Data wydania: 20 stycznia 2016
Kolejna odsłona cyklu kosmicznych strategii czasu rzeczywistego, opracowana przez debiutujące studio Blackbird Interactive, złożone w dużej części z oryginalnych twórców serii. Pod względem fabularnym Homeworld: Desert of Kharak stanowi prequel pierwszego Homeworlda, a akcja gry toczy się na tytułowej planecie, będącej areną permanentnej wojny o zasoby, toczonej przez zamieszkujące ją frakcje.
GRYOnline
Gracze
Steam
Homeworld: Deserts of Kharak to wydana na platformę PC strategia czasu rzeczywistego utrzymana w klimatach science fiction. Jest to debiutancki projekt zespołu Blackbird Interactive, założonego przez byłych pracowników studia Relic, w tym ludzi odpowiedzialnych za serię Homeworld.
Pod względem fabularnym gra stanowi prequel wcześniejszych odsłon – jej kampania rozpoczyna się 106 lat przed wydarzeniami z pierwszego Homeworlda. Akcja toczy się na będącej domem dla wygnanego ludu Kushan tytułowej planecie Kharak, która w szybkim tempie obumiera. Większość jej powierzchni zamieniła się już w spalone słońcem pustynie, co powoduje, że wszystkie zamieszkujące ją klany toczą ze sobą permanentną wojnę o resztki surowców. Kością niezgody jest również ideologia, gdyż jedną z najważniejszych frakcji w tym konflikcie jest grupa fanatyków religijnych, uważających, że technologie kosmiczne łamią boskie prawo.
Sytuację na planecie diametralnie zmienia odkrycie przez satelity tajemniczego obiektu zakopanego pod piaskami największej pustyni na Kharak. Koalicja północnych klanów szybko organizuje ekspedycję, ale przepada ona bez śladu. Kampania opowiada o losach drugiej wyprawy pod dowództwem oficer Rachel S'jet.
Wydane na platformę PC Homeworld: Deserts of Kharak to klasyczny RTS. Podczas zabawy zajmujemy się więc gromadzeniem surowców, rozwijaniem technologii, konstruowaniem jednostek oraz toczeniem bitew rozgrywanych w czasie rzeczywistym. Istotną rolę odgrywają artefakty znajdowane we wrakach statków kosmicznych, zapewniające różnorodne przydatne bonusy.
W przeciwieństwie do wydanych wcześniej odsłon cyklu, akcja gry nie toczy się w przestrzeni kosmicznej, a na powierzchni planety. Mimo to autorzy zadbali, aby mechanizmy rozgrywki przypominały to, co oferowały Homeworld oraz Homeworld 2. Brak tu więc stacjonarnej bazy – jej rolę pełni mobilny krążownik lądowy Kapsi, którego zniszczenie oznacza porażkę gracza. Okręt jest potężnie opancerzony i dysponuje sporą siłą ognia, ale nie porusza się zbyt szybko. Do niego zwożone są surowce i na jego pokładzie konstruowane są inne jednostki. Kapsi wyposażono w cztery podzespoły, które zasilamy dostępnymi punktami energii. Z każdą misją zasoby mocy rosną, jednak dysponować nimi należy rozważnie, gdyż zbyt intensywna eksploatacja może skutkować przegrzaniem systemów.
W trakcie bitew kluczową rolę odgrywa ukształtowanie terenu. Wszystkie mapy pełne są gór, wzniesień i niecek, a zajęcie pozycji wyższej niż wrogowie daje znaczącą przewagę, m.in. większy zasięg uzbrojenia. Wszystkie jednostki dysponują przynajmniej jedną zdolnością aktywną lub pasywną, a ich rozsądne używanie znacznie ułatwia odnoszenie sukcesów. Ponadto nasze wojska z misji na misję zdobywają doświadczenie, co pozwala zwiększać ich potencjał bojowy.
Zgodnie z chlubnymi tradycjami cyklu, Homeworld: Deserts of Kharak oferuje obszerną kampanię dla pojedynczego gracza, z rozbudowaną fabułą i różnorodnymi misjami. Dostępny jest także tryb multiplayer, w którym rywalizować ze sobą może dwóch graczy. W starciach sieciowych wygrywa strona, która zniszczy mobilny krążownik lądowy wroga lub jako pierwsza przejmie pięć artefaktów.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PC Windows
Producent: Blackbird Interactive
Wydawca: Gearbox Software
7GIER
Seria kosmicznych strategii czasu rzeczywistego, osadzona w uniwersum, za którego projekt odpowiada dwójka amerykańskich pisarzy science fiction – Arinn Dembo (pod pseudonimem Marcus Skyler) oraz David J. Williams.
Recenzja GRYOnline
Deserts of Kharak to zaskakująco dobra strategia, która nie przynosi wstydu ani gatunkowi, ani serii. Nie wyglądało na to, że pustynny Homeworld będzie czymś dobrym, tymczasem studio Blackbird dostarczyło bardzo wartościową grę nie tylko dla fanów poprzedniczek. Homeworld znowu jest piękny i grywalny.
Aktualizacja: 12 lipca 2016
Poradnik do gry Homeworld: Deserts of Kharak zawiera szczegółową solucję kampanii dla pojedynczego gracza, a także szereg informacji opisujących mechanikę gry i osiągnięcia. Poradnik opisuje również technologie, artefakty, jednostki i frakcje.
25 października 2020
Pamiętacie lipiec 2002 roku? Rzesza fanów Warcrafta rzuciła się do sklepów, żeby wykupić pudełka z sequelem. Graliśmy w to po szkole, graliśmy w kafejkach internetowych, graliśmy, graliśmy… i już nie gramy. Dlaczego?
W Epic Games Store można odebrać grę Homeworld: Deserts of Kharak. Jest to znakomita strategia z 2016 roku, będąca fabularnym prequelem całej serii.
gry
Hubert Śledziewski
24 sierpnia 2023 17:14
Wygląda na to, że firma Gearbox Software przygotowuje się do zapowiedzi nowej części serii Homeworld, której stworzenie przypadnie autorom Homeworld: Deserts of Kharak, czyli studiu Blackbird Interactive. Okazja jest doskonała, gdyż we wrześniu minie dwadzieścia lat od premiery pierwszej odsłony cyklu.
gry
Krystian Pieniążek
21 sierpnia 2019 09:13
Zapraszamy do udziału w kolejnym szybkim konkursie, w którym tym razem do wygrania jest Edycja Morza Wydm gry strategicznej Homeworld: Deserts of Kharak.
gry
Kamil Zwijacz
27 czerwca 2016 17:00
Miniony tydzień na polskim ryku gier wypełniony był informacjami o dodatku Wiedźmin 3: Krew i wino. Ponadto zapowiedziano symulator okrętu podwodnego UBOOT, podano wyniki finansowe studia CD Projekt RED, ujawniono kilka konkretów na temat niezapowiedzianych oficjalnie projektów i zaprezentowano w pełnej krasie pudełkowe wydanie Homeworld: Deserts of Kharak.
gry
Adrian Werner
16 maja 2016 20:19
Firma Techland zapowiedziała pudełkowe wydanie gry Homeworld: Deserts of Kharak. Tytuł ukaże się w Polsce w specjalnym wydaniu Edycja Morza Wydm i zadebiutuje 20 czerwca.
gry
Jakub Błażewicz
6 maja 2016 17:15
Dziś piszemy o rychłym starcie beta-testów nowego trybu survivalowego w grze Fallout 4, terminie premiery Yakuzy Zero na Zachodzie, debiucie pierwszego DLC do Homeworld: Deserts of Kharak (Soban Fleet Pack) i o przejęciu firmy Bigpoint przez chińskie Youzu Interactive. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Krzysztof Mysiak
23 marca 2016 14:00
Dziś piszemy o patchu 1.2 do Far Cry Primal, złotym statusie Battleborn, „psiej” nagrodzie dla Fallouta 4, pierwszym DLC do Homeworld: Deserts of Kharak oraz zapowiedzi dwóch gier VR: Werewolves Within od Ubisoftu i Tumble VR od twórców Until Dawn. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Krzysztof Mysiak
16 marca 2016 15:25
Dziś piszemy m.in. o premierze karcianki Spellweaver, zawartości bogatego wydania pudełkowego Layers of Fear na PC, patchu 1.0.1 z nową mapą do Homeworld: Deserts of Kharak i o anulowaniu crowdfundingowego projektu Ant Simulator z powodu przepuszczenia budżetu przez twórców na głupoty. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Krzysztof Mysiak
2 lutego 2016 14:27
Dziś w sklepie Steam debiutuje gra Homeworld: Deserts of Kharak, czyli długo oczekiwany prequel kultowej serii RTS-ów. Z dotychczasowych recenzji wynika, że gra jest godnym spadkobiercą Homeworldów i pomimo zmiany scenerii fani cyklu poczują się jak w domu.
gry
Jakub Błażewicz
20 stycznia 2016 11:45
Serwis IGN opublikował rozmowę z twórcami gry Homeworld: Deserts of Kharak. Prezes Rob Cunnigham oraz Roiry McGuire nie tylko zdradzili sporo informacji na temat kontynuacji kultowej serii, lecz także po raz pierwszy zaprezentowali rozgrywkę w nadchodzącej strategii czasu rzeczywistego.
gry
Jakub Błażewicz
14 stycznia 2016 12:32
Popularne pliki do pobrania do gry Homeworld: Deserts of Kharak.
trainer Homeworld: Deserts of Kharak - v1.3.0 +7 Trainer - 2 października 2018
trainer Homeworld: Deserts of Kharak - v1.0 - v1.2.1 +11 TRAINER - 3 lipca 2016
mod Homeworld: Deserts of Kharak - Homeworld: DoK - More Maps v.1.1 - 16 września 2021
trainer Homeworld: Deserts of Kharak - v1.2.1 +1 TRAINER - 9 stycznia 2017
Wymagania sprzętowe gry Homeworld: Deserts of Kharak:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i3-2100 3.1 GHz/AMD A10 5800K 3.8 GHz, 3 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GT 440/Radeon HD 4890 lub lepsza, 8 GB HDD, Windows 7/8/10 .
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-950 3.0 GHz/AMD FX-4300 3.8 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB RAM GeForce GTX 770/1 GB Radeon HD 7700 lub lepsza, 12 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit.
Lista małych dodatków do gry Homeworld: Deserts of Kharak:
DLC Soban Fleet Pack 22 marca 2016
Średnie Oceny:
Średnia z 5 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 215 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 7558 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Mateusz Araszkiewicz
Recenzent GRYOnline.pl
2016.02.09
Strategie czasu rzeczywistego to gatunek niemal już zapomniany. Dlatego też na każdą premierę tego rodzaju zacnej gry czekam jak na Gwiazdkę. Zwłaszcza jeśli jest to produkcja z lubianej przeze mnie serii.
Janczes
Ekspert
2024.11.10
Gdy mad Max spotyka Age od empires +Jednostki mają oznaczoną linię na polu na którym są skupione dzięki temu wiem na przykład te pojazdy wydobywcze, dalej wydobywają , dzięki niemu łatwiej nimi sterować Możliwość rozwoju i awansu pojedynczych jednostek dzięki temu są silniejsze mają lepszy pancerz mocniejsze strzały i tak dalej -Długo się ładuje Brak mini mapyNie ma tak jak age of empires że przeciwnik buduje miasteczka i jak sie je zniszczy to ataki się zmniejszają, tylko przeciwników jest nieskończenie dużo, odradzaja sie bez limitów i przyłażą atakować spoza mapy
MarcinB323
Ekspert
2024.02.09
9-02-24. Ciekawy tytuł bardzo taktyczny należy wykorzystywać każdą przewagę zarówno w terenie jak i w jednostkach. Gra trochę wolna jednostki poruszają si powoli mapy to cały czas pustynia ale i tak są zróżnicowane. Nie można sobie szarżować należy liczyć się z jednostkami jak i zasobami, trudna to może za duże słowo ale nie jest łatwo należy grać ostrożnie. Najciekawsze są ataki samolotami i bronią masowa szczególnie pod koniec kampania. Jednostki są bardzo ładne, ciekawy sposób prowadzenia kampania ciągłość jednostek i fabuły bardzo ciekawa. Polecam szkoda że jest trochę wolna.
Filip Grabski
GRYOnline.pl Team
2016.10.19
Płaski, pustynny Homeworld musi ustąpić swoim starszym, kosmicznym braciom, ale to wciąż kawał świetnej, nietuzinkowej gry strategicznej. Nie tylko dla fanów.
WolfmanPL
Gracz
2024.05.20
Problem z grą jest jeden, mega niedosyt, za mało. Większa kampania i trudniejsza. Oj dlc mogłoby wpaść, gra wciąż wygląda obłędnie
Danerrr Pretorianin
Fakt jest niedosyt, wszystkiego jest trochę mało jakby gra potrzebowała jeszcze trochę czasu na dopieszczenie.
Mi najbardziej brakuje jakiś zapadających w pamięć misji i momentów, trochę zlewa się ta kampania w jedno, i do tego walka prawie cały czas z tym samym wrogiem, przez to świat wydaje się mały.
Wiadomo że pustynna planeta trochę ogranicza ale na pewno dało by się coś kreatywnego wykombinować choćby walkę w burzy piaskowej przy akompaniamencie jakieś świetnej nutki czy ogromny kanion, może jaskinie, jakieś większe ludzie struktury typu mosty.
Dobrze pamiętam jak w oryginalnej serii musieliśmy manewrować w jakiś kosmicznych chmurach:) by uniknąć promieniowania albo gardens of kadesh z kompletnie nową frakcją i inną kolorystyką.
Na potyczki za bardzo nie mam ochoty może spróbuje jutro ale nie siedzi mi ten sposób zbierania surowców.
Danerrr Pretorianin
Za drugim razem nawet lepiej mi się grało, na trudnym poziomie, ale nie było to bardzo wymagające.
Szkoda że tego nie kontynuowali, wojen w świecie homeworlda nie brakuje, można by zrobić z tego serie z różnymi konfliktami, potencjał jest ogromny.
delgado88a Pretorianin
Ukonczyłem kampanie,
+ muzyka (właściwie w każdej części)
+ grafika (oprawa to coś ala Diuna)
+ oryginalny system rozgrywki
- krótka
fajnie się grało, gierka na 2 dni takie też lubie
Janczes Legend
Gdy mad Max spotyka Age od empires
+
Jednostki mają oznaczoną linię na polu na którym są skupione dzięki temu wiem na przykład te pojazdy wydobywcze, dalej wydobywają , dzięki niemu łatwiej nimi sterować
Możliwość rozwoju i awansu pojedynczych jednostek dzięki temu są silniejsze mają lepszy pancerz mocniejsze strzały i tak dalej
-
Długo się ładuje
Brak mini mapy
Nie ma tak jak age of empires że przeciwnik buduje miasteczka i jak sie je zniszczy to ataki się zmniejszają, tylko przeciwników jest nieskończenie dużo, odradzaja sie bez limitów i przyłażą atakować spoza mapy