Forza Motorsport w śmiertelnym niebezpieczeństwie, The Crew na tropie Gran Turismo - Motoprzegląd Drauga z okazjami na Steam Summer Sale
Dzisiejszy Motoprzegląd jest trochę smutny (przez los Forzy Motorsport wiszący na włosku), trochę śmieszny (przez wybór nowych aut do Gran Turismo 7), a trochę zaskakujący (przez tryb kariery w Project Motor Racing czy cenę Automobilisty 2 na Steam Summer Sale).

- Motookazje na Steam Summer Sale
- Forza Motorsport – czy to koniec?
- TC Motorfest otwiera muzeum Ferrari
- Project Motor Racing z datą premiery
- Automobilista 2 wita Astona Martina
- Wreckfest 2 z nową zawartością
- Gran Turismo 7 z aktualizacją 1.60
- TDU SC – małe kasyno i wielkie plany
- JDM z pierwszą dużą aktualizacją
- Motokurier (AC Evo, ACC, EMS, THQ, F1)
- Track Day na Patreonie (i Torze Poznań)
Źle się dzieje w krainie wyścigowych gier AAA. Nowe odsłony serii Forza Horizon i Need for Speed to pieśń dalekiej przyszłości, Gran Turismo i F1 praktycznie drepczą w miejscu, a teraz Forza Motorsport znalazła się w nie lada tarapatach. Chyba tylko The Crew rozwija się w najlepsze. Najwięksi wydawcy najwyraźniej już nie mają pomysłu, jak czerpać coraz większe przychody z tego gatunku, i przyszłość samochodówkom może zapewnić co najwyżej segment AA – który, swoją drogą, skalą już przypomina AAA sprzed dwóch generacji konsol.
Zatem nie lękajcie się, że gry wyścigowe umierają. Po prostu musimy oswoić się z nową rzeczywistością, w której branżowi giganci będą wypuszczali tytuły tego typu bardzo rzadko, a czołowymi dostawcami godziwej zabawy z samochodami staną się mniejsze firmy wydawnicze, takie jak Nacon, THQ Nordic czy Giants Software. To właśnie ich dzieł w dużej mierze dotyka dzisiejszy Motoprzegląd.
Aktualizacja: W sekcji „Motokurier” dodałem informacje o grach Assetto Corsa Evo, Assetto Corsa Competizione i F1 25.
Motookazje na Steam Summer Sale
Zaczniemy jednak od zakupów. Do 10 lipca na Steamie trwa letnia wyprzedaż, która, jak zwykle, daje szansę, by zaopatrzyć się hurtem w wiele gier wyścigowych (i dodatki do nich) w dobrych cenach.
Absolutnie najlepszą okazją jest Automobilista 2 z 90-procentowym rabatem, za 14,29 zł – to historycznie najniższa cena za ten znakomity, bogaty w zawartość tytuł, który bez przerwy rozwija się i zyskuje na wartości (więcej na ten temat piszę kilka paragrafów niżej). Doprawdy, grzech się nie skusić.
Tańsze niż wcześniej są też pozycje takie jak Assetto Corsa Competizione, rFactor 2, Test Drive Unlimited: Solar Crown, Expeditions: A MudRunner Game, CarX Street, RIDE 5, MotoGP 24, TT Isle of Man 3, Hot Wheels Unleashed 2 czy MX vs ATV Legends. Za to wyraźnie droższe niż zazwyczaj na wyprzedażach stały się gry od Electronic Arts – szczególnie DiRT Rally 2.0, GRID Legends czy Need for Speed Unbound.
Ponadto pierwszej promocji doczekał się już polski JDM: Japanese Drift Mater (-25%). Z kolei Le Mans Ultimate nadal jest przecenione tylko o 13%, ale to wciąż może być znacznie lepsza cena niż ta, która zostanie przypięta grze 22 lipca, kiedy wyjdzie wersja 1.0.
- #DRIVE Rally – 48,99 zł (Steam)
- Apex Point – 69,59 zł (Steam)
- art of rally – 50,99 zł (Steam)
- Assetto Corsa – 17,99 zł (Steam)
- Assetto Corsa Competizione – 42,25 zł (Steam)
- Assetto Corsa Evo – 111,20 zł (Steam)
- Automobilista 2 – 14,29 zł (Steam)
- BeamNG.drive – 71,99 zł (Steam)
- CarX Street – 34,19 zł (Steam)
- Dakar Desert Rally – 39,56 zł (Steam)
- DiRT Rally 2.0 – 50,39 zł (Steam)
- EA Sports WRC 24 – 65,97 zł (Steam)
- Expeditions: A MudRunner Game – 74,99 zł (Steam)
- F1 Manager 2024 – 48,59 zł (Steam)
- Forza Horizon 5 – 124,95 zł (Steam)
- Forza Motorsport – 174,50 zł (Steam)
- Golden Lap – 50,99 zł (Steam)
- GRID Legends – 83,97 zł (Steam)
- Heading Out – 51,93 zł (Steam)
- Hot Lap Racing – 38,06 zł (Steam)
- Hot Wheels Unleashed 2 – 32,85 zł (Steam)
- iRacing – 15,63 zł za miesiąc lub 104,09 zł za 12 miesięcy (Steam, oferta dla nowych graczy)
- JDM: Japanese Drift Racing – 85,09 zł (Steam)
- Le Mans Ultimate – 126,88 zł (Steam)
- Monster Jam Showdown – 65,70 zł (Steam)
- MotoGP 25 – 181,30 zł (Steam)
- MotoGP 24 – 43,80 zł (Steam)
- MX vs ATV Legends – 42,49 zł (Steam)
- Need for Speed Unbound – 41,98 zł (Steam)
- Offroad Truck Simulator: Heavy Duty Challenge – 69,49 zł (Steam)
- Old School Rally – 35,69 zł (Steam)
- Pure Rock Crawling – 40,79 zł (Steam)
- rFactor 2 – 20,84 zł (Steam)
- RIDE 5 – 51,80 zł (Steam)
- RiMS Racing – 35,99 zł (Steam)
- SnowRunner – 49,99 zł (Steam)
- Super Woden GP 2 – 38,99 zł (Steam)
- Test Drive Unlimited: Solar Crown – 89,99 zł (Steam)
- The Crew 2 – 35,97 zł (Steam)
- The Crew: Motorfest – 86,97 zł (Steam)
- Tokyo Xtreme Racer – 125,09 zł (Steam)
- Trail Out – 35,99 zł (Steam)
- TT Isle of Man: Ride on the Edge 3 – 46,39 zł (Steam)
- WRC Generations – 21,44 zł (Steam)
- Wreckfest – 62,49 zł (Steam)
- Wreckfest 2 – 125,09 zł (Steam)
Forza Motorsport – czy to koniec?
Zakupy zrobione? To zajmijmy się mniej wesołym tematem. Czas na gwóźdź dzisiejszego Motoprzeglądu – gwóźdź do trumny Forzy Motorsport, jak się zdaje…
Wprawdzie nie wydano jeszcze żadnego oficjalnego komunikatu, ale wiele wskazuje na to, że rozwój najnowszego dzieła Turn 10 Studios dobiegł końca. Po samym zwolnieniu prawie połowy kadry (wśród ogromnych cięć dokonanych wszędzie w Microsofcie) łudziłem się, że pozostała połowa mogłaby pociągnąć ten projekt dalej – na mniejszą skalę, na podobieństwo choćby Automobilisty 2, który rozkwita w niewielkim studiu.
Nadziei pozbawił mnie jednak facebookowy post Freda Russella, który może i przestał pracować w T10 mniej więcej dekadę temu, ale zapewne zachował znajomości wśród weteranów firmy i ma podstawy, by komunikować, że od tej pory jego były pracodawca zostanie zdegradowany do roli zespołu wspierającego Playground Games i serię Forza Horizon. Anonimowy informator serwisu The Verge niby komunikował, że Forza Motorsport ma pozostać „na chodzie” (ang. „up and running”), ale może to oznaczać tylko naprawianie krytycznych błędów i podtrzymanie rotacji wydarzeń w poszczególnych trybach zabawy.
W każdym razie nadal czekam na jakąś wskazówkę co do dalszego losu gry ze strony pracowników – ocalałych lub właśnie zwolnionych – a zwłaszcza kierownictwa firmy. Przejrzałem nawet wszystkie profile powiązane z Turn 10 w serwisie LinkedIn (i sporządziłem listę tych osób, próbując ustalić ich los), ale jak dotąd na nic nie trafiłem.
Tak czy inaczej zahamowanie rozwoju Forzy Motorsport jest niestety wielce prawdopodobne, zważywszy jej statystyki, które niezmiennie pozostawały głęboko w cieniu Forzy Horizon (mimo poprawy z ostatnich tygodni), oraz to, jak obiecujące projekty Microsoft skasował w tym samym czasie.
Tym niemniej cieszę się, że twórcy zdołali wypuścić dwie tak duże aktualizacje w ostatnich miesiącach, które mocno zmieniły globalny odbiór gry. Na tak żyznym gruncie jest możliwe wyhodowanie w kolejnych latach „legendy” o produkcji, która miała wielki potencjał, ale została przedwcześnie uśmiercona. Wtedy zaś… kto wie… może w dalekiej przyszłości Forza Motorsport jednak powróci? O ile ta branża – i reszta świata – nie zejdzie na psy jeszcze bardziej…
TC Motorfest otwiera muzeum Ferrari
Po kilku miesiącach lądowo-powietrzno-wodnych szaleństw z Red Bullem studio Ivory Tower kompletnie zmieniło płytę w siódmym sezonie The Crew: Motorfest i poszło w ślady... Gran Turismo.
Lato na Hawajach upłynie nam pod znakiem celebracji najbardziej prestiżowych europejskich marek, z Ferrari na czele. W aktualizacji wypuszczonej 2 lipca pojawiła się nowa lokacja na wyspie Maui: muzeum Ferrari, które stanowi rekonstrukcję prawdziwego przybytku z Maranello.
Towarzyszy mu playlista Ferrari Supercars, w której poznajemy najsłynniejsze modele tytułowego producenta, przybliżane nam poprzez archiwalne materiały i komentarz dyrektora wspomnianego muzeum, Michele Pignattiego Morano. Jest w tym wszystkim klimat, którego Gran Turismo by się nie powstydziło (ba, Kazunori Yamauchi mógłby wręcz zrobić parę notatek na temat tego, jak rozpalać miłość do motoryzacji u młodego pokolenia).
W aktualizacji znalazły się też oczywiście nowe samochody marki Ferrari:
- 1984 Ferrari GTO;
- 1995 Ferrari F50;
- 2025 Ferrari F80 – na razie można się nim przejechać w jednym z etapów wspomnianej playlisty, do salonu trafi 9 lipca.
Zwracam Waszą uwagę na Ferrari F80 – The Crew: Motorfest stało się pierwszą grą, do której trafił najnowszy „halo car” z Maranello, ujawniony światu zaledwie ubiegłej jesieni. Więcej pojazdów zapowiedziano na kolejne miesiące:
- 23 lipca – 2016 MV Agusta Brutale Dragster 800 RR (powrót z The Crew 2);
- 23 lipca – 2017 MV Agusta F4 RR (powrót z The Crew 2);
- 30 lipca – 2020 Ferrari SF90 Stradale Assetto Fiorano (nagroda w Summit Contest);
- 13 sierpnia – 2024 Genty Automobile Akylone (Year 2 Pass);
- 10 września – 2020 Audi R8 LMS GT2 (Year 2 Pass);
- 8 października – 2021 Triumph Rocket 3R (Year 2 Pass).
Wszystkich pojazdów w siódmym sezonie ma być siedemnaście, a ujawniono tylko dziewięć, więc oczekujcie niespodzianek w nadchodzących tygodniach. Ponadto w sierpniu pojawi się druga nowa playlista: Luxury Chronicles, skupiona na innych europejskich markach pojazdów, które są nie mniej prestiżowe niż Ferrari.
Na koniec przypomnę, że aktualizacja wprowadziła też parę pożądanych zmian w rozgrywce, np. nowy system szybkiego przełączania się między pojazdami w trakcie jazdy. Pisałem o nich w poprzednim Motoprzeglądzie.
Project Motor Racing z datą premiery
Wspomniałem o grach AA, które przejmują pałeczkę po AAA w sektorze samochodówek – na czołową premierę tego typu w drugiej połowie bieżącego roku wyrasta Project Motor Racing. Niedawno ujawniona została jego data debiutu: 25 listopada (na PC, PS5 i XSX/S).
Przy okazji twórcy zarysowali swoją wizję trybu kariery, wywołując niejakie poruszenie wśród graczy. Powód jest prosty: wreszcie ktoś przedstawił choć trochę świeży pomysł na rozgrywkę singleplayerową… choć nieskromnie powiem, że dość podobną koncepcję przedstawiłem wcześniej, zapowiadając projekt Track Day.
Zarówno moja gra, jak i dzieło Iana Bella położą nacisk na przedstawienie wyzwań, z którymi mierzą się kierowcy wyścigowi, w autentyczny, immersyjny i potencjalnie bezlitosny sposób – przy czym oczywiście robią to w zupełnie innych realiach motorsportu. Ja skupiam się na polskich amatorach, a PMR ukaże najwyższy, międzynarodowy szczebel rywalizacji (w jednej z 10 klas bolidów i skupionej na Europie, Ameryce lub Azji – zależnie od wyborów gracza). Więcej szczegółów opisałem w osobnej wiadomości:
W każdym razie cieszę się z tego powiewu świeżości w gatunku, zwłaszcza po nieporozumieniu, którym okazała się (jak dotąd) szumnie zapowiadana kariera w grze Assetto Corsa Evo. Na koniec wspomnę jeszcze o świeżo ujawnionej zawartości w PMR: samochodach Aston Martin DBR9, Aston Martin Vantage GT4 i Audi R8 LMS GT4 oraz belgijskim torze Zolder.
Automobilista 2 wita Astona Martina
Kilka miesięcy temu Renato Simioni, który stoi na czele studia Reiza, zapowiadał, że w tym roku, inaczej niż w poprzednim, nowości będą płynęły do Automobilisty 2 szerokim strumieniem, praktycznie miesiąc w miesiąc. Rzeczywistość okazała się… taka, jak można było oczekiwać. Tym niemniej gdy już deweloper ogłosił w końcu pierwszą porcję zawartości od marca, cierpliwość została nam sowicie wynagrodzona.
Przed końcem lipca pojawi się dodatek Endurance Pack Pt3, skupiony na samochodach uczestniczących w wyścigach długodystansowych. Największą gwiazdą będą w nim modele debiutującej w AMS2 marki Aston Martin, a zwłaszcza Valkyrie LMH GTP z czarownie wyjącym silnikiem V12, która startuje dopiero od stycznia w topowej klasie Hypercar (i nie występuje jeszcze w żadnej innej grze, choć 22 lipca trafi też do Le Mans Ultimate 1.0). Towarzystwa jej dotrzyma najnowsze, ubiegłoroczne wcielenie Astona Martina Vantage GT3 (wersja Evo).
Na razie nie wiemy, co jeszcze wprowadzi dodatek, ale ujawniono, że równolegle tor Nurburgring doczeka się całkowitego odświeżenia. Tymczasem została wypuszczona pomniejsza aktualizacja 1.6.5.0, która wprowadziła kilkadziesiąt drobnych poprawek dla oprawy graficznej, sztucznej inteligencji czy trybu multiplayer, a także względem poszczególnych tras i pojazdów (np. troszkę lepszy model opon w autach wielu klas).

Jeśli chcecie nadrobić – bądź przypomnieć sobie – poprzednie Motoprzeglądy, zapraszam Was tutaj. Pod linkiem znajdziecie chronologiczną listę tekstów.
Wreckfest 2 z nową zawartością
Nadjechała druga porcja zawartości do Wreckfesta 2 po marcowym starcie wczesnego dostępu. W aktualizacji nazwanej po prostu Content Update #2 znalazł się prosty szutrowy tor w dwóch wariantach (w kształcie owala i ósemki) oraz arena na złomowisku do trybu demolition derby. Towarzyszą im dwa nowe pojazdy z Ameryki: sedan Cardinal i kamper Motorhome.
Poza tym aktualizacja wprowadziła do multiplayera „rotację konfigurowalnych wydarzeń”, dodała wariant Last Man Standing w trybie demolition derby oraz zaimplementowała szereg poprawek rozgrywki, obejmujących m.in. prowadzenie samochodów, model zniszczeń (np. pojazdy teraz łatwiej gubią części nadwozia), fizykę kolizji i sztuczną inteligencję komputerowych przeciwników.
Gran Turismo 7 z aktualizacją 1.60
Do Gran Turismo 7 wleciała następna aktualizacja, oznaczona numerem 1.60 – czyli następna mała paczka darmowej zawartości. Tym razem dostaliśmy trzy nowe pojazdy:
- Citroen BX 19 TRS ’87,
- Lancia Delta HF Integrale Rally Car ’92,
- Peugeot SUV 2008 Allure ’21.
Francuski „klasyk” w pospolitej wersji (choć istnieje niejeden sportowy wariant), rajdowa legenda i kolejny model z tłumu współczesnych crossoverów – oto nasze czerwcowe atrakcje. Oprócz tego dostaliśmy niewiele: bonusowe menu (film edukacyjny i nagroda za kupienie trzech historycznych Mercedesów), trzy singleplayerowe wyścigi, możliwość ścigania się z GT Sophy na torze Alzacja - Wioska oraz szkockie plany zdjęciowe do trybu Scapes.
Gracze, jak łatwo zgadnąć, nie są zachwyceni tą aktualizacją. Nawet jeśli widzą w grze miejsce dla aut takich jak Citroen i (rzadziej) Peugeot – bo oczywiście pasują one do charakteru serii Gran Turismo – to zgadzają się, że w „siódemce” praktycznie nie ma dla nich zastosowania przez zły projekt trybu kariery. Poza tym wielu wytyka brak aktualnych wyścigowych maszyn (odczuwalny zwłaszcza tuż po nagłośnionych wizytach Kazunoriego Yamauchiego na Le Mans i Nurburgringu 24H), a wszyscy jednym głosem błagają o więcej tras.
TDU SC – małe kasyno i wielkie plany
Studio KT Racing opublikowało kolejny wpis, by przypomnieć nam, że zbliżamy się do czwartego sezonu w Test Drive Unlimited: Solar Crown – w drugiej połowie lipca dostaniemy następną dużą aktualizację, w której główną atrakcją będzie kasyno (powracające z TDU2).
Niestety, na starcie ten nowy przybytek będzie dość wybrakowany – znajdziemy w nim głównie sklepy, w których kupimy elementy do samochodów i ubrania, oraz jednorękich bandytów, ale nie będziemy w stanie wypłacić pieniędzy zdobytych przy tych automatach. Taką możliwość ma zapewnić późniejsza śródsezonowa aktualizacja, wprowadzająca też drugą główną kasynową atrakcję (poker) i więcej wariantów wspomnianych wcześniej maszyn.
Oprócz tego w czwartym sezonie maksymalny poziom reputacji wzrośnie z 60. do 70. Ponadto Solar Pass zostanie przeprojektowany tak, by osiągnięcie w nim maksymalnej rangi zajmowało mniej czasu (o ponad 30%), a nagrody były atrakcyjniejsze – przede wszystkim na zdobycie będą czekać trzy samochody (choć dwa z nich mają wymagać odblokowania płatnej wersji przepustki za 4,99 euro). Poznaliśmy przy tym wszystkie samochody dodawane w czwartym sezonie:
- Aston Martin DB11 Volante – do kupienia w salonie,
- Mercedes-AMG GT Black Series – do wygrania w kasynie,
- Porsche 911 Carrera Coupe VR Widebody Kit – nagroda na 1. poziomie Solar Passa (płatna),
- DeLorean Alpha5 – nagroda na 15. poziomie Solar Passa (płatna),
- Lamborghini Huracan Sterrato – nagroda na 50. poziomie Solar Passa (darmowa).
Poza tym poruszono temat trybu offline. Twórcy zapewnili, że chcą wprowadzić go „prędzej niż później”, ale zastrzegli, iż będzie wymagało to dużych nakładów pracy (bo całą produkcję projektowano jako MMO), a w pierwszej kolejności zamierzają ulepszyć grę do tego stopnia, by „miała do zaoferowania znakomite doświadczenie offline”.
Reszta informacji we wpisie skupiła się na szykowanym obecnie dzienniku deweloperskim, który ma przybliżyć plany rozwoju TDU: Solar Crown w sezonach od czwartego aż do ósmego, w tym modernizację silnika gry, domy czy kilka nowych marek samochodów. Będzie to bardzo długi, przeszło 40-minutowy film, a obejrzymy go w połowie lipca.

JDM z pierwszą dużą aktualizacją
Studio Gaming Factory wypuściło pierwszą porcję popremierowej zawartości (bezpłatnej) do gry JDM: Japanese Drift Master w ramach dużej letniej aktualizacji.
- Przywrócono poboczną minikampanię fabularną z wersji demo Rise of the Scorpion, która była dostępna przez kilka miesięcy od sierpnia 2024 roku. Składa się z ośmiu misji ukazujących przeszłość głównego antagonisty (tytułowego Skorpiona), za przejście których przewidziano samochód w nagrodę: mocno zmodyfikowanego Nissana 350Z.
- W komisie pojawił się nowy samochód: Subaru Impreza GV STI. Kosztuje 5,5 miliona jenów.
- Otwarty świat wzbogacono o punkty orientacyjne, w których można zrobić zdjęcie (w nowo dodanym trybie fotograficznym), by otrzymać dużo punktów reputacji.
- Subaru Impreza WRX STI dostało nowe części do tuningu wizualnego.
Poza tym dodano możliwość zapisywania i szybkiego przełączania profili konfiguracji samochodów, zapewniono obsługę technologii HDR i FSR (poprawiając przy tym działanie pozostałych upscalerów), wprowadzono podstawowy anti-cheat (do zabezpieczenia sieciowych rankingów), podkręcono osiągi startowego auta Alpha Moriyamo i naprawiono garść pomniejszych problemów np. z optymalizacją.
Obecnie wysiłki twórców skupiają się m.in. na ulepszeniu wsparcia dla kierownic, dodaniu nowych opcji konfiguracji kół i felg, wprowadzeniu systemu oklein na karoserie samochodów czy zapewnieniu natywnego wsparcia dla Steam Decka.
Motokurier (AC Evo, ACC, EMS, THQ, F1)
- Twórcy Assetto Corsy Evo potwierdzili trzy z dziewięciu aut dodawanych w aktualizacji 0.3 w lipcu: BMW M3 E30, BMW M4 GT3 Evo i Caterham Academy (ten ostatni ma być dostępny z wyjątkowo bogatymi opcjami modyfikacji). Czwartym będzie prawdopodobnie Dallara Stradale. Przypomnę, że głównym daniem w aktualizacji ma być tryb multiplayer – na razie bez ratingów bezpieczeństwa i innych co bardziej zaawansowanych funkcji – i kolejne dwa tory: Red Bull Ring i Spa-Francorchamps.
- Assetto Corsa Competizione będzie dalej rozwijana – studio Kunos Simulazioni oznajmiło, że jeszcze nie skończyło z tą grą. Nie wiadomo jednak, czy ma na myśli tworzenie nowej zawartości, czy tylko wprowadzanie poprawek. Docelowo partnerstwo dewelopera z organizacją SRO zostanie przeniesione z ACC na AC Evo, w związku z czym do nowszego tytułu trafi więcej samochodów klasy GT3.
- Endurance Motorsport Series zostało pokazane na nowym zwiastunie (poniżej), skupionym na marce BMW i torze Fuji. Będzie ona reprezentowana w grze przez dwa modele: M4 GT3 oraz M Hybrid V8 (w klasie Hypercar). Możecie też zobaczyć wcześniejsze omówienie rozgrywki z wydarzenia Bigben Week. Premiera EMS jest planowana na końcówkę tego roku (na PC, PS5 i XSX/S).
- Firma THQ Nordic zapowiedziała pokaz gier na 1 sierpnia. Wydarzenie przyniesie nam informacje o dalszym rozwoju Wreckfesta 2, powinniśmy też wreszcie uzyskać nowiny w temacie nieco zapomnianego projektu Wreckreation.
- W RaceRoom Racing Experience pojawiła się nowa zawartość (płatna) opisana w poprzednim Motoprzeglądzie: samochody Alfa Romeo 156 i Opel Vectra z kategorii Super Touring oraz historyczny niemiecki tor uliczny Alemannenring. Auta kosztują po 5,98 euro, a trasa 6,98 euro.
- F1 25 otrzymało trzy łatki od premiery: 1.03, 1.04 i 1.06. Wprowadzono w nich pomniejsze poprawki, np. sztuczna inteligencja stała się „nieco szybsza poza linią jazdy na wszystkich poziomach trudności”, dym z opon ma teraz mniejszą gęstość i szybciej znika, a na wybranych torach pojawili się zaktualizowani sponsorzy.
- over the hill zostanie udostępnione w pierwszym playteście w dniach 11-13 lipca. Twórcy zastrzegają, że zostanie do niego wybrana ograniczona liczba graczy, a zarazem uspokajają, iż nie będzie to jedyna szansa, by wypróbować grę przed premierą.
- #DRIVE Rally dostało świeżą zawartość w aktualizacji 1.1.0.2. Przyniosła nowy samochód (Hikari 1995 w trzech wariantach), drastycznie rozszerzyła ścieżkę dźwiękową i zmodyfikowała system kar za ścinanie zakrętów.
- SnowRunner zbliża się do premiery dodatku Season 16. DLC zadebiutuje pod koniec lata, wieńcząc Year 4 Pass, a w środku znajdziemy trzy pojazdy oraz trzy „jesienne” duże mapy w niewidzianym dotąd regionie USA. Twórcy szykują też jakieś „niespodzianki”, które mają uczynić ten add-on czyms „naprawdę wyjątkowym”.
- Apex Point doczekało się pierwszej aktualizacji od bardzo długiego czasu. Wersja 0.04 wprowadziła istotne poprawki wydajności i grafiki – aczkolwiek nie jest to wciąż zapowiadana od dawna przesiadka z silnika Unity na Unreal Engine 5 (do jej ukończenia jeszcze „daleka droga”). Materiały z prac nad przenosinami można podejrzeć na stronie gry.
- Twórcy iRacing zawarli partnerstwo z NASCAR Euro Series, na mocy którego w nieokreślonej przyszłości do gry trafi samochód z tych zawodów (względnie trzy samochody, bo startują w nich Chevrolet Camaro, Ford Mustang i Toyota Camry – tak samo jak w Ameryce, lecz europejskie modele wyglądają inaczej i mają trochę inne parametry).
Track Day na Patreonie (i Torze Poznań)
Tydzień temu pojawiliśmy się z Szymikiem po raz drugi na Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, zajmując kawałek padoku (w gościnie u zespołu Drive Squad) stoiskiem, na którym promowaliśmy grę Track Day (z symulatorem użyczonym nam przez poznańskie Sim-Center). Tym razem zaprosiliśmy zawodowych kierowców (i kibiców) do wypróbowania nowej, uaktualnionej wersji Toru Poznań w Assetto Corsie, którą Szymik przygotował na tę okazję.
Pozytywne reakcje i zaskakująco duże zainteresowanie – objawiające się padającym często pytaniem: „Gdzie to można pobrać?” – skłoniły nas do wykonania kolejnego kroku w rozwoju projektu. Ruszyliśmy ze zbiórką pieniędzy na Patreonie, w ramach której za 20 zł można zdobyć tę nową wersję toru (a nawet dwie wersje, bo dorzucamy też powstały wcześniej wariant – trasę z punktu A do B między pachołkami z imprezy Youngtimer Party), wraz z dostępem do ekskluzywnego serwera. Z czasem zaproponujemy więcej progów i korzyści dla darczyńców.
Tymczasem szykujemy się na trzecią rundę WSMP, która nastąpi już za niecały miesiąc: 26-27 lipca. Tydzień wcześniej zaś Track Day zaznaczy swoją obecność na Torze Poznań podczas Japfest – hucznego festiwalu japońskiej motoryzacji.