Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 marca 2006, 10:32

autor: Radosław Grabowski

Battlefield 2142 oficjalnie i szczegółowo

Jeszcze wczoraj dysponowaliśmy jedynie szczątkowymi informacjami na temat nadchodzącej gry Battlefield 2142. Natomiast dziś dotarliśmy do znacznie większej ilości danych, dotyczących nowego wspólnego przedsięwzięcia szwedzkiej firmy Digital Illusions i amerykańskiej korporacji Electronic Arts.

Jeszcze wczoraj dysponowaliśmy jedynie szczątkowymi informacjami na temat nadchodzącej gry Battlefield 2142. Natomiast dziś dotarliśmy do znacznie większej ilości danych, dotyczących nowego wspólnego przedsięwzięcia szwedzkiej firmy Digital Illusions i amerykańskiej korporacji Electronic Arts.

Battlefield 2142 oficjalnie i szczegółowo - ilustracja #1

Zatem już jesienią bieżącego roku posiadacze PeCetów trafią na futurystyczne pole bitwy, umiejscowione na Ziemi, którą wcześniej dotknęła tragiczna w skutkach katastrofa naturalna (praktycznie cała planeta pokryta lodem za wyjątkiem okolic równikowych). Naprzeciw siebie w walce o niewielką przestrzeń życiową staną dwie potężne frakcje, zrzeszające ocalałych po kataklizmie ludzi – połączone siły Amerykanów i Europejczyków kontra koalicja Rosjan, Arabów i Hindusów.

Oczywiście każda ze stron konfliktu dysponować będzie bronią, przywodzącą na myśl filmy z gatunku science fiction. Pojawią się więc supernowoczesne rodzaje ręcznych narzędzi zagłady, a zatem m.in. karabin snajperski FL-PSG i automat NK-42. Generalnie zaimplementowane pukawki mają działać jednak w oparciu o klasyczną amunicję - nie uświadczymy miotaczy pocisków energetycznych a la Star Wars, aczkolwiek wprowadzone zostaną chociażby granaty elektromagnetyczne (nieocenione w trakcie walki z maszynami). Ponadto ujrzymy, rozmaite pojazdy, obiekty latające (nie tylko załogowe, lecz także sterowane zdalnie), a nawet dwunożne roboty bojowe o wysokości sześciu metrów, kontrolowane przez siedzących w ich wnętrzach pilotów.

Uczestniczący w zabawie żołnierze podzieleni mają być na cztery główne klasy, czyli zwiad i wsparcie oraz grupę uderzeniową i ekipę specjalistów ds. niszczenia różnych wehikułów. Za pośrednictwem internetowych serwerów będą rywalizować maksymalnie 64 osoby w ramach pojedynczego scenariusza bitewnego. Natomiast generowaniem trójwymiarowej grafiki zajmie się nieznacznie ulepszony silnik, zastosowany wcześniej w Battlefield 2.

Warto zauważyć, że prace nad Battlefield 2142 trwają w sztokholmskiej placówce Digital Illusions. Z kolei w studiu kanadyjskim przygotowywany jest patch, aktualizujący B2 do wersji 1.3, jak również dodatek do „dwójki” (tzw. booster pack) o nazwie Armoured Fury.