Zaskakująco wysokie koszty produkcji gier na Xbox’a

Firma Computer Entertainment Supplier's Association (CESA) opublikowała właśnie raport dotyczący kosztów produkcji gier na konsole obecnej generacji. Wszystkie liczby zostały oparte o dane dobrowolnie udostępnione przez 28 firm develeperskich.

Karolina Talaga

Firma Computer Entertainment Supplier's Association (CESA) opublikowała właśnie raport dotyczący kosztów produkcji gier na konsole obecnej generacji. Wszystkie liczby zostały oparte o dane dobrowolnie udostępnione przez 28 firm develeperskich.

Z raportu wynika, że koszty produkcji tytułów przeznaczonych na Xbox’a są dwa razy wyższe, niż na konkurencyjne platformy, tj. PlayStation 2 i GameCube.

Średnio na stworzenie gry na Xbox’a trzeba było wydać aż 202 miliony jenów, czyli 1,85 miliona USD (dane uzyskane z kosztów produkcji 13 tytułów). Na drugim miejscu raportu znalazła się konsola PlayStation 2 – w tym wypadku produkcja gry wymagała nakładu w wysokości 96 milionów jenów, co daje 877 tysięcy USD (średnia z 194 tytułów). Natomiast developing gry przeznaczonej na konsolę GameCube kosztował 90 milionów jenów, czyli 822 tysiące USD (średnia z 11 gier).

Z raportu CESA wynika, że oprócz zaskakująco wysokich kosztów produkcji tytułów na Xbox’a, niespodziewanie duże są również koszty tworzenia gier na przenośną konsolę PlayStation Portable – tutaj trzeba się liczyć z kwotą podobną do tej, co GameCube. Natomiast na DS koszt wynosi 37 milionów jenów (338 tysięcy USD) – o wiele mniej, niż na konsolę Game Boy Advance, gdzie na stworzenie gry potrzeba 53 milionów jenów (484 tsyiące USD).

Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl