Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Dragon Age: Początek - poradnik do gry

Dragon Age: Początek - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Utworzenie nowej postaci | Rozwój postaci | Dragon Age Początek poradnik Dragon Age: Początek

Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019

Utworzenie nowej postaci

WYBÓR PŁCI GŁÓWNEGO BOHATERA

Decyzja odnośnie wyboru płci głównego bohatera nie wpłynie w żaden sposób na jego lub jej współczynniki. Różnic należy się natomiast spodziewać w:

- sposobie rozwiązywania questów - w niektórych przypadkach pożądany rezultat łatwiej będzie osiągnąć mężczyźnie, a w innych kobiecie

- relacjach z poszczególnymi członkami drużyny, zwłaszcza jeśli chodzi o temat romansowania z poszczególnymi towarzyszami

- przebiegu niektórych początkowych opowieści - największe różnice dotyczą historii miejskiego elfa, gdyż grając jako mężczyzna rusza się na ratunek, a grając jako kobieta należy wydostać się z niewoli

WYBÓR RASY I KLASY POSTACI

Cechy poszczególnych ras omówione zostały w poniższej tabeli.

Rasa

Dostępne klasy

Dostępne pochodzenia

Premie

Uwagi

Człowiek

wojownik

mag

łotrzyk

Człowiek szlachcic

Magin

+1 do siły

+1 do zręczności

+1 do magii

+1 do sprytu

Najbardziej wszechstronna ze wszystkich ras, choć dostępne są jedynie dwie początkowe historie.

Elf

wojownik

mag

łotrzyk

Dalijski elf

Miejski elf

Magin

+2 do siły woli

+2 do magii

Duży wybór historii początkowych, ale z drugiej strony premie do głównych statystyk postaci dotyczą jedynie dwóch atrybutów.

Krasnolud

wojownik

łotrzyk

Krasnolud plebejusz

Krasnolud szlachcic

+1 do siły

+1 do zręczności

+2 do kondycji

10% szansy na odparcie magii

Świetne premie do atrybutów, aczkolwiek wybór ograniczony tylko do dwóch wersji pochodzenia i do dwóch klas postaci (krasnoludy nie mogą nabywać magicznych zdolności).

Informacje na temat poszczególnych klas postaci zawarte zostały w poniższej tabeli.

Klasa postaci

Dostępna dla ras

Premie

Dostępne specjalizacje

Wojownik

człowiek

elf

krasnolud

+4 do siły

+3 do zręczności

+3 do kondycji

berserker

czempion

łupieżca

templariusz

Mag

człowiek

elf

+5 do magii

+4 do siły woli

+1 do sprytu

mag krwi

mistyczny wojownik

uzdrowiciel dusz

zmiennokształtny

Łotrzyk

człowiek

elf

krasnolud

+4 do zręczności

+2 do siły woli

+4 do sprytu

bard

łowca

skrytobójca

szampierz

W poniższej tabeli odnajdziesz informacje na temat początkowych wartości atrybutów w zależności od wybranej rasy i klasy postaci. Więcej informacji na temat tych współczynników odnajdziesz w dalszej części atlasu.

Legenda do tabeli: SI - siła, ZR - zręczność, SW - siła woli, MA - magia, SP - spryt, KO - kondycja. Zielonym kolorem oznaczone zostały najwyższe wartości poszczególnych atrybutów w danej klasie, a kolorem czerwonym - najniższe.

Rasa postaci

Klasa postaci

SI

ZR

SW

MA

SP

KO

Człowiek

Łotrzyk

11

15

12

11

15

10

Elf

Łotrzyk

10

14

14

12

14

10

Krasnolud

Łotrzyk

11

15

12

10

14

12

Człowiek

Mag

11

11

14

16

12

10

Elf

Mag

10

10

16

17

11

10

Człowiek

Wojownik

15

14

10

11

11

13

Elf

Wojownik

14

13

12

12

10

13

Krasnolud

Wojownik

15

14

10

10

10

15

Sugestie:

Wybór klasy wojownika zapewnia w miarę bezstresową rozgrywkę, ale z drugiej strony przepadnie wiele okazji do wykorzystania unikalnych talentów łotrzyka. Na szczęście nie musisz całkowicie zapominać o możliwościach tamtej klasy, bo już w początkowych godzinach rozgrywki do drużyny dołączą przedstawiciele dwóch innych typów. Jeśli zdecydujesz się na tę właśnie klasę to radziłbym grać krasnoludem, głównie z uwagi na wysoką początkową wartość współczynnika kondycji, którą dodatkowo można poprawić przed rozpoczęciem rozgrywki.

Mój zdecydowany faworyt jeśli chodzi o klasę postaci to łotrzyk. Należy się oczywiście liczyć z tym, że w trakcie walk będziesz musiał w większym stopniu polegać na swoich pomocnikach, ale z drugiej strony będziesz mógł w większym stopniu wykorzystywać unikalne zdolności przedstawicieli tej klasy. W szczególności mam tu na myśli włamywanie się do skrzyń, z czego warto będzie korzystać już od początkowych minut gry. Jeśli zdecydujesz się na tę właśnie klasę to radziłbym zagrać człowiekiem.

Jeśli zaś chodzi o maga, klasę tę polecam jedynie bardziej doświadczonym graczom, gdyż w większym stopniu niż w dwóch pozostałych przypadkach należy dbać o prawidłowy rozwój głównego bohatera. Musiałbyś starannie dobierać kolejne zaklęcia, tak by z jednej strony dysponować czarami ochronnymi, a z drugiej nie stać się zupełnie bezbronnym uczestnikiem kolejnych potyczek. Jeśli zdecydujesz się na tę właśnie klasę to radziłbym zagrać elfem, a to dlatego, że już na starcie najważniejsze atrybuty tej klasy (siła woli i magia) będą znajdowały się na wyższym poziomie.

WYBÓR POCHODZENIA GŁÓWNEGO BOHATERA

W moim przekonaniu najwięcej uwagi powinieneś poświęcić wybraniu właściwej rasy i klasy postaci, tak by dopasować postać do preferowanego stylu rozgrywki. Decyzję odnośnie pochodzenia zostaw sobie na sam koniec i wybór ten postaraj się uzależnić od podjętych wcześniej decyzji. Więcej informacji na temat treści i sposobu ukończenia każdej z początkowych opowieści odnajdziesz w głównym poradniku. Poniższa tabela zawiera podstawowe informacje na temat każdej z sześciu wersji prologu.

Nazwa pochodzenia

Wymagania klasowe

Orientacyjny czas gry

Uwagi

Człowiek szlachcic

Człowiek wojownik

Człowiek łotrzyk

1,5 godziny

Opowieść ta w początkowej fazie zabawy obfituje w wiele rozmów i łatwych questów. Druga część prologu to już zdecydowanie więcej walk, ale generalnie całość w dobry sposób pozwala zapoznać się z podstawami gry.

Dalijski elf

Elf wojownik

Elf łotrzyk

godzina

Zdecydowanie najkrótsza historia ze wszystkich i na dodatek jedna z prostszych. Przez cały czas towarzyszy Ci elf, odwiedzane lokacje są małe, a po drodze wpadniesz na tylko jednego magicznego przeciwnika.

Krasnolud plebejusz

Krasnolud wojownik

Krasnolud łotrzyk

2 godziny

Jedna z prostszych do ukończenia historii, głównie dlatego, że zakłada walkę wyłącznie z innymi krasnoludami, a nie z mrocznymi pomiotami. Na dodatkowe profity może liczyć łotrzyk, bo do zbadania jest dużo zamkniętych skrzyń.

Krasnolud szlachcic

Krasnolud wojownik

Krasnolud łotrzyk

2,5 godziny

Wybranie tej opowieści wpłynie przede wszystkim na jeden z głównych questów związanych z Orzammarem w dalszej części gry. Jest ono też dłuższe i trudniejsze od historii opowiadającej losy plebejusza z Kurzowiska.

Magin

Człowiek mag

Elf mag

2,5 godziny

Jedno z najdłuższych wprowadzeń do gry i zarazem jedno z trudniejszych. Zaletą tej opowieści jest możliwość zdobycia cennych punktów doświadczenia i przedmiotów już we wczesnym stadium rozgrywki.

Miejski elf

Elf wojownik

Elf łotrzyk

2 godziny

Jedna z ciekawszych opowieści. Jej ukończenie nie powinno Ci sprawić dużych kłopotów, gdyż pewnego przygotowania wymagają jedynie dwie ostatnie walki. Ciekawostką jest odmienny przebieg opowieści w zależności od wybranej płci.