Nowy film z gry Xpand Rally, przedstawiający dynamiczne zachowanie obiektów w otoczeniu

W dniu wczorajszym, firma Techland ujawniła interesujące ciekawostki na temat wpływu zachowań samochodu na otaczające środowisko w grze Xpand Rally. Suche fakty zostały poparte kilkudziesięciosekundowym filmem, który w pełni pokazuje możliwości engine’u w tym względzie.

Krystian Smoszna

W dniu wczorajszym, firma Techland ujawniła interesujące ciekawostki na temat wpływu zachowań samochodu na otaczające środowisko w grze Xpand Rally. Suche fakty zostały poparte kilkudziesięciosekundowym filmem, który w pełni pokazuje możliwości engine’u w tym względzie.

Fizykę w Xpand Rally, oparto na Open Dynamics Engine, kompleksowych rozwiązaniach z zakresu dynamiki, opracowanych przez Russella Smitha. System uwzględnia wszystkie modele znajdujące się na ekranie i łączy ich zachowanie na wiele różnych sposobów. Obiekty są oczywiście w pełni konfigurowalne, dzięki czemu programiści mogą im zaimplementować dowolny stopień swobody w poruszaniu, ich twardość, maksymalną prędkość, itp. Ale to nie wszystko co ma do zaoferowania Xpand Rally. Dzięki odpowiednim modyfikacjom silnika ODE, możliwe stało się uwzględnienie tak istotnych w rzeczywistości czynników, jak wpływ wiatru, czy oddziaływanie przedmiotów na ciecze.

A jak to wygląda w praktyce? Najlepszym przykładem może być tablica reklamowa, która po uderzeniu zmienia swoją pierwotną pozycję. Jeśli jej ruch zakończy się na pobliskim jeziorku lub stawie, będzie ona dryfować zgodnie z ruchem fal, by po chwili zatonąć. Podobnie jest z wiatrem, którego wpływ na środowisko jest po prostu niewiarygodny. Uwiązane wzdłuż toru, biało-czerwone taśmy będą realistycznie powiewać, podobnie jak i trawa, która faluje zależnie od tego, z której strony i z jaką siła akurat wieje wiatr. Wszystkie czynniki związane z dynamiką obiektów znajdujących się na trasie, są ściśle powiązane z dźwiękiem. Dzięki temu drewniana tablica, która po kontakcie z samochodem zaczyna wykonywać lot, inaczej zareaguje po kontakcie z asfaltem, a inaczej z trawą. Oczywiście, takie rozwiązania nie są jakąś specjalną nowością, chociaż nie da się ukryć, że wpływają dodatnio na doznania płynące z gry.

Film, prezentujący kilkanaście scen, w którym rozrzucone po trasie przedmioty reagują na kontakt z samochodem, możecie ściągnąć z tego miejsca. Więcej informacji o samej grze, znajdziecie natomiast w naszej Encyklopedii Gier.

Xpand Rally

Xpand Rally

PC
po premierze

Data wydania: 24 września 2004

Informacje o Grze
9.0

GRYOnline

7.8

Gracze

8.3

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Krystian Smoszna

Autor: Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Sportowe
2004-02-28
12:54

Erazor_XX Senator

Erazor_XX

Wypas filmik!!!

Komentarz: Erazor_XX
2004-02-28
12:56

zanonimizowany105553 Legionista

Zax_Na_Max --> Painkiller wcale nie jest malo znany, fakt moze nie ma takiego rozglosu jak DOOM 3 czy tez HL 2 ale ma wieksza kampanie reklamowa niz Chrome, moim zdaniem PK odniesie wiekszy sukcej niz Chrome juz sa zamowienia przed premierowe, dodawane sa rozne gadzety , poza tym demko zrobilo dosc dobre wrazenie na ludziach z zachodu. PCF odwalili kawal dobrej roboty z ta gra.

A co do XPR to zobaczymy jaki bedzie model jazdy bo to sie dla mnie liczy najbardziej.

Komentarz: zanonimizowany105553
2004-02-28
15:28

niepyt Pretorianin

jak dla mnie na tym filmiku za bardzo wszytko lata, troche przesadzone... ale ogolem spox

Komentarz: niepyt
2004-02-28
17:09

Qba19 Senator

😜

Hehm... wszystko pięknie lata tylko czemu na tym aucie nie ma żadnych śladów uderzenia w znak?

Komentarz: Qba19
2004-02-28
19:28

zanonimizowany4358 Legionista

👍

Jesli chodzi o znak drogowy to jest OK , zniszczenie jego przez WRC to zaden problem , oraz nie powoduje zadnuch zniszczen an aucie (nawet naklejki sa cale :D ) mam nawet gdzies filmy gdzie sa takie sytuacje ,ale z latarniami to przesadzili...

Pozdrawiam

Komentarz: zanonimizowany4358

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl