Wyszukiwarka gier
Death Stranding

Death Stranding

PCPlayStation
po premierze

Data wydania: 8 listopada 2019

Akcji, TPP, Science fiction, Postapokalipsa, Transport, Eksperymentalne/artystyczne, Przygodowe gry akcji, Eksploracyjne, PS Plus Premium, PS Plus Extra, Singleplayer

Przygodowa gra akcji TPP, której głównym projektantem jest legenda branży i współtwórca serii Metal Gear, Hideo Kojima. Fabuła Death Stranding obraca się wokół tematu "połączenia". Rolę głównego bohatera zagrał zaś znany z serialu The Walking Dead amerykański aktor Norman Reedus.

8.1

GRYOnline

7.7

Gracze

9.3

Steam

8.3

OpenCritic

Wszystkie Oceny
Oceń
PC Windows

PC Windows

14 lipca 2020

Polskie napisy i dialogi.Angielskie napisy i dialogi.

PlayStation 4

PlayStation 4

8 listopada 2019

Polskie napisy i dialogi.Angielskie napisy i dialogi.

Statystyki graczy z Moje Gry

4graczy chce zagrać w tę grę.

1166graczy grało w tę grę.

350graczy ukończyło tę grę.

1gracz ukończył w 100%.

1132 graczy dodało tę grę do Ulubionych.

Oceny i Recenzje

Death Stranding to przygodowa gra akcji. Tytuł wyszedł spod rąk pracowników studia Kojima Productions i został wydany przez Sony Interactive Entertainment.

Głównym projektantem i scenarzystą jest ojciec cyklu Metal Gear, Hideo Kojima, dla którego była to pierwsza gra opracowana po opuszczeniu szeregów firmy Konami, gdzie spędził ponad trzy dekady swojej kariery w branży. Głównego bohatera Death Stranding zagrał Norman Reedus, znany z roli Daryla Dixona w serialu The Walking Dead. Aktor wcześniej współpracował z Kojimą przy skasowanym horrorze Silent Hills.

Fabuła

Scenarzyści przedstawili groteskową wizję bliskiej przyszłości. Światem wstrząsnęła seria wybuchów, które sprowadziły serię nadprzyrodzonych zjawisk określanych mianem „Death Stranding”. Wśród powstałych w ten sposób anomalii wyróżnić można deszcz o niezwykłych właściwościach. Wszystko, co zostanie zmoczone przez tzw. Opad temporalny (Timefall), ulega przemieszczeniu w czasie. Oznacza to ekstremalne przyśpieszenie procesu starzenia się u wszystkich żywych organizmów, w tym nawet i roślin. Kolejnym istotnym elementem jest obecność niewidocznych gołym okiem istot określanych mianem Wynurzonych (Beached Things - BT). Stanowią one realne zagrożenie dla wszystkich mieszkańców planety. Do ich wykrycia wymagany jest specjalny sprzęt, noszony na ramieniu skaner o nazwie „odradek”, który wskazuje ich dokładną lokalizację. Zjawiska sprawiły, że ludzkość podzieliła się na niewielkie, rozproszone grupki.

Czytaj więcej

Gry z serii

Death Stranding
Death Stranding
Death Stranding

3GRY

Gry z serii Death Stranding

Seria przygodowych gier akcji, wykreowana przez branżową legendę, czyli Hideo Kojimę, oraz należące do niego studio Kojima Productions. Wydawcami gier spod tego szyldu są firmy Sony Interactive Entertainment oraz 505 Games. Cykl wykorzystuje silnik Decima oraz między innymi technologię MetaHuman od Epic Games.

Gry z serii Death Stranding

Publicystyka

9.0
świetna

Recenzja GRYOnline

Death Stranding

Odnalazłem w Death Stranding mnóstwo tej samej radości i wzruszenia, które czułem, kończąc trzecią część Metal Gear Solid. Jeśli kupujecie kreacje Hideo Kojimy z ich wszystkimi nieodzownymi wadami, to Death Stranding będzie dla Was doświadczeniem, które wybije Was ze strefy komfortu i każe o sobie pamiętać przez długi czas.

Recenzja gry Death Stranding – co tu się odkojimowało?
Recenzujący:
Platforma:
PlayStation 4 PlayStation 4
Data recenzji:
1 listopada 2019
Death Stranding - poradnik do gry
Poradnik

Aktualizacja: 7 listopada 2019

Death Stranding - poradnik do gry

Poradnik do Death Stranding to kompendium wiedzy o tej nietuzinkowej produkcji. Składa się on zarówno z wyjaśnienia podstawowych mechanik gry oraz porad na start, jak i ze szczegółowej solucji wątku głównego. Przewodnik uzupełniają działy: FAQ i trofea.

Death Stranding - poradnik do gry
Opinie

26 maja 2023

Najlepsze cyfrowe matki na dzień mamy

Mądre, opiekuńcze, neurotyczne, albo zabójcze - matki w grach wideo są bardzo różne. Postanowiliśmy wybrać te najciekawsze i Wam o nich opowiedzieć.

Najlepsze cyfrowe matki na dzień mamy
56
Najlepsze cyfrowe matki na dzień mamy
Opinie

31 października 2022

12 oryginalnych gier o śmierci, które dadzą Wam do myślenia

W Polsce o śmierci mówi się ze smutkiem i przyciszonym głosem. Nie wszędzie jednak tak jest. Irlandczycy próbują ją obśmiać, a Meksykanie czynią ze święta zmarłych kolorowy festyn. A jak do tego tematu podchodzą twórcy elektronicznej rozrywki?

12 oryginalnych gier o śmierci, które dadzą Wam do myślenia
17
12 oryginalnych gier o śmierci, które dadzą Wam do myślenia
Opinie

3 października 2022

Literackie inspiracje gier, o których mogliście nie wiedzieć

Gier „filmowych” (niestety często marnej jakości) zrobiono w ostatnich latach na pęczki. Nie brakuje też tych, które dla odmiany zostały potem zekranizowane. A jak rzecz się ma z tymi, które powstały na bazie dla odmiany literackiej?

Literackie inspiracje gier, o których mogliście nie wiedzieć
15
Literackie inspiracje gier, o których mogliście nie wiedzieć
Opinie

28 października 2021

12 niezłych gier, których fabuła to bełkot

Dobre gry muszą mieć dobrą fabułę. Prawda? Nieprawda. Branża wielokrotnie pokazała nam, że aby zapisać się w annałach interaktywnej rozrywki potrzebujesz dobrych deweloperów – a scenariusz możesz napisać na kolanie.

12 niezłych gier, których fabuła to bełkot
235
12 niezłych gier, których fabuła to bełkot
Opinie

11 września 2021

10 ambitnych gier, które zanudzą Was na śmierć

Są gry, które śmiało da się nazwać majstersztykami, inne – kompletnymi bublami, a większość mniej lub bardziej solidnymi przeciętniakami. Czasami trafić można jednak na rodzynka, który z jednej strony zachwyca, a z drugiej przynudza.

10 ambitnych gier, które zanudzą Was na śmierć
78
10 ambitnych gier, które zanudzą Was na śmierć

Wiadomości

Nie grałeś w Death Stranding 1 albo nie pamiętasz, co się tam wydarzyło? Czas na wielkie przypomnienie fabuły przed premierą Death Stranding 2
2

Nie grałeś w Death Stranding 1 albo nie pamiętasz, co się tam wydarzyło? Czas na wielkie przypomnienie fabuły przed premierą Death Stranding 2

Death Stranding 2 jest jedną z najważniejszych premier roku. Przygotowaliśmy dla was zatem przypomnienie świata, postaci i fabuły pierwszego Death Stranding.

Porady

Filip Melzacki

23 czerwca 2025 14:28

Nie grałeś w Death Stranding 1 albo nie pamiętasz, co się tam wydarzyło? Czas na wielkie przypomnienie fabuły przed premierą Death Stranding 2
Death Stranding 2 nie musi walczyć z niechęcią jak „jedynka”, uznana za „okropną grę” przez większość testerów. O dziwo, bardzo martwi to Hideo Kojimę
2

Death Stranding 2 nie musi walczyć z niechęcią jak „jedynka”, uznana za „okropną grę” przez większość testerów. O dziwo, bardzo martwi to Hideo Kojimę

Twórca Death Stranding 2: On The Beach wyjawił, iż większość testerów uznała, że „jedynka” to okropna gra. Dla Hideo Kojimy krytyka nie jest jednak problemem.

gry

Zuzanna Domeradzka

15 maja 2025 17:17

Death Stranding 2 nie musi walczyć z niechęcią jak „jedynka”, uznana za „okropną grę” przez większość testerów. O dziwo, bardzo martwi to Hideo Kojimę
Death Stranding: Director's Cut dostępne na Xbox Series X/S za połowę ceny. Łącznie w grę zagrało 19 milionów osób
8

Death Stranding: Director's Cut dostępne na Xbox Series X/S za połowę ceny. Łącznie w grę zagrało 19 milionów osób

Death Stranding: Director's Cut jest już dostępne na konsolach Xbox Series X/S. Hideo Kojima ma teraz w rękach pełne prawa do marki.

gry

Jakub Błażewicz

8 listopada 2024 12:36

Death Stranding: Director's Cut dostępne na Xbox Series X/S za połowę ceny. Łącznie w grę zagrało 19 milionów osób
Twórcy gier nie doceniają, jaką siłę mają piosenki - to one grają na naszych emocjach
57

Twórcy gier nie doceniają, jaką siłę mają piosenki - to one grają na naszych emocjach

„Piosenka jest dobra na wszystko” – śpiewano w Kabarecie Starszych Panów. To stwierdzenie pasuje także do gier komputerowych. Szkoda więc, że ich twórcy rzadko sięgają po ten środek artystycznego wyrazu. Tym bardziej że ma on dużą moc.

opinie

Dariusz Matusiak

16 listopada 2023 12:10

Twórcy gier nie doceniają, jaką siłę mają piosenki - to one grają na naszych emocjach
Xbox Game Pass w sierpniu straci polską perełkę i dwie ważne gry AAA; w zamian 6 nowych pozycji
6

Xbox Game Pass w sierpniu straci polską perełkę i dwie ważne gry AAA; w zamian 6 nowych pozycji

W pierwszej połowie sierpnia Xbox Game Pass wzbogaci się o sześć gier oraz straci cztery. Biorąc jednak pod uwagę, że w tej drugiej grupie są Death Stranding i Total War: Warhammer 3, gracze nie mają dużych powodów do zadowolenia.

gry

Hubert Śledziewski

1 sierpnia 2023 16:04

Xbox Game Pass w sierpniu straci polską perełkę i dwie ważne gry AAA; w zamian 6 nowych pozycji
Najnowsza gra Hideo Kojimy za darmo w Epic Games Store [Aktualizacja #2]
21

Najnowsza gra Hideo Kojimy za darmo w Epic Games Store [Aktualizacja #2]

W Epic Games Store można już odebrać najnowszą grę Hideo Kojimy. Rozpoczęła się także Mega wyprzedaż z kuponami zniżkowymi.

gry

Hubert Śledziewski

18 maja 2023 20:55

Najnowsza gra Hideo Kojimy za darmo w Epic Games Store [Aktualizacja #2]
Tymi 5 pomysłami Hideo Kojima udowodnił swój geniusz
14

Tymi 5 pomysłami Hideo Kojima udowodnił swój geniusz

Dziwak, ekscentryk, geniusz i wizjoner, czyli Hideo Kojima we własnej osobie. Utalentowany Japończyk zachwycał już niejednokrotnie świat i graczy, realizując w swoich dziełach pomysły nie tylko zaskakujące, ale i często po prostu rewolucyjne.

opinie

Sebastian Kasparek

16 marca 2023 18:02

Tymi 5 pomysłami Hideo Kojima udowodnił swój geniusz
11. z 15 gier za darmo w Epic Games Store już dostępna
176

11. z 15 gier za darmo w Epic Games Store już dostępna

Do jutra do godziny 17:00 w Epic Games Store odbierzecie za darmo Death Stranding.

gry

Agnieszka Adamus

25 grudnia 2022 17:03

11. z 15 gier za darmo w Epic Games Store już dostępna
Hideo Kojima zelektryzował fanów Death Stranding
4

Hideo Kojima zelektryzował fanów Death Stranding

Intrygujący wpis Hideo Kojimy na Twitterze wywołał żywiołową reakcję fanów japońskiego dewelopera. Wielu z nich doszukuje się w nim… zapowiedzi Death Stranding 2.

gry

Michał Ciężadlik

2 grudnia 2022 14:57

Hideo Kojima zelektryzował fanów Death Stranding
Hideo Kojima rozprawia się z plotkami o Death Stranding 2 i Abandoned
6

Hideo Kojima rozprawia się z plotkami o Death Stranding 2 i Abandoned

Hideo Kojima w najnowszym odcinku swojego podcastu Brain Structure zdementował plotki związane z Abandoned i ekskluzywnością Death Stranding 2 dla Google Stadii. Nazwał je bezpodstawnymi.

gry

Zuzanna Domeradzka

3 listopada 2022 22:01

Hideo Kojima rozprawia się z plotkami o Death Stranding 2 i Abandoned
Wszystkie wiadomości

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry Death Stranding.

Wszystkie pliki do pobrania

Kody i triki

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Death Stranding:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-3470 3.2 GHz / AMD Ryzen 3 1200 3.1 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 3 GB GeForce GTX 1050 / 4 GB Radeon RX 560 lub lepsza, 80 GB HDD, Windows 10.

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-3770 3.4 GHz / AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 6 GB GeForce GTX 1060 / 8 GB Radeon RX 590 lub lepsza, 80 GB HDD, Windows 10.

Oceny gry

Średnie Oceny:

8.1

Ocena GRYOnline.pl

Średnia z 25 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.

Oceny Recenzentów i Expertów
7.7

Ocena Graczy

Średnia z 2459 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

9.3

Ocena STEAM

"Bardzo pozytywne"

Średnia z 78956 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
8.3

Ocena OpenCritic

Gra jest zrecenzowana przez 202 Krytyków OpenCritic.

Ocena Opencritic
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

9.0
Maciej Pawlikowski
PC

Maciej Pawlikowski

Recenzent GRYOnline.pl

2019.11.01

Skończenie Death Stranding zajęło mi 3222 minuty. Przez większość z nich byłem oczarowany, a przez część skonsternowany. W każdej jednak byłem przekonany, że Kojima zaprojektował doświadczenie, które wykracza poza kategorię dotychczas znanej rozrywki.

6.0
PC

buddookann

Ekspert

2025.05.01

Bez zastanowienia łykacie wszystko co Japońskie ?Widzicie dziecko, wieloryba i duchy i już zakładacie, że fabuła jest bardzo głęboka i tylko dla wybranych?Lubicie powtarzalność jak w Far Cry 2 przy eliminowaniu posterunków ?Uwielbiacie w grach RPG być chłopczykiem na posyłki ?Pragniecie nudy i bezsensownego marnowania czasu bez ładu i składu ?Jesteście za prostą i bezmyślną rozgrywką gdzie ciężko zginąć ?To ta gra jest dla was !Długo starałem się przekonać do tej gry, ale nie będę już obrażał mojej godności. Owszem gra na początku zaciekawiła, ale z każdą godziną okazuje się że jest coraz gorzej. Praktycznie żaden element w grze nie został dobrze wykonany.- może jestem uprzedzony bo dość długo byłem w Japonii, ale już mi się przejadło to ich ekstremalne tworzenie dziwnych rzeczy. Fabuła mnie nie urzekła.- gra nie ma duszy. Nawet czytanie poczty jest irytujące i nudne bo nie ma tam nic ciekawego. Postaci w węzłach są szablonowe i nijakie. Po jakimś czasie nawet nie czytałem co przenoszę bo nie ma to znaczenia. Czy przenosimy lek na raka czy pizze to NPC dziękują nam tak jakbyśmy zbawiali świat. Cały czas to pitolenie o tym jak jesteśmy ważni, a mimo 5 gwiazdek w węźle Jeziornym i wybudowaniu autostrady nikt nie chce dać pojazdów stojących przed bramą. (wiem jak zdobywać pojazdy) Takich denerwujących rzeczy jest więcej : wracając do pojazdów - jak można projektować pojazd z otwartą paką gdzie w świecie gry wszystko niszczy deszcz...- tragiczna interakcja z "innymi graczami". Cały ten pomysł totalnie psuje klimat i krajobraz gry. Idiotyczne lajki, znaki i cały ten inny syf. Ogromne mosty nad strumykami, gigantyczne wierze, platformy. Można to było znacznie lepiej ogarnąć.- nie ma sensu niczego budować ani zbierać surowców . Wszystkiego mamy pod dostatkiem. Ludzie budują przeprawy w potrzebnych miejscach wiec my nie musimy .- system awansu jest tak poroniony że do dziś go nie rozumiem. Raz przyniosłem znalezioną małą rzecz tuż pod węzłem i dostałem 4 awanse postaci na raz ! Innym razem realizuje ogromną dostawę prenium DLA SAMA i mimo dużej liczby lajków dostaje znikomy awans atrybutów. Najbardziej rozwala mnie to że "poziom" KURIER miałem 2 razy w grze. Między nimi był jeszcze super hiper posłaniec, potem dostawca itp. O co chodzi ? Czemu tytuły się powtarzają ? Pewnie nawet twórca nie ogarnia. - akcja z wielorybem robi wrażenie na początku, ale już za drugim razem zorientowałem się że wieloryb jest upośledzony i zacząłem na niego sikać. Nic nam nie zrobi jak jesteśmy w odpowiednim miejscu. - cała gra jest banalnie prosta i jedyna trudność to cierpliwość do nudy.- fizyka chodzenia jest w porządku, ale fizyka jazdy pojazdami leży.- katowanie tymi samymi przerywnikami ! ( wiem można je pomijać, ale to wciąż katowanie)- menu akcji i wyposażenia naprawdę jest irytujące. - sikanie i przeklinanie przez NPC wali prostactwem. Więcej nie chce mi się pisać. Z jednej strony ma się poczucie że gra mogłaby być świetna. Z drugiej mam poczucie że autor traktuje gracza jak prostaka i przygłupa. Troche tak jakby wymyślając te poronione rzeczy testował co ludzie kupią i jak bardzo dadzą sobie wkręcić że to jest głębokie. Idę o zakład że druga część już nie zrobi takiej furory jak jedynka.

3.0
Janczes
PC

Janczes

Ekspert

2023.03.19

jak kolega pytał co tam sie robi to mówiłem że w skrócie z twoich szczyn tworzą granaty, których potem używasz przeciwko demonom nie z tego świata, które są przypięte do ziemi pępowinami :)od samego początku jesteśmy atakowani masą dziwnych rzeczy bez żadnego wyjaśniania: Temporal, chirarium, rozpróżnia, ełdek, muły, wynurzeni, sieć chirana, opad temporalny, plaża, odwrócona trajka, repatriant, hematogranat, assembler, wdarcie, odradek, doomsplusy:-Dużo trofeów bo samych brązowych miałem prawie 50 -tryb fotograficzny był genialny robiło się wspaniałe zrzuty ekranu-chodzenie po śniegu było bardzo realistyczne szczególnie w porównaniu do innych gier -świetny filmik na początku gry gdy razem z koleżką jechaliśmy do spalarni pozbyć się ciał i trafiliśmy na wynurzonych -Muzyka która się uruchamiała w trakcie gry a szczególnie fajnie czuć to było za pierwszym razem gdy schodziliśmy z tej skarpy w stronę pierwszej bazy i się załączyła ta nutka podczas drogi-misję wojenne i wojna II wojna oraz wietnamska szczególnie początkowe etapy gdzie był pokazany ten rozpierdol jakiś siedziałminusy:-Końcowe misje na śniegu które były przekleństwem -niesamowicie przeciągnięte czasowo zakończenie -głupia fabuła która nic nie wnosiła nic nie wyjaśniała -bieganie z punktu a do punktu b nie raz po po trudnym terenie typu skały góry rzeki -przerywniki filmowe trwające po kilkadziesiąt minut też sprawiały że się odechciewało wszystkiego-irytujące powtarzające sie co chwile teksty w stylu: ciekawe czy ktoś patrzy, co to dla ciebie-walki z bossami (latający wieloryb? serio?)

7.0
m4tekt
PC

m4tekt

Ekspert

2022.11.13

Death Stranding: 7/10Platforma: PCCzas ukończenia: 40hDla mnie Death Stranding to dobra gra i nic więcej. Bardzo fajnie podróżowało się przez ten świat, ale w późniejszym etapie backtracking był nie do wytrzymania. Fabuła pokręcona jak zasady polskich podatków, ale muszę przyznać, że nawet ok. Graficznie bardzo ładnie a muzyka też robiła robotę. Najciekawszym elementem była dla mnie współpraca z innymi graczami. Ogólnie gierka spoko, ale nic więcej.

7.5
pan martin
PC

pan martin

Ekspert

2022.08.14

Przeszedłem w ponad 70 godzin, niezła gra z świetnym klimatem który dopełnia idealny soundtrack. Na początku nic nie rozumiałem, w trakcie zaczęły sie poszczególne tajemnice rozwiązywać ale potem kolejne wątki fabularne jeszcze bardziej zaczęły to gmatwać. Dopiero chyba w tym o wiele za długim zakończeniu zrozumiałem to co musiałem. Tzn co Kojima chciał bo wiele rzeczy dalej nie do końca jest dla mnie zrozumiałych. Najlepszy segment gry to chyba ten środkowy gdzie miałem fun z budowania autostrady, zajęło mi to kilka(nascie) godzin, momentami przypominało to farmienie surowców, ale było fajnie. Potem jak już poszliśmy dalej to przyjemny gameplay zastąpiła główna oś fabularna która trwała do końca. Fabuła pełna filozoficznych dysput od których może głowa rozboleć w szczególności jak grasz z piwkiem w ręku po pracy. No i jak już wspomniałem zakończenie niemiłosiernie męczy, powinno być o godzine krótsze, twórcy zmuszają nas do obejrzenia napisów końcowych i między nimi dają fabularne wyjaśnienia. Dawno nie widziałem takiego chamskiego zmuszania do patrzenia na nazwisko Kojimy i jego ról w tworzeniu gry po to żeby zobaczyć zakończenie gry.Co do reszty no to jest gra gdzie akcji uświadczymy jakieś 5% z całości. na 70 godzin gry nie wiem ile musiałem walczyć z BT czy mułami, więcej niż kilka godzin na pewno nie. Zresztą ona nie zachęca specjalnie do walk z przeciwnikami, gdy wchodzi sie na terytorium wroga to raczej uciekasz niż szukasz konfrontacji. Plus akurat mega nudzący Battlefront z Mikkelsenem. Dodatkowo poziom trudności jest raczej niski, no normalu ciężko zginąć nawet totalnemu casualowi, walki z bossami raczej polegają na klepaniu obrażeń niż na unikaniu ciosów będących jakinmś realnym zagrożeniem.Grafika, krajobrazy. Ważne przy grze gdzie chodzisz - żeby było na co patrzeć. A tu jest. Piękne widoczki - góry, doliny. design świata topA, aktorzy, gra aktorska - Troy Baker to już jak zwykle. Wszyscy top. Gra ma mega momenty, czuć że tworzył ją jakiś geniusz ale też jest mega nierówna i zakończenie troche wpływa negatywnie na moją ocene bo nie jest dobrze gdy na koniec powiedziałem "no w końcu koniec"7.5

10
Krzysiek Kalwasiński
PC

Krzysiek Kalwasiński

GRYOnline.pl Team

2022.07.04

Cudo, nie gra. To arcydzieło przypomniało mi za co kocham gry Hideo Kojimy. Ostatnio czułem się tak podczas obcowania z najlepszymi częściami Metal Gear Solid. Nie ufałem Death Stranding - wszystko przez ogromny zawód jakim okazała się dla mnie "piątka". Żałuję jednak, że przestałem mu ufać i tak późno zapoznałem się z Mostem. Niby "gra o chodzeniu", a tak wciągnęła. I wzbudziła tyle skrajnych emocji. Pomysłowe mechaniki, przepiękny desing, dobór muzyki i soundtrack - wszystko na najwyższym poziomie. Wyniszczyła emocjonalnie i zostawiła z uczuciem pustki. Jak tu teraz grać w coś innego?

8.0
HETRIX22
PC

HETRIX22

Ekspert

2022.05.23

Wyjątkowa gra, ale nie mogę dać oceny wyższej, niż 8/10 z powodu trzech wad.1. Słaba grafika - zarówno pod względem technologicznym jak i co gorsza artystycznym. Widzimy jak 10 metrów przed nami doczytują się tekstury trawy, cykl dnia bardzo nienaturalny, połowa terenu po którym się poruszamy to czarna pustynia, lasów prawie nie ma i dobrze bo wyglądają okropnie. Wybaczcie, ale przy tak minimalistycznej grafice, mogli chociaż zadbać o florę, którą obserwujemy przez większość gry w trakcie dostarczania paczek. Bardzo się zawiodłem jak na grę skupiającej się na chodzeniu po górach. Jedyne co sie tu dobrze prezentuje to właśnie widoki z daleka gdzie nie widać żadnych szczegółów.2. Druga wada to sztywność poruszania się co też jest absurdem w grze w które kluczowe jest utrzymywanie równowagi. Czasami Sam zatrzymuje się na kamieniu wielkości palca u stopy, a czasami skacze dwa metry w górę i wdrapuje się na skałę jakby nigdy nic. Dziwne są też momenty w których ładunek przechyla się powiedzmy w prawo o kilka centymetrów i już walczymy o to, żeby się nie przewrócić, a innym razem schylamy się tak, że trzy metrowy ładunek wisi nam z pleców pod kątem 90stopni i nic się nie dzieje. W tej grze na utrzymanie równowagi nie ma pływu jakaś wbudowana zaawansowana fizyka tylko wszystko jest z góry ustalone w jakich warunkach gra stwierdza, że sobie powalczymy o utrzymanie równowagi.3. Fabuła jest tak skonstruowana, że z każdą godziną w grze będziemy wiedzieć mniej, niż wiecej i to się nie zmienia do końca gry. Pewne co prostsze wątki się wyjaśnią, ale na ich miejsce pojawią trzy nie do ogarnięcia kolejne. To jest akurat moja opinia z którą już nie każdy musi się zgodzić bo każdy lubi różne filmy/historie/fabuły. Sama gra ma dla mnie dużego plusa za oryginalny gameplay, który daje niepowtarzalne przeżycia, których nie uświadczycie w żadnej innej grze. To niesamowite, że ktoś postanowił zainwestować w tworzenie takiej nieszablonowej gry. Death stranding mimo powyższych istotnych wad jest moim zdaniem obowiązkowy dla graczy, którzy narzekają że już nie mają w co grać bo już wszystko widzieli.

9.5
LilXavi
PC

LilXavi

Ekspert

2022.02.14

Jedni uważają ją za nudną grą o chodzeniu Drudzy doceniają jej orginalność i parcie pod prąd dzisiejszych growych standardów. Nie wszystko się tutaj udało to fakt, ale bez wątpienia jest to coś co pokazuje że cały czas można w tej branży wymyśleć coś nowego, i bez wątpienia jest to warte sprawdzenia.

10
Michal_Skowron
PC

Michal_Skowron

Ekspert

2022.01.03

Piękna gra! Przerywniki filmowe, muzyka, historia wymiata! Dla mnie arcydzieło! Polecam! Jak ktoś lubi S-F musi zagrać.

8.0
pieterkov
PC

pieterkov

Ekspert

2020.11.14

Fabuła gry jest bardzo mdła i mglista, do tego prezentowana w niepotrzebnie przydługich cutscenach, które tylko powtarzają informacje, które otrzymujemy w danych tekstowych.Gameplay sam w sobie jest ciekawy, jednak z czasem (po 60 godzinach) zaczyna nudzić. Niestety kiedy zdecydujemy, że chcemy skończyć grę nadal musimy męczyć się kilka godzin końcowymi misjami które nic nie wnoszą i jakaś połowa z nich jest zbędna. Bałem się tego balansowania ładunkiem ale ostatecznie okazało się to łatwe. Wystarczy w opcjach gry włączyć stałe trzymanie i wciskamy lpm oraz ppm i postać ciągle przytrzymuje ładunek, nawet przy godzinnym spacerze.Świat gry jest duży na piechotę ale stosunkowo mały na pojeździe. Przez większość czasu woziłem tony ładunku i materiałów ciężarówką. Na szczęście grę można bez pomocy innych graczy ukończyć budując mnóstwo dróg. Reklamowane akcesoria też są mało przydatne – drabiny użyłem ledwie kilka razy na 76 godzin gry, zaczepu wspinaczkowego może kilkanaście (ale jest mało użyteczny bo po restarcie gry lina jest na górze, więc się po niej nie wespniemy z dołu). Nie niosłem też żadnego ładunku wrażliwego na wodę, poza jednym końcowym ładunkiem, a gra ostrzegała o takich ładunkach już na początku. Są również sekwencje strzelankowe oraz skradankowe – ukrywamy się przed potworami lub ludźmi, ale bez żadnego problemu można z nimi walczyć. Czy to pięściami czy karabinem ogłuszającym. Wykonywanie kolejnych zleceń dla NPCów poprawia nam relacje z nimi i poza zwiększoną ilością dostępnych zasobów np. na budowanie dróg, często dostajemy też różne przydatne gadżety. Niestety większość z nich jest tak naprawdę zbędna lub minimalnie uprzyjemnia rozgrywkę. Podobnie z postępami w głównej fabule – odblokowujemy coraz lepsze bronie i granaty, ale tak naprawdę większość z nich jest mało użyteczna (z granatnikiem zadającym mały dmg i bezużytecznym pistoletem anti-BT na czele) i całą grę można przejść z podstawowymi granatami i karabinkiem bolasowym przewracającym przeciwników (który czasem trzeba uzupełniać karabinem ogłuszającym pozwalającym na precyzyjniejsze strzelanie, np. w kierowców wrogich ciężarówek którzy jeżdżą w kółko zamiast próbować nas rozjechać lub wysiąść by nam nakopać). W podsumowaniu po ukończeniu gry okazało się, że stworzyłem tylko 36 z 72 przedmiotów. Większość budynków też jest niepotrzebna. Używałem tylko generatorów do ładowania pojazdów, raz mostu bo był jedynym sposobem przekroczenia trudnej rzeki ciężarówką i raz skrzynki pocztowej by w połowie drogi zostawić tony ładunku i móc napaść na obóz wrogów z pustym bagażnikiem. Wiele elementów mechaniki jest głupiutkich. Z jednej strony mamy możliwość sikania i picia wody z manierki, z drugiej – nic to nie daje, a wodę pijemy żeby zregenerować wytrzymałość. Nie wiem jak łyk wody ma odświeżyć ciało po godzinnej wędrówce w górach ale niech będzie. Szkoda tylko, że potem pijemy napój monster i w kryjówce bohatera też pijemy najpierw monstera a potem piwo w ramach zwiększenia max staminy. Promowanie zdrowych zachowań, nie ma co… No i wyciąganie z Sama litra krwi przy każdym odpoczynku… Biedak by się przekręcił przy takim obciążeniu, spacerach bez krwi i odsączaniu litra przy każdym śnie.Grze nie pomaga również jej „japońskość”. Każdy kto odsyłał zwłoki balonem w powietrze w MGS wie czym owa absurdalna japońskość jest. Mówię tu np. o wykonywaniu dostaw pizzy, za które nie ma żadnych nagród, noszeniu headcraba, zbieraniu companion cubes z portala czy wreszcie jeżdżeniu motorem z jakiegoś programu TV, gdzie bohater co 5 minut przypomina jego tytuł. Mówię tu także o zbędnych pierdołach pokroju korzystania z prysznica żeby stworzyć bezużyteczne biogranaty czy szczerzeniu się do lustra.Jak już przy MGS jesteśmy – tutaj interfejs jest równie pokiełbasiony. Gra używa chyba połowy klawiszy z klawiatury żeby to wszystko ogarnąć, w dodatku kompletnie niepotrzebnie. Na szczęście podstawowe funkcje ogarnia się w ciągu godziny i rozumie się dlaczego interfejs jest taki, a nie inny. Brakowało mi jednak w grze funkcji przestawiania paczek na plecach. Po wszystkich zwiastunach myślałem, że paczki będzie można samemu ustawiać na plecach, obracać itd. Tymczasem w grze jest tylko opcja nieś na plecach i gra sama dodaje ładunek na górę naszej sterty śmieci niesionych na plecach. Także nawet jak macie jeszcze w plecaku miejsce na jeden ładunek w rozmiarze S, ale najpierw załadujecie na siebie ładunek M, który pójdzie na plecak, a potem dołożycie ładunek S, to tenże ładunek zamiast wejść do plecaka zostanie położony na ładunku M. W ten sposób często tworzy się absurdalne i niepotrzebne wieże, mając pół plecaka puste.Samo zakończenie jest również przydługim, dwugodzinnym (sic!) koszmarem. Szczególnie jeden fragment, gdzie musimy w kółko biegać po plaży, aby co jakiś czas nasza postać przysiadała, a gra odgrywała fragment cutsceny i wyświetlała kilka napisów końcowych z paroma osobami. I tak kilka razy. A potem właściwe napisy, potem jeszcze kolejne cutsceny a potem… jeszcze jedna dostawa! A potem kolejne cutsceny i napisy końcowe po raz drugi. Również niepomijalne. Koszmar. Wyssało to ze mnie całą energię i następnego dnia musiałem obejrzeć je drugi raz na yt, bo w połowie już się wyłączyłem i przestałem słuchać tych strzępków dialogów.Ogromną zaletą gry był jednak klimat i muzyka. Przez kilka pierwszych dni grania wsiąknąłem kompletnie. Dzięki tej grze od nowa pokochacie deszcz, pomimo tego, że teoretycznie jest on wrogiem (niszczy opakowania paczek i często oznacza bliskość potworów). Niestety gra serwuje nam pojedyncze piosenki czasem raz na kilka godzin, w dodatku odtwarzane są tylko raz podczas misji fabularnych. Nie można ich słuchać w drodze – musiałem się tu wspomagać spotify, przez co piosenki szybko mi się przejadły i nie zaskakiwały mnie potem w grze kiedy je dostawałem. W grze możemy ich słuchać tylko w kwaterze, ale do kwatery wchodzimy na 30 sekund żeby się zregenerować, uspokoić dziecko, wziąć prysznic (co wygeneruje biogranaty, które można przetworzyć na niezbędny surowiec – kryształy chiralne) i wyjść.Osoby, które twierdzą, że oglądanie cutscen odpowiada na chociaż część pytań zapraszam do dyskusji i odpowiedzi na „kilka” pytań, na które gra ewidentnie nie odpowiada.Kim dokładnie są wynurzeni? Czy to duchy które przeszły do naszego świata? Jeśli tak, to dlaczego są wrogie? Dlaczego pojawiają się tylko w deszczu?Czym dokładnie jest DOOMS, poza bliżej nieokreśloną wrażliwością na BTs i zdolnością widzenia ich? Czy za to nie odpowiada przypadkiem skaner, odradek podłączony do BB?Dlaczego Higgs nosi maskę? Na czym dokładnie polega chiralium i sieć chiralna? Czym jest chiralium i czemu nagle znalazło się w ziemskiej atmosferze i pada w deszczu? Dlaczego zabijanie wynurzonych zamienia ich w chiralium?O co dokładnie chodzi z grubasem frankensteinem? Czy ma jakąś chorobę? Dlaczego jest „zbieraniną narządów innych ludzi”?Dlaczego Sam boi się dotyku? Czy doświadczył w przeszłości „złego dotyku”?Czym są plaże?I kilka pytań spojlerowych, polecam przeczytać dopiero po przejściu gry.P.S. Ta gra to nie nowy gatunek. To po prostu symulator przemieszczania się/taksówkarza/przenosiciela paczek, taki jak american/euro truck simulator czy cloudpunk. Tylko, że tym razem robimy to bez pojazdu.

8.5
PC

kaczy316

Gracz

2025.12.07

Death Stranding, dość kontrowersyjny tytuł, jedni pokochają inni znienawidzą, ponoć to jest jedna z tych produkcji, gdzie nie ma nic po środku, a u mnie właśnie jest i właśnie to chcę wyrazić w opinii, także lecimy.OPINIA MOŻE ZAWIERAĆ SPOILERY FABULARNEFabuła: W tej części gry to można gadać i gadać, fabuła tutaj to coś pięknego, od samego początku jest niezrozumiała i owiana sporą warstwą tajemnicy, uważam, że jeśli pierwszy raz gramy w Death Stranding to kompletnie nic nie wiemy i człowiek może się przez to zrazić, robimy zlecenia, ale po co? Czemu? Wszystko jest owiane takim motywem w stylu "Później się dowiesz" i to ciągnie człowieka dalej, bo jest to podane właśnie z taką dozą tajemniczości na tyle ciekawą, że chcę się robić kolejne dostawy fabularne, żeby odkryć co jest dalej, co zostanie nam ujawnione i powiedziane po kolejnej dostawie, jak potoczą się losy postaci w dalszej części, a Ty jedyne co robisz tak naprawdę przez 80-90% gry to dostarczasz ważne przesyłki i to jest jak dla mnie fajny i relaksujący gameplay, ale o tym w innej części tej opinii, więc co do fabuły jest Ona piękna, czasem lub nawet często trudna w zrozumieniu, trzeba się na nią otworzyć i wciągnąć emocjonalnie w całe uniwersum tej gry, wtedy można poczuć jaką drogę przebywa główny bohater, jak bardzo walczą o wszystko postacie, które mu towarzyszą, jak budują się więzi pomiędzy tymi postaciami, w tej fabule naprawdę nic nie brakuję, znaczy na koniec może trochę takiego twardego zamykającego zakończenia, bo to zakończenie to pozostawia więcej pytań niż odpowiedzi, ale wciąż jest to świetna gra fabularnie i tak naprawdę to jest najmocniejszy punkt tej gry razem ze światem, ale o tym też w innym punkcie, więc co do fabuły, piękna, ale trudna w zrozumieniu i bardzo zakręcona, trzeba mocno się w to wkręcić, żeby zrozumieć, ma wiele wątków, które są ze sobą łączone nawzajem, a pewne rzeczy poznajemy nawet dopiero po wielu godzinach gry i czasem można zapomnieć, że taka sytuacja była, chociaż powiem wprost, ja miałem około 57h na liczniku jak zobaczyłem napisy końcowe te prawdziwe i powiem tak, ta fabuła jest długa, ale Ona ma tyle do opowiedzenia i tak dużo do zaoferowania, że po prostu czułem niedosyt tej fabuły po zakończeniu, za szybko wszystko musiało zostać zakończone, chętnie bym zobaczył więcej i oczywiście zobaczę, bo czeka mnie jeszcze druga część, ale trzeba trochę odpocząć, bo jednak co inne mnie dość wymęczyło o czym też napiszę w innym aspekcie tej gry, dla samej fabuły i świata jednak tę grę warto mieć w swoim CV i ją zaliczyć, bo jest tego warta.Klimat, świat gry: Kolejny temat, o którym można się rozpisywać, ale to trzeba po prostu zobaczyć i poczuć, klimat tutaj wylewa się z ekranu, uniwersum jest piękne, wszystko ma sens i jest w miarę logicznie wyjaśnione dlaczego jest tak, a nie inaczej, dlaczego musisz robić to, a nic innego nie działa, przynajmniej moim zdaniem tak jest, bo nie znalazłem niczego, co by zostawiało jakieś bardziej nielogiczne sytuacje niewyjaśnione, ale wydaję mi się, że i takie by się znalazły jeśli ktoś bardziej chciałby się zagłębić w uniwersum i to wszystko, niemniej jednak klimacik wylewa się z ekranu, czuć, że ludzkość jest na skraju wymarcia, że wszyscy się ukrywają w placówkach, praktycznie żywej duszy się nie zobaczy na zewnątrz poza jakimiś wyjątkami jak muły czy inni kurierzy, których mimo wszystko też nie ma zbyt wielu, wszystkie zjawiska chociażby pogodowe, które występują w grze mamy opisane dlaczego jest tak, a nie inaczej, dlaczego to jest niebezpieczne, a to jest dobre, ten świat jest bardzo dobrze i zrobiony i przepięknie przede wszystkim, nie wiem co mógłbym tu jeszcze napisać, ale czułem się jakbym wykonywał naprawdę mega ważną robotę dzięki temu, że to co robię jest niebezpieczne i mało, który człowiek by się podjął takiemu wyzwaniu, to się czuło po prostu jak dla mnie i w sumie tyle, są różne biomy, różne klimaty, mapa jest ogromna i to czuć, ogólnie jest bardzo dobrze w kwestii klimatu i świata gry.Postacie: Napisane postacie są tutaj z sercem, tego też nie da się ukryć, czuć w nich wyrażane emocję, w każdej mówionej kwestii, w każdej sytuacji, która się zmienia, te emocję są inne, ale ścieżka dźwiękowa też tutaj robi robotę, można było się wczuć w każdego dosłownie, nie było tutaj źle napisanej postaci, każda miała swój cel, swój plan, swoje pomysły i swój charakter przede wszystkim, tak samo napisane to zostało z głową, dostosowane do uniwersum i nie było przekombinowane, nie wiem czy znajdę lepszą grę, w której praktycznie każda postać jest tak dobrze napisana jak tutaj, byłoby ciężko moim zdaniem naprawdę, Heartman, Deadman, Hardman albo Clifford, genialnie napisane postacie, ciężko byłoby mi stwierdzić, która z nich jest moją ulubioną, bo każdy z nich został tak cudownie napisany i pewnie zostaną na długo w mojej pamięci, także brawa dla Kojimy spisał się tutaj wybitnie.Mechaniki gry: Co tu mogę dużo powiedzieć? Mechanik jest od groma w tej grze i pewnie z połowy z nich nawet nie skorzystałem, więc tutaj ciężko mi się o tym wypowiedzieć, ale może dlatego, że sam gameplay mnie tutaj nie porywał, był relaksujący, ale też bardzo monotonny i tak jak mówię mnie najbardziej fabuła ciągnęła do przodu, bo chciałem wiedzieć co dalej i cieszę się, że istniało w tej grze takie coś jak autostrada(którą mimo wszystko musiałeś wybudować i wozić sporą ilość materiałów jeśli nie trafiłeś na dobry serwer, w którym większość autostrady była wybudowana o ile to jest możliwe, bo w sumie to nie wiem) oraz trajki, które mega pomagały i można było nimi wjechać praktycznie wszędzie, także mechaniki, z których ja korzystałem to właśnie trajka, autostrada i egzoszkielet i to tylko ten wzmacniający bodajże się nazywał co pozwala więcej nosić ładunku i tyle, pewnie bym korzystał z większej ilości rzeczy, ale sporo mostów i udogodnień było postawionych przez innych graczy, a ja grałem online, bo mnie by to raczej męczyło, także cieszę się, że zostało to tak zmyślnie zrobione, ale ogólnie mechaniki bardzo dobrze spełniają swoją rolę, mają ułatwić główną część gry jaką jest dostarczanie ładunków czyli mamy te trajki, mosty, ciężarówki, tyrolki, drabiny, autostrady i jakieś inne rzeczy jak je wybudujemy, granie samemu w to przy wyłączeniu online'a może być wyzwaniem, dla mnie by było, ale są i osoby, które by się przy tym świetnie bawiły tego jestem pewny, bo jest to bardzo dobrze zrobione i tego nie można nikomu odmówić, muły jedynie denerwowały, ale na spokojnie daje się przejeżdżać przez ich teren trajką i nie ma większego problemu jak dobrze się opanuję sterowanie i ogarnie trasę przez ich teren, za pierwszym razem to może być problem i wyzwanie, szczególnie jak trafimy na tych bardziej agresywnych mułów, ale potem to już z górki, za to podobała mi się mechanika z unikaniem wynurzonych, taka bardzo przyjemna skradanka, chodziłeś, miałeś wykrywacz, jak Ci wykrył bardzo blisko wynurzonego to wstrzymać oddech było trzeba i oddalić się, ogólnie to było bardzo fajne, a potem stało się jeszcze przyjemniejsze, bo mogłeś podejść wstrzymując oddech i rozwalić wynurzonego bez wdawania się z nim w walkę, gdyż dostawałeś specjalne narzędzie do tego, ja tak rozwaliłem ich całą masę, robiłem to gdy tylko miałem okazję, bardzo fajne i satysfakcjonujące patrząc po tym jak bardzo potrafili mnie wkurzać, szczególnie na początku gry jak jeszcze niezbyt ogarniałem xD no i co tu jeszcze z mechanik, oczywiście ograniczenia, no to logiczne, zazwyczaj jakieś są w tego typu grach, ograniczenia ładunku w kg ile można nieść, zmęczenie, stres Twojego ŁD, zużycie ekwipunku, na wiele rzeczy tutaj trzeba patrzeć, ale o dziwo nie jest to wszystko takie szybkie jakby się wydawało, w sensie nie zużywa się tak szybko, poza akumulatorem w sumie, ale jak się gra online to co chwila jakieś generatory są czy kryjówki, a przynajmniej jak się trafi na dobry serwer i można się ładować, ja nie miałem z akumulatorami większych problemów właśnie dzięki temu. Ciekawa jest ogólnie mechanika chodzenia i utrzymywania równowagi tutaj, to mega mi się spodobało, bo było dość innowacyjne, ukształtowanie terenu ma tutaj ogromne znaczenie i to w jakie miejsca chodzimy i po jakich miejscach, wszędzie jest inaczej, po trawie jest inaczej, po ulicy jest inaczej, po śniegu jest inaczej, po górach i kamieniach jest inaczej, wszystko ma tu znaczenie, zachowanie balansu jest bardzo fajnie zrobione, trzeba klikać R2 lub L2, albo przytrzymać jedno lub obydwa, jest to bardzo dobrze zrobione tyle mogę powiedzieć hmm coś jeszcze? Mam nadzieję, że nic nie pominąłem i napisałem wszystko co chciałem, więc mechaniki w tej grze są mega przemyślane, mają sens, są logiczne i pomagające w głównym założeniu całego gameplayu to zdecydowanie, aaaa dobra jeszcze system like'ów, niby nic, ale bardzo przyjemne jest jak się je dostaję, tutaj ktoś wpadł na bardzo dobry pomysł, jako wyznacznik jak dobrze Ci poszło chociażby z wykonaniem zlecenia, także tutaj też można pochwalić Hideo za to i ostatnia rzecz, którą sobie przypomniałem dopiero po jakichś 20-30 minutach, którą muszę dodać, sieć chiralna to jest coś świetnie zrobionego, jak jakiś obszar nie jest połączony siecią to nie ma tam nic od innych graczy, żadnych budowli i udogodnień, dopiero jak połączymy odpowiednie miejsce, to obszar jest połączony z siecią i wtedy można korzystać z rzeczy online, bardzo mi się to podoba, bo wtedy za pierwszym razem, czasem nawet i za kilkoma kolejnymi musisz sam wykombinować jak się dostać w dane miejsce i ogarnąć trasę, a potencjalne "ułatwienie" możesz sobie włączyć dopiero później, także najpierw trzeba pomyśleć, a potem można sobie "ułatwić" teoretycznie, także to chyba moja ulubiona mechanika i ma ona mega dużo sensu i logiki.Aktywności poboczne: W zasadzie to ich nie ma albo ja ich nie odkryłem, poboczne rzeczy to to samo co główna fabuła, dostarczasz paczki, porzucone paczki albo przyjmujesz zlecenia od placówek czy ludzi i też dostarczasz paczki, dostajesz oczywiście za to like'i, także moim zdaniem aktywności poboczne to jest to samo co główna fabuła tylko bez historii, więc skoro to jedno i to samo, a sam gameplay mnie zbyt szybko męczył to stwierdziłem, że to nie ma sensu tego robić, ale jak najbardziej te aktywności mają sens, bo na tym polega ta gra w założeniu, jesteś kurierem, więc co innego miałbyś robić? Może coś by się wymyśliło, ale no tutaj to jest jednak tylko więcej tego samego, więc jak komuś się podoba taki gameplay to ma tutaj raj, bo jest tego cała masa.Gameplay: Przechodząc do gameplayu to dla mnie najbardziej męcząca i monotonna część gry, cały czas robi się to samo, dostarczasz paczki i tyle, pod koniec jest więcej walki, ale też to zwyczajna strzelanina głównie, a i też potrafi wymęczyć, bo większość Twoich przeciwników o ile nie wszyscy to wynurzeni lub przeciwnicy, na których i tak musisz używać pocisków ze swoją krwią i musisz nie tylko szukać samych karabinów czy innych rzeczy, których chcesz użyć, ale także worków z krwią, przy graniu online jest to ułatwione oczywiście, także walka jest po prostu zrobiona poprawnie nic wybitnego nic szczególnego, jest dobrze, a główna rzecz czyli dostarczanie przesyłek jest zrobione bardzo dobrze, tylko no to wciąż jest tylko dostarczanie przesyłek to potrafi znudzić i łatwo wpaść w monotonie, przynajmniej takie jest moje zdanie pomimo rozbudowanych możliwości, ale wciąż patrząc na to jak ciekawa i genialna jest ta fabuła, to warto przez to przebrnąć, ja przez około 10-15h coś koło tego, może więcej, nie liczyłem to dokańczałem budowanie autostrady, żeby nie męczyć się za bardzo w tym wszystkim i uważam, że warto było poświęcić ten czas, żeby potem nie wkurzać się utrudnieniami terenu na większości mapy, nie spotykać mułów i wynurzonych, ale tak jak pisałem dla fabuły i w sumie dla zwiedzania mapy i świata, który jest pięknie zrobiony to i tak warto przebrnąć przez tą grę i mieć ją w swoim CV.Grafika: Piękna grafika, gra z roku 2019, a wciąż robi mega wrażenie, wiem, że grafika się trochę zatrzymała i ciężko ją już unowocześnić i to są bardziej jakieś szczegóły niż coś co faktycznie robi różnice dosłownie dla każdego i widać to gołym okiem, ale dalej 6 letnia gra i wygląda ona pięknie, także brawa dla grafików.Optymalizacja: Nie mam większych zastrzeżeń, wszystko mi płynnie chodziło, a połowę gry przeszedłem w wersji na PS4, a drugą już jako Director's Cut na PS5, bo stwierdziłem, że jednak chcę 60 FPS, bo to spora różnica mimo wszystko i że ta gra jest warta tego ulepszenia, bo miałem wątpliwości, ale cieszę się, że się na to zdecydowałem ostatecznie, nie miałem żadnych bugów, spadków płynności, problemów, także optymalizacja raczej jest bardzo dobra.Na sam koniec co mogę powiedzieć, gameplay bardzo wymęczył, poboczniaki mnie nie ciekawiły, bo to to samo co główna fabuła tylko bez historii, dlatego platynki raczej tutaj nie będzie, za dużo monotonności i robienia tego samego, nawet dla tak pięknego świata, który można podziwiać to dla mnie nie jest to warte spędzania w tej grze pewnie około kolejnych 50-60h, żeby to splatynować, ale to moja subiektywna opinia, dla samej fabuły i świata było warto ją po prostu przejść i tyle co mam do powiedzenia, jeśli szukacie świetnej historii, opowiedzianej w świetny sposób i przy której można główkować i nie jest aż tak oczywista to Death Stranding jest zdecydowanie dla takich osób, trzeba tylko przebrnąć przez ten gameplay, który może się podobać, ale wielu może też odrzucić, dlatego daję tej grze ocenę 8,5/10, myślałem nad 9, albo nawet i wyżej, ale no gameplay to mimo wszystko duża część gry, a 8,5 to dalej bardzo dobra ocena i uważam nawet, że odpowiednia, ale oczywiście subiektywna.

9.0
Filip Melzacki
PC

Filip Melzacki

GRYOnline.pl Team

2025.09.24

10
RoyPremium
PC

RoyPremium

Ekspert

2024.07.15

9.0
Damian Stróżek
PC

Damian Stróżek

GRYOnline.pl Team

2023.12.20

5.0
SULIK
PC

SULIK

Ekspert

2022.10.30

4.0
Messerschmitt
PC

Messerschmitt

Ekspert

2022.10.12

6.5
Rafał Sankowski
PC

Rafał Sankowski

GRYOnline.pl Team

2021.11.12

9.5
Patrick Homa
PC

Patrick Homa

GRYOnline.pl Team

2021.05.01

9.5
Mateusz Sawka
PC

Mateusz Sawka

GRYOnline.pl Team

2021.02.05

8.0
Butryk89
PC

Butryk89

Ekspert

2021.01.05

7.5
Aleksy Leśniak
PC

Aleksy Leśniak

GRYOnline.pl Team

2020.11.24

8.5
xKoweKx [stalker.pl]
PC

xKoweKx [stalker.pl]

Ekspert

2020.11.09

10
ereboss
PC

ereboss

Ekspert

2020.05.07

9.0
Krystian Orzechowski
PC

Krystian Orzechowski

GRYOnline.pl Team

2020.01.14

9.5
Michał Grygorcewicz
PC

Michał Grygorcewicz

GRYOnline.pl Team

2019.11.26

Ocena STEAM

9.3

Bardzo pozytywne (78 956)

[title]

Główne zalety gry

  • Unikalne mechaniki rozgrywki: Gra wprowadza innowacyjną rozgrywkę skoncentrowaną na przemierzaniu rozległego, postapokaliptycznego krajobrazu podczas dostarczania paczek. Gracze doceniają równowagę między zarządzaniem wagą, nawigowaniem po terenie a korzystaniem z różnych narzędzi wspomagających dostawy.
  • Silna narracja i rozwój postaci: Wielu graczy uważa fabułę za wciągającą i emocjonalnie angażującą, z dobrze rozwiniętymi postaciami oraz głębokim tematycznym naciskiem na połączenie, samotność i ludzkie doświadczenie.
  • Jakość wizualna i dźwiękowa: Grafika jest często chwalona za oszałamiający wygląd, z pięknymi krajobrazami i wysokiej jakości modelami postaci. Ścieżka dźwiękowa, z artystami takimi jak Low Roar, dopełnia atmosferę i wzmacnia emocjonalny wpływ gry.
  • Elementy asynchronicznego multiplayera: Gra pozwala graczom na pośrednią interakcję poprzez wspólne struktury i zasoby, co sprzyja poczuciu wspólnoty i współpracy bez bezpośredniej konkurencji.
  • Kino w doświadczeniu: Gra łączy rozgrywkę z narracją filmową, oferując unikalne doświadczenie, które w pewnych aspektach przypomina film.

Główne wady gry

  • Problemy z tempem: Wiele recenzji wspomina o wolnym tempie, szczególnie w początkowych częściach gry, gdzie przerywniki mogą być długie i zakłócać płynność rozgrywki.
  • Powtarzalna rozgrywka: Niektórzy gracze czują, że podstawowa pętla dostarczania paczek może stać się nużąca z czasem, zwłaszcza jeśli nie są zaangażowani w fabułę.
  • Mechanika walki: Choć walka istnieje, często postrzegana jest jako uproszczona i nie tak angażująca jak mechaniki przemieszczania się. Walki z bossami mogą również wydawać się rozczarowujące.
  • Problemy z kontrolą: Niektórzy gracze zgłaszali problemy z kontrolami, szczególnie z opóźnieniami w reakcji lub nieodpowiednimi akcjami w krytycznych momentach.
  • Brak natychmiastowej nagrody: Struktura gry może prowadzić do poczucia pustki, gdy gracze widzą, jak ich ciężka praca (jak zbudowane drogi czy struktury) z czasem ulega degradacji lub staje się bezużyteczna.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Bardziej dynamiczna walka: Gracze wyrazili chęć posiadania bardziej angażujących i złożonych mechanik walki, zamiast obecnego uproszczonego podejścia.
  • Zwiększone nagrody za eksplorację: Niektórzy użytkownicy czuli, że eksploracja nie przynosi wystarczająco znaczących nagród, co sprawia, że mniej atrakcyjne jest zbaczanie z utartej ścieżki.
  • Ulepszona sztuczna inteligencja wrogów: Pojawiają się wezwania do lepszego zachowania AI zarówno ludzkich wrogów (MULEs), jak i nadprzyrodzonych bytów (BTs), aby stworzyć bardziej wymagające doświadczenie.
  • Więcej interakcji z NPC: Niektórzy gracze pragnęli bardziej znaczących interakcji z NPC poza podstawową dostawą i holograficzną komunikacją.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, Death Stranding jest postrzegana jako przełomowy tytuł, który oferuje unikalne doświadczenie, ale ma również swoje krytyki, szczególnie w zakresie tempa i mechaniki rozgrywki. Przyciąga graczy, którzy cenią głębokie narracje i innowacyjną rozgrywkę, podczas gdy inni mogą uznać ją za ubogą w akcję i zaangażowanie.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

Ocena OpenCritic

8.3

89% rekomendacji (202)

Opecritic
2 / 5

Giant Bomb

Alex Navarro

Giant Bomb
85 / 100

PC Gamer

Andy Kelly

PC Gamer
9 / 10

GameSpot

Kallie Plagge

GameSpot
8 / 10

DualShockers

Logan Moore

DualShockers
8 / 10

Easy Allies

Ben Moore

Easy Allies

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl