Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Ground Control 2: Operation Exodus (PC)

Ground Control 2: Operation Exodus PC

Kontynuacja wyśmienitej gry taktycznej studia Massive. Autorzy ponownie zaoferowali czas rzeczywisty i system starć, który stawia na dowodzenie jednostkami, a nie zajmowanie się rozbudową bazy.

Strategiczne | science fiction | RTS

PC Windows
Okładka Ground Control 2: Operation Exodus (PC)

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

22czerwca2004

23czerwca2005

pudełko PL

Druga część wyśmienitej gry strategicznej, która w roku 2000 (momencie swej premiery) zachwyciła wszystkich doskonałą i innowacyjną technologią graficzną - rozgrywka toczyła się w całkowicie trójwymiarowo modelowanym terenie, co było swego rodzaju przełomem i wiązało się z całkowicie innym podejściem do tematu dowodzenia oddziałami. W Ground Control 2: Operation Exodus akcja toczy się w 300 lat po wydarzeniach które miały miejsce w pierwszej części, w roku 2741, kiedy to wojna pomiędzy demokratycznym i pokojowo nastawionym Sojuszem Gwiazdy Północnej (Northern Star Alliance), a militarystycznym Imperium Terran weszła w nową fazę.

Siły Imperium wyparły Sojusz ze wszystkich kolonii kosmicznych i zmusiły do obrony ostatniej planety znajdującej się pod jego kontrolą - planety Morningstar Prime. Z chwilą gdy Imperium dokonało pierwszego desantu swych sił na powierzchnię owej planety, wojna zmieniła swój charakter, z potyczek kosmicznych, na ciężką, brutalną i wyniszczającą walkę lądową. Gracz staje się Kapitanem Jacobem Angelusem służących w siłach Sojuszu. Na jego barkach spoczywa główny ciężar pokonania sił inwazyjnych – przegrana nie wchodzi w grę... Morningstar Prime jest ostatnim bastionem Sojuszu Gwiazdy Północnej.

Rozgrywka przypomina tą, z którą mieliśmy do czynienia w Ground Control. Akcja toczy się w trójwymiarowo modelowanym terenie, zaś gracze dowodząc wybranymi jednostkami bojowymi muszą osiągnąć z góry określone cele. Gracz otrzymuje do dyspozycji szereg nowych jednostek bojowych, każda przeznaczona do innych zadań, m.in. piechota, czołgi i artyleria dalekiego zasięgu. Twórcy skupili się na dopracowaniu silnika graficznego gry, tak by podobnie jak w roku 2000, zauroczył graczy, starali się też zwiększyć znaczenie taktyki dowodzenia wojskami - nie ma tu miejsca na bezmyślne ataki, sukces zależy tylko i wyłącznie od optymalnego wykorzystania możliwości bojowych dostępnych sił. Poza kampanią jednoosobową Ground Control 2: Operation Exodus pozwala również zagrać z innymi graczami w trybie multiplayer (Internet/sieć LAN).

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna    

Nośnik: 1 CD

Ocena gry 8.465 / 10 na podstawie 391 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 59,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Ground Control 2: Operation Exodus

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Ground Control 2: Operation Exodus

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 1.5 GHz, 256MB RAM, karta grafiki 128MB, 1.5 GB HDD

Ground Control 2: Operation Exodus - recenzja gry

Recenzja 6 września 2004, 13:41

Twórcy wprowadzili szereg zagrywek stricte taktycznych, dzięki czemu dużą rolę w tutejszych potyczkach odgrywa środowisko gry. Oto przykłady. Piechurów możemy umieszczać w rozmaitych budynkach, jak bunkry czy zwykłe miejskie bloki, tym samym wzmacniając ich siłę ognia i sprawiając trudniejszymi do trafienia. Możemy nawet wybrać, z której strony budynku chcemy ich postawić. Kolejnym miejscem, gdzie jesteśmy bezpieczniejsi, są lasy. Stamtąd również możemy prowadzić bardziej efektywny ostrzał, gdyż wróg widzi nas słabiej. Wszystkie jednostki natomiast otrzymują bonusy podczas strzelania z wyższych pozycji – pagórków, wzniesień, gór etc. Wróg potrafi niekiedy to wykorzystać, przemieszczając się na dogodniejsze pozycje i stamtąd prowadząc ogień. Potrafi on także znaleźć lukę w naszych szykach defensywnych i mądrze doprowadzić posiłki na pole bitwy. Tak, że AI przeciwników oceniam na plus, niewiele mogąc ich działaniom zarzucić.