Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Earth 2150: Escape from the Blue Planet (PC)

Earth 2150: Escape from the Blue Planet PC

Ziemię i jej księżyc czeka kosmiczna katastrofa. Jedyną nadzieją na ocalenie jest ucieczka. Ponieważ do zbudowania jednostek ewakuacyjnych potrzebne są duże ilości surowców przeżyje ten, który przejmie nad nimi kontrolę.

Strategiczne | science fiction | RTS | multiplayer | polskie

PC Windows
Okładka Earth 2150: Escape from the Blue Planet (PC)

Polskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

13czerwca2000

13czerwca2000

pudełko PL

Ludzie zamieszkiwali Ziemię od wieków. Jednak w 2150 roku zostają zmuszeni do jak najszybszego opuszczenia planety. Wyniszczająca wojna w 2140 pomiędzy Eurasian Dynasty a United Civilized States wytrąciła Ziemię z jej dotychczasowej orbity, skutkiem czego planeta zmierza w kierunku Słońca. Temperatura na powierzchni Ziemi wzrasta, lodowce zaczęły się topić, co wywołało ponoszenie się poziomu mórz. Istniejące lądy znikają w zastraszającym tempie pod wodą, a powierzchnia planety jest niszczona przez nieustanny deszcz meteorytów.

W roku 2127 staje się jasne, że z powodu braku surowców jedynie nieliczni zostaną przeniesieni do nowej placówki na Marsie. Ludzkość ma nadzieję, że wkrótce zostanie wybudowany olbrzymi statek kosmiczny - transportowiec, który przewiezie szczęśliwców przed całkowitym zatopieniem lądów. Wybucha kolejna wojna między rywalizującymi potęgami. Jeśli chcesz przeżyć musisz opowiedzieć się po właściwej stronie. Uratować się może tyko jedna.

  • Gra oparta na środowisku 3D.
  • Gracz ma możliwość śledzenia pola walki z dowolnego ustawienia kamery.
  • Nowatorskie rozwiązania pozwoliły na wykreowanie światów wyglądających bardzo rzeczywiście bez dającego się zauważyć rozbicia na trójkąty.
  • Zastosowanie techniki bump map i light map pozwoliło na stworzenie szczegółowego świata i obiektów z zachowaniem odpowiedniej płynności gry.
  • Im bliżej Słońca, tym bardziej zmienia się powierzchnia terenu: podnosi się poziom wody w rzekach, nasila się deszcz meteorytów.
  • System tuneli i mostów pracuje na korzyść gracza.
  • Wiele rodzajów powierzchni zmieniających się w zależności od poru roku.
  • Trzy wrogie potęgi, drastycznie różniące się między sobą.
  • Gracz tworzy oddziały wojskowe używając różnych typów pojazdów, uzbrojenia i elementów specjalnych.
Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1 - 15  

Nośnik: 1 CD

Ocena gry 7.955 / 10 na podstawie 379 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 89 PLN

Gry podobne do Earth 2150: Escape from the Blue Planet

Wymagania wiekowe Earth 2150: Escape from the Blue Planet

12+

Wymagania sprzętowe Earth 2150: Escape from the Blue Planet

PC Windows

Rekomendowane: Pentium II 300MHz, 64MB RAM, akcelerator 3D

Earth 2150: Escape from the Blue Planet - recenzja gry

Recenzja 20 grudnia 2000, 18:39

Powyższy stan rzeczy potwierdza staranne wykonanie oraz sumienność zatrudnionych przy projekcie grafików. Panowie oby tak dalej! Dźwięk mimo iż nie jest może przełomowy, to nie można mu zarzucić niczego złego, reprezentuje sobą wysoki światowy poziom. Ponieważ główne elementy rozgrywki (różnice w wyglądzie budynków, różne oddziały wojskowe, różne kampanie, walka, awans jednostek, itp.) nie odbiegają zbytnio od innych gier tego gatunku, nie będę was zanudzał ich opisywaniem. Zajmę się tylko kilkoma cechami dzięki którym gra ta zasługuje na miano przełomowej. Pierwszą jest odmienne niż u konkurencji podejście do rozbudowy baz. W grach typu Dune2 czy Starcraft w każdej misji, na nowym obszarze działań zmuszeni jesteśmy do budowy nowej bazy głównej, tutaj natomiast sytuacja przedstawia się odmiennie. Przez całą rozgrywkę rozbudowujemy tylko jedną tego typu bazę. Natomiast w zależności od potrzeb i rozkazów mamy możliwość budowy tzw. baz wypadowych (pomocniczych), mających na celu zabezpieczenie kolejnych terenów, bądź też zajęcie się wydobyciem surowców. Podczas wykonywania kolejnych zadań baza główna i pomocnicza pozostają w stałym kontakcie, możemy przenosić między nimi pojazdy cywilne, wojskowe i gotówkę. Z pozoru wydawać by się to mogło uciążliwe, nic bardziej błędnego, panowie z Topware oddali do naszej dyspozycji opcję umożliwiającą podział ekranu na trzy części, dzięki której możemy równocześnie obserwować obie bazy oraz kierować poczynaniami naszych jednostek. Wymaga to co prawda trochę wprawy, ale dla zapalonych graczy opanowanie tego nie powinno to stanowić większego problemu. Drugą cechą, która pojawiła się już w produktach konkurencyjnych firm jest, a właściwie są różnice w funkcjonowaniu infrastruktury ekonomicznej i militarnej poszczególnych przeciwników, jednak dopiero tutaj, w połączeniu ze specyficzną rozbudową naszych baz różnice te weszły w nowy wymiar, są bardziej odczuwalne i mają większy wpływ na naszą strategie działania. Dla przykładu, gdy naszym zadaniem jest wydobycie określonej ilości surowca z nieznanego terenu, to grając po stronie Dynastii Euroazjatyckiej jesteśmy zobligowani do budowy elektrowni, kopalni, następnie rafinerii odbierającej surowiec z kopalni, kolejnym krokiem jest sprowadzenie na ten teren transportera dostarczającego rudę z kopalni do rafinerii, ale żeby to było możliwe musimy również wybudować lądowisko, lub jak kto woli po prostu postawić fabrykę pojazdów cywilnych i wyprodukować tenże transporter. Do tego, aby transport gotówki do naszej bazy głównej (gdzie możemy przesłać pieniądze na fundusz budowy promu) był możliwy musimy jeszcze wybudować centrum transportu rudy. Grając z kolei Korporacją księżycową wystarczy postawić elektrownię z bateriami słonecznymi i akumulatorami oraz kopalnię która spełnia też rolę rafinerii, sama przerabia rudę na gotówkę i automatycznie przesyła pieniądze na konto projektu. Do tego dochodzi jeszcze fakt, że równocześnie (niezależnie od tego kim dowodzimy) udoskonalamy infrastrukturę naszej głównej siedziby, stale zwiększając nasze zdolności bojowe i produkcyjne, aby jeśli zajdzie potrzeba wysłać wojska do obrony naszych struktur wydobywczych. Uff, zapewniam, opisany przykład jest tylko jednym w wielu, różnic takich jest o wiele więcej i naprawdę urozmaicają one rozgrywkę. Trzecią cechą jest rozszerzenie standardowego terenu działań (na lądzie, w powietrzu i na wodzie) o możliwość prowadzenia walk pod ziemią. Poszerza to nasze możliwości manewru, umożliwiając zastawianie niespodziewanych pułapek na wrogie jednostki lub też pozwala nie zauważonym podkopać się pod bazę wroga i jednym sprawnym atakiem znacznie osłabić lub nawet w skrajnych przypadkach całkowicie go unicestwić. Kolejną zasługującą na pochwałę cechą jest możliwość samodzielnego konstruowania naszych jednostek z dostępnych elementów np.: podwozia czołgu i odpowiedniej wieżyczki, lub działka, nad których rozwojem i udoskonaleniem nieustannie czuwa sztab naukowców. Pozwala to na skonstruowanie nawet do kilkuset różnych typów jednostek. Na zakończenie zostało mi jeszcze dopowiedzieć, iż gra może się jeszcze poszczycić bardzo prostym i czytelnym interfejsem, możliwością gry wieloosobowej, oraz niską ceną.