Wyszukiwarka gier
Expeditions: A MudRunner Game

Expeditions: A MudRunner Game

PCPlayStationXboxNintendo
po premierze

Data wydania: 5 marca 2024

Symulacje, Samochodowe, Off-road, Kooperacja, Xbox Game Pass Ultimate, Multiplayer, Singleplayer, Internet, Xbox Game Pass Premium, PC Game Pass

Czwarta odsłona popularnego cyklu samochodowych gier symulacyjnych. W Expeditions: A MudRunner Game bierzemy udział w rozmaitych ekspedycjach naukowych i misjach badawczych, a nadrzędnym elementem rozgrywki jest eksploracja trudnego terenu za kierownicami pojazdów.

6.5

GRYOnline

5.6

Gracze

5.6

Steam

OCEŃ
Oceny

Platformy:

PC Windows

PC WindowsPolskie napisy

Xbox One

Xbox OnePolskie napisy

PlayStation 5

PlayStation 5Polskie napisy

Xbox Series X/S

Xbox Series X/SPolskie napisy

PlayStation 4

PlayStation 4Polskie napisy

Nintendo Switch

Nintendo SwitchPolskie napisy

Wczesny dostęp:1 marca 2024

Producent: Saber Interactive

Wydawca: Focus Entertainment / Focus Home Interactive

Polski wydawca: Plaion Polska / Koch Media Poland

Expeditions: A MudRunner Game jest czwartą odsłoną bestsellerowego cyklu samochodowych gier symulacyjnych, zapoczątkowanego w 2014 roku. Produkcja została opracowana przez studio Saber Interactive, a jej wydaniem zajęła się firma Focus Entertainment.

Mechanika

Jak sugeruje tytuł, Expeditions: A MudRunner Game pozwala nam wziąć udział w ekspedycjach naukowych i rozmaitych misjach badawczych. Przygoda wiedzie nas przez różnorodne lokacje – od skalistych kanionów i jałowych pustyń, przez zalesione tereny górskie, skończywszy na malowniczych, gęsto porośniętych wyżynach.

Przemierzamy je za kierownicami rozmaitych pojazdów, wśród których znajdziemy między innymi samochody terenowe oraz specjalnie przygotowane ciężarówki. Motorem gry są zadania, których realizacja wiąże się z koniecznością pokonywania trudnych tras wypełnionych przeszkodami, jak choćby strome podjazdy, głębokie kałuże czy rzeki. By stawić im czoła, należy zaopatrzyć się w przydatne wyposażenie, na czele z wyciągarkami (które pozwalają wjeżdżać po stromych zboczach), echosondami (umożliwiającymi badanie głębokości wody) oraz dronami (pozwalającymi bezpiecznie badać okolicę z powietrza i wytyczać optymalne drogi, a także lokalizować skrzynie z cennym sprzętem).

Czytaj więcej

Gry z serii

Expeditions: A MudRunner Game
Expeditions: A MudRunner Game
Expeditions: A MudRunner Game

4GRY

Gry z serii Spintires

Seria gier symulacyjnych poświęconych jeździe samochodami w trudnym terenie. „Ojcem” cyklu jest Pavel Zagrebelnyy, a jego pierwsza odsłona została wydana przez brytyjską firmą Oovee Games. Następnie Zagrebelnyy dołączył do studia Saber Interactive, które od tej pory współpracowało z nim przy kolejnych grach.

Gry z serii Spintires

Publicystyka

6.5
przeciętna

Recenzja GRYOnline

Expeditions: A MudRunner Game

Aż cztery lata minęły od premiery SnowRunnera, więc od Expeditions oczekiwałem czegoś lepszego. Tymczasem otrzymaliśmy raczej szybką wariację – w której wszystko można zrobić trochę łatwiej, od czasu do czasu klikając sobie w minigierce. Zamiast ekspedycji mamy podajnik misji.

Recenzja gry Expeditions: A MudRunner Game - stop, panie kierowco, proszę dmuchnąć w QTE
Recenzujący:
Platforma:
PC Windows PC Windows
Data recenzji:
5 marca 2024
Expeditions MudRunner - poradnik do gry
Poradnik

Aktualizacja: 28 lutego 2024

Expeditions MudRunner - poradnik do gry

Expeditions MudRunner poradnik to najlepsze porady na start. Opisujemy wszystkie mechaniki, samochody, wyposażenie, ulepszenia, regiony, wymagania sprzętowe, długość gry, sterowanie.

Expeditions MudRunner - poradnik do gry
Opinie

2 marca 2024

Gry marca 2024 - Polska, Japonia i Muminki

W marcu zdecydowanie nie zabraknie gier do grania, niemniej trudno jednoznacznie ocenić ten miesiąc. Z jednej strony zapowiedziane produkcje powinny być udane, z drugiej brakuje czegoś prawdziwie szalonego czy przełomowego. Czy to jednak źle?

Gry marca 2024 - Polska, Japonia i Muminki
Gry marca 2024 - Polska, Japonia i Muminki

Wiadomości

Xbox Game Pass na pierwszą połowę września z 5 grami, w tym aż z 3 premierowymi. Najbardziej kusi remake kultowej mitologicznej strategii

Xbox Game Pass na pierwszą połowę września z 5 grami, w tym aż z 3 premierowymi. Najbardziej kusi remake kultowej mitologicznej strategii

Xbox Game Pass wzbogaci się wkrótce o pięć gier. Głównym daniem będzie strategia Age of Mythology: Retold.

gry

Hubert Śledziewski

3 września 2024 16:00

Xbox Game Pass na pierwszą połowę września z 5 grami, w tym aż z 3 premierowymi. Najbardziej kusi remake kultowej mitologicznej strategii
Premiera Expeditions: A MudRunner Game. Pierwsze recenzje i odbiór na Steam

Premiera Expeditions: A MudRunner Game. Pierwsze recenzje i odbiór na Steam

Dzisiaj na rynku zadebiutuje Expeditions: A MudRunner Game. Nowa odsłona popularnej serii samochodowych gier symulacyjnych zbiera bardzo dobre oceny.

gry

Marcin Bukowski

6 marca 2024 08:02

Premiera Expeditions: A MudRunner Game. Pierwsze recenzje i odbiór na Steam
Nowości na Steam. RPG z XX-wieczną Warszawą w roli głównej i wyczekiwany horror

Nowości na Steam. RPG z XX-wieczną Warszawą w roli głównej i wyczekiwany horror

W tym tygodniu na Steamie zadebiutują takie gry, jak The Thaumaturge, Expeditions: A MudRunner Game, Backpack Battles, United Penguin Kingdom, WWE 2K24, Snufkin: Melody of Moominvalley oraz wersja 1.0 The Outlast Trials.

gry

Adrian Werner

4 marca 2024 10:30

Nowości na Steam. RPG z XX-wieczną Warszawą w roli głównej i wyczekiwany horror
W 12. sezonie SnowRunnera zbudujemy elektrownię jądrową; nadchodzi DLC Public Energy

W 12. sezonie SnowRunnera zbudujemy elektrownię jądrową; nadchodzi DLC Public Energy

Do SnowRunnera zmierza nowy sezon, który zadebiutuje w ostatnim dniu stycznia. W jego ramach gracze pomogą w wybudowaniu elektrowni jądrowej w Karolinie Północnej.

gry

Marcin Przała

24 stycznia 2024 19:52

W 12. sezonie SnowRunnera zbudujemy elektrownię jądrową; nadchodzi DLC Public Energy
Snowrunner był rewelacyjną grą, po zagraniu w Expeditions wiem, że dostaniemy jej najlepsze wcielenie

Snowrunner był rewelacyjną grą, po zagraniu w Expeditions wiem, że dostaniemy jej najlepsze wcielenie

Seria gier MudRunner od dobrych kilku lat zapewnia przewidywalną, ale mimo to szalenie wciągającą zabawę w jazdę po bezdrożach. Część o podtytule Expeditions rozwija pomysły poprzednich odsłon cyklu i stawia na eksplorację, co wychodzi jej zaskakująco dobrze.

opinie

Mikołaj Łaszkiewicz

9 stycznia 2024 18:01

Snowrunner był rewelacyjną grą, po zagraniu w Expeditions wiem, że dostaniemy jej najlepsze wcielenie
Znamy datę premiery Expeditions, eksploracyjnego spin-offu SnowRunnera

Znamy datę premiery Expeditions, eksploracyjnego spin-offu SnowRunnera

Focus Entertainment ogłosiło datę premiery Expeditions: A MudRunner Game. Informację tę okraszono świeżym zwiastunem, prezentującym produkcję w akcji.

gry

Kamil Kleszyk

14 grudnia 2023 16:04

Znamy datę premiery Expeditions, eksploracyjnego spin-offu SnowRunnera
Expeditions to nowa propozycja dla fanów SnowRunnera i MudRunnera

Expeditions to nowa propozycja dla fanów SnowRunnera i MudRunnera

Firma Saber Interactive pojawiła się na gamescom Opening Night Live 2023 i zapowiedziała światu nową produkcję dla fanów SnowRunnera i MudRunnera. Expeditions: A Mudrunner Game zadebiutuje w przyszłym roku.

gry

Marcin Przała

22 sierpnia 2023 21:35

Expeditions to nowa propozycja dla fanów SnowRunnera i MudRunnera

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry Expeditions: A MudRunner Game.

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Expeditions: A MudRunner Game:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
(30 fps / 1080p) Intel Core i3-9100 3.6 GHz / AMD Ryzen 3 1300X 3.5 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660 / Radeon R7 370 lub lepsza, 20 GB HDD, Windows 10/11 64-bit.

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
(60 fps / 1080p) Intel Core i7-10700 2.9 GHz / AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 6 GB GeForce RTX 2060 / 16 GB Radeon RX 6800 XT lub lepsza, 20 GB HDD, Windows 10/11 64-bit.

Oceny gry

Średnie Oceny:

6.5

Ocena GRYOnline.pl

Średnia z 2 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.

Oceny Recenzentów i Expertów
5.6

Ocena Graczy

Średnia z 37 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

5.6

Ocena STEAM

"Mieszane"

Średnia z 4376 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

6.5
Dariusz Matusiak
PC

Dariusz Matusiak

Recenzent GRYOnline.pl

2024.03.05

Expeditions: A MudRunner Game to powolna jazda w terenie dla cierpliwych kierowców. Świetną mechanikę jazdy ze SnowRunnera opakowano tu jednak w nudną otoczkę ekspedycji naukowych, które głównie irytują prymitywnymi minigrami.

6.5
Aventador
PC

Aventador

Gracz

2024.03.05

Recenzja po 5 dniach grania preordera i po 100h w Snowrunnerze jako punkt odniesienia.TL;DR: Na wstępie warto zaznaczyć, że ta gra to NIE jest kontynuacja Snowrunnera i nie nazywa się Snowrunner 2 (np. odnośnie ładunków), ale…Obawiam się, że dużej części fanów serii/SR raczej ta gra się nie spodoba, przez kilka minusów o których piszę niżej. Jeśli masz SR i masz w nim co robić/nie znudził ci się - nie kupuj. Jeśli masz SR i chcesz trochę odskoczni od wożenia ładunków i chcesz nowych mechanik (to ja) - kupuj za pełną cenę. Jeśli nie spodobał Ci się SR - nie kupuj. Jeśli nie masz ani SR ani EMRG - wybierz SR, a EMRG w promocji.EMRG to dobra odskocznia od ładunków w SR. Mnie trochę ostatnio one znudziły, to samo mapy i wytyczone trasy, więc tutaj bawię się całkiem dobrze mimo kilku bolączek. Tą grę trzeba kupować z nastawieniem i wiedzą, że cel gry jest inny niż w SR i nie nastawiać się na ładunki.—————Zacznę od plusów i ogólnie nowości, aż po minusy i na końcu podsumowanie.W Snowrunnerze nie nawidziłem zadań dojedź do X bez ładunku i tyle. Z jednej strony czekałem na Expeditions bo oczekiwałem gameplayu na takim samym albo większym poziomie niż w SR, a z drugiej strony się bałem, że będzie nuda albo nie spodoba mi się idea ekspedycji, która była już w SR. No i tak, po 2h w tutorialowym biomie byłem bardzo pozytywnie nastawiony. Skończyłem go, zacząłem Karpaty i mój entuzjam bardzo spadł, na tyle, że zacząłem żałować zakupu. Ale jednak po 8 ekspedycjach w Karpatach zaczęło się super grać.Ogólnie jak ktoś kupi to polecam zagrać chociaż te 10 ekspedycji w Karpatach, to gra się na pewno rozkręci. Na początku się zastanawiałem po co mi 4 sloty na auta do ekspedycji, bo wszystkie 6 pierwszych zrobiłem bez żadnego problemu jednym autem (to samo ze sprzętem. Na początku w ogóle go nie używałem), a tu się okazuje, że jednak kolejne są już bardziej wymagające i bez użycia dwóch czy trzech aut rozstawionych po całej mapie, ekspedycja jest prawie niemożliwa do zrobienia. I dobrze, że tak się stało, bo na początku miałem ogromne obawy czy ta gra stanie się trudniejsza, bo trochę się nudziłem i wiedziałem, że nie wykorzystuję potencjału wszystkich nowych mechanik i aut na 100%. Co do map mam mieszane wrażenia. Mimo, że nie mamy wytyczonych tras jak w SR i pełną dowolność, to wydają się one momentami łatwiejsze. Ale może pierdolę od rzeczy, bo są też momenty dużo trudniejsze niż w SR, głównie jakieś podjazdy, skały, brody. W Karpatach na razie nie natknąłem się prawie w ogóle na błoto w którym bym utknął, powiedziałbym, że w SR na jednej mapie jest go z 90% więcej niż w EMRG. Mimo to są inne utrudnienia, np. podjazdy pod kątem 60, 70, 80 stopni z wykorzystaniem nowych mechanik czyli kotwiczki. Mamy też drona, którym można robić zwiad, którędy jechać. Nie jest to też zawsze ułatwienie, bo są strefy, gdzie jest zakaz lotów i go po prostu nie uruchomimy.Kolejna rzecz z dodatków to podnośnik, który nas ustawia z powrotem na 4 koła po wywróceniu. Czasem jest to zbawienie, a czasem trochę cheat, jak się spierdolimy 500m w dół ze skał, cudem dostaniemy 7 punktów uszkodzeń i sobie obrócimy pojazd jakby nigdy nic.Ogólnie wszystkie te sprzęty sprawiają, że te misje są po prostu ciekawsze niż w SR.Na początku praktycznie w ogóle z tych sprzętów nie korzystałem i myślałem sobie, co za gówno nudne i łatwe, a po kilku ekspedycjach, gdy zaczęły się trudniejsze nie wyobrażam sobie wyjechać bez niego.Na pewno sama budowa map wybacza więcej błędów niż w SR, tak samo sprzęt. Możemy sobie pozwolić na nieco więcej. Zakopiemy się, wywrócimy? Nie ma problemu, możemy powalczyć. W SR można było się tylko odholować do warsztatu albo przez menu albo inną ciężarówką.Otwartość map i dowolność sprawia, że nie nudzą się one tak szybko jak w SR, gdzie czasem jedną trasę pokonywało się 50 razy tak samo.Zadań pobocznych i kontraktów jest bardzo sporo. Polegają mniej więcej na tym samym co ekspedycje, dojedź gdzieś, rozstaw coś, zrób zdjęcie. Również trzeba dobrze rozplanować w niektórych zadaniach rozmieszczenie pojazdów, sprzęt czy ekipę. Zdarzają się też nudne zadania typu dojedź do X i tyle albo wyciągnij ciężarówkę z błota.Fajne jest też to, że gra nie podaje na tacy tak jak w SR modyfikacji i znajdziek po odkryciu wieży (bo ich tu nie ma) tylko sam musisz je odnaleźć dronem czy po prostu jeżdżąc. Możemy też zatrudniać ludzi którzy np. Zwiększają zasięg,Co do ładunków, bo o to chyba największy trzask dupy jest. I nie rozumiem dlaczego. Tak jak wyżej pisałem, to nie jest kontynuacja SR i gra nie nazywa się Snowrunnera 2. Od pierwszych zapowiedzi i zwiastunów było wiadomo, że cel tej gry jest inny i ładunków nie będzie. Dlaczego więc za to ją oceniać gorzej albo w ogóle skreślać? To tak jakbym kupił Battlefielda i narzekał, że nie mogę meczu w piłkę nożną zagrać. TO NIE JEST KONTYNUACJA i nie powinno się tej grze odejmować za to punktów, bo cel jest inny niż w SR.Ale do rzeczy. Powiedzieć brak ładunków to trochę skłamać. Owszem, nie ma tak dużych jak w SR, ale każdą ekspedycję trzeba przemyśleć, które auto bierzemy, z jaką paką, czy może w ogóle bez, bo czasem trzeba będzie coś z tej ekspedycji dowieźć (jest to raczej jakiś item w eq i na pace chyba niewiele zmienia pod względem fizyki jak w SR). Po drodze spotkamy też może jakiś zrzut, no i jak nie mamy miejsca to trzeba będzie wracać. Już się na tym przejechałem przy eksploracji mapy, że trzeba będzie gdzieś wrócić, bo nie mam miejsca na to. Też trzeba pomyśleć, czy może wziąć bagaznik dachowy i więcej części czy może więcej paliwa, bo trzeba będzie usunąć lawinę, czy może wykrywacz metali zamiast tego, a może dodatkowe 2 kotwiczki zamiast tego bagażnika. Więc to też nie jest tak że na pałę można wziąć auto i jechać.Mechanicy, logistycy, ogólnie cała ta ekipa do wynajęcia to też nie jest tylko inny UI ulepszeń ciężarówki. Owszem dają premie typu +100 części, +200 paliwa, ale są też inne premie typu pokazanie podjazdów na mapie, przeszkód, większy zasięg drona itp. a i tak nie sprawdziłem wszystkich, więc na pewno tych bonusów jest więcej.No i na koniec, owszem, są elementy które już znamy z SR jak animacje włączania silnika, uszkodzeń, UI kotwiczenia, ale jak dla mnie nie są one tutaj tak ważne. Cel tej gry jest inny. Na takich animacjach to się skupiam jak gram w GTA albo Cyberpunka. Gdyby zmienili animacje to pewnie bym tego nie zauważył nawet albo stwierdził "o spoko" i pojechał dalej zapominając o tym. No bo serio, komuś potrzebna inna animacja zniszczeń? Efekty na karoserii itd. widać i jest to spoko tak jak w SR, a po co zmieniać x-ray silnika np? Na jaki i w jakim celu? Animacja powrotu drona? Chyba bym oszalał jakbym po każdym użyciu miał oglądać kilku sekundową animację jego powrotu. Wystarczy, że muszę oglądać animację rozkładania wykrywacza metali przez 4s czy ileś, a czasem go się uzywa co kilkaset metrów.Żeby nie było, że tylko chwale. Są też minusy.- Nieintuicyjne UI, gdyby nie 100h w SR to nie wiedziałbym momentami co klikać. Niejasno też opisane niektóre mechaniki. Do teraz nie wiem czy złom który zbiorę po drodze wraca ze mną do obozu i mogę jego rozłożyć potem na części czy może przepada, bo muszę wrócić do bazy zamiast kończyć ekspedycję.- Fizyka wydaje się być gorsza niż w SR. Studio się chwaliło, że będzie lepsza, a chyba tak nie jest. Auta skaczą po kamieniach jak gumowe piłeczki, a od drzew się odbijają jak na trampolinie. Po 10h się do tego przyzwyczaiłem, ale na początku miałem ochotę wywalić grę z dysku. To chyba największy minus i obawiam się, że dla wielu graczy SR może dyskwalifikować tą grę.- Fizyka błota też wydaje się być gorsza niż w SR. Takie mam wrażenie, w SR ciężarówki się dosłownie w nim zapadały, a tutaj mimo tego, że to błoto jest faktycznie mokro, gdzieś na brzegu, to auto się w nim nie zapada, jedzie jak po suchym. Dopiero jak wjebiemy się do rzeki po szyby to coś odczujemy. No i to co pisałem wcześniej, tego błota tu prawie nie ma. Przynajmniej w Karpatach na 2 mapach na razie mało co go spotkałem. Jakiś promil tego co było w SR.- Zmienione sterowanie względem SR (na padzie, pewnie klawiatura też) na gorsze. Czasem trzeba wcisnąć dwa, trzy przyciski czy kombinację która w SR była łatwa do wykonania, a tutaj jest wręcz niemożliwa. Na szczęście jest opcja odwrócenie LB i RB. Poza tym grając w obie gry trzeba się przestawiać to w jedną, to w drugą stronę. NO I NA PADZIE ZABRALI KLAKSON.- Minigry… o losie. Jak dla mnie ten minus to przebija nawet tą fizykę (nie no dobra aż tak to nie). Szczególnie minigra gdzie trzeba robić zdjęcie czegoś. Ogólnie po dojechaniu mamy czasem mini grę typu zrób zdjęcie czegoś, zeskanuj wodę żeby znaleźć przedmioty i musimy trafić okręgiem skanera w ten przedmiot nie widząc go. Ale fotografowanie to jakaś tragedia. Mamy panoramę 360 stopni w okół auta na całą mapę i mamy np. Zrobić zdjęcie “dużego drzewa”. A w okół są tysiące drzew. No ja pierdole. Jak znajdziemy je obiektywem to podświetli się na zielono ale czasem jest to tak mały obszar, że podejmuję to wyzwanie już chyba 3 raz, w sumie poświęciłem na szukanie z 20 minut i dalej go nie znalazłem. Mimo że stoi tuż obok mnie to nieważne jak tym obiektywem najadę to go nie łapie. Jeszcze do tego dochodzi zoom i focus. Inne mini gry też czasem wkurwiają, ale nie aż tak jak te fotki. Powinien być dużo większy margines błędu w tych gierkach. Z jednej strony to jest spoko, bo jednak nie jest to tka jak w SR, dojedź do X i tyle tylko coś mamy zrobić, ale mogłoby to wybaczać więcej błędów i bardziej pomagać w szukaniu tych przedmiotów.- Misje typu zbadaj teren. Mamy dany okrąg i musimy go odkryć z tej czarnej mgły na mapie. Spoko, gdyby tu też był większy margines, gdzie np. Zostaje tej mgły 10% w tym okręgu ale zalicza te 90% jako 100%. Teraz jest prawie 1:1, trzeba cały odkryć z tej mgły z malutkimi wyjątkami. O ile to jest w środku mapy i nie mamy zakazu lotów to jest to dosyć łatwe, bo można to robić też dronem, ale miałem ostatnio taki okrąg na skraju mapy, a dobrze wiemy jak jest skraj mapy zrobiony - żeby z niej nie wyjechać. Więc dronem latać przy krawędzi nie mogłem, a było tam pełno mgły, a autem też trudno podjechać jak cały ten obszar jest tak zrobiony, żeby tam nie wjeżdżać, czyli podjazd pod kątem 70 stopni i pełno drzew wokół, że nie da się przecisnąć. No ale obszar odkryć trzeba. W efekcie czego 90% odkryłem w 15 minut, a pozostałe 10 na skrajach odkrywałem dobre 30…- Bardzo mało ciężarówek/aut, dodatkowo 3/4 skopiowana z SR- Wydaje mi się, że ekonomia jest dużo łatwiejsza niż w SR, ale może pierdole. Po 6h mam 65k, ulepszone 3 z 4 posiadanych ciężarówek, na tyle ile pozwalają odblokowane modyfikacje/dodatki i nie mam co z tą kasą zrobić. Auta są zablokowane bo trzeba skończyć ekspedycję, więc nie widzę ich też cen. Chociaż jedna ciężarówka widzę 80k kosztuje, więc może faktycznie pierdole. Jeszcze jak zacznę robić poboczne misje po 15-25k, to w ogóle będę milionerem. No ale still, może pierdole, bo dopiero zaczynam bazy rozbudowywać itp. Wiec może ta kasa się potem jakoś przyda.- Noc w tej grze jest 10x jaśniejsza niż w SR. Można bez świateł jeździć, wiec nie rozumiem po co są dodatki typu belka świateł albo tym bardziej cały moduł na pake, pozwalający zmienić porę dnia. W ogóle o co kaman z tym modułem, skoro i bez niego mogę zmieniać czas gry jak w SR. Chyba, że jest potrzebny w jakiejś misji. Czekam na moda na ciemniejszą noc.- Nie ma trybu fotograficznego, który wystarczyło skopiować z SR. WTF? Jeszcze 4h temu dopisałbym do minusów budowanie/rozbudowę baz i te 4 sloty na ciężarówki, bo ani razu z tych dwóch rzeczy nie korzystałem, aż nie przyszły trudniejsze ekspedycje. Podsumowując, jeśli ktoś mnie zapyta czy polecam, odpowiem “to zależy”. Odsyłam do góry posta do TL;DR. Jako odskocznia od SR polecam, można trochę odpocząć od ładunków i trochę bardzie pochillować, ale jeśli ktoś jest uzależniony od ładunków, to nie wiem czy mu to siądzie.Gdybym miał teraz wybierać SR czy Expeditions wybrałbym Snowrunnera. To nie tak, ze Expeditions jest złe, ale ciężko mi powiedzieć czy po 30h się nie znudzi. Miałem okres że była chujnia, teraz po 10h się zaczęło rozkręcać, ale nie wiem co będzie za kolejne 10 czy 20h. Poza tym SR jest pewniejszy jeśli chodzi o content i stabilność. No i jest sprawdzony. Wiemy, ze tam jest zabawy na kilkaset h. Ja jakichś giga bugów nie zauważyłem prócz jednego (spadłem za mocno na skałę, wtopiło mi koło w teksturę i już nie mogłem się z tego wyciągnąć - cała ekspedycja do restartu). Na pewno są jeszcze dziesiątki innych. Nie wiemy też jakieś DLC i content przygotują twórcy, więc no, na razie pod tym względem raczej SR wygrywa.No I mimo wszystko, największych fanów SR może odrzucić ta fizyka czy brak ładunków. Ale i tak dałbym tej grze szanse, tylko żeby się nastawić na to, że cel gry jest inny niż w SR, bo tak to odpadniemy po pierwszej godzinie :)Ogólna ocena na ten moment: 6.5/10. Myślę, że część z tych minusów prędzej czy później naprawią to wtedy będę skłonny dać coś pomiędzy 7 a 8.5

Ocena STEAM

5.6

Mieszane (4 376)

[title]

Główne zalety gry

  • Grafika: Wielu użytkowników doceniło wizualną stronę gry, zauważając, że mapy są pięknie zaprojektowane i wyglądają świetnie.
  • Skupienie na eksploracji: Gra kładzie nacisk na eksplorację i zwiad, co niektórzy gracze uznali za odświeżające w porównaniu do skupienia na przewozie ładunków w SnowRunner.
  • Nowe funkcje: Gracze cieszyli się z wprowadzenia nowych narzędzi, takich jak drony do zwiadu, regulacja ciśnienia w oponach oraz możliwość używania kotwic do wyciągania.
  • Wyzwania terenowe: Gra oferuje bardziej wymagające doświadczenia w jeździe terenowej, co niektórzy gracze uznali za angażujące i satysfakcjonujące.
  • Personalizacja: Opcje personalizacji pojazdów były chwalone za to, że są znaczące i oferują różne przewagi w rozgrywce.

Główne wady gry

  • Struktura misji: Wiele recenzji krytykowało grę za restrykcyjną strukturę misji, w której gracze muszą wracać do menu po zakończeniu misji, co prowadzi do poczucia odłączenia i powtarzalności.
  • Ograniczone opcje pojazdów: Użytkownicy zauważyli, że gra oferuje mniej pojazdów w porównaniu do SnowRunner, co zmniejsza różnorodność i swobodę rozgrywki.
  • Interfejs użytkownika i sterowanie: Interfejs użytkownika często opisywano jako mylący i źle zaprojektowany, co utrudniało nawigację i zarządzanie pojazdami.
  • Problemy z fizyką: Niektórzy gracze zgłaszali nierealistyczną fizykę pojazdów, szczególnie w kontekście tego, jak pojazdy zachowywały się na trudnym terenie, co prowadziło do frustracji.
  • Błędy i problemy techniczne: Kilku użytkowników wspomniało o błędach, które psuły rozgrywkę, zwłaszcza po aktualizacjach, co wpływało na ich ogólne doświadczenie.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Eksploracja w otwartym świecie: Gracze wyrazili chęć posiadania bardziej otwartego doświadczenia podobnego do SnowRunner, gdzie mogliby swobodnie eksplorować bez potrzeby powrotu do siedziby po misjach.
  • Trwały postęp: Wielu użytkowników chciało systemu, w którym postęp w kontraktach i zadaniach mógłby być zachowany nawet po opuszczeniu mapy, zamiast resetować się za każdym razem.
  • Lepszy samouczek i wprowadzenie: Niektóre recenzje wskazywały, że gra brakuje wystarczającej pomocy dla nowych graczy, co utrudnia zrozumienie mechaniki i celów.
  • Funkcjonalność wieloosobowa: Gracze podkreślili problemy z funkcjami wieloosobowymi, w tym problemy z łącznością i brakiem wspólnego postępu, co zmniejszało doświadczenie kooperacyjne.
  • Bardziej zróżnicowany projekt map: Użytkownicy czuli, że mapy brakuje różnorodności, wiele obszarów wydawało się podobnych i nie dawało wystarczającej motywacji do eksploracji.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, chociaż "Expeditions: A MudRunner Game" ma swoje mocne strony, szczególnie w grafice i mechanice eksploracji, spotyka się z poważną krytyką w zakresie struktury, interfejsu użytkownika i stabilności technicznej, co prowadzi do mieszanych reakcji wśród graczy.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl