Jeśli fanom gier spod znaku MMORPG zadać pytanie, która gra tego gatunku jest obecnie najpopularniejsza, odpowiedź brzmiałaby prawdopodobnie: World od Warcraft. Po przejściowych trudnościach związanych z niewydolnością serwerów, dzieło panów z Blizzarda znajduje coraz to nowych nabywców, przy okazji bijąc kolejne rekordy sprzedaży.
Maciej Myrcha
Jeśli fanom gier spod znaku MMORPG zadać pytanie, która gra tego gatunku jest obecnie najpopularniejsza, odpowiedź brzmiałaby prawdopodobnie: World od Warcraft. Po przejściowych trudnościach związanych z niewydolnością serwerów, dzieło panów z Blizzarda znajduje coraz to nowych nabywców, przy okazji bijąc kolejne rekordy sprzedaży.
Od momentu swojej amerykańskiej premiery 23 listopada, grę zakupiło już ponad 800,000 graczy, co czyni z niej największą obecnie grę online w USA. Co prawda Blizzard nie wydał w tej sprawie oficjalnego oświadczenia, ale informacje te pojawiły się już w kilku miejscach w sieci. Inne liczby opisujące World of Warcraft są równie imponujące - baza subskrybentów to ponad 750,000 graczy a liczba osób grających w World of Warcraft w tym samym momencie przekroczyła 250,000.
Analitycy uważają, iż World of Warcraft ma szansę stać się pierwszą grą określaną mianem MMMMOG (czyli Mass Market Massive Multiplayer Online Game) i osiągnąć magiczną liczbę miliona subskrybentów (w USA). Oczywiście jeśli problemy z serwerami nie powtórzą się.
Więcej informacji o grze znajdziecie w naszej Encyklopedii i przypomnę, iż w Polsce World of Warcraft pojawił się za sprawą firmy CD Projekt.