Death Stranding: Director's Cut jest już dostępne na konsolach Xbox Series X/S. Hideo Kojima ma teraz w rękach pełne prawa do marki.
Hideo Kojima ujawnił w okolicznościowym filmie wypuszczonym na piątą rocznicę premiery Death Stranding, że w grę zagrało już 19 milionów osób (nie chodzi o sprzedaż, gdyż można ją było ograć swego czasu m.in. w Game Passie, PS Plus oraz odebrać za darmo w Epic Games Store).
Death Stranding: Director’s Cut niespodziewanie trafiło na konsole Xbox Series X/S. Najnowsza gra Hideo Kojimy zadebiutowała dziś na urządzeniach Microsoftu za sprawą firmy 505 Games.
Nagły debiut Death Stranding na Xboxach Series X/S może dziwić. Niemniej warto przypomnieć, że gra była dostępna w katalogu usługi PC Game Pass, co wskazywało, że Sony Interactive Entertainment może być skłonne udostępnić swój „tytuł ekskluzywny” także na konsoli konkurencji – potwierdzenie tego mamy dzisiaj. Do tego wcześniej produkcja zadebiutowała na urządzeniach z systemem iOS.
Jest to również jasny sygnał w kontekście ewentualnego wydania w przyszłości kontynuacji DS, czyli Death Stranding 2: On The Beach, na konsolach Microsoftu. Jednakże posiadacze tych platform zapewne muszą uzbroić się w cierpliwość – pierwsza część trafiła w ich ręce 5 lat po oryginalnym debiucie na PlayStation 4.
Warto napomknąć, że przy okazji premiery Hideo Kojima poinformował, iż marka Death Stranding stała się własnością Kojima Productions i studio zamierza dostarczyć serię na „więcej platform”. To potwierdza, że również „dwójka” ukaże się poza konsolami Sony.
Warto dodać, że Death Stranding zostało też przecenione na komputerach osobistych i Xboxach Series X/S. Grę w wydaniu reżyserskim można zakupić o połowę taniej w cenie 84,50 złotego. Oferta obowiązuje do 11 listopada.
Death Stranding 2: On The Beach ma zadebiutować na PlayStation 5 w 2025 roku. Na razie nie potwierdzono, czy tytuł otrzyma natywne wsparcie PS5 Pro.
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
4

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).