Elex - poradnik do gry

Elex - poradnik do gry

Elex - poradnik do gry

Epicki przewodnik po nowym wspaniałym świecie. Kompletny, rozbudowany poradnik do Elex nie tylko wytłumaczy ci krok po kroku każde zadanie, ale również objaśni rozwój postaci, walkę, umiejętności, odkryje wszystkie sekrety gry i pomoże wybrać frakcję. Nie zapomnieliśmy o craftingu.

Nieoficjalny poradnik do gry Elex zawiera solucję i porady pomocne w jej ukończeniu oraz w zbadaniu oferowanego przez nią ogromnego świata. Niniejszy poradnik podzielony został na kilka dużych części.

FAQ

Sekcja pytań i odpowiedzi do Elex zawiera mnóstwo sekretów, porad i tipsów dotyczacych rozgrywki. Najczęściej zadawane pytania - jak szybko się wzbogacić, jak szybko awansować, jak przetrwać na początku gry i wiele innych.

  1. W jakiej kolejności zwiedzać świat? - czyli gdzie iść, aby nic Cię nie zjadło;
  2. Jak zdobyć lepszą broń na początku gry? - wybierz się na szczury z armatą;
  3. Która frakcję wybrać? - w kupie siła;
  4. Jakie umiejętności na start? - wygrywaj od początku.

Mapy do Elex

Atlas w naszym poradniku otwiera duży rozdział z wysokiej jakości mapą świata, na której zaznaczone zostały miasta, duże wioski i inne ważne lokacje. Mapę podzieliliśmy na kilka mniejszych sektorów, które mają swoję odrębne strony i pozwalają lepiej zapoznać się z wybranymi krainami w świecie gry. Odrębne strony otrzymały również najważniejsze lokacje i na tych stronach informujemy m.in. o tym przez kogo są zamieszkane, jakie usługi i ważne questy można w nich odblokować czy jaka frakcja ma w nich siedzibę. Drugim dużym rozdziałem atlasu świata jest ten z różnorakimi zestawieniami. Zamieściliśmy w nim m.in. informacje na temat miejsc odnajdywania trenerów umiejętności, handlarzy, legendarnych przedmiotów czy buteleczek elex gwarantujących natychmiastowy przyrost punktów doświadczenia.

  1. Mapa świata Elex - nie zgubisz się nawet przy zgaszonym świetle;
  2. Mapa Edan - sprzedawcy i trenerzy umiejętności w Edan;
  3. Mapa Abessy - sprzedawcy i trenerzy umiejętności w Abessa.

Jak grać w Elex?

Przewodnik posiada rozdziały z różnorakimi poradami dotyczącymi między innymi walki, eksploracji, zaliczania questów, rozmawiania z NPC-ami, craftingu, kradzieży czy hakowania.

  1. Porady na start - każdy kiedyś zaczynał;
  2. Oziębłość w Elex - czyli jak nie być wrednym gburem;
  3. Walka w Elex - za często umierasz? Zajrzyj tutaj.

Rozwój postaci

Kolejny duży rozdział poświęcony jest tematowi rozwoju postaci, podpowiadając jak rozwijać postać (sugerowane buildy) oraz sugerując jak najlepiej wydawać punkty rozwoju na atrybuty i umiejętności.

  1. Rozwój postaci - w co inwestować, co ulepszyć i w co pakować punkty, aby być koksem na Magalanie;
  2. Wybór frakcji - wybierz mądrze swoją frakcję;
  3. Sugerowane buildy - czyli nasze pomysły na to, jak rozwinąć postać, aby siać strach i zniszczenie.

Solucja

W dalszej części poradnika znajduje się rozbudowany opis przejścia gry Elex, który również podzielony został na szereg mniejszych rozdziałów. Solucję otwiera strona z mapą świata gry z zaznaczonymi miejscami rozpoczynania ważniejszych zadań. Na kolejnych stronach znalazły się z kolei szczegółowe omówienia questów podzielonych na kilka kategorii. W osobnych rozdziałach umieściliśmy opisy przejścia questów głównego wątku fabularnego, opisy przejścia questów towarzyszy, opisy przejścia questów frakcji oraz opisy przejścia zadań pobocznych. Te ostatnie podzielone zostały krainami w oparciu o lokacje, w których się je rozpoczyna.

  1. Zadania w Goliet - nowy w mieście? Sprawdź questy w Goliet;
  2. Dołącz do Kleryków - zadania dla Kleryków!

Frakcje

Następny duży rozdział w całości koncentruje się na trzech frakcjach świata gry. Mówi on w jaki sposób można dołączać do poszczególnych frakcji, co one sobą reprezentują oraz jakie są ich najważniejsze wady i zalety.

  1. Frakcje - Berserkowie, Banici i Klerycy - o co w tym wszystkim chodzi?
  2. Jaka frakcja? - czyli którą frakcję wybrać w Elex;
  3. Klerycy - opis frakcji kleryków.

Trofea i osiągnięcia

Ostatnim większym rozdziałem przewodnika jest ten dotyczący zdobywania trofeów. Zawiera on pełną listę trofeów oraz bardziej złożone opisy trudniejszych do odblokowania osiągnięć.

  1. Trofea w Elex - lista wszystkich osiągnięć z gry

Jacek "Stranger" Hałas & Radosław Wasik (www.gry-online.pl)

Informacje o Elex - poradnik do gry

Autorzy : Jacek Stranger Hałas, Radosław Wacha Wasik

Poradnik zawiera : strony: 157, ilustracje: 423 , mapy i obrazki z oznaczeniami: 9.

Przewodnik do gry

Ostatnia aktualizacja : 16 października 2017, odwiedź Przewodnik do gry

Opis przejścia gry

Ostatnia aktualizacja : 27 października 2017, odwiedź Opis przejścia gry

Popularne strony w Elex - poradnik do gry

Komentarze Czytelników (378)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
04.11.2017 02:04
odpowiedz
1 odpowiedź
kolafon
26
Pretorianin

Udało się komuś skompletować wszystkie fragmenty mapy?

04.11.2017 12:18
odpowiedz
1 odpowiedź
Vadarel
2
Legionista

Wiecie gdzie naucze się umiejętności " Chemia " będąc berserkiem ? U doktora w Tavarze nie mogę.

04.11.2017 15:01
odpowiedz
1 odpowiedź
ichi1235
10
Legionista

Wie ktos gdzie moze byc Born bo mam misje z ogrodnikami na awans na wojownika i nigdzie go nie widze.

04.11.2017 15:44
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
InkwizytorPL
4
Legionista

Czy śmierć Ulbrichta w wielkiej ofensywie, wpływa jakoś na fabułę?

04.11.2017 18:21
odpowiedz
ichi1235
10
Legionista

Uwaga na misje atak mutantow born może zginąć ja musialem się cofnąć 6 h do tyłu bo nie da obejść tego heh

05.11.2017 01:21
odpowiedz
Doorek
2
Junior

Czy istnieje możliwość szybkiego obniżenia poziomu oziębłość,tak jak np. podwyższenie za pomocą napoju elexowego??

05.11.2017 16:33
odpowiedz
1 odpowiedź
InkwizytorPL
4
Legionista

Jeszcze jedno pytanie, czy wybór zakończenia, wpływa na świat gry?

05.11.2017 23:35
1
odpowiedz
przemkod21
10
Pretorianin

Zardom to taki Xardas tej gry

06.11.2017 12:45
😢
odpowiedz
Xsaroth
45
Centurion

Legendarne Topory, Łuki, karabiny....
A ja się pytam gdzie jest Legendarny wzmacniacz PSI ?

06.11.2017 13:53
odpowiedz
1 odpowiedź
lukar707
1
Junior

Pomóżcie, jak osiągnąć umiejętności szkolenia w danej dziedzinie? Nie mogę się nauczyć żadnej umiejętności, bo wszędzie pisze, że wymagana jest nauka szkolenia...

06.11.2017 14:09
odpowiedz
Zmroku
23

jeśli macie jeszcze jakieś nowe legendarne bronie, nowe przedmioty, sekrety, cokolwiek, czego Wam brakuje, możecie je sami dodać do strony tak, aby inni to widzieli i mogli korzystać z Waszej wiedzy :)

Przy każdej stronie poradnika macie panel "Moje notatki", kliknijcie w niego i dodajcie swoje rozwiązanie lub swoją legendarną broń, a Wasza porada pojawi się u góry strony po prawej stronie :)

06.11.2017 19:37
odpowiedz
1 odpowiedź
snake210196
7
Legionista

Witam, miał ktoś problem z kodem do sejfu Gerda? Wpisuje poprawny kod a nie chce zaskoczyć... Da się to jakoś naprawić. Quest to

11.11.2017 11:07
1
odpowiedz
Vadarel
2
Legionista

W Tavarze można okraść ochroniarza, który pilnuje Doktora. Ma on Radioaktywny brutalny rozpruwacz.

11.11.2017 19:30
odpowiedz
1 odpowiedź
Ozyrys83
1
Junior

Cześć Witam wszystkich mam prośbę nie moge znaleść pierwszego zdjecia mam pozostałe 19 tylko z numerem 1 mam problem bede wdzieczny za info dzieki.

17.11.2017 18:44
odpowiedz
1 odpowiedź
[Gammorin]
24
Chorąży

Wiecie jak można zmniejszyć poziom oziębłości oprócz kwestii dialogowych?

18.11.2017 08:37
1
odpowiedz
Rem7
11
Centurion

misja zmiana warty w tavarze kolejna misja której nie ma w poradniku coś słabo uzupełniacie

18.11.2017 13:02
odpowiedz
1 odpowiedź
dubpa
4
Junior

Hej może i noob ze mnie ale mam p[ytanko.. jak zmieniać na przykład czary w magicznym ramieniu? widzę tylko takie kółko po prawej i zaznaczony jest jeden z trzech a nie wiem jak przełączyć na inne. bardzo wdzięczny bym był jakby mi ktoś pomógł. pozdrawiam.

19.11.2017 19:40
odpowiedz
Ozyrys83
1
Junior

Dziekuje xaves nie wiem jak mogłem to przegapic .

23.11.2017 15:55
odpowiedz
1 odpowiedź
Rem7
11
Centurion

Broń poskramiacz obrażenia 114 wym zręcz. i siła 60/82 zajebista broń

23.11.2017 23:24
odpowiedz
3 odpowiedzi
MrChmielq
1
Junior

Gdzie znajde kod do konwertera w ignadonie jeśli nie zrobiłem tego questa bitwa o ignadon a on przepadł ?

25.11.2017 17:48
odpowiedz
Zeus88
23
Chorąży

Szkoda, że ta misja nie ma swojego dalszego ciągu w postaci wyeliminowania Albów z miasta i przykładowo przejęcia przez frakcje, którą reprezentujemy...

02.12.2017 21:20
odpowiedz
2 odpowiedzi
Enigma1990
22
N7

Pomocy! Goły i wesoły z Goliet wybrałem się do Banitów a po drodze zabrałem Raya..

Przyjalem kilka misji, ale nie mam praktycznie w żadnej szans!

Jak w tym forcie się ogarnać skoro mam przy sobie tylko spodnie robotnika i łuk ogrodnika? Aha.. i zardzewiały topór!

Na koncie 700 elexit.

Ja chcę być Banitą!

06.12.2017 17:18
odpowiedz
3 odpowiedzi
red_STAG
1
Junior

Jestem w IV rozdziale tuż przed finalną częścią i nadal nie mogę wykonać wszystkich zadań dla towarzyszy.

- Zołza nie zaczepiła mnie bym udał się z nią na walkę z Parsekiem.

- Katja nie zaczepiła mnie by udać się w ostatnie już dla niej złoże elexu.

To błąd gry czy muszę to w jakiś sposób dodatkowo aktywować?

22.12.2017 14:50
odpowiedz
1 odpowiedź
Vadarel
2
Legionista

Witam, czy ktoś może wytłumaczyć jak działają te efekty na broniach we wszystkich frakcjach ? Wdg mnie ma sens tylko elektryczne u kleryków, ogień u berserków i trucizna u banitów bo zadają obrażenia. Statyczność, radioaktywność, psioniczne, czy one mają jakiekolwiek zastosowanie ?

30.12.2017 14:04
odpowiedz
1 odpowiedź
s4rna
2
Junior

Czy tylko Ja nie wiedziałem do której frakcji dołączyć zwlekając z tym zrobiłem wszystkie questy od każdego byle tylko nie akceptować frakcji i teraz moge sobie wybrać frakcje na 27 levelu mając dwuręczny ognisty miecz/widmowy łuk ale ze zbroją bida.

04.01.2018 18:18
odpowiedz
1 odpowiedź
lilapr
1
Junior

Hej, może jakaś dobra dusza mi wytłumaczyć dlaczego nie mogę podnieść umiejętności walki postaci z 1/3 Na 2/3 ? Czy muszę najpierw w atrybutami postaci uruchomić umiejętność walka żeby móc dalej rozwijać postać?

04.02.2018 23:49
odpowiedz
1 odpowiedź
Misiek83151
1
Junior

Mam taki problem że mam misję "Wielka ofensywa Ulbrichta" Którą zlecił mi ten cały mag (Głównodowodzący Berserków [Nie pamiętam za cholere jak się nazywa]) i idę do tego Ulbrichta a on mi mówi że nie będzie rozmawiał z berserkiem(Tak jestem we frakcji berserków). Cóż mam czynić?

23.02.2018 00:43
odpowiedz
2 odpowiedzi
Ahiannon
4
Junior

Witam wszystkich jak zdobyc ten cholerny przewodnik fazowy bo co sie zblize do tej rury automatycznie umieram juz nie wiem jak mam to zrobil i jak sie zabezpieczyc przed tym promieniowaniem

17.07.2018 08:43
odpowiedz
KuBeUsz_2004
1
Junior

Dlaczego nie ma tutaj wszystkich questów? Jest jeszcze kilka które nie były opisane i są trudne np Droga do Callana

15.08.2018 15:00
odpowiedz
NieMamGłowyDoNicków
40
Chorąży

Czemu po walce z Hybrydą nie mam w ogóle możliwości porozmawiania z nim ? Gram "emocjonalnym" klerykiem.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
Elex - screen - 2017-10-17 - 336647Elex - screen - 2017-10-17 - 337801Elex - screen - 2017-10-17 - 324753Elex - screen - 2017-10-17 - 324755Elex - screen - 2017-10-17 - 324762Elex - screen - 2017-10-17 - 332903Elex - screen - 2017-10-17 - 322207Elex - screen - 2017-10-17 - 322598Elex - screen - 2017-10-17 - 322599