Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 11 marca 2004, 12:33

autor: Łosiu

Nowe, intrygujące fakty dotyczące kolejnej konsoli Nintendo

Całkiem niedawno, bo pod koniec stycznia tego roku, firma Nintendo, wraz ze swoim GameBoy’em dzierżąca palmę pierwszeństwa w dziedzinie konsol przenośnych, poinformowała o tym, iż przygotowuje, nowy rewolucyjny produkt tego typu - Nintendo DS (nazwa kodowa Nitro). Wieść ta wzbudziła duże zainteresowanie, między innymi dlatego, że nowe cudo posiadać ma dwa niezależne trzycalowe ekrany TFT. Dziś, prawdopodobnie w wyniku niekontrolowanego przecieku, w Internecie pojawiła się jednostronicowa specyfikacja techniczna nowej konsolki. Jedną z ciekawszych rzeczy jakie ujawnia, to sprzętowa akceleracja 3D jaką posiadać będzie to cudo.

Całkiem niedawno, bo pod koniec stycznia tego roku, firma Nintendo, wraz ze swoim GameBoy’em dzierżąca palmę pierwszeństwa w dziedzinie konsol przenośnych, poinformowała o tym, iż przygotowuje, nowy rewolucyjny produkt tego typu - Nintendo DS (nazwa kodowa Nitro). Wieść ta wzbudziła duże zainteresowanie, między innymi dlatego, że nowe cudo posiadać ma dwa niezależne trzycalowe ekrany TFT. Dziś, prawdopodobnie w wyniku niekontrolowanego przecieku, w Internecie pojawiła się jednostronicowa specyfikacja techniczna nowej konsolki. Jedną z ciekawszych rzeczy jakie ujawnia, to sprzętowa akceleracja 3D jaką posiadać będzie to cudo.

Jest to tym samym pierwsza tego typu konstrukcja Nintendo z akceleracją 3D, co rzecz jasna plasuje ją jako bezpośredniego konkurenta nowego dziecka Sony – PSP, oraz daje nowe możliwości twórcom gier. Konsola wyposażona będzie w dwa procesory: ARM-9 CPU o taktowaniu 67MHz oraz ARM-7 o taktowaniu 33MHz; pamięć operacyjną o wielkości 4MB, dodatkową pamięć cache i pamięć zarezerwowaną na potrzeby procesorów o niewiadomej wielkości, a także 656kb pamięci video.

System video pozwalać będzie na generowanie grafiki 2D i 3D, przy czym w tym drugim trybie jego wydajność określona została na poziomie 120,000 polygonów na sekundę, co odpowiada fill-rate’owi rzędu 30 milionów pikseli na sekundę. Na dodatek Nintendo DS zaopatrzone zostanie w bezprzewodową kartę sieciową (802.11 wireless LAN) oraz ekran dotykowy.

Nie znana jest funkcja tego ekranu - wiadomo tylko, że został on wymieniony w specyfikacji technicznej obok standardowego systemu sterującego d-pad (guziki: A, B, L, R oraz Start i Select). Brak jest też jakichkolwiek informacji na temat zgodności sprzętowej z systemami GBA.