Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 stycznia 2006, 13:27

autor: Krzysztof Bartnik

Two Worlds – konkrety na temat nowej, cRPG-owej gry polskiego studia Reality Pump

24 grudnia przedstawiliśmy Wam garść pierwszych informacji (i screenshotów) dotyczących Two Worlds – nowego, cRPG-owego projektu polskiego, krakowskiego studia Reality Pump, który wyda korporacja Zuxeez. Informacji o grze było wówczas jak na lekarstwo, choć sam projekt wydał się ciekawy, a niektórym przypominał nawet The Elder Scrolls IV: Oblivion... Pora na nadrobienie zaległości.

24 grudnia przedstawiliśmy Wam garść pierwszych informacji (i screenshotów) dotyczących Two Worlds – nowego, cRPG-owego projektu polskiego, krakowskiego studia Reality Pump, który wyda korporacja Zuxeez. Informacji o grze było wówczas jak na lekarstwo, choć sam projekt wydał się ciekawy, a niektórym przypominał nawet The Elder Scrolls IV: Oblivion... Pora na nadrobienie zaległości.

Poniżej znajdziecie wszystko, co obecnie wiemy o przygotowywanym tytule. Pod tym adresem możecie znaleźć oficjalną witrynę internetową Two Worlds. Premiery gry należy spodziewać się (według wstępnych zapowiedzi) w trzecim kwartale bieżącego roku.

Two Worlds – konkrety na temat nowej, cRPG-owej gry polskiego studia Reality Pump - ilustracja #1

Fabuła:

Świat zmienił się kiedy Aziraal, bóg wojny, został pokonany w olbrzymiej bitwie wieki temu. Hordy Orków straciły swojego przywódcę i były zmuszone do ucieczki w kierunku wyniszczonych terenów na południu. Teraz, tysiące lat później, grobowiec Aziraala w dalszym ciągu jest ukrywany przez innych bogów, którzy nie chcieli by zwykli śmiertelnicy poznali tamtejszy sekret. Tymczasem, pokój zawarty pomiędzy cywilizowanymi rasami a hordą znów zaczyna wisieć na włosku. Kiedy krasnoludy odkryły w kopalni antyczną świątynię, dedykowaną nienazwanemu bóstwu, wszystkie frakcje fantastycznego świata uznały to za trop w poszukiwaniu miejsca pochowania Aziraala. Cicha wojna rozpoczęła się na nowo i wkrótce wywoła świętą krucjatę Orków, którzy nie zgodzą się na bezczeszczenie miejsca pochowania swego ówczesnego lidera. Prawdziwe zagrożenie leży jednak gdzie indziej. Potężna moc rośnie w siłę, a z nią przyjdzie strach i zniszczenie. Jej cel jest prosty: tylko jeden z Dwóch Światów przetrwa.

Two Worlds – konkrety na temat nowej, cRPG-owej gry polskiego studia Reality Pump - ilustracja #2

Rozgrywka:

Według zapowiedzi, Two Worlds ma łączyć w sobie dynamiczny i skomplikowany system walki znany ze Star Wars: Knights of the Old Republic z poczuciem wolności gracza zaprezentowanym w serii Fallout. Celem developerów jest stworzenie produkcji RPG, która przebije inne tytuły dostępne na rynku i zaoferuje miłośnikom zmagań tego typu prawdziwą możliwość wpływania swoimi czynami na cały, wirtualny świat. Nie zabraknie tutaj rozbudowanego, nielinearnego wątku fabularnego, naprawdę efektownej oprawy wizualnej czy ciekawie zaprezentowanych scen walki. Aby przyciągnąć jak najwięcej graczy, złożoność gry będzie zmieniała się w zależności od podejmowanych decyzji. Nie zabraknie również prostego interfejsu do obsługi tego wszystkiego.

Two Worlds – konkrety na temat nowej, cRPG-owej gry polskiego studia Reality Pump - ilustracja #3

Cechy gry:

  • Wolność wyboru podczas gry, niespotykana w innych produkcjach RPG. Wirtualny świat ma od razu reagować na poczynania osób siedzących przed komputerami i zmieniać się (oferując tym samym nowe i ekscytujące wyzwania).
  • Rozbudowany, nielinearny wątek fabularny. Gracze mogą stworzyć własną historię dla prowadzonego bohatera, wybierając albo drogę do masowego konfliktu lub wykonując poboczne questy.
  • Niczym nielimitowany system rozwoju bohatera. Gracze mają móc eksperymentować z różnymi profesjami i odmieniać swoje wcześniejsze wyboru przy pomocy tzw. „zmieniaczy kariery”.
  • Unikalny system magii. Gracz będzie miał możliwość tworzenia swoich własnych czarów.
  • Zwierzęta, na których będzie można podróżować (od koni do oswojonych jaszczurek czy innych bestii).
  • Dostęp do rozmaitych pułapek czy zastawiania sideł, co urozmaici rozgrywkę.
  • Spektakularne i dynamiczne układy choreograficzne podczas walk. System walki ma być intuicyjny, wymuszać myślenie taktyczne i oferować sekwencje znane z filmów.