Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 września 2008, 07:52

autor: Piotr Doroń

Fallout MMO coraz bardziej realny

Legendarny Interplay, borykający się przez cały 2007 rok z problemami różnych maści, nie zamierza rezygnować z prac nad MMORPG, osadzoną w uniwersum kultowego Fallout. Świadczy o tym choćby publikacja nowej wersji oficjalnej strony internetowej, na łamach której ujawniono kodową nazwę owej produkcji.

Legendarny Interplay, borykający się przez cały 2007 rok z problemami różnych maści, nie zamierza rezygnować z prac nad MMORPG, osadzoną w uniwersum kultowego Fallout. Świadczy o tym choćby publikacja nowej wersji oficjalnej strony internetowej, na łamach której ujawniono kodową nazwę owej produkcji.

Z krótkiej notki zamieszczonej na łamach serwisu dowiedzieliśmy się, że Interplay zdecydowało się na otwarcie nowego studia deweloperskiego – Orange County – powstałego wyłącznie z myślą o produkcji MMO osadzonego w surowym, postapokaliptycznym świecie Fallout. Zamieszczono w niej również kodową nazwę produktu – od wczoraj jest on znany jako Project V13. Potwierdziły się tym samym kwietniowe informacje sugerujące możliwość wykonania przez Interplay takich właśnie ruchów.

Fallout MMO coraz bardziej realny - ilustracja #1

To jednak nie koniec dobrych wieści. Do zespołu odpowiedzialnego za Project V13 dołączył bowiem Chris Taylor, jeden z oryginalnych developerów pierwszego Fallout. Obejmie on stanowisko głównego projektanta systemu Project V13, wspomagając wiedzą i umiejętnością swoich młodszych kolegów.

Sytuacja z Interplay może się wydawać niezbyt czytelna. Przypomnijmy zatem najważniejsze punkty w historii firmy z ostatnich dwóch lat. Zacznijmy od kwietnia 2007 roku, kiedy to oryginalny producent Fallout, w związku z piętrzącymi się problemami finansowymi, zdecydował się na sprzedanie firmie Bethesda wszelkich praw do swojej kultowej marki (po tym jak odsprzedanie samej tylko licencji w grudniu 2006 roku nie przyniosło spodziewanych efektów). Zachowano jednak przy tym prawo do licencji na stworzenie Fallout MMO. Nie obyło się bez warunków ze strony BethesdyInterplay musiał zebrać w ciągu dwóch lat minimum 30 milionów dolarów na opracowanie gry i rozpocząć jej deweloping. Cztery lata od jego rozpoczęcia produkcja powinna trafić na rynek. Gdyby firma nie wywiązała się z tych zobowiązań, straciłaby prawo do stworzenia wspomnianego MMO.

Ostatnie rewelacje wskazują jednak na to, że sytuacja została opanowana. Firma najpewniej zdobyła fundusze i rozpoczęła produkcję Project V13. Zakładamy, że niebagatelną rolę odegrali przy tym nowi właściciele Interplay, luksemburska grupa Financial Planning and Development. Mianowicie, 28 marca bieżącego roku zdecydowała się ona na wykupienie pakietu kontrolnego w Interplay. Wiązało się to zapewne z pokaźnym zastrzykiem gotówki, której posiadanie było jednym z warunków koniecznych do spełnienia w świetle chęci kontynuowania prac nad Project V13.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej