Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 sierpnia 2008, 09:45

autor: Filip Grabski

Co słychać o nowym shooterze z id Software - Rage?

Od mniej więcej roku wiemy, że twórcy Dooma pracują nad zupełnie nowym projektem o nazwie Rage. Dziś, przy okazji tegorocznego QuakeConu pojawiło się parę nowych, soczystych informacji na temat tego tytułu.

Od mniej więcej roku wiemy, że twórcy Dooma pracują nad zupełnie nowym projektem o nazwie Rage. Dziś, przy okazji tegorocznego QuakeConu pojawiło się parę nowych, soczystych informacji na temat tego tytułu.

Po pierwsze – John Carmack informuje, że prace nad napędzającym Rage (oraz Dooma 4, po odpowiednich ulepszających modyfikacjach) silnikiem Tech 5 są już prawie na ukończeniu. Zostało bardzo niewiele rzeczy do poprawienia, takich jak animacje czy system MegaTexture (poznali go już gracze Quake Wars).

Druga sprawa – posiadacze Xboxa 360 będą musieli pogodzić się z gorszą grafiką. Dlaczego? Bo id będzie musiało upakować grę na dwóch płytach DVD, co wymusi kompresję i zaowocuje gorszą niż na PC, Macu czy PS3 grafiką (Mac i PC będą miały najprawdopodobniej do wyboru wersje na DVD lub Bly-Rayu, podczas gry PS3 ma tu zdecydowaną przewagę w postaci swojego niebieskolaserowego czytnika). Carmack zapewnił, że nie ma to nic wspólnego z mocą X360 – po prostu koszta dodatkowej płytki byłyby zbyt wysokie i mało opłacalne dla firmy.

Co słychać o nowym shooterze z id Software - Rage? - ilustracja #1

I jeszcze jedno „niestety” – mimo zbliżających się ku końcowi prac nad technologią oraz faktu, że postępy w tworzeniu gry są znaczne, data jej premiery wciąż jest niewiadoma. Tim Willits, główny projektant, stwierdził, że Rage pojawi się „gdy będzie fajny oraz skończony” , ale nie stanie się to później niż w 2010 roku. Tak czy siak – potrzeba dużo cierpliwości. Pewne jest jedno – kiedykolwiek gra się pojawi, ani ona, ani Doom 4 czy też następne z dużych projektów id Software nie będą dystrybuowane przez Internet.

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej