno nie zarobi.

Quake III: Arena

Quake III: Arena

PC
po premierze

Data wydania: 3 grudnia 1999

Informacje o Grze
8.1

GRYOnline

8.3

Gracze

9.6

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2008-08-14
10:22

zanonimizowany57898 Generał

"gdyż na gatunku FPS na rynku komputerów osobistych, na pewno nie zarobi"

szczerze? watpie zeby Cormack tak powiedzial, on mowi raczej: "gdfyz na gatunku FPS na rynku PC nie zarobi sie - a - tyle co kiedys - b - tyle co na konsolach,".

"bo napewno sie nie zarobi" oznacza, ze sie jest na minus - jak sam powiedzial - Id nigdy nie bylo se swoimi tytulami na pc na minus.

Komentarz: zanonimizowany57898
2008-08-14
12:24

hedasw Generał

hedasw

Być może odrobinę przesadziłem ze stanowczością tego stwierdzenia (pasowałoby bardziej słowo "raczej" zamiast "na pewno"). Carmack wyraźnie mówi jednak, że robienie nowych wysokobudżetowych gier FPS tylko i wyłącznie na PC się na dzień dzisiejszy nie opłaca. Gorzkie, ale chyba prawdziwe słowa.

Komentarz: hedasw

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl