Seria gier Earth
Cykl polskich strategii czasu rzeczywistego, wykreowany przez krakowskie studio Reality Pump, znane również między innymi z serii Polanie oraz Two Worlds. Produkcje spod tego szyldu ukazywały się na komputerach osobistych, nakładem firmy TopWare Interactive.
Historia gier z serii Earth
Pierwsza część serii, czyli Earth 2140, ukazała się na PC w czerwcu 1998 roku. Tytuł, dla którego głównym źródłem inspiracji była seria Command & Conquer, doczekał się na tyle ciepłego przyjęcia, że dał początek nowej marce, od tej pory mającej być oczkiem w głowie studia. Jego kontynuacja, czyli Earth 2150: Escape from the Blue Planet, ujrzała światło dzienne w 2000 roku. Trzecia część serii, czyli Earth 2160, pojawiła się w czerwcu 2005.
W międzyczasie poszczególne produkcje otrzymały dodatki, które nieco przedłużały ich cykle życia. W 2006 roku TopWare i Reality Pump zdecydowały się na swoiste podsumowanie całego cyklu,s poprzez wydanie kompilacji Earth Universe.
Fabuła cyklu Earth
Jak sugeruje tytuł, gry spod szyldu Earth przenoszą nas w przyszłość, roztaczając przed nami wizję świata pogrążonego w konflikcie. W Earth 2140 zwaśnione frakcje toczą ze sobą wojnę o kurczące się zasoby, w Earth 2150: Escape from the Blue Planet bierzemy udział w ucieczce ludzkości na Marsa, z kolei w Earth 2160 gra toczy się o najwyższą stawkę, bo o kontrolę nad całym Układem Słonecznym.
Gameplay w serii Earth
Earth to klasycznie zrealizowane RTS-y, toteż oglądając akcję z lotu ptaka, podczas zabawy przejmujemy kontrolę nad wybraną frakcją, gromadząc zasoby, wznosząc budynki, a także wystawiając armię i tocząc zacięte bitwy. Choć kolejne części serii wprowadzały rozmaite usprawnienia i nowości, dopiero Earth 2160 zyskało element wyróżniający tę pozycję na tle pozostałych, za sprawą możliwości oglądania wydarzeń z oczu wybranej jednostki.
Pochodzenie tytułu Earth
Z tytułem cyklu Earth jest związana ciekawa anegdota, opisana przez Marcina Kosmana w książce Nie tylko Wiedźmin. Historia polskich gier komputerowych. Otóż Earth 2140 początkowo stanowiło jedynie roboczą nazwę folderu, w której zapisywano wszystkie pomysły na tę grę. Pomimo że finalnie autorzy zdołali wymyślić inne tytuły, wydawca gry zarejestrował już domenę i znaki towarowe związane z Earth 2140. Nie było zatem wyjścia – dzieło Reality Pump musiało zostać ochrzczone takim mianem.
Ewolucja serii Earth
2006
Earth Universe
2005
Earth 2160
2002
Earth 2150: Lost Souls
2000
Earth 2150: The Moon Project
2000
Earth 2150: Escape from the Blue Planet
1998
Earth 2140

Earth Universe
31 marca 2006
Strategiczne, Multiplayer, Pakiet, Polskie, RTS, Science fiction, Singleplayer.
Earth Universe to kolekcjonerski zestaw gier z serii Earth - futurystycznego cyklu strategii czasu rzeczywistego (RTS), stworzonego przez polskie studio deweloperskie Reality Pump. W pakiecie znalazły się gry: Earth 2140, Earth 2150 - Escape from the Blue Planet, Earth 2150 - The Moon Project, Earth 2150 - Lost Souls oraz Earth 2160 z dodatkami SuperStorm V3.0 i Titanium Map Pack.
Gracze

Earth 2160
3 czerwca 2005
Strategiczne, Internet, LAN, Multiplayer, Polskie, RTS, Science fiction, Singleplayer.
Kolejna część słynnej strategii w realiach sci-fi ze znanej serii Earth, autorstwa studia Reality Pump. Akcja rozgrywa się zaraz po ostatniej części, w której doszło do zniszczenia Ziemi. Do trzech wcześniej dostępnych nacji dołączają Obcy, którzy również pragną zapanować nad Układem Słonecznym. Świetna muzyka, widowiskowe efekty, poprawiony interfejs, szczegółowe misje, a także rozbudowany tryb dla wielu graczy pozwolą na wielogodzinną zabawę.
GRYOnline
Steam
Gracze

Earth 2150: Lost Souls
7 stycznia 2002
Strategiczne, Internet, LAN, Multiplayer, Polskie, RTS, Science fiction, Singleplayer.
Kontynuacja słynnych strategii czasu rzeczywistego Earth 2150: Escape from the Blue Planet oraz Earth 2150: The Moon Project. Do zagłady naszej planety zostało już bardzo mało czasu - czy zdążysz wywalczyć sobie miejsce w kosmicznych wahadłowcach stanowiących jedyną ucieczkę z Ziemi?
GRYOnline
Gracze

Earth 2150: The Moon Project
29 października 2000
Strategiczne, Internet, LAN, Multiplayer, Polskie, RTS, Science fiction, Singleplayer.
The Moon Project jest kontynuacją gry Earth 2150. United Civilized States i Lunar Corporation współzawodniczą ze sobą w zupełnie nowym otoczeniu - całkiem nowe potyczki, nowe jednostki, budynki, utwory muzyczne i wiele więcej. Wbudowana możliwość gry sieciowej przez serwery EarthNet.
GRYOnline
Gracze

Earth 2150: Escape from the Blue Planet
13 czerwca 2000
Strategiczne, Internet, LAN, Multiplayer, Polskie, RTS, Science fiction, Singleplayer.
Ziemię i jej księżyc czeka kosmiczna katastrofa. Jedyną nadzieją na ocalenie jest ucieczka. Ponieważ do zbudowania jednostek ewakuacyjnych potrzebne są duże ilości surowców przeżyje ten, który przejmie nad nimi kontrolę.
GRYOnline
Gracze

Earth 2140
15 czerwca 1998
Strategiczne, Internet, LAN, Multiplayer, Polskie, RTS, Science fiction, Singleplayer.
Earth 2140 jest strategią czasu rzeczywistego (RTS), której akcja osadzona została w odległej przyszłości. Ziemią targa konflikt pomiędzy frakcjami UCS (United Civilized States) lub ED (Eurasian Dynasty). Gracz przejmuje kontrolę nad jedną ze stron i stara się przechylić szalę zwycięstwa. Deweloperzy ze studia TopWare Programy (obecnie Reality Pump) przygotowali ponad 50 misji w trybie single player oraz przeszło 30 map do potyczek wieloosobowych.
Steam
Gracze
Dodatki:
- Earth 2140: Final Conflict 15 listopada 1998

Earth III: Conquest of the Red Planet
Anulowana
Strategiczne, Internet, LAN, Multiplayer, Polskie, RTS, Science fiction, Singleplayer.
Earth 3: Conquest of the Red Planet jest grą z gatunku RTS. Gra opowiada historię konfliktu zbrojnego pomiędzy ocalałymi z Ziemi ludźmi i przedstawicielami cywilizacji obcych.
Newsy o grach z serii Earth
Polanie napędzani mlekiem i wcale-nie-Terminator. Polskie RTS-y miały kiedyś moc
Choć nie wskazują na to ostatnie projekty polskiego studia Reality Pump, w jego portfolio dominują strategie czasu rzeczywistego. Sprawdźmy, jakie RTS-y dostarczyli krakowscy deweloperzy, którym zawdzięczamy rodzime wariacje na temat Warcrafta oraz Command & Conquer.
opinie
Krystian Pieniążek
24 stycznia 2024 11:40
Polanie napędzani mlekiem i wcale-nie-Terminator. Polskie RTS-y miały kiedyś moc
Choć nie wskazują na to ostatnie projekty polskiego studia Reality Pump, w jego portfolio dominują strategie czasu rzeczywistego. Sprawdźmy, jakie RTS-y dostarczyli krakowscy deweloperzy, którym zawdzięczamy rodzime wariacje na temat Warcrafta oraz Command & Conquer.
opinie
Krystian Pieniążek
24 stycznia 2024 11:40
Polanie napędzani mlekiem i wcale-nie-Terminator. Polskie RTS-y miały kiedyś moc
Choć nie wskazują na to ostatnie projekty polskiego studia Reality Pump, w jego portfolio dominują strategie czasu rzeczywistego. Sprawdźmy, jakie RTS-y dostarczyli krakowscy deweloperzy, którym zawdzięczamy rodzime wariacje na temat Warcrafta oraz Command & Conquer.
opinie
Krystian Pieniążek
24 stycznia 2024 11:40
Polskie studio Reality Pump bankrutuje i kończy działalność
Istniejące od połowy lat 90. krakowskie studio Reality Pump, odpowiadając za serie takie jak Earth 21xx oraz Two Worlds, zmuszone było zakończyć działalność. Część pozostałych w firmie pracowników weszła w skład krakowskich zespołów jak m.in. Bloober Team oraz Teyon.
gry
Michał Kułakowski
6 maja 2015 20:20