Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
press release NVIDIA Press Release 17 maja 2005, 14:25

Playstation3 i Nvidia

NVIDIA Corporation, światowy lider w dziedzinie projektowania procesorów graficznych i procesorów przeznaczonych do obsługi multimediów cyfrowych, na konferencji prasowej zorganizowanej przez firmę Sony Computer Entertainment (SCE) przedstawił dzisiaj pierwsze informacje na temat architektury graficznej konsoli do gier PLAYSTATION®3.

(Poniższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową producenta / wydawcy / dystrybutora produktu i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji GRY-OnLine.)

NVIDIA Corporation, światowy lider w dziedzinie projektowania procesorów graficznych i procesorów przeznaczonych do obsługi multimediów cyfrowych, na konferencji prasowej zorganizowanej przez firmę Sony Computer Entertainment (SCE) przedstawił dzisiaj pierwsze informacje na temat architektury graficznej konsoli do gier PLAYSTATION®3. NVIDIA i SCE wspólnie opracowują nowy procesor graficzny przeznaczony dla tej konsoli. Nowy procesor, noszący kodowe oznaczenie „RSX”, będzie współpracował z nowym mikroprocesorem Cell, stworzonym wspólnie przez firmy IBM, Sony Group i Toshiba.

“RSX jest opracowywany wspólnie przez firmę NVIDIA, lidera rynku grafiki przeznaczonej dla komputerów PC, i firmę SCE, lidera rynku elektronicznej rozrywki”, powiedział Ken Kutaragi, szef Sony Computer Entertainment Inc. „Ten supernowoczesny procesor graficzny uwolni nowe sposoby graficznej ekspresji i przyspieszy proces łączenia różnych dziedzin rozrywki”.

„PLAYSTATION 3 będzie najważniejszą platformą komputerowej rozrywki i mediów cyfrowych w obecnej dekadzie” dodał Jen-Hsun Huang, szef firmy NVIDIA. „Połączona moc procesorów Cell i RSX pozwoli na tworzenie animowanych światów 3D o niespotykanej dotychczas jakości”.

Podczas konferencji Jen-Hsun Huang zaprezentował przykłady przełomowych rozwiązań w dziedzinie grafiki 3D, które dostępne będą dla twórców oprogramowania dla PLAYSTATION 3 i użytkowników tej konsoli. Jego wystąpienie obejmowało kilka interaktywnych prezentacji opracowanych przez firmę NVIDIA i jedno nowe demo firmy Epic Games. Ilustrują one, w jaki sposób procesor RSX pozwoli grom opracowanym na potrzeby konsoli PLAYSTATION 3 realizować zadania, o których wcześnie nie myślano, że są w ogóle możliwe: na przykład kreowanie pełnych życia, interaktywnych środowisk zasiedlonych przez wyjątkowo realistyczne i przekonywujące postaci.

RSX będzie najbardziej zaawansowanym procesorem graficznym, jaki kiedykolwiek skonstruowano, odzwierciedlającym w pełni nakład pracy 1500 osób, które nad nim pracowały. W połączeniu z procesorem Cell będzie on dysponował niesłychaną mocą obliczeniową dla operacji zmiennoprzecinkowych - 2 teraflopów. Miarą jego niezwykłej, w porównaniu do obecnych konsoli, mocy obliczeniowej jest liczba tranzystorów, z których się składa: 300 milionów. To więcej, niż sumaryczna ilość tranzystorów procesorów głównych i graficznych w trzech konsolach obecnej generacji.

RSX będzie produkowany w zakładach Fab2 firmy Sony w Nagasaki i OTSS (wspólnej fabryce firm Sony i Toshiba).