Tomb Raider - Polacy bez trybu Next Generation... i co dalej?

Około 10 dni temu do polskich sklepów trafiła najnowsza odsłona serii Tomb Raider, o podtytule Legenda. Dla fanów cyklu, ale i nie tylko, było to duże wydarzenie, gdyż już wcześniej zachodnie serwisy okrzyknęły tą edycję, siódmą już z rzędu, najlepszą z przygód Lary. Niestety coś poszło nie tak. Do sklepów trafiła wersja bez wspominanego w tytule trybu graficznego.

Przemysław Bartula

Około 10 dni temu do polskich sklepów trafiła najnowsza odsłona serii Tomb Raider, o podtytule Legenda. Dla fanów cyklu, ale i nie tylko, było to duże wydarzenie, gdyż już wcześniej zachodnie serwisy okrzyknęły tą edycję, siódmą już z rzędu, najlepszą z przygód Lary. Niestety coś poszło nie tak. Do sklepów trafiła wersja bez wspominanego w tytule trybu graficznego.

Teoretycznie, tym samym nasi rodzimi gracze w ogóle pozbawieni zostali możliwości obejrzenia graficznego cudeńka jakie zaserwowali nam programiści ze studia Crystal Dynamics. Przypomnę, że opcję tą oferują wyłącznie dwa wydania gry, na Xboxa 360 oraz PC. Dostępność pierwszego z nich z racji tego, że w naszym kraju Xbox 360 i gry na niego nie są dystrybuowane oficjalnymi kanałami, jest ograniczona, w drugim zaś przypadku coś poszło nie tak i polskie wydanie Legendy, o dziwo, w ogóle go nie posiada.

Przyznam szczerze, że zwlekałem z publikacją tej wiadomości już od dnia premiery, gdyż już wówczas stało się jasne, że trybu Next-Gen brakuje w naszym wydaniu, a osoby które go nabyły manifestowały, m.in. na naszym forum, swą dezaprobatę w tej kwestii. Zwlekałem ponieważ, miałem nadzieję, na jakiekolwiek oficjalne stanowisko w tej sprawie, bądź to naszego rodzimego dystrybutora, Cenegi Poland, bądź firmy SCi/Eidos. Niestety nic takiego się nie stało.

Z tego co zdążyłem się zorientować, przyczyn zaistniałej sytuacji do końca nie udało się wyjaśnić. Prawdopodobnie coś poszło nie tak na linii Eidos-Cenega. Ktoś w Eidosie źle przygotował naszą wersję, ktoś w Cenedze tego nie sprawdził i mamy.... to co mamy... Trudno. Stało się. Co teraz? Noooo... W tym temacie też nadal wiadomo niedużo. Prawdopodobnie będzie patch. Pytanie tylko jak dostarczyć go graczom? W końcu tekstury w wysokiej rozdzielczości do całej gry, jakich brakuje, nie zajmują 10, 100, a nawet i 500MB lecz, z tego co się orientuję, „ciut” więcej... Czekamy na oficjalne stanowisko.

Tomb Raider: Legend

Tomb Raider: Legenda

Tomb Raider: Legend

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 7 kwietnia 2006

Informacje o Grze
7.8

GRYOnline

8.1

Gracze

8.7

Steam

OCEŃ
Oceny
  • Square Enix
  • PC
Podobało się?

0

Przemysław Bartula

Autor: Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

Zapowiedziano 1914: Shells of Fury

Następny
Zapowiedziano 1914: Shells of Fury

Satoru Iwata o zyskach i stratach ze sprzedaży konsol

Poprzedni
Satoru Iwata o zyskach i stratach ze sprzedaży konsol

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl