
Data wydania: 24 września 2021
Przygodowa gra akcji TPP, której głównym projektantem jest legenda branży i współtwórca serii Metal Gear, Hideo Kojima. Fabuła Death Stranding obraca się wokół tematu "połączenia". Rolę głównego bohatera zagrał zaś znany z serialu The Walking Dead amerykański aktor Norman Reedus.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Death Stranding: Director's Cut to bogatsza wersja przygodowej gry akcji z 2019 roku, wyprodukowanej przez studio Kojima Productions z Hideo Kojimą („ojcem” serii Metal Gear) na czele - jako głównym projektantem i scenarzystą. Sam twórca tytułu określa go jako „definiujący nowy gatunek”.
Akcja gry toczy się w przyszłości na terenie obecnych Stanów Zjednoczonych. Po serii wybuchów nastąpiło „Wdarcie Śmierci” (Death Stranding), w wyniku czego świat żywych i martwych połączyły się ze sobą. Diametralnie zmienił się fizyczny kształt Ziemi oraz pojawiło się wiele anomalii zmieniających nie do poznania życie ocalałych ludzi, teraz rozproszonych i ukrytych w małych grupach. Teraz każde ludzkie zwłoki, jeśli nie zostaną spalone, zanim dojdzie do całkowitej ich martwicy, wybuchają, pozostawiając po sobie ogromny krater. Deszcze temporalne przyspieszają proces starzenia się wszystkiego, z czym się zetkną, niszcząc przedmioty i zabijając żywe istoty.
Przebywanie na zewnątrz stało się niezwykle niebezpieczne i jedynie niewielu jest w stanie przetrwać w tych warunkach. Są to kurierzy, do których należy również główny bohater gry, Sam Porter. Transportuje on paczki między skupiskami ludności, unikając bandytów (tzw. „mułów”) i nadprzyrodzonych zagrożeń z pomocą tzw. Łącznikowego Dziecka (wcześniaka w sztucznej macicy, niejako zawieszonego pomiędzy życiem a śmiercią). Jednocześnie wykonuje misję stworzenia sieci chiralnej między miastami, mającą przyczynić się do ponownego zjednoczenia ludzkości i odbudowy Ameryki.
Zasadniczo mechanika rozgrywki w Director’s Cut nie różni się od podstawowej wersji gry Death Stranding. Jako kurier przemieszczamy się między lokacjami w otwartym świecie w widoku trzecioosobowym wykonując misje, dostarczając towary i informacje, a jednocześnie rozbudowując sieć chiralną. Podczas podróży musimy mierzyć się z wieloma niebezpieczeństwami: nadnaturalnymi Wynurzonymi, deszczami temporalnymi, „mułami” (złodziejami pakunków) i terrorystami.
Z ludźmi możemy wdać się w walkę, jednak każde martwe ciało, którego nie dostarczymy do krematorium, grozi wybuchem i powstaniem krateru - unikniemy tego, używając broni ogłuszającej lub skradając się i nie dopuszczając do starcia. Na Wynurzonych skuteczny jest zupełnie inny rodzaj oręża. Ich również możemy próbować ominąć, a w razie schwytania - wyrwać się. Deszcze temporalne zagrażają przede wszystkim niesionym przez nas pakunkom i innym przedmiotom - mogą je poważnie uszkodzić, a nawet zupełnie zniszczyć, co oznacza niepowodzenie aktualnie wykonywanej misji (albo przynajmniej znacznie niższą zapłatę na jej koniec). Wędrówkę dodatkowo utrudnia ekstremalne ukształtowanie terenu - wyzwaniem w Death Stranding jest samo taszczenie sterty paczek na plecach w taki sposób, by bohater nie stracił równowagi i nie uszkodził transportowanych dóbr.
Aby uporać się z tymi wszystkimi przeciwnościami losu, możemy korzystać z wielu pomocnych gadżetów, różnych rodzajów broni i pojazdów, a także budować infrastrukturę, np. drogi, drabiny czy mosty. W grze występuje także system wytwarzania przedmiotów ze znalezionych w terenie lub zdobytych w inny sposób surowców.
Death Stranding: Director's Cut zapewnia rozrywkę dla jednego gracza, ale oferuje również elementy sieciowe - na swojej drodze możemy natknąć się na zawartość dodaną przez innych użytkowników (drogi, skrytki z przedmiotami, wiadomości etc.) i z niej skorzystać.
Wersja reżyserska wzbogaca grę o dodatkową zawartość: miejsca, obiekty, bronie, wyposażenie, zadania i funkcje, w tym przewodniki ułatwiające początkującym graczom zapoznanie się z mechaniką.
Nowe misje przybliżają nam więcej szczegółów o już poznanych lokacjach i bohaterach. Walki z bossami można powtórzyć. Ciekawostką jest możliwy do odbudowania tor wyścigowy wraz z dedykowanym mu samochodem, a także strzelnica, na której da się przetestować skuteczność broni przeciwko różnym przeciwnikom. Z dodanych przedmiotów i obiektów na wyróżnienie zasługują Maser Gun, dystansowy „paralizator” umożliwiający unieszkodliwiane nieprzyjaciół bez ich zabijania, nowy rodzaj egzoszkieletu wypośrodkowujący charakterystyki dwóch modeli dostępnych w grze do tej pory, wyskocznia ułatwiająca pokonywanie trudnego terenu czy robot towarzyszący nam w wędrówce i pomagający dźwigać dodatkowe paczki (a nawet nas samych).
Wśród nowej zawartości są również przedmioty inspirowane serią Half-Life i Cyberpunkiem 2077, nie tylko w formie kolekcjonerskich „znajdziek”, ale także takie, które przydają się podczas wędrówki i starć. Dodano też niedostępne wcześniej opcje personalizacji postaci - teraz można min. umieszczać naszywki na plecaku Sama i zmieniać kolor kapsuły Łącznikowego Dziecka.
Wersja Director’s Cut wspiera wyższe rozdzielczości i wyświetla płynniejszy obraz niż oryginalna wersja na PS4, poza tym różnice w grafice są minimalne (np. nieznacznie zwiększono zasięg rysowania obiektów). Produkcja powstała oparciu o silnik Decima, stworzony przez studio Guerrilla Games na potrzeby gry Killzone: Shadow Fall i użyty również min. w Horizon: Zero Dawn.
Death Stranding obfituje w filmy przerywnikowe, wykonane z pomocą techniki performance capture (bardziej zaawansowanego motion capture) przy udziale plejady hollywoodzkich gwiazd, takich jak Norman Reedus, Mads Mikkelsen oraz Lea Seydoux.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PlayStation 5 24 września 2021Polskie napisy i dialogi
PC Windows 30 marca 2022Polskie napisy i dialogi
Apple iOS 30 stycznia 2024Polskie napisy i dialogi
Xbox Series X/S 7 listopada 2024Polskie napisy i dialogi
Producent: Kojima Productions / QLOC (XSX)
Wydawca: Sony Interactive Entertainment
Polski wydawca: Sony Interactive Entertainment Polska



3GRY
Seria przygodowych gier akcji, wykreowana przez branżową legendę, czyli Hideo Kojimę, oraz należące do niego studio Kojima Productions. Wydawcami gier spod tego szyldu są firmy Sony Interactive Entertainment oraz 505 Games. Cykl wykorzystuje silnik Decima oraz między innymi technologię MetaHuman od Epic Games.
8 maja 2025
Sprzęt Apple’a nie kojarzy się raczej z graniem, ale rzeczywistość pokazuje, że nie do końca jest to prawda. Na Macach da się grać, choć często wymaga to dużego samozaparcia i wydawania jeszcze większych sum pieniędzy niż „normalnie”.
5 listopada 2022
Konsola PlayStation 5 jest już dostępna na rynku od ponad dwóch lat. W jakie świetne gry jak dotąd możemy na niej zagrać? Postanowiliśmy dokonać selekcji i tak oto powstała lista najlepszych takich produkcji.
Death Stranding: Director's Cut jest główną atrakcją Humble Choice na kwiecień 2023 roku. Paczka zawiera w sumie osiem gier, w tym także nietypową, wymagającą strzelankę.
gry
Hubert Śledziewski
4 kwietnia 2023 21:20
Hideo Kojima w najnowszym odcinku swojego podcastu Brain Structure zdementował plotki związane z Abandoned i ekskluzywnością Death Stranding 2 dla Google Stadii. Nazwał je bezpodstawnymi.
gry
Zuzanna Domeradzka
3 listopada 2022 22:01
Z biegiem lat Google anulowało wiele gier, początkowo mających wyjść ekskluzywnie na Stadię. Niewykluczone, że jedną z nich mógł być sequel Death Stranding. Czy domniemana produkcja Hideo Kojimy byłaby w stanie uchronić platformę streamingową firmy z Mountain View przed śmiercią?
gry
Hubert Śledziewski
30 września 2022 19:02
Oficjalne twitterowe konto Game Passa wydaje się teasować rychłe dodanie do oferty usługi gry Death Stranding.
gry
Adrian Werner
23 sierpnia 2022 10:41
Norman Reedus ma powody do obaw. Hideo Kojima nie jest zachwycony, że aktorowi wymsknęła się informacja na temat Death Stranding 2. Na szczęście tylko żartuje (przynajmniej na razie).
gry
Jakub Błażewicz
23 maja 2022 17:13
Norman Reedus zdradził, że prace nad Death Stranding 2 już się rozpoczęły. Wspomniał również, co nakłoniło go do współpracy z Hideo Kojimą.
gry
Michał Zegar
20 maja 2022 17:35
Od wczoraj na Steamie oraz w Epic Games Store dostępna jest gra Death Stranding: Director's Cut. Wersja reżyserska wzbogaca pierwowzór o nową lokację, bronie, elementy kosmetyczne i nie tylko.
gry
Miriam Moszczyńska
31 marca 2022 11:27
Hideo Kojima otrzymał od japońskiego ministra edukacji, kultury, sportu, nauki i technologii nagrodę za Death Stranding: Director's Cut. To drugi przypadek w historii, gdy to wyjątkowe wyróżnienie trafia do producenta gier.
gry
Miriam Moszczyńska
11 marca 2022 09:27
Studio Kojima Productions i firma 505 Games ujawniły datę premiery pecetowej wersji Death Stranding: Director's Cut. Posiadacze pierwowzoru będą musieli dopłacić za upgrade.
gry
Adrian Werner
28 stycznia 2022 08:41
Wygląda na to, że posiadacze pecetów również zagrają w Death Stranding: Director's Cut. Informację tę potwierdza wyciek komunikatu firmy Intel.
gry
Przemysław Dygas
4 stycznia 2022 19:20
Popularne pliki do pobrania do gry Death Stranding: Director's Cut.
Wymagania sprzętowe gry Death Stranding: Director's Cut:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-3470 3.2 GHz / AMD Ryzen 3 1200 3.1 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 3 GB GeForce GTX 1050 / 4 GB Radeon RX 560 lub lepsza, 80 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-3770 3.4 GHz / AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 6 GB GeForce GTX 1060 / 8 GB Radeon RX 590 lub lepsza, 80 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Apple iOS
Wymaga:
iPhone 15 Pro
PlayStation 5
Wspiera:
Quality Mode: 60 fps w 1800p, Performance Mode: 45-60 fps w 4K
Średnie Oceny:
Średnia z 3 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 267 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 53039 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
ArtystaPisarz
Ekspert
2023.11.20
Był taki moment podczas mojego grania w "Death Stranding" (zaraz po dotarciu do Mountain Knot City) kiedy już myślałem sobie, że sobie tę grę odpuszczę. Zrobiłem sobie wtedy dłuższą przerwę od tej gry, w której przeszedłem m.in. "Black Book", "Dreams in the Witch House", parokrotnie "World of Horror" czy też całą miniserię "Telwynium". I po tej przerwie w ogóle mi się nie chciało do "Death Stranding" wracać, bo w pamięci miałem nie piękną, szczegółową grafikę i wciągającą fabułę, ale niekiedy naprawdę frustrującą rozgrywkę. No ale się spiąłem w sobie, odpaliłem tę grę raz jeszcze i szybko okazało się, że nie mogę się od niej oderwać. Choć "Death Stranding" bywa frustrujące, to porzucenie go byłoby zdecydowanym błędem z mojej strony (i to tak blisko finału!), bo jest to dzieło pod wieloma względami wybitne.Nigdy przedtem nie grałem w żądną z gier Hideo Kojimy, jako pecetowca jego playstationowa twórczość ominęła mnie szerokim łukiem. Toteż nie wiedziałem do końca, czego się spodziewać. Ale teraz już wiem, dlaczego zdaniem niektórych jest to największy pracujący współcześnie geniusz tej branży. Na podstawie tej jednej gry powiedzieć mogę, że Kojima (i jego zespół, któremu nie należy nic ujmować) jest błyskotliwym projektantem mechanizów rozgrywki. Słyszałem głosy, że "Death Stranding" to zupełnie nowy gatunek gry, i choć nie do końca się z nimi zgadzam, bo są trochę na wyrost, to jednak "realistyczne przemierzanie trójwymiarowego terenu" nie jest mechanizmem rozgrywki, który pojawia się w grach szczególnie często. "Death Stranding" to po trochu surwiwal, po trochu maraton fetch questów, a po trochu trzecioosobowa gra akcji z elementami strzelanki, ale mimo wszystko najbliżej mu jednak chyba do serii "MudRunner". Jasne, Sam Porter Bridges nie jest ciężarówką dostawczą, ale poza tym wszystko się zgadza.Tym jednak, co mnie przy grze na dobre zatrzymało, nie było jednak dostarczanie paczek, bo choć bywa ono satysfakcjonującym doświadczeniem, może się szybko znudzić - jest to powód, dla którego po jakimś czasie odpuściłem sobie zupełnie wszystkie aktywności poboczne w tej grze, bo te są moim zdaniem żmudne, nurzące i po prostu fatalne, w przeciwieństwie do głównej linii fabularnej. Ta mnie zafascynowała, nawet jeżeli były takie momenty, że przewracałem oczami.Kojima najwyraźniej lubuje się w grafomańskim, przerysowanym i traktowanym stuprocentowo poważnie kiczu, który jednak jakimś cudem wydaje się być samoświadomy. Najlepszym tego przykładem są imiona WSZYSTKICH (chyba) obecnych w grze postaci, które są alegoryczne do bólu, tak niemożebnie oczywiste, że aż biją po oczach. Słowo daję, jak w końcu zrozumiałem, czemu jeden z antagonistów ma na imię Cliff, to aż ciężko westchnąłem z zażenowania i powiedziałem do siebie "Serio?".Z drugiej strony cały ten kicz jest, jakimś przedziwnym cudem, medium, z którego Kojima i inni scenarzyści sklejają tutaj autentycznie ciekawą, oryginalną, nietuzinkową intrygę. Jasne, przysypana jest ona pod warstwą słabo wyjaśnionej terminologii, a ostatni zwrot akcji (dotyczący właśnie Cliffa) dało się przewidzieć na wiele godzin przed finałem, ale było też wiele innych zwrotów akcji, które naprawdę mnie zaskoczyły. Finał tej gry robi świetne wrażenie, co jest również zasługą tego, jak kinowa jest ta produkcja. Prawdziwi aktorzy (nawet jeśli niekiedy z innym głosem niż ten przedstawianej osoby), świetna reżyseria i dobrze napisane dialogi robią po prostu ogromne wrażenie na sposób, który grom o mniejszym budżecie nigdy by się nie udał.Jak najbardziej zatem polecam zagrać samemu w "Death Stranding", i nie zrażać się za bardzo frustrującą na początku i nieco żmudnawą rozgrywką. Generalnie, gra jest warta świeczki. Tylko może zlecenia poboczne realizować trzeba z umiarem, żeby się za szybko nie wypalić, tak jak ja się w pewnym momencie wypaliłem. Dziękuję pan Kojima za wspaniałą grę, dziękuję pan Epic, że mogłem w nią zagrać za darmo.
papież Flo IV
Ekspert
2023.10.23
Tak, teraz już rozumiem dlaczego Kojima jest uważany za bóstwo tej branży. Człowiek, który na nowo nauczył nas chodzić, czy inne podobnie wychwalające teksty, które potrafiłem widywać sprawiły, że bałem się w ogóle zacząć tą gierę. Bo pewnie wynudziłaby mnie po kilku godzinach i w końcu wylądowałaby w zestawie gier o nazwie "Nie rozumiem fenomenu" i tak dalej.Ale obawy okazały się bezcelowe. TAK, w końcu dostałem oryginalną, wysokobudżetową grę. Kiedyś bym nie zwracał na to uwagi, ale dzisiaj gdy znane produkcje robione są według utartych dawniej schematów i nie ma w nich już miejsca na niespotykane rozwiązania, to takie coś trzeba zaznaczać i szanować. Inaczej już żaden twórca nie będzie chciał ryzykować, a przecież to właśnie z ryzyka pochodzą najbardziej pamiętliwe produkcje. Już samo to mnie kupiło i zachęciło do zainteresowania się grą.O samej grze wiedziałem tyle samo co przed premierą. Tylko tyle, że został zapamiętany w giernej historii jako symulator kuriera. Ale nic na temat fabuły, udało jej się jakoś uniknąć epidemii spojlerów, tak jakby ta gra jeszcze w ogóle nie wyszła. I Bogu dzięki, że tak się stało. Takiej historii jeszcze świat gier nie widział. Takiego SFu jeszcze świat gier nie widział.Przez 90% gry nic nie wiemy, postacie męczą nas nieznanymi w naszym świecie pojęciami, już zaczynamy mieć wątpliwości czy aby ta nasza podróż nie zakończy się jakimś idiotycznym finałem i czy w ogóle będzie miała jakiś finał. W końcu robimy za (nie)zwykłego listonosza niczym Kevin Costner w Wysłanniku Przyszłości, może po prostu dostaniemy na samym końcu normalnego lajka, zobaczymy napisy końcowe i usłyszymy zwykłe "Dobra robota, dostępne nowe zlecenie", żeby móc wymaksować osiągnięcia po skończonej fabule. O nie nie nie, nie tak szybko. Pierwsze napisy końcowe okazują się być początkiem genialnego pełnometrażowego filmu gdzie w przeciągu półtorej godziny wszystkie niewiadome się zazębiają tworząc jedno z najmocniejszych zakończeń w historii. Gra bijąca fabularnie większość filmów, tego czegoś jeszcze nigdy nie ujrzałem.Oczywiście wielka zasługa w tym odgrywających tu swoje role aktorów, u niektórych role w tym wirtualnym filmie mogą zostać zapamiętane jako te najbardziej kultowe lub też przełomowe. Tak jak na przykład u Seydoux, już nie będzie mi się kojarzyć tylko z najsłabszą dziewczyną Bonda:-P. Mikkelsen i Reedus jak wiadomo, klasa światowa. Niby wirtualni, a wydaje się jakby w tym samym momencie byli w tamtym ogrywanym przez nas świecie. Polski dubbing również uporał się z wysoko ustawioną poprzeczką, może było gorzej w przypadku NPCtów, ale słuchanie polskiego Sama to była czysta przyjemność. A co do świata to postawienie na klimaty Islandzkie to był strzał w 10. Kłóciło mi się to co prawda z wyobrażeniami o postapokaliptycznej Ameryce (za dużo Fallouta), ale jak zobaczyłem pierwsze krajobrazy to szybko o tych swoich wyobraźniach zapomniałem. Miło było pojeździć ciężarówką po takim terenie i wykąpać się w gorących źródłach. Idealna forma e-turystyki, już nie trzeba jeździć na Islandię:-P.Muzyka również mistrzowska. Nutki nieznanego mi i pewnie wielu innym graczom Low Roar, które odpalały się w losowych momentach wspaniale dopełniały te krajobrazy. A jakie było zdziwienie jak zobaczyło się tytuł piosenki napisany w polskim języku! Zresztą to nie były jedyne polskie smaczki w dziele Kojimy. Toteż mały smutek mnie ogarnął jak się dowiedziałem po ogranej grze o losie lidera tego zespołu. Szkoda, druga część tej gry z jego muzyką również rozwaliłaby system.Mamy też element rewolucji, chodzi o multiplayer. Pierwszy raz widzę grę, w której tryb online oznacza tylko i wyłącznie pozytywy. Wzajemne pomoce na trudnych terenach, mosty, drabiny, a ile radochy jest jak okazuje się, że twój generator naładował pojazd lub egzoszkielet kilkudziesięciu, lub nawet kilkuset graczom. Aż się chce pomagać innym.Dobry film Science Fiction zawsze potrafiłem oglądać niezliczoną ilość razy by poodkrywać wszystkie teorie i sekrety. Coś czuję, że Death Stranding dołączy do tego mojego zestawienia jako jedyna z gier. No bo jednak pomimo jej ukończenia, nadal mam poczucie jakbym wiedział o niej tyle co wcześniej, czyli nic. A przecież kazali mi tylko roznosić paczki...
Krzysiek Kalwasiński
GRYOnline.pl Team
2025.07.21
Ocena STEAM
Bardzo pozytywne (53 039)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Ocena OpenCritic
95% rekomendacji (104)
TheGamer
Jade King
Attack of the Fanboy
Diego Perez
Metro GameCentral
Guardian
Niche Gamer
Fingal Belmont