Data wydania: 7 marca 2006
Trzecia część cyklu taktycznych gier akcji, tworzonych w zespole Red Storm pod okiem popularnego pisarza powieści sensacyjnych - Toma Clancy’ego. Akcja tej produkcji ma miejsce w 2013 roku w Mexico City.
GRYOnline
Gracze
Trzecia część cyklu taktycznych gier akcji, tworzonych w zespole Red Storm pod okiem popularnego pisarza powieści sensacyjnych - Toma Clancy’ego. Akcja tej produkcji ma miejsce w 2013 roku w Mexico City. Wówczas to, w czasie trwania szczytu z udziałem przywódców Stanów Zjednoczonych, Meksyku i Kanady, meksykańscy rebelianci porywają prezydenta USA. Wcielamy się w członka oddziału „Duchów” i wyruszamy do centrum konfliktu trwającego w Mexico City, aby przywrócić tam ład i porządek oraz uratować głowę „największego z mocarstw”.
Nowa gra to oczywiście nadal realistyczny symulator walki małym oddziałem żołnierzy w terenie zurbanizowanym. Oznacza to, że nie wystarczy tu lecieć przed siebie i zabijać wrogów jednego za drugim, gdyż taka taktyka szybko kończy się śmiercią gracza i jego podkomendnych. Należy dokładnie planować akcje, wykorzystywać teren do osłony, w zależności od panującej sytuacji wydawać odpowiednie rozkazy żołnierzom, tj. atakować, wycofywać się, okrążać, zmienić pozycję etc. Autorzy gry wyposażyli ją w rozbudowany moduł sztucznej inteligencji, w związku z czym sterowane przez komputer postacie zachowują się racjonalnie - żołnierze obu stron pod ostrzałem szukają schronienia, porozumiewają się miedzy sobą itp.
Amerykańską armię w grze wyposażono w zaawansowany system bojowy (Integrated Warfighter System; w skrócie - IWS), będący połączeniem nowoczesnych typów broni z licznymi nowinkami elektronicznymi, w tym urządzeniami do komunikacji satelitarnej. Jego najważniejszą częścią jest hełm, w którego wbudowano szereg nowoczesnych, elektronicznych gadżetów. Rozgrywkę obserwujemy z widoku z trzeciej perspektywy (z nad ramienia żołnierzy), a na ekranie pojawia się czytelny, nie ograniczający pola widzenia, system HUD (część systemów zawartych w hełmie), na którym znajdujemy wartościowe informacje o polu walki (zbiór okienek usytuowanych z boków ekranu). Również za pomocą tychże okien w szybki sposób porozumiewamy się z kolegami z oddziału, wzywamy posiłki, ostrzał artyleryjski czy bombardowanie, a także podziwiamy widoki z hełmów innych wojaków i oglądamy komunikaty wideo.
Silnik Tom Clancy's Ghost Recon 3 należy do jednych z najnowocześniejszych w branży - gra zawiera szczegółowe tekstury w wysokiej rozdzielczości, wykorzystuje też zaawansowane efekty świetlne i cząsteczkowe. Ghost Recon 3 może też się poszczycić realistycznym enginem fizycznym. Warto też dodać, iż w tytule tym nie uświadczymy czegoś takiego, jak przerwy na dogrywanie się kolejnych etapów, gdyż wszystko zostało połączone w jedną, płynną całość. W czasie rozgrywki nie oglądamy również żadnych typowych animacji, gdyż wszystkie przerywniki opracowano przy wykorzystaniu engine'u.
Tom Clancy's Ghost Recon 3 możemy grać, oczywiście, także w trybie multiplayer.
Autor opisu gry: Piotr Bielatowicz
Platformy:
PC Windows 2 maja 2006
PlayStation 2 30 marca 2006
Xbox 7 marca 2006
Xbox 360 7 marca 2006
GameCube Anulowana
Producent: Grin / Ubisoft Paris (X360)
Wydawca: Ubisoft
14GRY
Sygnowany nazwiskiem popularnego amerykańskiego pisarza cykl taktycznych strzelanek w militarnej konwencji. Seria została wykreowana przez studio Red Storm Entertaiment (obecnie Ubisoft Red Storm), które do dzisiaj sprawuje pieczę nad jej rozwojem. Prawa do marki znajdują się natomiast w posiadaniu koncernu Ubisoft.
Recenzja GRYOnline
Ghost Recon: Advanced Warfighter jest tytułem, któremu daleko jest jeszcze do ideału. O ile jednak czwarta odsłona serii Rainbow Six zawiodła oczekiwania fanów, o tyle recenzowana gra miłośnikom pierwszej części powinna przypaść do gustu.
Aktualizacja: 10 sierpnia 2018
Poradnik do gry „Tom Clancy’s Ghost Recon: Advanced Warfighter" składa się z dokładnego opisu przejścia kampanii singleplayer, porad dotyczących sprawnego poruszania się, umiejętnego dowodzenia drużyną, czy też korzystania z dodatkowego wyposażenia.
28 czerwca 2012
Z okazji premiery pecetowego Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier wspominamy najlepsze, najgorsze i najbardziej niedocenione gry sygnowane nazwiskiem tego pisarza.
Francuski koncern Ubisoft poinformował, że najprawdopodobniej reżyserią filmu na motywach serii Ghost Recon zajmie się Michael Bay. Projekt wspomoże także wytwórnia Warner Bros.
filmy i seriale
Bartosz Woldański
12 czerwca 2013 14:48
Po Double Fine kolejny niezależny deweloper próbuje zebrać wśród graczy pieniądze na nowy projekt. Tym razem jest to weteran ze studia Red Storm Entertainment, który chce stworzyć realistyczną pecetową taktyczną strzelankę w stylu serii pierwszych odsłon Tom Clancy’s Rainbow Six.
gry
Adrian Werner
4 marca 2012 20:28
Powrót do marki Tom Clancy’s Ghost Recon był jedną z najważniejszych informacji wczorajszego dnia. Wbrew oczekiwaniom oficjalna zapowiedź gry Ghost Recon: Future Soldier przyniosła więcej pytań, niż odpowiedzi. Jedno z nich dotyczyło dokładnej liczby platform, na których produkcja zostanie wydana. Sprawę wyjaśnili Yves Guillemot oraz Kimi Matsuzaki.
gry
Piotr Doroń
10 lutego 2010 10:30
Po półtorarocznej przerwie Ubisoft powraca do marki Tom Clancy’s Ghost Recon. W wydanym dziś oświadczeniu prasowym francuska firma poinformowała, że jeszcze w te wakacje zamierza wypuścić do sklepów nową grę z serii, tym razem opatrzoną podtytułem Future Soldier.
gry
Marek Grochowski
9 lutego 2010 12:25
Z informacji, które pojawiły się na stronie US Patent and Trademark Office (Amerykańskiego Biura ds. Patentowych) wiemy, że czwarta odsłona popularnej serii taktycznych gier akcji Ghost Recon, będzie najprawdopodobniej nosić podtytuł Future Soldier.
gry
Anna Karpińska
21 grudnia 2009 09:51
„Najciekawsze modyfikacje” to wybór najbardziej wartościowych modów i wieści z nimi związanych. Kompletnie nowe gry, dodatkowe misje i przygody, usprawnienia grywalności i grafiki - każdy powinien znaleźć coś dla siebie.
gry
Adrian Werner
14 grudnia 2009 09:50
Z informacjami na temat nowej odsłony cyklu Ghost Recon mieliśmy do czynienia już kilkukrotnie. Ostatnia z nich wskazywała na to, że francuski koncern Ubisoft zdecydował się na przesunięcie premiery gry na okres od marca 2010 do lutego 2011 roku. Kolejnych szczegółów dostarcza Australian Office of Film and Literature Classification.
gry
Piotr Doroń
20 października 2009 19:48
Przedstawiciele szwedzkiego studia GRIN oficjalnie potwierdzili wczorajsze informacje odnośnie jego zamknięcia. Powodem podjęcia takiej decyzji były opóźnienia w płatnościach ze strony wydawców, z powodu których firma utraciła płynność finansową. Grupa byłych już członków dewelopera podjęła jednocześnie decyzję o założeniu nowego studia.
pozostałe
Piotr Doroń
13 sierpnia 2009 08:45
Serwis Computer and Video Games wszedł w posiadanie nowych informacji na temat dwóch serii wchodzących w skład marki Tom Clancy. Chodzi oczywiście o następne odsłony Rainbow Six oraz Ghost Recon, które, jeśli wierzyć informatorom, miałyby zostać oficjalnie zapowiedziane w przeciągu kilku kolejnych tygodni.
gry
Piotr Doroń
8 stycznia 2009 10:20
Firmy Ubisoft i Valve poinformowały, że w ciągu kilku najbliższych miesięcy usługa Steam poszerzy się o znaczną ilość tytułów, których wydawcą jest francuski koncern.
gry
Przemysław Zamęcki
2 kwietnia 2008 07:25
Popularne pliki do pobrania do gry Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter.
trainer Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter - v1.35 +3 Trainer - 9 lutego 2012
trainer Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter - + 4 trainer - 17 października 2006
patch Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter - v.1.35 retail/download/PL - 29 listopada 2006
demo Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter - - 27 kwietnia 2006
trainer Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter - Unlocker - 7 czerwca 2006
patch Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter - v.1.30 retail/download/PL - 12 marca 2007
patch Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter - v.1.16 PL - 12 marca 2007
mod Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter - GRAW 1 Controller Support - 18 lipca 2021
Wymagania sprzętowe gry Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 2.8 GHz, 1 GB RAM, karta graficzna 256MB (Geforce 6600 lub lepsza), 5 GB HDD, Windows 2000/XP.
PlayStation 2
Wspiera:
karta pamięci 8 MB, Network Adaptor
Xbox
Wspiera:
Xbox Live
GameCube
Wspiera:
karta pamięci
Xbox 360
Wspiera:
Xbox Live
Średnie Oceny:
Średnia z 6 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 1542 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Jacek Hałas
Recenzent GRYOnline.pl
2006.05.22
Ghost Recon: Advanced Warfighter jest tytułem, któremu daleko jest jeszcze do ideału. O ile jednak czwarta odsłona serii Rainbow Six zawiodła oczekiwania fanów, o tyle recenzowana gra miłośnikom pierwszej części powinna przypaść do gustu.
Irek22
Gracz
2021.09.15
Straszne łajno. Jakkolwiek w 2006 r. Ghost Recon: Advanced Warfighter mógł się bronić chociaż grafiką, tak dzisiaj jest to po prostu słaba gra, która niczym nie zachwyca, nie ma nic do zaoferowania. Na szczęście jest bardzo krótka, więc można ją ukończyć w 2-3 wieczory.Dlaczego uważam, że ta gra to chłam? Odpowiedź jest bardzo prosta - kilka dni wcześniej ukończyłem Rainbow Six 3 z dodatkiem na najwyższym poziomie trudności i bawiłem się świetnie.
Butryk89
Ekspert
2022.06.23
Seep
Ekspert
2020.10.01
Szugob
Ekspert
2018.03.22
kęsik
Ekspert
2016.03.18
zanonimizowany1387945 Centurion
Jest spoko, nie wkurza jak vegas, nie było z tego co grałem chowania sie za przeszkodami z wkurzającą kamerą, polecam
bialypc Chorąży
Zna ktoś sposób aby na nowszych komputerach i systemie Windows 10 odpalić te efekty PhysX (kiedyś Ageia), próbowałem z instalacją tego sterownika z instalacji gry oczywiście najpierw odinstalowałem sterownik "Nvidia physX". I nic to nie dało.
Kiedyś grałem jeszcze na Windowsie XP z tymi właśnie efektami;(
remag Konsul
Wie ktoś który przycisk służy do zarządzania nalotami poprzez rozkazywanie im atakowania danego celu? Podobno muszę za pośrednictwem tych nalotów zniszczyć dwie maszyny typu ADAT w trzeciej misji, na której obecnie jestem.
Makaveliii1994 Legionista
Pozytywne zaskoczenie, po 19 latach od premiery gra nadal sprawia sporo frajdy. Gameplay trzyma poziom i jest satysfakcjonujący, szczególnie na poziomie Hard, gdzie jeden błąd i wszystko się sypie. Sterowanie na padzie jest lekko skomplikowane ale dość intuicyjnie zaimplementowane.
Plusy :
+ Graficznie i dźwiękowo naprawdę daje rade, na XSX stabilne 60fps ??
+ Połowicznie otwarta struktura lokacji
+ Dowodzenie (wydawanie rozkazów piechocie i pojazdom)
+ Gunplay
Minusy:
- Lekkie upośledzenie naszego teamu ??
- AI przeciwników (raz są przebiegli i super precyzyjni, a czasem mega głupi)
- Jeden bug uniemożliwił ukończenie misji (pomógł restart gry i całej misji)
Moja ocena - 8/10 (Ogrywana wersja cyfrowa na XSX)
Ps. Z niewiadomych mi przyczyn gra jest niedostępna w polskim xbox store, natomiast jest dostępna w norweskim xbox store, wystarczy więc że w konsoli zmienicie region na norwegie i tam zakupicie gre (Obsługiwana jest polska karta) ja upolowałem ją za 5zł, bo akaurat było promo, pozdro :)
Admin Senator
Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter - recenzje graczy