Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Homeworld 2 (PC)

Homeworld 2 PC

Kontynuacja przełomowej gry studia Relic Entertainment z 1999 roku, która przeniosła popularny gatunek strategii czasu rzeczywistego w trzeci wymiar.

Strategiczne | science fiction | RTS | kosmiczne | multiplayer

PC Windows
Okładka Homeworld 2 (PC)

Polskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

16września2003

19grudnia2003

pudełko PL

Druga część najlepszego kosmicznego RTS-a jaki pojawił się na komputerach osobistych PC. Gra posiada podobną budowę jak oryginalny Homeworld, tzn. elementem posuwającym fabułę do przodu są liczne przerywniki filmowe występujące w trakcie trwania misji jak i pomiędzy nimi. Akcja Homeworld 2 toczy się 100 lat po wydarzeniach które miały miejsce w części pierwszej i opisuje desperacką walkę rasy Hiigaran z rasą wojowników Vaygr. Jak twierdzą autorzy Homeworld 2 to produkcja o iście epickim wymiarze - pierwszy Homeworld skupiał się wyłącznie na jednej planecie tu otwiera się przed nami cała galaktyka, poznajemy szereg tajemnic świata gry, m.in. przeznaczenie galaktycznych kupców Bentusi.

Każda z dwóch ras, na których skupia się fabuła, w znacznym stopniu różni się od siebie. Obie nacje używają innych jednostek, wykorzystują inne technologie, taktykę walki, itp. W grze występuje kilka typów okrętów znanych z oryginalnego Homeworlda, np. Statek Matka, jednakże lwią część jednostek widzimy po raz pierwszy, np. Hiigaranski Krążownik Bojowy. Okręty przedstawione zostały w nowej skali, tzn. jeszcze wyraźniej dostrzegalna jest różnica pomiędzy malutkimi myśliwcami, a ogromnymi jednostkami. Teraz można wyposażać statki kosmiczne w określone podsystemy, np. zamontować w Korwecie centrum kontroli ognia zwiększające efektywność ostrzału lub też system maskowania. Podczas rozgrywki zetkniemy się także z nowymi instalacjami typu: stocznia, co wpływa na urozmaicenie gry wieloosobowej. W przestrzeni kosmicznej spotykamy się również z większą ilością baz kosmicznych, pozostałości po dawno zapomnianych cywilizacjach, itp.

Kampania jednoosobowa oferuje nam 15 rozbudowanych misji, zaś tryb multiplayer pozwala na rozgrywkę maksymalnie sześciu osób, w kilku różnych trybach, w tym skirmish. Jeżeli chodzi o sam przebieg i strukturę misji Homeworld 2 korzysta z tych samych, aczkolwiek bardziej rozbudowanych, rozwiązań co poprzednik. Tym razem możemy zmieniać kolorystykę naszych jednostek i okrętów, a ulepszony interfejs użytkownika i nowe funkcje wglądu w aktualnie panującą akcję gwarantują jeszcze wygodniejszą kontrolę nad poczynaniami floty.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1 - 6  

Nośnik: 1 CD

Ocena gry 8.57 / 10 na podstawie 1043 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 99,90 PLN

Gry podobne do Homeworld 2

Klasyfikacja PEGI Homeworld 2

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Homeworld 2

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 1.6 GHz, 512 MB RAM, karta grafiki GeForce 3 64 MB

Homeworld 2 - recenzja gry

Recenzja 9 stycznia 2004, 11:08

Jeśli chodzi o mechanikę gry, to nie odbiega ona zbytnio od innych klasycznych strategii czasu rzeczywistego. Nasz statek-matka to baza, która w miarę rozbudowy o kolejne moduły może budować coraz to większe okręty, prowadzić badania naukowe dające nam nowe jednostki czy bardziej efektywne bronie i osłony, jak również przyjmować, zbierane z asteroid przez specjalne statki, surowce, którymi płacimy za wszystkie te czynności. Warto przy tym zwrócić uwagę na dwie interesujące innowacje, wprowadzone już w pierwszej części. Jedną z nich jest fakt, że w odróżnieniu od innych RTS-ów, w Homeworld 2 nasza baza może się (co prawda bardzo wolno) poruszać, co daje ciekawe możliwości taktyczne. Druga, znacznie ważniejsza, to przenoszenie raz zbudowanych modułów do kolejnych misji w trybie kampanii. Po zakończeniu misji do następnej są zresztą przenoszone również wszystkie nasze jednostki (poza stacjonarnymi platformami obronnymi i sondami), odkrycia naukowe, a nawet zebrane surowce. Ten kapitalny pomysł powoduje, że kampania nie jest tylko zbiorem niezależnych misji powiązanych lepiej lub gorzej fabułą, a gracz faktycznie ma poczucie, że jest to jedna spójna całość. Niestety, w tym miejscu pojawia się moje kolejne zastrzeżenie co do Homeworld 2. Żeby opisane powyżej rozwiązanie działało bez zarzutu, wymagane jest niezwykle staranne zbalansowanie wszystkich misji. Dlatego też w pierwszej części nie było możliwości wyboru poziomu trudności w kampanii – autorzy tłumaczyli, że jakiekolwiek zwiększenie lub zmniejszenie trudności zburzyłoby tę delikatną i z trudem uzyskaną równowagę. W drugiej części również mamy tylko jeden poziom trudności, ale zbalansowanie misji nie jest już tak idealne. Jednym z najbardziej widocznych tego efektów jest fakt, że właściwie od połowy gry możemy nie przejmować się zbieraniem surowców – po prostu mamy ich w nadmiarze z poprzednich misji. Podobnie jest z jednostkami – jedynym naszym ograniczeniem jest wprowadzony przez twórców gry limit ich ilości.