Unreal Engine 3 w grze Gears of War zobaczą nie tylko posiadacze konsol Xbox 360
J Allard, sprawujący w firmie Microsoft funkcję wiceprezesa, udzielił przedstawicielom serwisu GamesIndustry.biz wywiadu nt. nadchodzącej platformy Xbox 360. Przy okazji potwierdził, że efektowna gra o nazwie Gears of War (vide news z 18 maja 2005) nie będzie dostępna wyłącznie dla posiadaczy tej konsoli.
Radosław Grabowski
J Allard, sprawujący w firmie Microsoft funkcję wiceprezesa, udzielił przedstawicielom serwisu GamesIndustry.biz wywiadu nt. nadchodzącej platformy Xbox 360. Przy okazji potwierdził, że efektowna gra o nazwie Gears of War (vide news z 18 maja 2005) nie będzie dostępna wyłącznie dla posiadaczy tej konsoli.

Nowe dzieło Epic Games otrzymają bowiem w 2006 roku także zwolennicy PeCetów. Developerzy skupiają się na trybie zabawy jednoosobowej, ale nie zaniedbają opcji multiplayer i zaoferują w jej ramach przykładowo interesujący system kooperacji z drużyną komandosów.

Rozgrywka połączy najlepsze cechy produktów typu FPS z elementami gatunku survival horror. Wyjątkowo ważną rolę spełnią wątki taktyczne, ponieważ trzeba będzie umiejętnie poruszać się po wirtualnym polu walki i często wykorzystywać przeróżne osłony - zaistnieje nawet możliwość przewracania stojących obiektów (np. stoły i filary), celem tworzenia barier ochronnych i prowadzenia zza nich tzw. ślepego ognia. Natomiast całość utrzymana zostanie w futurystycznym klimacie (akcja umiejscowiona na planecie Sera, bardzo przypominającej Ziemię), chociaż dostępny arsenał broni ma być zdecydowanie konwencjonalny (karabin, strzelba, granaty etc.).

Główny bohater, czyli Marcus Fenix, będzie wyposażony w ciężki pancerz bojowy, a zatem nie pozwoli sobie na frontalne atakowanie wrogów i nieustanne bieganie wokół nich. Bezpośredni kontakt z oponentem umożliwi jednak użycie siły fizycznej do walki w zwarciu. Rywalizacja z przeciwnikami odbywać się ma zarówno w porze dziennej, jak i nocnej.

Jeśli chodzi o techniczną stronę Gears of War, to na szczególną uwagę zasłuży trójwymiarowa oprawa wizualna, wykorzystująca technologię Unreal Engine trzeciej generacji (vide m.in. Huxley). „Silnik” doskonale poradzi sobie nie tylko z generowaniem zamkniętych pomieszczeń, ale także z renderowaniem w czasie rzeczywistym rozległych przestrzeni otwartych. Dodatkowo bardzo dobrze zaprezentują się algorytmy, odpowiedzialne za funkcjonowanie Sztucznej Inteligencji nieprzyjaciół i towarzyszy broni.

Komentarze czytelników
Septi Senator

Raziel -> Dobre,dobre,strasznie sie uśmiałem,idz se lepiej pograć w jakąś lewą strategie bo głupoty gadasz ^^:D.
zanonimizowany57585 Generał
Raziel --> Wiesz. trudno powiedzieć cokolwiek na ten temat. Dwa lat to sporo czasu, a do tego nie wiadomo jak naprawdę będą się sprawować next-geny w praniu, bo nie ma jeszcz ich w sprzedaży. Póki nie zobacze, poczytam itd. nie będe się na ten temat wypowiadał. Może Ty masz racje a może to będzie 5 lat. Nikt tego nie wie, więc uważam że takie komentarze są niepotrzebne. Oczywiście trzymam kciuki za producentów kart graficznych, ale jak im konsole dołożą też będzie fajnie bo będą musieli czymś odpowiedzieć. Konkutencja zawsze dobrze robi klientom (czyli nam wszystkim :).
Septi --> Masz coś do strategii? ;)
zanonimizowany211852 Generał
Identyczna sytuacja byla kiedy wychodzily PS2 i XboX. Też mialy triumfować - teraz to juz przeciętny złom.
Złom, którego KAŻDY użytkownik zagra w GTA:SA albo Chronicles of Riddick. Czy to samo powiesz o użytkownikach PC?
A w przyszłości KAŻDY użytkownik nowych konsol zagra w dostępne na nie gry, podczas gdy przeciętny pececiarz obejrzy super-hiper screenshoty z najnowszego hitu robione na potężnych maszynach, a potem spróbuje uruchomić u siebie tę samą grę. A jak mu ruszy, to zmniejszy detale.
Leon_Willy Konsul
micpl187 ----> "Oczywiście, że pojawi się sprzęt lepszy niż konsola. Ale ile lat minie, oprócz tych 1-2 które podałeś, zanim stać na niego będzie przeciętnego użytkownika? Ile lat minie zanim będzie na niego stać przeciętnego Polaka?"
Zależy ile ten przeciętny Polak zarabia, zakładając że zarabia około 300zł na miesiąc i że baaaaaardzo potrzebuje komputera, to będzie musiał zbierać około 2-3 lat na jakiś dobry zestaw. Konsola mniej kosztuje od pc, więc na nią będzie zbierał około 2lat. Jeżeli zarabia więcej, to czas będzie się skracał. Proste :P Tak czy siak na konsolę szybciej można uzbierać pieniądze, inna kwestia czy chcesz grać, czy też czasem coś innego porobić (ale ta sprawa już była powodem tylu awantur, że lepiej jej nie poruszać ;))
"Patrząc na wątek chociażby o pecetowym GTA:SA, który pełen jest ludzi robiących w gacie bo spełniają ledwie minimalne wymagania (a wiadomo, że GTA to nie jest wymagająca grą) podejrzewam, że u dużej liczby użytkowników PC konfiguracja bijąca na głowę PS2 albo Xboxa to jeszcze kwestia przyszłości."
Wśród moich znajomych, mało osób ma słabe konfiguracje - kwestia sporna.
ssaq ----> "Taaak , oczywiscie konsole tylko o polroku wyprzedza pecki , jaaaaaaaasne. Pragne tylko zauwazyc ,ze nie dawno wyszla taka gra jak KOTOR2 ktora chodzi plynniusio na xboxie ,a zeby w takiej jakosci jak tam pograc na pecku trzeba miec na prawde mocny sprzet."
Na XBOXie są słabszej jakości tekstury niż na pc, rozdzielczość też jest mniejsza. Wersja na pc nie jest zbyt dobrze zoptymalizowana, ale jak zwykle wszystko zależy od sterowników, rodzaju karty graficznej itp.
Septi ----> "Raziel -> Dobre,dobre,strasznie sie uśmiałem,idz se lepiej pograć w jakąś lewą strategie bo głupoty gadasz ^^:D." A znajdź mi jakąś prawą gierkę :D:D:D:D Symulacja policjanta ? :D:D:D Może to jakiś regionalny slang, ale mnie to śmieszy :D
micpl187 ----> "A w przyszłości KAŻDY użytkownik nowych konsol zagra w dostępne na nie gry, podczas gdy przeciętny pececiarz obejrzy super-hiper screenshoty z najnowszego hitu robione na potężnych maszynach, a potem spróbuje uruchomić u siebie tę samą grę. A jak mu ruszy, to zmniejszy detale."
Prorokiem jesteś czy jak ? :D Sugerujesz że w przyszłości rynek podzespołów komputerowych zatrzyma się, nvidia i ati przestaną produkować karty graficzne, amd i intel przestaną interesować się procesorami, bo zaczną grać na nowych konsolach ? :D BIG LOL :D Myślę jednak że karty graficzne i procesory będą się dalej rozwijać, a to co oferują nowe konsole to nie jest szczytem możliwości technicznych ^^
Radkoss Generał

jest takie prawo że co 18 miesięcy liczba tranzystarów sie podwala a więc xbox i P3 po 2-3 latach będą z tyłu :P bo sie w nich części nie wymienia :D