Najciekawsze informacje o Max Payne 3
Weekendowe informacje o trzeciej odsłonie Maxa Payne’a wprawiły wielu naszych Czytelników w niemałe osłupienie. Do gustu nie przypadł im w szczególności wygląd bohatera oraz fakt, że Nowy Jork – miasto pełniące jedną z głównych ról w obu poprzednich odsłonachodsłonach – zastąpiony został przez brazylijskie Sao Paolo. Dzisiaj chcielibyśmy uzupełnić poprzednią wiadomość o kolejne fakty.
Weekendowe informacje o trzeciej odsłonie Maxa Payne’a wprawiły wielu naszych Czytelników w niemałe osłupienie. Do gustu nie przypadł im w szczególności wygląd bohatera oraz fakt, że Nowy Jork – miasto pełniące jedną z głównych ról w obu poprzednich odsłonach – zastąpiony został przez brazylijskie Sao Paolo. Dzisiaj chcielibyśmy uzupełnić poprzednią wiadomość o kolejne fakty zawarte w ostatnim numerze magazynu Game Informer oraz powtórzyć te najważniejsze.
Potwierdzona została więc informacja, że Max Payne nie przemówi głosem Jamesa McCaffrey’a – zwyczajnie nie pasował on do odmienionego bohatera. Dotychczasowy aktor wcielający się w upadłego, nowojorskiego policjanta zastąpiony został przez kogoś innego. Kogo? Przedstawiciele Rockstar Games nie chcieli tego ujawnić. Oznajmili jedynie, że nie jest to znana osoba, dodając przy tym, iż świetnie radzi sobie z oddaniem emocji, które targają wątłym psychicznie Maxem. Fani serii nie powinni się przy tym niczego obawiać – monologi Payne’a oraz wszelkie dialogi utrzymane zostaną w podobnej konwencji, co w przypadku dwóch pierwszych odsłon.
Dwie pierwsze części zasłynęły m.in. ze świetnie przygotowanego świata gry. Nowy Jork był brudny, mroczny i niezwykle nieprzyjazny. Czy słoneczne Sao Paolo kojarzące się głównie z piłką nożną i plażami godnie zastąpi Wielkie Jabłko? Twórcy z Rockstar Vancouver są pewni, że tak właśnie się stanie. W tym też celu udali się do brazylijskiej metropolii – pozyskali w ten sposób wiele potrzebnych informacji oraz zrobili mnóstwo zdjęć. Ma to im pomóc w umiejętnym odwzorowaniu klimatu Sao Paolo – ukazaniu niezwykłego City, pełnego strzelistych drapaczy chmur, a także przedstawieniu nam życia, jakie wiodą najubożsi Brazylijczycy, zamieszkujący dzielnice biedy, czyli tzw. slumsy. Duża liczba misji rozgrywać będzie się mimo wszystko za dnia, co będzie ogromną zmianą w porównaniu do dwóch pierwszych odsłon. Czy nie zabiją one klimatu rozgrywki? Autorzy są pewni, że nie, zapewniając, iż noir to nie tylko barwy i lokacje, ale przede wszystkim styl.
Ułatwić to zadanie ma silnik graficzny RAGE, na bazie którego stworzono choćby Grand Theft Auto IV. Dzięki niemu autorzy będą w stanie nie tylko oddać do naszej dyspozycji żyjącą metropolię, ale również dać nam możliwość uczestnictwa w efektownych, bardzo realistycznych strzelaninach – ich wyjątkowość ma się objawiać m.in. w tym, w jaki sposób na celne strzały reagować będą przeciwnicy (odpowiadać za to będzie technologia NaturalMotion Euphoria).
Gracz będzie mógł oczywiście wykorzystywać elementy otoczenia w charakterze osłon. Będziemy musieli jednak pamiętać, że w większości przypadków nie będą one trwałe i po kilku/kilkunastu strzałach najpewniej ulegną zniszczeniu. Wówczas warto będzie pojmać przeciwnika i użyć go jako żywej tarczy. W grze zastosowanie znajdzie również system strzałów ostatniej szansy – Max zanim wyda ostatnie tchnienie będzie mógł oddać strzał w kierunku swojego potencjalnego zabójcy. Jeśli akcja powiedzie się, to wraz z przypływem adrenaliny główny bohater MP3 odzyska część energii i będzie kontynuować walkę. Wyjątkowo udane akcje nagrodzone zostaną ujęciem znad pocisku zmierzającego do celu.
Fakt, iż Max Payne 3 powstaje na bazie RAGE nie wpłynie automatycznie na metamorfozę w kierunku kolejnej produkcji z otwartym, sandboxowym światem. Twórcy poinformowali jednak, że w wielu sytuacjach będziemy mogli skorzystać z kilku alternatywnych dróg prowadzących do celu.
Twórcy poinformowali ponadto, że w grze zastosowanie znajdzie specjalna wersja systemu QTE (quick time events). Różnica polegać będzie na tym, że przez cały czas trwania takowej akcji będziemy mieć kontrolę nad Maxem. W odpowiednich momentach będziemy musieli jednak wykonać dokładnie określone czynności – np. ślizg pod spadającą belką. W grze znajdzie się także opcja sieciowa, choć w artykule Game Informera nie padła żadna wskazówka mogąca zasugerować jej kształt.
Przypominamy, że Max Payne 3 zostanie wydany zimą bieżącego roku w wersjach na konsole PlayStation 3, Xbox 360 oraz PC. Więcej informacji na temat dzieła Rockstar Vancouver znajdziecie w naszych poprzednich wiadomościach.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
moro. Konsul

Powiem Wam szczerze, że klimaty Sao Paulo, baaardzo do mnie przemawiają :)...
No i kurde, Euphoria ! :)))
CFH Generał

Jeśli optymalizacja na PC będzie taka sama jak z GTA IV,to ja podziękuje.
ja tez
zanonimizowany637460 Generał
oby nie zrąbali optymilizacji !! bo już raz to spieprzyli
Chiczkok Pretorianin
Jakos nie moge sobie tego wyobrazic ze Rockstar wzielo sie za Max Payne oby nie zrobili z tego kolejnego GTA moim zdaniem ta gra straci swoj klimat z mrocznego New York do slumsow w Sao Paolo hehe czego nie wymysla zeby zepsuc gre
LordVader1 Generał
Max Payne 3 będzie najprawdopodobniej świetną grą. Czekam na premierę.