Po dekadzie ciszy Blizzard wreszcie ujawnił, ile osób gra obecnie w World of Warcraft.
Przez ponad dekadę od premiery World of Warcraft studio Blizzard regularnie chwaliło się liczbą abonentów tego MMORPG. Zaprzestano tego jednak w 2015 roku, gdy gra miała wyraźnie słabszy okres. Teraz jednak, 10 lat póżniej, znów dowiedzieliśmy się, ile tytuł ma graczy.
To imponujący wynik, gdyż powodem, dla którego w 2015 roku zaprzestano podawania tych danych, był fakt, że liczba subskrybentów spadła do 5,5 mln, co było mocno niepokojące biorąc pod uwagę fakt, że pięć lat wcześniej było to 12 mln.
Od pewnego czasu World of Warcraft był na fali wznoszącej. Dodatek The War Within został przyjęty ciepło, a grze bez wątpienia mocno pomaga fakt, że rok temu wróciła na rynek chiński, gdzie od tego czasu cieszy się wielką popularnością.
Oczywiście najbardziej oddani fani z Państwa Środka znajdowali wcześniej sposoby na grania na serwerach innych państw (głównie Tajwanu), ale oficjalny powrót zdecydowanie zwiększył liczbę grających w WoW w Chinach.
9 mln tak naprawdę nie jest żadnym wielkim zaskoczeniem. W zeszłym roku fani na podstawie kilku grafik z prezentacji Blizzarda i analizy różnorodnych danych byli w stanie wykalkulować, że World of Warcraft ma ponad 7 mln subskrybentów. Te wyliczenia potem potwierdził serwis Windows Central u własnych źródeł.
Więcej:„Najgorszą opcją jest nigdy tego nie ruszać”. Blizzard ryzykuje i znów przebudowuje Diablo 4
GRYOnline
Gracze
1

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.