Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 marca 2020, 12:15

autor: AlexB

Gra o złośliwej gęsi tryumfuje w GDC Awards

Minionej nocy ogłoszono zwycięzców Game Developers Choice Awards. Grą roku zostało Untitled Goose Game. Z kolei najwięcej statuetek zgarnęło Control od studia Remedy.

W SKRÓCIE
  1. Rozdano Game Developers Choice Awards. Grą roku ogłoszono Untitled Goose Game. Z kolei najwięcej statuetek zgarnęło Control.
  2. Poznaliśmy również zwycięzców nagród IGF. Tutaj tryumfowało A Short Hike.

Choć impreza Game Developers Conference (w skrócie GDC) została przeniesiona na lato, nie wpłynęło to na termin rozdania Game Developers Choice Awards. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, minionej nocy poznaliśmy zwycięzców tych prestiżowych nagród. Najlepszą grą roku 2019 według International Choice Awards Network (ICAN), w skład którego wchodzą wybrani twórcy gier z różnych gałęzi branży elektronicznej rozrywki, zostało Untitled Goose Game od studia House House Games. Kapitułę Game Developers Choice Awards urzekł uroczy styl tytułu oraz jego gameplay, którego istotnymi elementami są rozwiązywanie zagadek, skradanie się oraz kreatywne myślenie. Zresztą nie ją jedną. Przypominamy bowiem, że Untitled Goose Game otrzymało także najważniejsze wyróżnienie podczas gali D.I.C.E. Awards.

Gra o złośliwej gęsi tryumfuje w GDC Awards - ilustracja #1
Złośliwa gęś znów tryumfuje.

Innym dużym wygranym Game Developers Choice Awards okazało się Control. Najnowsze dzieło studia Remedy zgarnęło trzy statuetki – za najlepszą technologię, dźwięk oraz styl graficzny. Powody do zadowolenia ma także ekipa ZA/UM. Otrzymali oni nagrody za najlepszy debiut oraz najlepszą fabułę (Disco Elysium). Istotnym zwycięzcą był również Sky: Children of the Light. Artystyczna przygodówka od studia thatgamecompany zwyciężyła w głosowaniu publiczności.

Z kolei największym przegranym Game Developers Choice Awards okazało się Death Stranding. Produkcja Hideo Kojimy i jego zespołu miała szansę na aż siedem nagród, ale nie otrzymała żadnej.

Podczas gali Game Developers Choice Awards rozdano także wyróżnienia specjalne, nieprzyznawane przez ICAN. Nagrodą dla ambasadora organizatorzy gali zdecydowali się obdarować Kate Edwards, byłą przewodniczącą International Game Developers Association i obecną dyrektorkę Global Game Jam. Z kolei statuetkę dla pioniera zgarnęła Roberta Williams za jej pracę przy tak kultowych przygotówkach, jak King’s Quest, Mystery House czy Phantasmagoria.

Poniżej prezentujemy pełną listę laureatów Game Developers Choice Awards

Gra roku

Zwycięzca

  1. Untitled Goose Game (House House/Panic)

Pozostali nominowani

  1. Death Stranding (Kojima Productions/Sony Interactive Entertainment)
  2. Control (Remedy Entertainment/505 Games)
  3. Sekiro: Shadows Die Twice (FromSoftware/Activision)
  4. Outer Wilds (Mobius Digital/Annapurna Interactive)

Najlepsza gra VR/AR

Zwycięzca

  1. Vader Immortal (ILMxLAB/Disney)

Pozostali nominowani

  1. Blood & Truth (SCEE Studio London/Sony Interactive Entertainment)
  2. Asgard's Wrath (Sanzaru Games/Oculus Studios)
  3. Boneworks (Stress Level Zero)
  4. Pistol Whip (Cloudhead Games)

Najlepszy styl graficzny

Zwycięzca

  1. Control (Remedy Entertainment/505 Games)

Pozostali nominowani

  1. Death Stranding (Kojima Productions/Sony Interactive Entertainment)
  2. Sekiro: Shadows Die Twice (FromSoftware/Activision)
  3. Sayonara Wild Hearts (Simogo/Annapurna Interactive)
  4. Disco Elysium (ZA/UM)

Najlepsza technologia

Zwycięzca

  1. Control (Remedy Entertainment/505 Games)

Pozostali nominowani

  1. Death Stranding (Kojima Productions/Sony Interactive Entertainment)
  2. Call of Duty: Modern Warfare (Infinity Ward/Activision)
  3. Apex Legends (Respawn Entertainment/Electronic Arts)
  4. Noita (Nolla Games)

Najlepsza fabuła

Zwycięzca

  1. Disco Elysium (ZA/UM)

Pozostali nominowani

  1. Control (Remedy Entertainment/505 Games)
  2. Death Stranding (Kojima Productions/Sony Interactive Entertainment)
  3. The Outer Worlds (Obsidian Entertainment/Private Division)
  4. Outer Wilds (Mobius Digital/Annapurna Interactive)

Najlepsza gra mobilna

Zwycięzca

  1. What the Golf? (Triband Productions/The Label Limited)

Pozostali nominowani

  1. Sayonara Wild Hearts (Simogo/Annapurna Interactive)
  2. Grindstone (Capybara Games)
  3. Sky: Children of the Light (thatgamecompany)
  4. Call of Duty: Mobile (TiMi Studios/Activision)

Nagroda za innowację

Zwycięzca

  1. Baba Is You (Hempuli)

Pozostali nominowani

  1. Untitled Goose Game (House House/Panic)
  2. Disco Elysium (ZA/UM)
  3. Death Stranding (Kojima Productions/Sony Interactive Entertainment)
  4. Outer Wilds (Mobius Digital/Annapurna Interactive)

Najlepsze mechanizmy rozgrywki

Zwycięzca

  1. Baba Is You (Hempuli)

Pozostali nominowani

  1. Outer Wilds (Mobius Digital/Annapurna Interactive)
  2. Death Stranding (Kojima Productions/Sony Interactive Entertainment)
  3. Sekiro: Shadows Die Twice (FromSoftware/Activision)
  4. Untitled Goose Game (House House/Panic)

Najlepsza oprawa audio

Zwycięzca

  1. Control (Remedy Entertainment/505 Games)

Pozostali nominowani

  1. Death Stranding (Kojima Productions/Sony Interactive Entertainment)
  2. Sayonara Wild Hearts (Simogo/Annapurna Interactive)
  3. Untitled Goose Game (House House/Panic)
  4. Call of Duty: Modern Warfare (Infinity Ward/Activision)

Najlepszy debiut

Zwycięzca

  1. ZA/UM (Disco Elysium)

Pozostali nominowani

  1. Mobius Digital (Outer Wilds)
  2. William Chyr Studios (Manifold Garden)
  3. Foam Sword Games (Knights and Bikes)
  4. Chance Agency (Neo Cab)

Nagroda publiczności

Zwycięzca

Sky: Children of the Light (thatgamecompany)

Nagroda dla pioniera

Roberta Williams

Nagroda dla ambasadora

Kate Edwards

Nagrody IGF

Gra o złośliwej gęsi tryumfuje w GDC Awards - ilustracja #2
A Short Hike spotkało się z bardzo dobrym przyjęciem.

Przy okazji Game Developers Choice Awards przyznano także nagrody IGF dla najlepszych produkcji niezależnych. Tutaj największym wygranym okazało się A Short Hike od Adama Robinsona-Yu. Tytuł został uznany za najlepszego „indyka” roku zarówno przez jury, jak i publiczność. Pełną listę laureatów znajdziecie poniżej.

Nagroda główna imienia Seumasa McNally’ego

Zwycięzca

  1. A Short Hike (Adam Robinson-Yu)

Pozostali nominowani

  1. Eliza (Zachtronics)
  2. Untitled Goose Game (House House)
  3. Mutazione (Die Gute Fabrik)
  4. Slay the Spire (Mega Crit Games)
  5. Anodyne 2: Return to Dust (Sean Han Tani & Marina Kittaka)

Najlepsze mechanizmy rozgrywki

Zwycięzca

  1. Patrick's Parabox (Patrick Traynor)

Pozostali nominowani

  1. Katana ZERO (Askiisoft)
  2. Lonely Mountains: Downhill (Megagon Industries)
  3. Slay the Spire (Mega Crit Games)
  4. A Short Hike (Adam Robinson-Yu)
  5. Elsinore (Golden Glitch)

Najlepsza oprawa graficzna

Zwycięzca

  1. Knights and Bikes (Foam Sword)

Pozostali nominowani

  1. Mutazione (Die Gute Fabrik)
  2. Void Bastards (Blue Manchu)
  3. Creature in the Well (Flight School Studio)
  4. Eastward (Pixpil)
  5. Stone Story RPG (Martian Rex / standardcombo)

Najlepsza fabuła

Zwycięzca

  1. Heaven's Vault (inkle)

Pozostali nominowani

  1. Mutazione (Die Gute Fabrik)
  2. Elsinore (Golden Glitch)
  3. Wide Ocean, Big Jacket (Turnfollow)
  4. Eliza (Zachtronics)
  5. LIONKILLER (Sisi Jiang)

Najlepsza oprawa audio

Zwycięzca

  1. Mutazione (Die Gute Fabrik)

Pozostali nominowani

  1. Observation (No Code)
  2. Vectronom (Ludopium)
  3. Astrologaster (Nyamyam)
  4. Knights and Bikes (Foam Sword)
  5. Untitled Goose Game (House House)

Nagroda Nuovo dla najbardziej abstrakcyjnej i nietypowej gry

Zwycięzca

  1. The Space Between (Christoph Frey)

Pozostali nominowani

  1. Tales From Off-Peak City Vol. 1 (Cosmo D)
  2. Infini (Barnaque)
  3. Life Tastes Like Cardboard (Demensa)
  4. Promesa (Julián Palacios)
  5. Song of Bloom (Philipp Stollenmayer)
  6. The Longing (Studio Seufz)
  7. PAGAN: Autogeny (Oleander Garden)

Najlepsza gra studencka

Zwycięzca

  1. BORE DOME (Goblin rage)

Pozostali nominowani

  1. Orbital Bullet (SmokeStab)
  2. A Juggler's Tale (kaleidoscube)
  3. Forgotten (Mutiny Games)
  4. Neon Beats (OKYO Games)
  5. Nothing In Sight (Nothing In Sight Team)

Nagroda publiczności

Zwycięzca

  1. A Short Hike (Adam Robinson-Yu)

Na koniec zapraszamy jeszcze do obejrzenia pełnej gali Game Developers Choice Awards oraz IGF Awards. Ze względu na zaistniałe okoliczności, była ona dość nietypowa. Jej zapis znajdziecie w tym miejscu.

  1. Oficjalna strona konferencji GDC

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

Centrum Nintendo Switch - Wszystko o konsoli i jej grach