Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPC
Okładka Tom Clancy's Rainbow Six 3: Raven Shield (PC)

Tom Clancy's Rainbow Six 3: Raven Shield PC

Trzecia odsłona zapoczątkowanej w 1998 roku serii taktycznych gier akcji, bazującej na motywach twórczości Toma Clancy’ego.

Akcji | FPP | TPP | terroryzm | współczesne konflikty | taktyczne | multiplayer | kooperacja

PC Windows
Okładka Tom Clancy's Rainbow Six 3: Raven Shield (PC)

producent: Red Storm

wydawca: Ubisoft

wydawca PL: Play-It

Strona oficjalna

Polskie napisy i dialogiPolskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

19marca2003

29maja2003

pudełko PL

Tom Clancy's Rainbow Six: Raven Shield to kontynuacja hitu z roku 1999 zatytułowanego Tom Clancy's Rainbow Six Rogue Spear. Podobnie jak w poprzednich częściach tej serii opartej na twórczości Toma Clancy's, dowodzimy tu oddziałem antyterrorystycznym Rainbow. Twórcy przygotowali dla graczy piętnaście wymagających misji umiejscowionych na całym świecie. Zadania są bardzo różnorodne i wymagają od nas jako dowódcy, perfekcyjnego dowodzenia oddziałem. Musimy zniszczyć magazyn broni biologicznej, zlikwidować gang terroryzujący londyński bank, itp. Największą zmianą w stosunku do poprzednich gier z tego cyklu jest nowy engine graficzny. Tym razem za przedstawienie otaczającego nas świata odpowiada trójwymiarowy silnik graficzny firmy Epic nowej generacji, wykorzystany, m.in. w Unreal 2. Idąc dalej, w Raven Shield spotkamy się ze wszystkimi broniami jakie znalazły się w poprzednich grach z serii Rainbow Six oraz Rogue Spear, a ponadto kilkoma nowymi, m.in. Tavor TAR-21, MTAR-21, chiński Type 95 oraz rosyjski SR2. Znacznie poprawiono sztuczną inteligencję zarówno członków naszego oddziału jak i terrorystów, dzięki czemu gra jest jeszcze bardziej wymagająca niż poprzedniczki. Reasumując Tom Clancy's Rainbow Six: Raven Shield to kolejne, jeszcze doskonalsze rozwinięcie popularnej serii taktycznych gier akcji, z lepszą grafiką, poprawionym A.I. oraz większą ilością broni i gadżetów.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1-32  

Nośnik: 2 CD

Ocena czytelników: 8,9 / 10 na podstawie 865 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 129,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Tom Clancy's Rainbow Six 3: Raven Shield

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Tom Clancy's Rainbow Six 3: Raven Shield

PC Windows

PC Windows

  • Rekomendowane:
  • Pentium 4 1.4 GHz
  • 512MB RAM
  • 128 MB akcelerator 3D
  • 2 GB HDD
Tom Clancy's Rainbow Six 3: Raven Shield - recenzja gry
Tom Clancy's Rainbow Six 3: Raven Shield - recenzja gry

Recenzja 24 lipca 2003, 11:38

Podobnie jak we wszystkich poprzednich odsłonach sagi, także i tu każda misja podzielona jest jak gdyby na dwie warstwy. Pierwsza z nich to planowanie. Muszę przyznać, iż dokonano tu wielkiego postępu. Na pierwszy rzut oka wszystko wygląda jednak identycznie. Mamy tradycyjną dwuwymiarową mapkę, a także szereg narzędzi, które służą do takich czynności jak chociażby ustalania checkpointów (tzw. Go-Codes), przy których Twoi ludzie będą się zatrzymywali w oczekiwaniu na dalsze rozkazy, czy też miejsc, które mają osłaniać ogniem zaporowym albo mieć przez cały czas na uwadze. W zależności od dokonanego wyboru gracz może rozegrać misję dysponując jedną lub kilkoma drużynami, przy czym w danym momencie może objąć „stery” nad dowolnym antyterrorystą. Możliwość wyboru ilości drużyn jest jak gdyby ukłonem w stronę tych, którzy w „RS3” bardziej szukają tradycyjnego FPP-a, a nie symulatora pola walki. I muszę przyznać, że gra może się z takiego obowiązku całkiem sprawnie wywiązać. Mając ustawiony podstawowy poziom trudności i trzyoosobową drużynę pod kontrolą, można się tu poczuć nieco luźniej. Oczywiście najlepsze efekty uzyskuje się tylko wtedy, gdy do działania przystępuje kilka drużyn, które dodatkowo ze sobą współdziałają. Co więcej, w niektórych misjach jest to wręcz konieczne. Świetnym przykładem mogą być poziomy z zakładnikami. Bardzo często jest tak, że terroryści, którzy ich pilnują, zostali tak poustawiani, iż tylko w przypadku jednoczesnego wpadnięcia do pomieszczenia z kilku stron można myśleć o powodzeniu danego zadania. Niezwykle dużym ułatwieniem podczas planowania danej misji jest możliwość trójwymiarowego podglądu na mapkę. Dzięki temu można dokładnie zaobserwować, w jakich miejscach planszy powinno się poustawiać waypointy, albo które rejony mogą być zagrożone wrogim ogniem snajperskim. Oczywiście w trakcie samego planowania terrorystów się nie widzi, ustala się wyłącznie ścieżkę do kolejnych celów. Skoro już wspomniałem o snajperach, to warto by było ten temat nieco rozwinąć. Odniosłem wrażenie, iż odgrywają oni znacznie większą rolę niż miało to miejsce w poprzednich odsłonach serii.