Forza Motorsport otrzymała kolejną ważną aktualizację. Wprawdzie Update 21 przynosi niewiele nowych samochodów (dwa bolidy IndyCar), ale za to mocno rozszerza tryb kariery i przywraca na stałe część sezonowych nagród z poprzednich miesięcy.
Studio Turn 10 raptem w poprzednim miesiącu wstrząsnęło posadami Forzy Motorsport za sprawą wielkiej Aktualizacji 20, a już wprowadza kolejne fundamentalne zmiany – wypuszczony dzisiaj Update 21 rozpoczyna naprawianie kolejnych dwóch spośród aspektów gry, które są najczęściej krytykowane (i to już od 2023 roku).
Twórcy już w ubiegłym roku zapowiedzieli rozszerzenie trybu kariery na stałe o zawody poświęcone samochodom wyścigowym – po długim oczekiwaniu wreszcie spełnili obietnicę.
Dodano „Puchar czempionów” (ang. Champions Cup), na który składa się kilkadziesiąt zawodów (w tym długodystansowe) z udziałem prawie wszystkich klas pojazdów wyczynowych w grze – od Ginetty Junior i Mazdy MX-5 Cup, przez GT3, Trans Am czy klasyczne bolidy Le Mans, po NASCAR, historyczną Formułę 1 i IndyCar.
Poszczególne serie wieńczy udział w zawodach zaproszeniowych, a za ukończenie tychże można zdobyć pięć samochodów, które wcześniej były ograniczonymi czasowo nagrodami (2023 BMW M4 GT3, 1988 Chevrolet Beretta Trans Am, 1988 Nissan R88C, 1998 Nissan #23 Pennzoil Nismo Skyline GT-R, 1977 Renault R.S. 01).
Poza „Pucharem czempionów” tryb kariery rozrasta się na stałe o powracające zawody, które wcześniej były dostępne przez ograniczony czas. Co miesiąc będzie odblokowywana kolejna seria, wraz z przypisanym samochodem, który stanowi nagrodę za jej ukończenie:
Tym samym, w połączeniu z Champions Cup, twórcy wreszcie zaczynają wycofywać się z ograniczonych czasowo nagród, za które Forza Motorsport mocno obrywała od długiego czasu… Choć nie zostało powiedziane, że kolejne aktualizacje już nie będą przynosiły „sezonowych” atrakcji.

Na tle powyższych atrakcji na dalszy plan schodzą nowe samochody dodane w aktualizacji. I chociaż otrzymujemy zaledwie dwa darmowe pojazdy (a właściwie jeden w dwóch wariantach), fani mają się z czego cieszyć, bo nastąpił powrót bolidów IndyCar, czyli, w wielkim uproszczeniu, „amerykańskiej Formuły 1”, która za oceanem ma popularność z grubsza porównywalną z wyścigami NASCAR.
Do gry trafiły dwa tegoroczne modele różniące się silnikami (Chevroleta lub Hondy), każdy dodatkowo wyposażony w wymienne skrzydła i inne części aerodynamiczne na tory owalne i „drogowe”.
Aktualizacja 21 przyniosła jeszcze parę atrakcji, na które czekali gracze.
Na stronie Forza Support widnieje pełna, nadzwyczaj długa lista zmian (obejmująca np. wyczerpującą rozpiskę samochodów ze zmienionymi cenami).
Na ten moment nie sposób przewidzieć, co przyniesie następna aktualizacja Forzy Motorsport – ani nawet kiedy się ukaże. Rozpisanie przez dewelopera atrakcji aż do początku września sugeruje, że czeka nas dłuższa przerwa. Nie zdziwiłbym się, gdyby po sukcesie Update’u 20 z Fujimi Kaido twórcy postanowili wypuszczać nowości rzadziej, ale w większych porcjach, na wzór wielu innych gier wyścigowych.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
10

Autor: Krzysztof Mysiak
Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.