Boom Blox kasową porażką

Nie pomogły znakomite recenzje, nie pomógł czarodziejski dotyk Stevena Spielberga. Przeznaczona na konsolę Wii gra logiczna Boom Blox nieoczekiwanie zaliczyła katastrofalny debiut. Od momentu premiery w Stanach Zjednoczonych (7 maja) familijna produkcja Electronic Arts trafiła zaledwie do 60 tys. Amerykanów. Ten wynik dał jej w ubiegłym miesiącu dopiero 25. miejsce na listach sprzedaży w USA.

Marek Grochowski

Komentarze

Nie pomogły znakomite recenzje, nie pomógł czarodziejski dotyk Stevena Spielberga. Przeznaczona na konsolę Wii gra logiczna Boom Blox nieoczekiwanie zaliczyła katastrofalny debiut. Od momentu premiery w Stanach Zjednoczonych (7 maja) familijna produkcja Electronic Arts trafiła zaledwie do 60 tys. Amerykanów. Ten wynik dał jej w ubiegłym miesiącu dopiero 25. miejsce na listach sprzedaży w USA.

Boom Blox kasową porażką - ilustracja #1

Serwis GameDaily zwrócił uwagę, że przyczyną tej sytuacji jest nie tyle sama konstrukcja gry, co dominacja Nintendo w kwestii tworzenia produktów na Wii. Dość powiedzieć, że dotąd zaledwie trzem zewnętrznym studiom udało się wydać na japońskiego next-gena pozycje, które w Stanach Zjednoczonych zakupiono w nakładzie ponad 1 mln egzemplarzy. Chodzi tu o Cat Daddy Games i jego Carnival Games, amerykański oddział Segi wraz z Mario & Sonic at the Olympic Games oraz grupę Neversoft z Guitar Hero III: Legends of Rock. Tytuły pochodzące z portfolio Nintendo generują natomiast w USA aż 68% zysków ze sprzedaży gier na Wii.

Podczas gdy EA nie ujawniło jeszcze swojego stanowiska w związku ze sprzedażą Boom Bloxa, o komentarz całej sprawy pokusiła się Anita Frazier z zespołu analityków NPD, która stwierdziła, że produkt Electronic Arts utknął po prostu w gąszczu wypuszczonych ostatnio hitów. „Nowym markom ciągle trudno jest się wybić, a jak na razie w tym roku mieliśmy już sporo szumu. Pomiędzy Super Smash Bros. Brawl, GTA IV, Wii Fit, Mario Kartem czy Metal Gear Solidem 4 wyszło też kilka innych, wysokobudżetowych tytułów. Gra (Boom Blox – przyp. red.) została wysoko oceniona, więc podejrzewam, że to marketingowi nie udało się przedrzeć przez cały ten bałagan, by osiągnąć cele, których oczekiwano” – powiedziała Frazier.

8.5

GRYOnline

4.1

Gracze

OCEŃ
Oceny
  • EA / Electronic Arts
  • Wii

Penumbra: Requiem w sierpniu

Następny
Penumbra: Requiem w sierpniu

Pierwszy zwiastun Call of Duty 5: World at War w ten weekend

Poprzedni
Pierwszy zwiastun Call of Duty 5: World at War w ten weekend

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl