Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Emperor: Battle for Dune (PC)

Emperor: Battle for Dune PC

Trzecia strategia czasu rzeczywistego studia Westwood, oparta na Diunie, słynnej powieści Franka Herberta. Akcja rozgrywa się po śmierci imperatora Fredricka IV.

Strategiczne | science fiction | RTS | książki

PC Windows
Okładka Emperor: Battle for Dune (PC)

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

12czerwca2001

11lipca2001

pudełko PL

Emperor: Battle for Dune to trzecia z kolei gra typu RTS ze stajni Westwood oparta na książce Franka Herberta pt.: „Dune”. Jej akcja rozpoczyna się w momencie, w którym kończy się Dune 2, czyli po śmierci Imperatora Fredericka IV. Głównym celem gry jest przejęcie całkowitej władzy nad zasobami naturalnymi planety, zgodnie z regułą mówiącą, że „Ten kto rządzi przyprawą, rządzi wszechświatem”.

Podobnie jak we wcześniejszych produkcjach, gracz ma możliwość pokierowania losami jednego z rodów: Atrydów, Harkonenów lub Ordosów. Dodatkowo można sprzymierzyć się z innymi mniejszymi klanami, z których każdy posiada charakterystyczne tylko dla własnego gatunku cechy. W odróżnieniu od poprzedniczek Dune 2 i Dune 2000, akcja toczy się nie tylko na pustynnej Arrakis, lecz również na innych planetach rozsianych po całej galaktyce. Stoczymy bitwy, między innymi nad rajskim oceanem Caldan, zurbanizowanym wysypiskiem śmieci Geidi Prime oraz na skutej lodem planecie Sigma Draconis.

  • Bardzo dobra, trójwymiarowa grafika, ruchoma kamera z możliwością oddalania i przybliżania widoku.
  • Dziesiątki nowych jednostek, z których część posiada dwa możliwe tryby walki.
  • Możliwość rozgrywki poprzez Internet z „żywym” przeciwnikiem.
  • Pięć grup, z którymi możemy się sprzymierzyć, pozyskać nowe technologie i jednostki.
Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1 - 8  

Nośnik: 4 CD

Ocena gry 7.975 / 10 na podstawie 628 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 119 PLN

Wymagania wiekowe Emperor: Battle for Dune

12+

Wymagania sprzętowe Emperor: Battle for Dune

PC Windows

Rekomendowane: Pentium II 300MHz, 64MB RAM, akcelerator 3D

Emperor: Battle for Dune - recenzja gry

Recenzja 20 lipca 2001, 10:16

Wznoszenie kolejnych budynków podlega bardzo ściśle określonym zasadom. To znaczy, że na przykład nie można niczego zbudować bez Eletrowni Wiatrowej, wznieść wieżyczek bez Koszar, czy Hangaru bez Fabryki. Co jednak chyba najważniejsze poszczególne budowle muszą być wznoszone dość blisko siebie. Oznacza to, że nie można ustawić wieżyczek bardzo daleko od innych budynków ani też stworzyć bazy, w której gmachy byłyby rozrzucone na sporej przestrzeni. Jeśli jednak gracz chce zająć nowe tereny i stworzyć nową bazę, to może to zrobić po stworzeniu pojazdu konstrukcyjnego. W trakcie trwania misji, składających się na kampanię, gracz dysponuje coraz większą możliwością rozbudowy bazy i, co się z tym wiąże, zdolnością do powoływania coraz nowocześniejszych jednostek. Na początku są to słabiutkie oddziały piechoty i najbardziej prymitywne pojazdy, potem już zaawansowane machiny wojenne, takie jak Devastator Harkonnenów, czy Sonic Tank Atrydów, aż wreszcie pojawia się możliwość skorzystania z zaawansowanych technologii bojowych powstających w Pałacach rodów. Nie można zapominać o tym, że pewne budowle wymagają modernizacji, gdyż tylko po jej przeprowadzeniu możliwa będzie produkcja szczególnie nowoczesnych jednostek.