Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPCX360
Okładka Two Worlds (PC)

Two Worlds

Osadzone w realiach fantasy trzecioosobowe RPG akcji, za którego powstaniem stoją twórcy z krakowskiego studia Reality Pump, znanego głównie z cyklu strategii RTS Earth.

RPG | TPP | fantasy | polskie | kooperacja | RPG akcji

Okładka Two Worlds (PC)

data premiery gry:

9maj2007

PC

23sie2007

X360

Two Worlds to rozbudowana produkcja zaliczana do gatunku komputerowego role-playing, za której developingiem stoją pracownicy polskiego, krakowskiego studia Reality Pump (twórcy m.in. cyklu strategii czasu rzeczywistego Earth). Pod względem rozmachu, opisywany tytuł można porównać chociażby do trzeciej części serii Gothic, czy The Elder Scrolls IV: Oblivion.

Fabuła rozpoczyna się od przypomnienia dawnych losów wirtualnego świata, w którym toczy się akcja gry. Owe uniwersum zmieniło się kiedy Aziraal, bóg wojny, został pokonany w olbrzymiej bitwie wieki temu. Hordy Orków straciły swojego przywódcę i były zmuszone do ucieczki w kierunku wyniszczonych terenów na południu. Teraz, tysiące lat później, grobowiec Aziraala w dalszym ciągu jest ukrywany przez innych bogów, którzy nie chcieli by zwykli śmiertelnicy poznali tamtejszy sekret. Tymczasem, pokój zawarty pomiędzy cywilizowanymi rasami a hordą znów zaczyna wisieć na włosku. Kiedy krasnoludy odkryły w kopalni antyczną świątynię, dedykowaną nienazwanemu bóstwu, wszystkie frakcje fantastycznego świata uznały to za trop w poszukiwaniu miejsca pochowania Aziraala. Cicha wojna rozpoczęła się na nowo i wkrótce wywoła świętą krucjatę Orków, którzy nie zgodzą się na bezczeszczenie miejsca pochowania swego ówczesnego lidera. Prawdziwe zagrożenie leży jednak gdzie indziej. Potężna moc rośnie w sile, a z nią przyjdzie strach i zniszczenie. Jej cel jest prosty: tylko jeden z Dwóch Światów przetrwa.

Two Worlds łączy w sobie dynamiczny, nieskomplikowany system walki z poczuciem sporej wolności gracza. Celem developerów było stworzenie produkcji RPG, która przebije inne tytuły dostępne na rynku i zaoferuje miłośnikom zmagań tego typu prawdziwą możliwość wpływania swoimi czynami na cały, wirtualny świat. Nie zabrakło tutaj rozbudowanego, nieliniowego wątku fabularnego, efektownej oprawy wizualnej czy ciekawie zaprezentowanych scen walki. Aby przyciągnąć jak najwięcej graczy, złożoność gry zmienia się w zależności od podejmowanych decyzji. Do wszystkiego należy również doliczyć dość prosty w obsłudze interfejs.

  1. Wolność wyboru podczas gry. Wirtualny świat reaguje na poczynania osób siedzących przed komputerami.
  2. Rozbudowany, nieliniowy wątek fabularny. Gracze mogą stworzyć własną historię dla prowadzonego bohatera.
  3. Niczym nielimitowany system rozwoju bohatera. Gracze mogą eksperymentować z różnymi profesjami i zmieniać swoje wcześniejsze wybory przy pomocy tzw. „zmieniaczy kariery”.
  4. Unikalny system magii. Adepci czarów mają możliwość tworzenia własnych zaklęć.
  5. Możliwość podróżowania na grzbiecie wierzchowca.
  6. Dostęp do rozmaitych pułapek czy zastawianie sideł, co tylko urozmaica rozgrywkę.
  7. Spektakularne i dynamiczne układy choreograficzne podczas walk. System walki jest intuicyjny, wymusza myślenie taktyczne i oferuje sekwencje znane z filmów.
Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna    

Nośnik: 1 DVD

Ocena czytelników: 8,4 / 10 na podstawie 5189 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 9,5 / 10 na podstawie 99 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 99 PLN

Gry podobne do Two Worlds

Klasyfikacja PEGI Two Worlds

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Two Worlds

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Procesor Intel Core 2 Duo 2.13 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 256MB (GeForce 6600 lub lepsza), 6 GB HDD, Windows XP/Vista

Microsoft Xbox 360

Microsoft Xbox 360

Wykorzystuje: Xbox Live

Two Worlds - recenzja gry
Two Worlds - recenzja gry

Recenzja 22 czerwca 2007, 11:31

Questy. Jest ich dużo, wręcz mnóstwo. Mało który wymaga jednak od nas czegoś więcej, niż pokonania kilku potworów bądź porozmawiania z określoną osobą. Szare komórki nie idą na szczęście całkiem w odstawkę, jako że gra pozbawiona jest aż tak szczegółowych wskaźników na mapie, jakie prezentował Oblivion. Musimy więc przynajmniej przeczytać opis misji, wyłowić jakieś kluczowe informacje, w porywach do samodzielnego poszukania opisywanej lokacji. Nie jesteśmy prowadzeni za rękę, co nierzadko łączy się z pewną zauważalną swobodą w podejściu do wykonywanego zadania. Jest to miłe, ale ogólna prostota gry odcina nas od rozwiązań prawdziwie ambitnych. Jeśli naszym zadaniem jest oczyszczenie cmentarzyska z zombich, to czy naprawdę ma znaczenie sposób, w jaki się ich pozbędziemy? Tak sobie.

PC
X360