Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 lutego 2004, 09:49

Nowy film z gry Xpand Rally, przedstawiający dynamiczne zachowanie obiektów w otoczeniu

W dniu wczorajszym, firma Techland ujawniła interesujące ciekawostki na temat wpływu zachowań samochodu na otaczające środowisko w grze Xpand Rally. Suche fakty zostały poparte kilkudziesięciosekundowym filmem, który w pełni pokazuje możliwości engine’u w tym względzie.

W dniu wczorajszym, firma Techland ujawniła interesujące ciekawostki na temat wpływu zachowań samochodu na otaczające środowisko w grze Xpand Rally. Suche fakty zostały poparte kilkudziesięciosekundowym filmem, który w pełni pokazuje możliwości engine’u w tym względzie.

Fizykę w Xpand Rally, oparto na Open Dynamics Engine, kompleksowych rozwiązaniach z zakresu dynamiki, opracowanych przez Russella Smitha. System uwzględnia wszystkie modele znajdujące się na ekranie i łączy ich zachowanie na wiele różnych sposobów. Obiekty są oczywiście w pełni konfigurowalne, dzięki czemu programiści mogą im zaimplementować dowolny stopień swobody w poruszaniu, ich twardość, maksymalną prędkość, itp. Ale to nie wszystko co ma do zaoferowania Xpand Rally. Dzięki odpowiednim modyfikacjom silnika ODE, możliwe stało się uwzględnienie tak istotnych w rzeczywistości czynników, jak wpływ wiatru, czy oddziaływanie przedmiotów na ciecze.

A jak to wygląda w praktyce? Najlepszym przykładem może być tablica reklamowa, która po uderzeniu zmienia swoją pierwotną pozycję. Jeśli jej ruch zakończy się na pobliskim jeziorku lub stawie, będzie ona dryfować zgodnie z ruchem fal, by po chwili zatonąć. Podobnie jest z wiatrem, którego wpływ na środowisko jest po prostu niewiarygodny. Uwiązane wzdłuż toru, biało-czerwone taśmy będą realistycznie powiewać, podobnie jak i trawa, która faluje zależnie od tego, z której strony i z jaką siła akurat wieje wiatr. Wszystkie czynniki związane z dynamiką obiektów znajdujących się na trasie, są ściśle powiązane z dźwiękiem. Dzięki temu drewniana tablica, która po kontakcie z samochodem zaczyna wykonywać lot, inaczej zareaguje po kontakcie z asfaltem, a inaczej z trawą. Oczywiście, takie rozwiązania nie są jakąś specjalną nowością, chociaż nie da się ukryć, że wpływają dodatnio na doznania płynące z gry.

Film, prezentujący kilkanaście scen, w którym rozrzucone po trasie przedmioty reagują na kontakt z samochodem, możecie ściągnąć z tego miejsca. Więcej informacji o samej grze, znajdziecie natomiast w naszej Encyklopedii Gier.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej