Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Perimeter (PC)

Perimeter PC

Perimeter to trójwymiarowa strategia czasu rzeczywistego autorstwa rosyjskiego studia K-D LAB. Fabuła gry osadzona została w dalekiej przyszłości.

Strategiczne | RTS

PC Windows
Okładka Perimeter (PC)

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

21maja2004

Perimeter to trójwymiarowa strategia czasu rzeczywistego autorstwa rosyjskiego studia K-D LAB. Fabuła gry osadzona została w dalekiej przyszłości. Przeludniona, a na dodatek pozbawiona najcenniejszych surowców Ziemia zmieniła się nie do poznania. Ludzkość zdołała jednak w tym czasie dokonać niesamowitych osiągnięć. Opracowano niezwykle przydatne technologie, dzięki którym możliwa stała się między innymi kolonizacja kosmosu. Do tego celu wykorzystano ogromne statki-miasta, każdy z takich obiektów mieści bowiem na swym pokładzie kilkaset tysięcy osób. Istotną rolę w przedstawionym w Perimeter świecie przyszłości odgrywają również tajemnicze i niezwykle zaawansowane technologicznie istoty o nazwie Spirits. Wielu podejrzewa, iż mogą być one odpowiedzialne za powstanie rasy ludzkiej. Prawdziwe intencje tych istot nie zostały jednak do końca wyjaśnione. Wśród ludności zamieszkującej wspomniane statki kolonizacyjne ukształtowały się różnorodne frakcje, każda z własnym poglądem na otaczającą rzeczywistość. Niektórym mieszkańcom gwiezdnych krążowników marzy się powrót na rodzimą planetę, są też i tacy, którzy pragną podążać wyznaczoną przez Spirits drogą czy też zasiedlać nowo poznawane galaktyki. Konflikt wydaje się jednak nieunikniony i to właśnie na tym aspekcie fabuły skupiono uwagę grających.

Podstawowym atutem opisywanej strategii jest w pełni interaktywne otoczenie. Gracz może wykorzystywać otaczające go tereny nie tylko do wydobywania surowców, ale i modyfikować je, tak aby ułatwić sobie przebieg aktualnie rozgrywanej misji. Do tego celu wykorzystuje się specjalny typ jednostek. Nie jest to jedyna możliwość. Na ukształtowanie powierzchni mają również wpływ eksplozje, a także naturalne procesy geologiczne. Druga istotna nowość związana jest z samym tytułem gry. Skonstruowaną przez siebie bazę można otoczyć polem siłowym zasilanym przez jeden ze znajdujących się w okolicy obiektów. Pole siłowe utrzymuje się do momentu wyczerpania dostępnych zasobów energii będącej podstawowym surowcem w grze. Kolejna ciekawa kwestia związana jest z nanotechnologicznymi modyfikacjami, dzięki którym można zmieniać znajdujące się na polu bitwy jednostki. Odbywa się to bez konieczności powrotu do bazy czy wyprodukowania nowego oddziału. Samych typów jednostek jest prawie trzydzieści. Zadbano między innymi o kilka rodzajów piechoty, pojazdy opancerzone, jak i konstrukcje służące do niszczenia wrogich budynków z większych odległości.

Producenci Permieter przygotowali rozbudowaną kampanię singleplayer, w skład której wchodzi 27 etapów. Oprócz tego można rozgrywać pojedyncze starcia, bez zwracania uwagi na otoczkę fabularną. Multiplayer obsługuje do czterech zawodników, którzy mogą spotkać się zarówno w sieci lokalnej, jak i w Internecie.

Oprawa wizualna gry stanowi jeden z jej podstawowych atutów. Bitwy rozgrywają się w pełni trójwymiarowym otoczeniu, które może być obserwowane pod dowolnym kątem. Na szczególną uwagę zasługują efekty wizualne związane z działaniem pól siłowych.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna    

Nośnik: 1 DVD

Ocena czytelników: 6,8 / 10 na podstawie 27 głosów czytelników.

Klasyfikacja PEGI Perimeter

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra może przestraszyć młodsze dzieci. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Perimeter

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 2 GHz, 512MB RAM, 64MB akcelerator 3D, 4 GB HDD

Perimeter 2 w produkcji - screeny i trailer
Perimeter 2 w produkcji - screeny i trailer

wiadomość10 stycznia 2008

Perimeter to strategia czasu rzeczywistego przygotowana przez naszych sąsiadów zza wschodniej granicy, wydana ponad trzy lata temu. Od jakiegoś czasu rosyjska firma K-D Lab pracuje nad jej kontynuacją. W sieci pojawiły się pierwsze screeny oraz trailer prezentujący gameplay nadchodzącej gry.

Zapowiedziano Perimeter: Emperor's Testament
Zapowiedziano Perimeter: Emperor's Testament

wiadomość20 stycznia 2005

Firma K-D Lab poinformowała o fakcie tworzenia dodatku do wydanej w zeszłym roku strategii czasu rzeczywistego, Perimeter. Dodatek ten będzie nosić podtytuł Emperor's Testament i powinien ukazać się na rynku w pierwszej połowie bieżącego roku.

Nowa gra od KDV Games

wiadomość29 listopada 2004

Rosyjska grupa developerska, KDV Games, znana z takich produkcji jak Perimeter, Vangers czy Spanking Runner, zapowiedziała prace nad kolejną grą. Niestety, nie podano żadnych szczegółów powstającego tytułu, oprócz tego, iż będzie on pierwszą grą opartą o silnik Vista Engine, profesjonalne narzędzie do tworzenia produktów RTS/RPG. Wydaniem gry zajmie się 1C Company (na razie na terenie Rosji).

Perimeter 2 nadciąga

wiadomość26 lipca 2004

Być może niektórzy z was mieli już przyjemność pograć w najnowszą produkcję rosyjskiego zespołu developerskiego K-D Lab, zatytułowaną Perimeter. Jest to interesująca (ocena w granicach 80% takich serwisów jak Gamespy, Gamespot czy IGN mówi sama za siebie) futurystyczna strategia czasu rzeczywistego, która ukazała się na zachodzie w maju bieżącego roku nadkładem firmy Codemasters. Wyniki jej sprzedaży oraz pozytywne opinie graczy spowodowały, iż rozpoczęto prace nad jej drugą częścią, o czym dziś poinformowała nas Elena Khudenko zatrudniona w studiu K-D Lab na stanowisku „PR & community manager”.

Perimeter i „złoty” status

wiadomość29 kwietnia 2004

Unikatowa strategia czasu rzeczywistego, która przenosi graczy do odległej przyszłości i porusza nurtujący wielu miłośników science-fiction problem terrareformingu nieznanych planet (w skrócie: dostosowywania tamtejszych warunków do przypominających ziemskie), pt. Perimeter, uzyskała wreszcie status „gold”. Oznacza to, iż prace nad grą dobiegły końca, zaś płyta-matka trafiła do tłoczni.