Pojawią się kolejne gry kompatybilne z DirectX 10.1

AMD ogłosiło nadejście nowych gier, które będą obsługiwać efekty zapewniane przez DirectX 10.1 – cudowny (na papierze) wynalazek dostępny póki co tylko dla posiadaczy kart ATI z rodziny HD 3xxx i 4xxx.

Filip Grabski

21

AMD ogłosiło nadejście nowych gier, które będą obsługiwać efekty zapewniane przez DirectX 10.1 – cudowny (na papierze) wynalazek dostępny póki co tylko dla posiadaczy kart ATI z rodziny HD 3xxx i 4xxx.

Trzema tytułami z obsługą DX 10.1 są Stormrise od Creative Assembly (futurystyczna strategia zapowiedziana dotychczas tylko na X360 i PS3 – najwyraźniej zmierza również na pecety; jej premiera planowana jest na przyszły rok, a szef SEGI określa ją jako „jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie tytułów na rok 2009” ), BattleForge od Electronic Arts (miks strategii fantasy z grą karcianą robiony przez twórców SpellForce – premiera w październiku) oraz tajemniczy RPG od NHN GamesCloud 9.

DirectX 10.1 miało już szansę trafić pod strzechy - niektórzy pewnie pamiętają zamieszanie związane z obsługą tegoż przez Assassin’s Creed od Ubisoftu. Docelowo gra miała korzystać z tych najnowszych bibliotek od Microsoftu, ale problemy z kartami Nvidii wymusiły ograniczenie zapędów twórców do wypuszczenia łatki „kastrującej” grafikę do zwykłego DX 10 – a w sieci pojawiły się spekulacje, jakoby Ubi i Nvidia zawarły tajne porozumienie, by wysiudać ATI. Jakakolwiek była przyczyna takiego obrotu spraw – DX 10.1 ma szansę pojawić się teraz.

Kto chce się przekonać jak wygląda DX 10.1 w akcji, niech zerknie na to demo od AMD/ATI.

Pojawią się kolejne gry kompatybilne z DirectX 10.1 - ilustracja #1
Stormrise

Stormrise

PC PlayStation Xbox
Data wydania: 24 marca 2009
Stormrise - Encyklopedia Gier
3.5

GRYOnline

5.0

Gracze

Wszystkie Oceny
Oceń

Filip Grabski

Autor: Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko), choć nie stroni od pisania tekstów. W 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj, choć w międzyczasie polubił Switcha. Prywatnie ojciec, podcaster (od 2014 roku współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

Motocyklowe rozszerzenie Burnout Paradise w ostatniej fazie testów

Następny
Motocyklowe rozszerzenie Burnout Paradise w ostatniej fazie testów

Wieści ze świata w telegraficznym skrócie (26 sierpnia 2008)

Poprzedni
Wieści ze świata w telegraficznym skrócie (26 sierpnia 2008)

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl