Warhammer Online: Age of Reckoning niczym świeże bułeczki
Warhammer Online: Age of Reckoning stanowił wielką niewiadomą. Członkowie EA Mythic, studia odpowiadającego za powstanie tytułu, prasa, konkurencja w postaci Blizzarda czy wreszcie sami gracze. Nikt ze 100% pewnością nie mógł przewidzieć jego sukcesu bądź też porażki. Wszyscy z niecierpliwością wyczekiwali premiery i pierwszych doniesień o sprzedaży.
Łukasz Kendryna
Warhammer Online: Age of Reckoning stanowił wielką niewiadomą. Członkowie EA Mythic, studia odpowiadającego za powstanie tytułu, prasa, konkurencja w postaci Blizzarda czy wreszcie sami gracze. Nikt ze 100% pewnością nie mógł przewidzieć jego sukcesu bądź też porażki. Wszyscy z niecierpliwością wyczekiwali premiery i pierwszych doniesień o sprzedaży. Oficjalne oświadczenie w tej sprawie pojawiło się wczoraj, a brzmi następująco: „najszybciej sprzedająca się gra MMO wszechczasów” . Prawda, że optymistycznie?
Powyższy cytat pochodzi od wydawcy, czyli Electronic Arts. Dokładna liczba zarejestrowanych graczy oscyluje w granicach pół miliona. Liczba ta jest dowodem potwierdzającym prawdziwość przytoczonej we wstępie wypowiedzi. Na osiągnięcie podobnego wyniku WAR potrzebował zaledwie jednego tygodnia. Przypomnijmy, iż największy konkurent w postaci World of Warcraft ustanowił podobny rezultat w miesiąc od debiutu. Jednakże rok 2004, kiedy to na półki trafił rozchwytywany do dziś tytuł Blizzarda, jest w dziedzinie gier MMO niemalże poprzednią epoką. Epoką zakończoną właśnie przez samego Blizzarda.
Opisywany sukces skłonił również samych developerów do zabrania głosu. „Zaledwie w tydzień mamy pół miliona ludzi grających w WAR, zarówno szeregi Orderu, jaki i Destruction rosną w bijącym rekordy tempie.” – powiedział Mark Jacobs, współzałożyciel Mythic. „Spędziliśmy lata pracując jak tylko mogliśmy, by zapewnić graczom najbardziej stabilny, epicki i dopracowany wirtualny świat, ale to gracze tak naprawdę ożywili Age of Reckoning” . – dodaje.
Przed dwoma tygodniami informowaliśmy was również, że to właśnie pierwszy dodatek do WoW skłonił twórców WAR do jeszcze cięższej pracy. Pojawienie się na rynku dwóch mocnych, w pełni konkurencyjnych tytułów z gatunku MMO, to z pewnością same korzyści dla graczy. A biorąc pod uwagę zbliżającą się premierę Wrath of the Lich King liczyć można, iż dojdzie do jeszcze ostrzejszych walk o klienta.
Obecnie, wypuszczenie na rynek produktu ze byt wieloma błędami - co niestety zdarza się bardzo często w grach MMO – okazać się może wielkim problemem i odpływem potencjalnych klientów do konkurencji. Przekonali się o tym twórcy Age of Conan: Hyborian Adventures, wydając niedostatecznie doszlifowany produkt.

Warhammer Online: Age of Reckoning
Gra przestała działać: 18 września 2008
GRYOnline
Gracze
- EA / Electronic Arts
- PC
Komentarze czytelników
BBlacKK102 Generał

Tak to chyba wyglada, ale jak gra jakis anemik. Pozatym porownujesz tu dynamike gry PvP WoWa do Warhammera w trybie PvE. Nie wiem jak wygladalo wczesniej, ale ja moge tez tego typu filmik nagrac w WoWie.
mblade Konsul

ja nie porównywałem walki pvp z WoW do tej gry, ja pisałem ogólnie o walce, na porównania walka PvE z AoC wygląda zupełnie inaczej, gdzie nie bijesz się z jednym mobem a z 10 naraz, to daje znacznie dynamiczniejszą rozgrywkę, a biegać jak głupi i starać się w trybie auto attack trafić innego playera to każdy głupi potrafi, tak było w WoW i zapewne tak jest w War, nie ma jak to mieć skilla w skakaniu na około przeciwnika, to takie realistyczne, ahhh ta niekończąca się stamina... zaraz zaraz, mamy stamine? nie! bo po co, można sobie w nieskończoność skakać jak idiota i liczyć że auto attack trafi za którymś razem przeciwnika (albo skill- 1 kliknięcie i masz całą sekwencję skilla, tzw uber skill gracza, no dla mało wymagających lubiących skakać jak małpy, które klikają w odpowiednim momencie klawisz numeryczny odpowiedzialny za danego skilla)
kalzar Pretorianin

mblade z tymi skilami i stamina to tak jakbyś krytykował wiekszość mmo , w zasadzie AOc ma unikalny system walki ale to mu nie pomorze w niczym widać to choćby nawet po ostatnich wiadomościach , ta gra zapowiadała sie fajnie i w zasadzie na tym sie skończyło i nieliczył bym na jakieś cudowne odrodzenie , gdyby nawet coś drgneło w tej grze i twórcy wzięli by sie ostro za poprawianie błedów to itak wątpie żeby jakaś znacząca liczba ludzi powruciła by, bądź też zaczęła grać w Aoc skoro rynek mmo oferuje lepsze gry.
Morgul Maugoth Konsul

mblade - 1mln sprzedanych preorderow aoc? to cos nowego, bo wedlug Funcomu do sprzedazy trafilo w ogole 1,2mln kopii (ponad 800tys sie sprzedalo). Tu nikt o niczym nie zapomnial, war to najszybciej sprzedajacy sie mmo (w tydzien).. do czasu.
BBlacKK102 Generał

No tak, jak w AoC zagrasz ToSem lub PoMem to faktycznie wezmiesz 10 mobo naraz. Czemu? Bo te klasy sa zajebiscie OP, a przynajmniej byly. Realistyczna walka w AoC? Nic mnie tak nie wkurwialo jak te skaczace/biegajace malpy wlasnie, ktorych bylo najwiecej w AoC. Robila sie taka sytuacja, ze kombosow sie nie dalo nawet walnac, a gosciu dookola ciebie skacze/biega i napierdziela Cie zwyklymi atakami. Ten system byl swietny, ale w PvE. W PvP jest beznadziejny.