Warhammer Online: Age of Reckoning niczym świeże bułeczki

Warhammer Online: Age of Reckoning stanowił wielką niewiadomą. Członkowie EA Mythic, studia odpowiadającego za powstanie tytułu, prasa, konkurencja w postaci Blizzarda czy wreszcie sami gracze. Nikt ze 100% pewnością nie mógł przewidzieć jego sukcesu bądź też porażki. Wszyscy z niecierpliwością wyczekiwali premiery i pierwszych doniesień o sprzedaży.

Łukasz Kendryna

73

Warhammer Online: Age of Reckoning stanowił wielką niewiadomą. Członkowie EA Mythic, studia odpowiadającego za powstanie tytułu, prasa, konkurencja w postaci Blizzarda czy wreszcie sami gracze. Nikt ze 100% pewnością nie mógł przewidzieć jego sukcesu bądź też porażki. Wszyscy z niecierpliwością wyczekiwali premiery i pierwszych doniesień o sprzedaży. Oficjalne oświadczenie w tej sprawie pojawiło się wczoraj, a brzmi następująco: „najszybciej sprzedająca się gra MMO wszechczasów” . Prawda, że optymistycznie?

Powyższy cytat pochodzi od wydawcy, czyli Electronic Arts. Dokładna liczba zarejestrowanych graczy oscyluje w granicach pół miliona. Liczba ta jest dowodem potwierdzającym prawdziwość przytoczonej we wstępie wypowiedzi. Na osiągnięcie podobnego wyniku WAR potrzebował zaledwie jednego tygodnia. Przypomnijmy, iż największy konkurent w postaci World of Warcraft ustanowił podobny rezultat w miesiąc od debiutu. Jednakże rok 2004, kiedy to na półki trafił rozchwytywany do dziś tytuł Blizzarda, jest w dziedzinie gier MMO niemalże poprzednią epoką. Epoką zakończoną właśnie przez samego Blizzarda.

Opisywany sukces skłonił również samych developerów do zabrania głosu. „Zaledwie w tydzień mamy pół miliona ludzi grających w WAR, zarówno szeregi Orderu, jaki i Destruction rosną w bijącym rekordy tempie.” – powiedział Mark Jacobs, współzałożyciel Mythic. „Spędziliśmy lata pracując jak tylko mogliśmy, by zapewnić graczom najbardziej stabilny, epicki i dopracowany wirtualny świat, ale to gracze tak naprawdę ożywili Age of Reckoning” . – dodaje.

Przed dwoma tygodniami informowaliśmy was również, że to właśnie pierwszy dodatek do WoW skłonił twórców WAR do jeszcze cięższej pracy. Pojawienie się na rynku dwóch mocnych, w pełni konkurencyjnych tytułów z gatunku MMO, to z pewnością same korzyści dla graczy. A biorąc pod uwagę zbliżającą się premierę Wrath of the Lich King liczyć można, iż dojdzie do jeszcze ostrzejszych walk o klienta.

Obecnie, wypuszczenie na rynek produktu ze byt wieloma błędami - co niestety zdarza się bardzo często w grach MMO – okazać się może wielkim problemem i odpływem potencjalnych klientów do konkurencji. Przekonali się o tym twórcy Age of Conan: Hyborian Adventures, wydając niedostatecznie doszlifowany produkt.

Warhammer Online: Age of Reckoning

Warhammer Online: Age of Reckoning

PC
Gra przestała działać: 18 września 2008
Warhammer Online: Age of Reckoning - Encyklopedia Gier
8.0

GRYOnline

7.5

Gracze

Wszystkie Oceny
Oceń

  • EA / Electronic Arts
  • PC

Wersja demonstracyjna Mercenaries 2: World in Flames już do pobrania

Następny
Wersja demonstracyjna Mercenaries 2: World in Flames już do pobrania

Chinatown Wars i narkotykowe kontrowersje

Poprzedni
Chinatown Wars i narkotykowe kontrowersje

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl