59. Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 59. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

World in Conflict: Soviet Assault
Strategiczne 10 marca 2009
World in Conflict: Soviet Assault jest dodatkiem do wydanej w 2007 roku strategii czasu rzeczywistego World in Conflict. Rozszerzenie pozwala spojrzeć na fikcyjne wydarzenia z okresu Zimnej Wojny z perspektywy drugiej strony. Deweloperzy ze studia Massive Entertainment przygotowali bowiem kampanię, w której gracz wciela się w radzieckiego żołnierza. Dodatek wprowadza również kilka nowych jednostek i map do rozgrywki multiplayer.

Goblin Commander: Unleash the Horde
Strategiczne 11 listopada 2003
Mag Fraziel zaginął w tajemniczych okolicznościach. Niedługo później 5 klanów goblinów zamieszkujących planetę Ogriss rozpoczęło bratobójczą wojnę. Czym prędzej łap za pad i zaprowadź względny porządek. Przy czym nie zapomnij rozwiązać zagadkę zniknięcia czarnoksiężnika.

Warhammer 40,000: Rites of War
Strategiczne 28 lipca 1999
Warhammer 40,000: Rites of War jest strategią turową osadzoną w popularnym uniwersum Warhammera 40K. Fabuła gry przedstawia konflikt pomiędzy mistycznym Eldarem, reprezentującym siły Imperium, a zmodyfikowanymi biotechnologicznie Tyranidami. Gracz wybiera stronę, której poczynaniami będzie kierował i stara się przechylić szalę zwycięstwa. Gra wyprodukowana została przez studio Strategic Simulations.

Imperialism II: The Age of Exploration
Strategiczne 23 marca 1999
Kontynuacja rozbudowanej gry strategicznej. Jako przywódca jednego z europejskich mocarstw z XVI wieku chcemy uzyskać dominującą pozycję w Europie. Cel ten próbujemy osiągnąć dzięki prowadzeniu polityki militarnej, ekonomicznej i politycznej. Areną działań jest również Nowy Świat, którego właściwa eksploatacja może przesądzić o naszym sukcesie.

Railroad Tycoon II
Strategiczne 15 października 1998
Railroad Tycon II jest kontynuacją znakomitej strategii ekonomicznej z 1991 roku. Gracz wciela się w przedsiębiorcę, który pragnie zbudować kolejowe imperium. Do jego podstawowych zadań należy m.in. wytyczanie szlaków kolejowych, pozyskiwanie środków na inwestycje i walka z konkurencją. Deweloperzy ze studia PopTop Software zadbali o odpowiednio dużą liczbę scenariuszy do rozgrywki solowej oraz w pełni funkcjonalny tryb zabawy multiplayer.

Wildlife Park
Strategiczne 5 maja 2003
Strategia ekonomiczna, w której stajemy się managerem ogrodu zoologicznego. Musimy samodzielnie stworzyć, a nastopnie utrzymać i rozwijać własne Zoo.

Austerlitz: Napoleon's Greatest Victory
Strategiczne 8 lipca 2002
Historycznie odwzorowana jedna z najważniejszych nitew kampanii Napoleońskiej, pod Austerlitz, gdie wojska rosyjskie i austriackie stawiły czoła armii Napoleońskiej.

Ground Control
Strategiczne 1 czerwca 2000
Stań do toczącej się na lądzie i w powietrzu walki o ziemie Nowego Świata. Ciekawym rozwiązaniem jest całkowity brak klasycznego dla RTS-ów zarządzania surowcami, co powoduje koncentrację gracza na rozwiązaniach taktycznych.

101st: Airborne in Normandy
Strategiczne 15 września 1998
Wojenna strategia turowa rozgrywająca się w czasie największej operacji wojskowej II Wojny Światowej, podczas której dowodzimy oddziałem specjalnym na wrogim terenie.

Tactics Ogre: The Knight of Lodis
Strategiczne 7 maja 2002
Seria Tactics Ogre to jedna z najlepszych oferujących gry z gatunku taktycznych RPG. Tactics Ogre Advance jest czwartą grą z kolei spod tego szyldu i jedną z najlepszych.

Steel Panthers: World at War
Strategiczne 15 października 2000
World at War to klasyczna gra strategiczna, będąca kontynuacją słynnej serii Steel Panthers, święcącej największe tryumfy w połowie lat dziewięćdziesiątych.

Far West
Strategiczne 6 listopada 2002
Far West to mieszanka akcji i strategii czasu rzeczywistego w której zajmiemy się budową i utrzymaniem rancza położonego gdzieś na dzikich preriach Ameryki Północnej w czasach gdy panowało tam bezprawie i rozbój.

X-COM: Terror from the Deep
Strategiczne 27 października 1995
Druga odsłona serii turowych gier strategicznych, w których bronimy Ziemi przed atakiem obcej cywilizacji. Tytuł rozbudowuje i ulepsza wiele rozwiązań z oryginału - UFO: Enemy Unknown.

Disciples II: Słudzy Ciemności
Strategiczne 15 lipca 2003
Jeden z dwóch oficjalnych bliźniaczych dodatków do strategii fantasy rozgrywanej w trybie turowym – „Disciples II: Dark Prophecy”. Dodatek ten pozwala graczom przejść dwie nowe mini-kampanie przygotowane specjalnie dla dwóch „złych” nacji: Przeklętych Legionów i Hord Nieumarłych.

Korona Północy
Strategiczne 22 lipca 2003
Poboczna odsłona cyklu pełnych rozmachu gier strategicznych firmy Paradox, bazująca na silniku Europa Universalis II. W odróżnieniu od niezwykle rozbudowanej poprzedniczki, odtwarzającej losy 180 realnie istniejących państw na przestrzeni 400 lat historii, Korona Północy (ang. Europa Universalis: Crown of the North) koncentruje się na znacznie węższym przedziale czasowym (lata 1275-1340) oraz dziejach trzech ludów skandynawskich: Szwecji, Danii i Norwegii.

Lords of EverQuest
Strategiczne 1 grudnia 2003
Lords of EverQuest to strategia czasu rzeczywistego (RTS) wzbogacona o elementy RPG, której akcja osadzona została w popularnym uniwersum fantasy. W trybie kampanii gracze mogą poznać historię zmagań trzech frakcji walczących o panowanie nad kontynentem Antonica. Deweloperzy ze studia Rapid Eye Entertainment zadbali także o funkcjonalny multiplayer, pozwalający na wspólną grę 12 osobom poprzez sieć LAN lub Internet.

Sid Meier's Civilization III: Conquests
Strategiczne 4 listopada 2003
Drugi oficjalny dodatek do trzeciej części serii strategii turowych od Sida Meiera i jego nowego studia Firaxis Games. Sid Meier's Civilization III: Conquests pozwala graczom wziąć udział w największych podbojach znanych z historii ludzkiej cywilizacji, w tym w Mezopotamii czy Ameryce. W każdej z ośmiu kampanii przygotowanych przez autorów obejmujemy pieczę nad jedną z nowych nacji (m.in.

John Deere: North American Farmer
Strategiczne 15 listopada 2005
Druga odsłona strategii ekonomicznej, która przenosi nas w realia wielkich, amerykańskich farm. Tak jak w poprzedniej części, tak i tutaj naszym zadaniem jest zaplanowanie, zbudowanie, a później zarządzanie własnym gospodarstwem rolnym.

City Life
Strategiczne 14 kwietnia 2006
City Life to propozycja skierowana dla miłośników gier "simopodobnych", w których od podstaw zajmujemy się stworzeniem miejskiej aglomeracji. Dzięki City Life poznajemy rozterki i męki tworzenia, jakie przeżywają miejscy architekci, którzy muszą wybudować wygodne, nowoczesne i funkcjonalne budynki, spełniające wymagania przeróżnych grup społecznych.

Capitalism Plus
Strategiczne 20 kwietnia 1998
Capitalism Plus to rozbudowana strategia ekonomiczna, która w założeniach deweloperów ze studia Enlight Software stanowić ma symulację współczesnego biznesu. Gracz rozpoczyna zabawę dysponując jedynie niewielką firmą, a jego zadaniem jest zbudowanie przemysłowego imperium. Twórcy przewidzieli kilka wariantów rozgrywki, w tym sieciowy tryb multiplayer.

Three Kingdoms: Fate of the Dragon
Strategiczne 14 marca 2001
Three Kingdoms: Fate of the Dragon jest strategią czasu rzeczywistego stworzoną przez studio Overmax Studio. Akcja gry osadzona została w II wieku naszej ery. Gracze wcielają się we władców jednego z trzech królestw walczących o przejęcie kontroli nad Chinami. Zgodnie z konwencję gatunkową, rozgrywka skupia się na budowaniu zaplecza gospodarczego oraz tworzeniu armii, która pokona przeciwników.

Conquest: Wojny Pogranicza
Strategiczne 16 sierpnia 2001
Gra strategiczna rozgrywana w czasie rzeczywistym, której akcja osadzona została w przestrzeni kosmicznej. Trzy wielkie, obce nacje toczą zacięte boje z udziałem wielu różnorodnych jednostek.

Campus
Strategiczne 27 września 2007
Campus to gra należąca do gatunku symulatorów życia (lifesim), zabarwiona pewnymi elementami cRPG. Jak możemy się jednak domyślić po nazwie, program koncentruje się przede wszystkim na jak najwierniejszym odzwierciedleniu życia studenckiego, wraz ze wszystkimi jego konsekwencjami.

Transarctica
Strategiczne 23 czerwca 1993
Arctic Baron (znana również pod nazwą Transarctica) to gra strategiczna firmy Silmarils, która przenosi nas do niedalekiej przyszłości. Ludzkość broniąc się przed opłakanymi skutkami efektu cieplarnianego doprowadziła do pokrycia nieba ciężkimi chmurami. Niestety, ograniczony dostęp promieni słonecznych spowodował, że większość ówczesnego świata pokryła się lodem.