Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 maja 2005, 07:59

Prey również na konsolę Xbox 360 - nowy screenshot

Nie tylko PeCetowy będą mogli eksploatować nową (pod pewnym względem) strzelaninę o nazwie Prey. Koncern 3D Realms, który dysponuje prawami do tego tytułu, poinformował wczoraj, że gra zostanie opublikowana również na konsolę Xbox 360. Przy okazji zaprezentowano również nie publikowanego dotąd screenshota.

Nie tylko PeCetowy będą mogli eksploatować nową (pod pewnym względem) strzelaninę o nazwie Prey. Koncern 3D Realms, który dysponuje prawami do tego tytułu, poinformował wczoraj, że gra zostanie opublikowana również na konsolę Xbox 360. Przy okazji zaprezentowano również nie publikowanego dotąd screenshota.

Prey również na konsolę Xbox 360 - nowy screenshot - ilustracja #1

Prey to gra akcji zrealizowana w konwencji strzelaniny z perspektywy pierwszej osoby, której głównym bohaterem jest Indianin Tommy, uprowadzony wraz ze swoją dziewczyną i dziadkiem przez obcych. Obudziwszy się na pokładzie olbrzymiego statku kosmicznego, nasz śmiałek postanawia wziąć sprawy w swoje ręce i zniszczyć najeźdźców.

Branża elektronicznej rozrywki usłyszała po raz pierwszy o Prey w 1995 roku, kiedy to studio Apogee (późniejszy 3D Realms) ukończywszy strzelaninę Rise of the Triad, postanowiła wziąć się za kolejny produkt. Projektem dowodził Tom Hall, jeden z byłych pracowników firmy id Software, która z kolei w tamtym czasie opracowywała pierwszą odsłonę Quake’a. Mimo zastosowania nowatorskiego silnika 3D i kilkukrotnym podejściu programistów do projektu, nie udało się ostatecznie sfinalizować powstania programu. Prace ostatecznie zarzucono w marcu 2000 roku, by po pięciu latach, 15 kwietnia 2005 roku ogłosić je ponownie. Nowym projektem zajęła się firma Human Head Studio.

Prey również na konsolę Xbox 360 - nowy screenshot - ilustracja #2

Prey stawia zarówno na wartką akcję, jak i specyficzną atmosferę. Tę ostatnią podkreśla olbrzymi statek kosmiczny, tak naprawdę będący organicznym tworem. Tkanki łączą się z charakterystyczną dla świata przyszłości technologią, co sprawia jedyne w swoim rodzaju wrażenie i wprowadza do zmagań dużą różnorodność. Również w kwestii projektu przeciwników, artyści z Human Head Studio popuścili wodze fantazji, tworząc przerażające istoty, nierzadko będące hybrydą kilku odmiennych organizmów.

Prey trafi na rynek w przyszłym roku nakładem 2K Games. Więcej informacji na temat gry znajdziesz w naszej Encyklopedii.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej