29. ekonomiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 29. Najpopularniejsze gry o tematyce ekonomiczne.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Stronghold Kingdoms
Strategiczne 17 października 2012
Poboczna odsłona popularnego cyklu Stronghold, stworzonego i rozwijanego niezmiennie przez studio Firefly. Stronghold Kingdoms został zrealizowany w konwencji darmowej gry MMO z mikropłatnościami i tradycyjnie dla serii przenosi graczy w realia mrocznego średniowiecza.

Supreme Ruler 2020: Global Crisis
Strategiczne 15 grudnia 2008
Supreme Ruler 2020: Global Crisis jest rozszerzeniem do wydanej w 2008 roku strategii czasu rzeczywistego (RTS), autorstwa studia deweloperskiego Battlegoat. Dodatek wprowadza m.in. nową kampanię, składającą się z 20 misji, a także nowe jednostki i technologie oraz usprawnienia w interfejsie sterowania i systemie pomocy.

Imperium Romanum: Wilds of Germania
Strategiczne 18 czerwca 2008
Wilds of Germania jest drugim już rozszerzeniem strategii czasu rzeczywistego, Imperium Romanum, autorstwa bułgarskiego studia Haemimont Games. Omawiany tu tytuł nie jest jednak jedyną produkcją tych twórców poruszającą tematykę Imperium Rzymskiego - w 2006 roku wydana została Glory of the Roman Empire.

Cities XL 2011
Strategiczne 14 października 2010
Kolejna odsłona serii strategicznej o budowaniu i zarządzaniu miastami. Tym razem twórcy zrezygnowali z trybu online, aby w pełni skupić się na rozgrywce solowej. Gra pozwala zbudować od podstaw własną metropolię w dowolnym miejscu na świecie lub podjąć jeden z gotowych scenariuszy. Podczas zabawy musimy dynamiczne rozwijać aglomerację i dbać o zadowolenie mieszkańców.

Wildlife Park 3: Świat dzikich zwierząt
Strategiczne 25 marca 2011
Wildlife Park 3 to wyprodukowana przez firmę B-Alive strategia ekonomiczna, pozwalająca graczom wcielić się w rolę zarządcy nowoczesnego ogrodu zoologicznego. Do obowiązków dyrektora wirtualnego zoo należy m.in. projektowanie i budowa wybiegów dla ponad 25 gatunków zwierząt, a także zapewnienie bezpiecznych atrakcji dla odwiedzających.

Warlock: Mistrz Magii
Strategiczne 8 maja 2012
Turowa gra strategiczna, której akcję osadzono w znanym z popularnego cyklu Majesty fantastycznym świecie Ardanii. Za powstanie gry odpowiada rosyjskie studio Ino-Co, mające na swoim koncie takie tytułu jak Fantasy Wars, Elven Legacy czy drugą odsłonę wspomnianego Majesty. Fabuła Warlock kontynuuje zapoczątkowane tam wątki fabularne i opowiada o wydarzeniach, jakie rozegrały się po zjednoczeniu krainy i tajemniczym zaginięciu króla.

Anno 2070: Tajemnicza Błękitna Głębia
Strategiczne 4 października 2012
Oficjalny dodatek do wydanej w 2011 roku strategii ekonomicznej Anno 2070, będący – podobnie jak gra macierzysta – efektem współpracy dwóch niemieckich studiów Blue Byte Software oraz Related Designs. W rozszerzeniu zatytułowanym Tajemnicza Błękitna Głębia (w wersji ang. Deep Ocean) wprowadzono nowy poziom cywilizacyjny, dzięki któremu frakcja technologiczna wzbogaciła się o niedostępną wcześniej klasę społeczną geniuszy.

The Settlers 7: Paths to a Kingdom - DLC 3
Strategiczne 7 grudnia 2010
The Settlers 7: Paths to a Kingdom - DLC 3 to dodatek do wydanej w 2010 roku strategii czasu rzeczywistego The The Settlers 7: Paths to a Kingdom autorstwa studia Blue Byte. Rozszerzenie wzbogaca rozgrywkę w trybie dla jednego gracza o 2 nowe kampanie i 7 map, zapewniając około 20 godzin zabawy. Twórcy dodatku zdecydowali się wprowadzić kilka modyfikacji w rozgrywce, w tym nowe opcje handlu i rozwoju technologicznego.

Godus
Strategiczne 13 września 2013
Strategia czasu rzeczywistego (RTS) wyprodukowana przez studio 22 Cans pod kierownictwem Petera Molyneux. Godus pozwala wcielić się w rolę boga, który musi zadbać o dobrobyt i bezpieczeństwo swoich wyznawców, a przy okazji pozbyć się konkurentów. Zabawa polega głównie na tworzeniu idealnych warunków do rozwoju niewielkiej społeczności, w czym pomocne okazują się różnego rodzaju boskie zdolności. Wraz ze wzrostem liczby wiernych rośnie również moc boga, co pozwala na ekspansję.

Kupiec
Strategiczne 30 czerwca 1997
Kupiec to osadzona w realiach fantasy gra ekonomiczna, stworzona przez polskie studio Color7 Productions. Gracz wciela się w rolę handlarza, który musi zdobyć bogactwo, by wykupić swą narzeczoną z rąk piratów. Produkcja jest konwersją hitu z komputerów 8-bitowych.

Port Royale: Złota Edycja
Strategiczne 19 maja 2006
Specjalna edycja, w skład której wchodzą obie części serii Port Royale. Akcja gier toczy się na Karaibach w XVII wieku, czyli czasach gdy o wpływy nad tym rejonem walczyły monarchie Hiszpanii, Anglii, Francji oraz Holandii. Gracze próbują zdobyć szacunek i majtek poprzez wypełnianie zadań, toczenie bitew morskich, szukanie skarbów oraz handel.

Truck Tycoon
Strategiczne 8 grudnia 2006
Strategia czasu rzeczywistego, w której zadaniem gracza jest założenie i rozwój własnej firmy transportowej. Tytuł ten pod wieloma względami przypomina takie pozycje jak Industry Giant II czy Chris Sawyer's Locomotion.

Master of Orion
Strategiczne 12 stycznia 1993
Master of Orion to gra strategiczna opracowana przez firmę Simtex Software, która pozwala wcielić się w przywódcę jednej z dziesięciu ras. Zadanie, jakie stawia przed Tobą program jest bardzo proste: skolonizować jak największą liczbę układów i wyeliminować wszystkich konkurentów, którzy staną Ci na drodze.

RollerCoaster Tycoon 3: Wild!
Strategiczne 25 października 2005
Drugie, po RCT3: Soaked!, oficjalne rozszerzenie trzeciej części programu, pozwalającego graczom wcielić się w dyrektora ogromnego parku rozrywki. Dzięki dodatkowi Wild!, nasze wesołe miasteczko powiększa się o kolejne atrakcje, tym razem związane z dzikimi zwierzętami.

SimTower: The Vertical Empire
Strategiczne 20 listopada 1994
Strategia ekonomiczna wydana przez dobrze znaną firmę Maxis. Naszym zadaniem w tej produkcji jest zarządzanie prawdziwym Drapaczem Chmur.

The Sims Abrakadabra
Symulacje 29 października 2003
Siódmy i ostatni dodatek do pierwszej odsłony popularnego cyklu humorystycznych symulatorów życia. The Sims: Abrakadabra wprowadza do gry magię oraz związane z nią miejsca i akcesoria. Po zainstalowaniu dodatku, nasz Sim może nauczyć się rzucać zaklęcia, które np. wpłyną na uczucia, jakim darzą go inni, pozwolą zemścić się na znienawidzonym sąsiedzie czy też pomogą wykonać codzienne obowiązki.

Supreme Ruler 2010
Strategiczne 17 maja 2005
Supreme Ruler 2010 to wojenna strategia wzbogacona o elementy symulacji ekonomicznej, za której powstanie odpowiada zespół deweloperski Battlegoat Studios. Akcja gry osadzona została w niedalekiej przyszłości. Gracz kieruje międzynarodową organizacją "Światowy Rynek", starającą się utrzymać pokój pomiędzy skłóconymi państwami.

Trade Empires
Strategiczne 12 września 2001
Trade Empires to wyprodukowana przez studio deweloperskie Frog City Software strategia ekonomiczna, w której gracz ma możliwość zbudowania handlowego imperium. Akcja rozgrywa się na przestrzeni kilku tysięcy lat, w trakcie których obserwować można zachodzące zmiany w technologii i strukturze społeczno-ekonomicznej wirtualnego świata.

Sid Meier's Civilization III: Conquests
Strategiczne 4 listopada 2003
Drugi oficjalny dodatek do trzeciej części serii strategii turowych od Sida Meiera i jego nowego studia Firaxis Games. Sid Meier's Civilization III: Conquests pozwala graczom wziąć udział w największych podbojach znanych z historii ludzkiej cywilizacji, w tym w Mezopotamii czy Ameryce. W każdej z ośmiu kampanii przygotowanych przez autorów obejmujemy pieczę nad jedną z nowych nacji (m.in.

The Settlers IV: The New World
Strategiczne 28 listopada 2002
The Settlers IV: The New World jest trzecim dodatkiem do cieszącej się dużą popularnością strategii czasu rzeczywistego, autorstwa studia Blue Byte Software. Rozszerzenie wprowadza cztery nowe kampanie związane z odkryciem Ameryki, nową nację - Majów, a także szereg map dedykowanych do rozgrywki solowej i w trybie multiplayer.

Industry Giant II: 1980 - 2020
Strategiczne 29 listopada 2002
Pierwszy oficjalny dodatek do strategii-ekonomicznej, Industry Giant II. Daje on graczom możliwość tworzenia imperium przemysłowego w czasach teraźniejszych, tj. pomiędzy rokiem 1980, a 2020.

Mall Tycoon
Strategiczne 5 lutego 2002
Strategia ekonomiczna w stylu „zaprojektuj, zbuduj i zarządzaj” dająca graczom możliwość wykazania w roli managera wielkiego centrum handlowego.

Ski Resort Tycoon II
Strategiczne 9 października 2001
Ski Resort Tycoon II jest kontynuacją wydanej w 2000 roku strategii ekonomicznej. Podobnie jak w pierwowzorze, gracz wciela się w rolę dyrektora kurortu narciarskiego, a do jego obowiązków należy m.in. zapewnienie odpowiednich warunków bytowych dla narciarzy, wytyczanie tras narciarskich i zarządzanie sprawami administracyjnymi ośrodka. Gra wyprodukowana została przez studio Cat Daddy Games.