Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 marca 2006, 14:39

autor: Piotr Doroń

Ghost Recon: Advanced Warfighter (X360) bije rekordy popularności

Decyzja francuskiego koncernu UbiSoft odnośnie przesunięcia premiery gry Tom Clancy’s Ghost Recon: Advanced Warfighter z okresu świątecznego na marzec 2006 roku, okazała się strzałem w dziesiątkę. Świadczą o tym świetne wyniki sprzedaży wersji na Xboxa 360 – zarówno w Ameryce Północnej, jak i w Europie.

Decyzja francuskiego koncernu UbiSoft odnośnie przesunięcia premiery gry Tom Clancy’s Ghost Recon: Advanced Warfighter z okresu świątecznego na marzec 2006 roku, okazała się strzałem w dziesiątkę. Świadczą o tym świetne wyniki sprzedaży wersji na Xboxa 360 – zarówno w Ameryce Północnej, jak i w Europie.

Na pierwszym z wymienionych terytoriów gra sprzedała się w liczbie 250.000 egzemplarzy (premiera odbyła się 8 marca). Automatycznie została najszybciej sprzedającym się tytułem firmy UbiSoft w całej jej historii. Natomiast w Europie, w ciągu trzech dni od momentu trafienia do sklepów, zdecydowało się na jej zakup ok. 125.000 posiadaczy 360-tki. GRAW ogłoszono najszybciej znikającą z półek pozycją na Xboxa 360 w trzech krajach: Wielkiej Brytanii, Niemczech oraz Francji.

Sukces jest tym większy, jeśli weźmie się pod uwagę fakt, że jak dotąd w Ameryce Płn. i Europie sprzedano ok. 1.660.000 360-tek. Wychodzi więc na to, że co piąty posiadacz tej konsoli, mieszkający w USA, Kanadzie lub w którymś z krajów Starego Kontynentu, zdecydował się na zakup opisywanej gry. Musimy się jednak liczyć z tym, że wynik ten może zostać poprawiony. Ba, nawet podwojony. W związku z czym, chyba nikt już nie wątpi w sukces najnowszej odsłony Ghost Recon.

Bardzo dobra sprzedaż nie powinna nas jednak dziwić. Wystarczy zerknąć na wysokość not, jakie wystawiły grze zachodnie media. Zgodnie z tym, co możemy znaleźć w serwisie GameRankings.com, średnia ocena oscyluje wokół 91%.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej