Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCPS5
Okładka Death Stranding: Director's Cut (PC)
OkładkaDeath Stranding: Director's Cut (PC)

Death Stranding: Director's Cut

Death Stranding: Director's Cut to wzbogacona o dodatkową zawartość wersja przygodowej gry akcji z 2019 roku, osadzonej w postapokaliptycznej Ameryce Północnej po „Wdarciu Śmierci”. Głównym projektantem produkcji jest Hideo Kojima, legenda branży.

Akcji | TPP | science fiction | postapokalipsa | transport | eksperymentalne/artystyczne | crafting | przygodowe gry akcji | eksploracyjne | Find Your Next Game | E3 2021 | PS Plus Premium | PS Plus Extra

Death Stranding: Director's Cut Premiera

24wrz2021

PS5

30mar2022

PC

Death Stranding: Director's Cut to bogatsza wersja przygodowej gry akcji z 2019 roku, wyprodukowanej przez studio Kojima Productions z Hideo Kojimą („ojcem” serii Metal Gear) na czele - jako głównym projektantem i scenarzystą. Sam twórca tytułu określa go jako „definiujący nowy gatunek”.

Fabuła 

Akcja gry toczy się w przyszłości na terenie obecnych Stanów Zjednoczonych. Po serii wybuchów nastąpiło „Wdarcie Śmierci” (Death Stranding), w wyniku czego świat żywych i martwych połączyły się ze sobą. Diametralnie zmienił się fizyczny kształt Ziemi oraz pojawiło się wiele anomalii zmieniających nie do poznania życie ocalałych ludzi, teraz rozproszonych i ukrytych w małych grupach. Teraz każde ludzkie zwłoki, jeśli nie zostaną spalone, zanim dojdzie do całkowitej ich martwicy, wybuchają, pozostawiając po sobie ogromny krater. Deszcze temporalne przyspieszają proces starzenia się wszystkiego, z czym się zetkną, niszcząc przedmioty i zabijając żywe istoty.

Przebywanie na zewnątrz stało się niezwykle niebezpieczne i jedynie niewielu jest w stanie przetrwać w tych warunkach. Są to kurierzy, do których należy również główny bohater gry, Sam Porter. Transportuje on paczki między skupiskami ludności, unikając bandytów (tzw. „mułów”) i nadprzyrodzonych zagrożeń z pomocą tzw. Łącznikowego Dziecka (wcześniaka w sztucznej macicy, niejako zawieszonego pomiędzy życiem a śmiercią). Jednocześnie wykonuje misję stworzenia sieci chiralnej między miastami, mającą przyczynić się do ponownego zjednoczenia ludzkości i odbudowy Ameryki.

Mechanika 

Zasadniczo mechanika rozgrywki w Director’s Cut nie różni się od podstawowej wersji gry Death Stranding. Jako kurier przemieszczamy się między lokacjami w otwartym świecie w widoku trzecioosobowym wykonując misje, dostarczając towary i informacje, a jednocześnie rozbudowując sieć chiralną. Podczas podróży musimy mierzyć się z wieloma niebezpieczeństwami: nadnaturalnymi Wynurzonymi, deszczami temporalnymi, „mułami” (złodziejami pakunków) i terrorystami.

Z ludźmi możemy wdać się w walkę, jednak każde martwe ciało, którego nie dostarczymy do krematorium, grozi wybuchem i powstaniem krateru - unikniemy tego, używając broni ogłuszającej lub skradając się i nie dopuszczając do starcia. Na Wynurzonych skuteczny jest zupełnie inny rodzaj oręża. Ich również możemy próbować ominąć, a w razie schwytania - wyrwać się. Deszcze temporalne zagrażają przede wszystkim niesionym przez nas pakunkom i innym przedmiotom - mogą je poważnie uszkodzić, a nawet zupełnie zniszczyć, co oznacza niepowodzenie aktualnie wykonywanej misji (albo przynajmniej znacznie niższą zapłatę na jej koniec). Wędrówkę dodatkowo utrudnia ekstremalne ukształtowanie terenu - wyzwaniem w Death Stranding jest samo taszczenie sterty paczek na plecach w taki sposób, by bohater nie stracił równowagi i nie uszkodził transportowanych dóbr.

Aby uporać się z tymi wszystkimi przeciwnościami losu, możemy korzystać z wielu pomocnych gadżetów, różnych rodzajów broni i pojazdów, a także budować infrastrukturę, np. drogi, drabiny czy mosty. W grze występuje także system wytwarzania przedmiotów ze znalezionych w terenie lub zdobytych w inny sposób surowców.

Tryby gry

Death Stranding: Director's Cut zapewnia rozrywkę dla jednego gracza, ale oferuje również elementy sieciowe - na swojej drodze możemy natknąć się na zawartość dodaną przez innych użytkowników (drogi, skrytki z przedmiotami, wiadomości etc.) i z niej skorzystać.

Director’s Cut

Wersja reżyserska wzbogaca grę o dodatkową zawartość: miejsca, obiekty, bronie, wyposażenie, zadania i funkcje, w tym przewodniki ułatwiające początkującym graczom zapoznanie się z mechaniką.

Nowe misje przybliżają nam więcej szczegółów o już poznanych lokacjach i bohaterach. Walki z bossami można powtórzyć. Ciekawostką jest możliwy do odbudowania tor wyścigowy wraz z dedykowanym mu samochodem, a także strzelnica, na której da się przetestować skuteczność broni przeciwko różnym przeciwnikom. Z dodanych przedmiotów i obiektów na wyróżnienie zasługują Maser Gun, dystansowy „paralizator” umożliwiający unieszkodliwiane nieprzyjaciół bez ich zabijania, nowy rodzaj egzoszkieletu wypośrodkowujący charakterystyki dwóch modeli dostępnych w grze do tej pory, wyskocznia ułatwiająca pokonywanie trudnego terenu czy robot towarzyszący nam w wędrówce i pomagający dźwigać dodatkowe paczki (a nawet nas samych).

Wśród nowej zawartości są również przedmioty inspirowane serią Half-Life i Cyberpunkiem 2077, nie tylko w formie kolekcjonerskich „znajdziek”, ale także takie, które przydają się podczas wędrówki i starć. Dodano też niedostępne wcześniej opcje personalizacji postaci - teraz można min. umieszczać naszywki na plecaku Sama i zmieniać kolor kapsuły Łącznikowego Dziecka.

Kwestie techniczne

Wersja Director’s Cut wspiera wyższe rozdzielczości i wyświetla płynniejszy obraz niż oryginalna wersja na PS4, poza tym różnice w grafice są minimalne (np. nieznacznie zwiększono zasięg rysowania obiektów). Produkcja powstała oparciu o silnik Decima, stworzony przez studio Guerrilla Games na potrzeby gry Killzone: Shadow Fall i użyty również min. w Horizon: Zero Dawn.

Death Stranding obfituje w filmy przerywnikowe, wykonane z pomocą techniki performance capture (bardziej zaawansowanego motion capture) przy udziale plejady hollywoodzkich gwiazd, takich jak Norman Reedus, Mads Mikkelsen oraz Lea Seydoux.

Tryb gry: single player  

Ocena użytkowników: 9,9 / 10 na podstawie 54 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 6,5 / 10 na podstawie 24 głosów czytelników.

Death Stranding: Director's Cut cena w dniu premiery: 169,00 PLN

Klasyfikacja PEGI Death Stranding: Director's Cut

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.

Death Stranding: Director's Cut Wymagania sprzętowe

Sony PlayStation 5

PlayStation 5

  • Wykorzystuje:
  • Quality Mode: 60 fps w 1800p
  • Performance Mode: 45-60 fps w 4K
PC Windows

PC Windows

  • Minimalne:
  • Intel Core i5-3470 3.2 GHz / AMD Ryzen 3 1200 3.1 GHz
  • 8 GB RAM
  • karta grafiki 3 GB GeForce GTX 1050 / 4 GB Radeon RX 560 lub lepsza
  • 80 GB HDD
  • Windows 10 64-bit
  • Zalecane:
  • Intel Core i7-3770 3.4 GHz / AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz
  • 8 GB RAM
  • karta grafiki 6 GB GeForce GTX 1060 / 8 GB Radeon RX 590 lub lepsza
  • 80 GB HDD
  • Windows 10 64-bit
PS5
PC