Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Spotkania z postaciami niezależnymi | Eksploracja świata gry | Wiedźmin 3 Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik, solucja

Spotkania z postaciami niezależnymi

W przypadku wyborów dokonywanych pod presją czasu staraj się zdążyć zanim gra podejmie decyzję za Ciebie - Spotkania z postaciami niezależnymi | Eksploracja świata gry | Wiedźmin 3 - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
W przypadku wyborów dokonywanych pod presją czasu staraj się zdążyć zanim gra podejmie decyzję za Ciebie

Spotkania z postaciami niezależnymi w Wiedźminie 3 w większości przypadków przebiegają na zbliżonych zasadach do innych gier role-playing, ale w pewnych sytuacjach mają do zaoferowania unikalne rozwiązania. Poniżej znajduje się wyjaśnienie dwóch najważniejszych tego typu nietypowych cech gry.

W większości rozmów możesz na spokojnie wybierać pomiędzy oznaczonymi żółtym kolorem opcjami dialogowymi. Zdarzają się też jednak sytuacje, w których jesteś poganiany i musisz wybrać jeden z dostępnych wariantów pod presją czasu. W tego typu okolicznościach staraj się wybierać tę opcję zachowania, która ci odpowiada, zanim to gra dokona wyboru za Ciebie. Dodatkowo przed spotkaniami, w których załączają się tego typu sekwencje (miejsca ta wymienione są w opisie przejścia w naszym odrębnym poradniku), warto jest zapisywać stan gry, czy to po to żeby zabezpieczyć się przed nie zdążeniem na czas z wyborem czy żeby móc przetestować różne konsekwencje podjętych decyzji.

Znak Aksji (Axii) funkcjonuje jak perswazja z innych gier RPG - Spotkania z postaciami niezależnymi | Eksploracja świata gry | Wiedźmin 3 - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Znak Aksji (Axii) funkcjonuje jak perswazja z innych gier RPG

Drugim unikalnym mechanizmem jest opcja wykorzystywania wiedźmińskiego znaku Aksji (Axii) podczas niektórych rozmów. O tym, że możesz użyć tego znaku informuje jego ikona pojawiająca się przy danej opcji dialogowej. Znak Aksji funkcjonuje na podobnych zasadach do perswazji czy zastraszania z innych gier role-playing. Jedyną różnicą jest to, że rozmówcę do zmiany zdania może udać ci się przekonać nie siłą własnych słów, a tymczasowym przejęciem kontroli nad jego umysłem. Opcje dialogowe znaku Aksji pojawiające się w questach bardzo często odblokowują ich alternatywne rozwiązania, pozwalając na przykład na wydobycie od rozmówcy nowych ważnych informacji czy na uniknięcie trudnej walki. Są one też często nagradzane dodatkowymi punktami doświadczenia.

Mechanizm używania znaku Aksji nie jest niestety w pełni zautomatyzowany. O ile na samym początku gry możesz bez większych problemów go odpalać, to w dalszej fazie gry wymagane staje się już dysponowanie rozwiniętym znakiem Aksji. Zainteresuj się w tym celu umiejętnością Sugestia (Delusion) powiązaną z tymże znakiem. Na początek wystarczy zakupić jeden punkt tej umiejętności, ale w późniejszej fazie rozgrywki powinieneś odblokować dwa pozostałe poziomy.

Uwaga - Pamiętaj o tym, że umiejętność Sugestia musi znajdować się w jednym z aktywnych slotów umiejętności żeby mogła poprawnie działać. Nie wystarczy jedynie odblokować jej kolejnych poziomów rozwoju.

Uwaga - Gra informuje w trakcie spotkań z postaciami niezależnymi, że dana opcja dialogowa może stać się dostępna dopiero po rozwinięciu umiejętności Sugestia. Dobrze jest zapamiętywać sobie te miejsca i nie zagadywać danej postaci dopóki Geralt nie rozwinie swoich umiejętności. W przeciwnym wypadku może Cię ominąć okazja do sprawdzenia nowego (często lepszego) rozwiązania questu.