Nowy film z gry Xpand Rally, przedstawiający dynamiczne zachowanie obiektów w otoczeniu
W dniu wczorajszym, firma Techland ujawniła interesujące ciekawostki na temat wpływu zachowań samochodu na otaczające środowisko w grze Xpand Rally. Suche fakty zostały poparte kilkudziesięciosekundowym filmem, który w pełni pokazuje możliwości engine’u w tym względzie.
W dniu wczorajszym, firma Techland ujawniła interesujące ciekawostki na temat wpływu zachowań samochodu na otaczające środowisko w grze Xpand Rally. Suche fakty zostały poparte kilkudziesięciosekundowym filmem, który w pełni pokazuje możliwości engine’u w tym względzie.
Fizykę w Xpand Rally, oparto na Open Dynamics Engine, kompleksowych rozwiązaniach z zakresu dynamiki, opracowanych przez Russella Smitha. System uwzględnia wszystkie modele znajdujące się na ekranie i łączy ich zachowanie na wiele różnych sposobów. Obiekty są oczywiście w pełni konfigurowalne, dzięki czemu programiści mogą im zaimplementować dowolny stopień swobody w poruszaniu, ich twardość, maksymalną prędkość, itp. Ale to nie wszystko co ma do zaoferowania Xpand Rally. Dzięki odpowiednim modyfikacjom silnika ODE, możliwe stało się uwzględnienie tak istotnych w rzeczywistości czynników, jak wpływ wiatru, czy oddziaływanie przedmiotów na ciecze.
A jak to wygląda w praktyce? Najlepszym przykładem może być tablica reklamowa, która po uderzeniu zmienia swoją pierwotną pozycję. Jeśli jej ruch zakończy się na pobliskim jeziorku lub stawie, będzie ona dryfować zgodnie z ruchem fal, by po chwili zatonąć. Podobnie jest z wiatrem, którego wpływ na środowisko jest po prostu niewiarygodny. Uwiązane wzdłuż toru, biało-czerwone taśmy będą realistycznie powiewać, podobnie jak i trawa, która faluje zależnie od tego, z której strony i z jaką siła akurat wieje wiatr. Wszystkie czynniki związane z dynamiką obiektów znajdujących się na trasie, są ściśle powiązane z dźwiękiem. Dzięki temu drewniana tablica, która po kontakcie z samochodem zaczyna wykonywać lot, inaczej zareaguje po kontakcie z asfaltem, a inaczej z trawą. Oczywiście, takie rozwiązania nie są jakąś specjalną nowością, chociaż nie da się ukryć, że wpływają dodatnio na doznania płynące z gry.
Film, prezentujący kilkanaście scen, w którym rozrzucone po trasie przedmioty reagują na kontakt z samochodem, możecie ściągnąć z tego miejsca. Więcej informacji o samej grze, znajdziecie natomiast w naszej Encyklopedii Gier.

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
zanonimizowany105553 Legionista
Zax_Na_Max --> Painkiller wcale nie jest malo znany, fakt moze nie ma takiego rozglosu jak DOOM 3 czy tez HL 2 ale ma wieksza kampanie reklamowa niz Chrome, moim zdaniem PK odniesie wiekszy sukcej niz Chrome juz sa zamowienia przed premierowe, dodawane sa rozne gadzety , poza tym demko zrobilo dosc dobre wrazenie na ludziach z zachodu. PCF odwalili kawal dobrej roboty z ta gra.
A co do XPR to zobaczymy jaki bedzie model jazdy bo to sie dla mnie liczy najbardziej.
niepyt Pretorianin
jak dla mnie na tym filmiku za bardzo wszytko lata, troche przesadzone... ale ogolem spox
Qba19 Senator
Hehm... wszystko pięknie lata tylko czemu na tym aucie nie ma żadnych śladów uderzenia w znak?
zanonimizowany4358 Legionista
Jesli chodzi o znak drogowy to jest OK , zniszczenie jego przez WRC to zaden problem , oraz nie powoduje zadnuch zniszczen an aucie (nawet naklejki sa cale :D ) mam nawet gdzies filmy gdzie sa takie sytuacje ,ale z latarniami to przesadzili...
Pozdrawiam